Stránka 1 z 3

Posilovač a jeho náplně

Napsal: čtv úno 02, 2012 11:50 am
od dethroned
taky jsem dnes nakopnul celkem v pohodě (-12°C)
jenom posilovači řízení se nějak ze začátku nechtělo (musel jsem vyjídět z těsné mezery). příště to nechám dvě tři minutky vrčet, než vyjedu.
EDIT: jak často se má měnit kapalina v servu?

Re: Kdo nebo co vám udělalo radost?

Napsal: čtv úno 02, 2012 12:18 pm
od Slavek_xxx
dethroned> podle meho kazde 2 roky (jeste se podivam do manualu). Ale nejak nevim o nikom, kdo by to delal :845: U Imprezy jen obcas doleju, protoze mi nadobka trochu slinta...

Re: Kdo nebo co vám udělalo radost?

Napsal: čtv úno 02, 2012 1:32 pm
od dethroned
taky pochybuju, že to někdo dělá. možná by to aspoň jednou za 4 roky sneslo výměnu....

Re: Kdo nebo co vám udělalo radost?

Napsal: čtv úno 02, 2012 2:30 pm
od celer
Vím že to sem nepatří offtopic , ale co je příčinou toho "ztěžknutí" posilovače řízení v mrazech? Zvýšená viskozita hydraulické kapaliny?

Re: Kdo nebo co vám udělalo radost?

Napsal: čtv úno 02, 2012 3:29 pm
od dethroned
celer píše:Vím že to sem nepatří offtopic , ale co je příčinou toho "ztěžknutí" posilovače řízení v mrazech? Zvýšená viskozita hydraulické kapaliny?
zřejmě jo. trvalo tak 30 sekund než se to vzpamatovalo. právě proto mě napadlo, jestli by nebylo dobré jednou za čas tu kapalinu vyměnit. podle mě byla tak ztuhlá, že to kladlo velký odpor servo čerpadlu, dokonce začal slabě pištět řemem, jak to nemohl utáhnout..po rozjezdu už ok.

možná se to mohlo hodit do patřičného tématu...

Re: Kdo nebo co vám udělalo radost?

Napsal: čtv úno 02, 2012 10:13 pm
od Mareka
dethroned píše: zřejmě jo. trvalo tak 30 sekund než se to vzpamatovalo. právě proto mě napadlo, jestli by nebylo dobré jednou za čas tu kapalinu vyměnit. podle mě byla tak ztuhlá, že to kladlo velký odpor servo čerpadlu, dokonce začal slabě pištět řemem, jak to nemohl utáhnout..po rozjezdu už ok.

možná se to mohlo hodit do patřičného tématu...
Sice to neni samostatne tema ale tu vymenu kapaliny posilovace i problemy posilovace v teto zime jsem ted taky resil. Kdyz nastartuju tak pri rozjezdu a jeste par set metru pote mi pri otoceni volantu pisti klinak (mechanik konstatoval ze holt ztuhne napln v posilovaci, cerpadlo pracuje co to jde a klinak nestiha, prokluzuje a piska) - resenim je vymena klinoveho remene nebo jeho dotazeni.
Zvazoval jsem i vymenu naplne, ale v manualu je uvedena jen kontrola mnozstvi a zadny interval vymeny. Tak jsem se ptal v servisu a pry se jedna o dozivotni napln.

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázekp

Re: Posilovač a jeho náplně

Napsal: čtv úno 02, 2012 11:33 pm
od seatik
Cili asi tak 8 let. Tomu se rika dozivotni,takze vymenit :-)

Re: Posilovač a jeho náplně

Napsal: pát úno 03, 2012 8:02 am
od Juras
Olej v servu ztuhne, ale ne natolik aby nefungovalo. Pouziva se tam stejnej olej jak v automatickych prevodovkach. Chce to dobre dotahnout remen, pripadne dat novej, protoze mu v takove zime dava hodne zabrat i alternator (vyhrivani vseho moznyho, topeni, svetla ...)

Re: Posilovač a jeho náplně

Napsal: pát úno 03, 2012 8:37 am
od RallyCAD
Já to dělám :845:

Jsem asi jedinej koho znám, ale já opravdu servokapalinu měním po 2 letech.
Většinou to spojím s nějakým servisem, při kterém se to musí stejně rozdělávat.
Používám Mobil1 ATF 320, což je vlastně olej do AT převodovek. Důležitá je
třída Dexron III. Cena je cca necelých 200,-Kč/1l a náplň je tuším 0,6l.
Každopádně pak neřeším tak výrazně nějaké tuhnutí serva.

Ono jde totiž spíš o to, že se ta náplň časem trochu zavodní a v zimě jako dneska
by se mohlo stát, že zamrznou kanálky v přepouštěcím labyrintu. Starý servoolej
taky víc opotřebovává těsnění pístu v hřebenovém řízení...

Re: Posilovač a jeho náplně

Napsal: ned úno 05, 2012 9:31 pm
od Mareka
@ RallyCAD: jsem rad ze nejsem moc velky detailista jenom ja. Porad jsem si rikal, ze jsem vymenil vsechny naplne krome posilovace a mel bych to teda dotahnout k dokonalosti... V servisu ale argumentovali tou dozivotni naplni.

Priste uz budu na vymene trvat, at jsem dokonaly!

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek

Re: Posilovač a jeho náplně

Napsal: pon úno 06, 2012 2:56 pm
od VDC
Láďo objasni mi prosím metodiku výměny servokapaliny. Taky mě v souvislosti s mrazy napadlo, jestli by se neměla občas vyměnit. Previi se taky chvílema nechce posilovat, takže mě taky napadlo, jestli v kapalině není voda. :655:

Re: Posilovač a jeho náplně

Napsal: pon úno 06, 2012 3:29 pm
od seatik
Mam pocit,ze se vysava pres dolevaci a kontrolni otvor.

Re: Posilovač a jeho náplně

Napsal: pon úno 06, 2012 7:23 pm
od Tom007
Já jsem toto řešil vloni před zimou, nepomohla výměna a napnutí řemenu, pomohla az výměna oleje. Použil jsem Panolin Dexron III. Teplou náplň jsem odsál, doplnil, protočil motorem plné rejdy, odsál, doplnil a tak několikrát dokola. Z hnědého oleje byl najednou červený....
S vysokým stářím oleje se mění jeho viskozita, přibývají produkty stárnutí oleje, nečistoty atd.

Re: Posilovač a jeho náplně

Napsal: úte úno 07, 2012 10:32 am
od VDC
Jo, čili chápu-li to správně, nelze jednoduše systém vypustit, ale odsát z plnící nádržky, optimálně systémem postupného rozředění stávající náplně. :826:

Re: Posilovač a jeho náplně

Napsal: úte úno 07, 2012 10:39 am
od seatik
Tak tak Tome. :-)