nezdravý zvuk motoru + hučení
Re: nezdravý zvuk motoru + hučení
Tak jsem to dneska zkusil po cestě do práce, když už byl motor trochu ohřátý a ten zvuk (zahučení) se skutečně objevuje i na neutrál, sice slaběji, než v zátahu, ale je to tam. Cestou nahoru je to slyšet slaběji, když jdou otáčky dolů, tak je to okolo těch 3000 rpm slyšet víc. Při vymačkávání spojky s motorem v běhu se ale žádné podstatné změny zvuku nedějí (když teda nepočítám povrzávání pedálu samotného). Takže převodovka, diffy apod. jsou tím pádem zřejmě mimo podezření a zaměřit se budu muset přímo na motor, i když teda nevím, na co konkrétně.
ex - Subaru Legacy 2.0R SW Comfort Edition, MY2006 (2.0R 16V, 2x DOHC, EJ20, 121 kW, 187 N.m, 5MT)
BMW 530xd (E61), Bj. 2006 (170 kW, 500 N.m, 6MT)
Kawasaki W650
BMW 530xd (E61), Bj. 2006 (170 kW, 500 N.m, 6MT)
Kawasaki W650
Re: nezdravý zvuk motoru + hučení
začal bych těma rozvodama. komplet to vyměnit. bude to podle mě taková dobrá 10-15tka..v garáži. u subaru bych to viděl na 20:(
Re: nezdravý zvuk motoru + hučení
No s těma jsem počítal, ale až tak ve 105 tis. km, kdy má podle servisního manuálu přijít čas na jejich výměnu spolu se svícema (osobně bych k tomu přidal i napínací kladku, i když podle servisního manuálu není nutná, otázka je, co s vodní pumpou, která taky není předepsaná s rozvodama, ale může pak odejít třeba krátce poté).dethroned píše:začal bych těma rozvodama. komplet to vyměnit. bude to podle mě taková dobrá 10-15tka..v garáži. u subaru bych to viděl na 20:(
ex - Subaru Legacy 2.0R SW Comfort Edition, MY2006 (2.0R 16V, 2x DOHC, EJ20, 121 kW, 187 N.m, 5MT)
BMW 530xd (E61), Bj. 2006 (170 kW, 500 N.m, 6MT)
Kawasaki W650
BMW 530xd (E61), Bj. 2006 (170 kW, 500 N.m, 6MT)
Kawasaki W650
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: nezdravý zvuk motoru + hučení
dethroned> to rozhodne nebude tak zly. U meho dvorniho servismana bych to odhadnul tak do desitky v originalnich dilech nebo ve srovnatelne kvalite originalu vcetne pumpy. Ale bez paragonu, samozrejme, protoze to dela z lasky k bliznimu svemu :845:
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 471
- Registrován: ned kvě 22, 2011 8:25 am
- Jméno a příjmení: Zdeněk Horáček
Re: nezdravý zvuk motoru + hučení
Ahoj - ohledně spojkového setu a setrvačníku:SLegacy píše: Díky za poznatky od majitele stejného auta, ventily jsou asi teda málo pravděpodobná příčina. Pokud jde o zvuky z motoru, možná to může být něco od rozvodů, jak už tu zaznělo...? A ohledně hučení v těch 3000 rpm, plechy okolo výfuku by byly ještě OK, obávám se víc toho zadního difu nebo kardanu. Zimní pneu mám Dunlop WS 3D, mají za sebou dvě zimy a pořád je to šepot lučních květin, jsou snad tišší než letní se šípovitým vzorem, v gumách bych problém nehledal.
Jo a taky mě to zaujalo s tou výměnou dvouhmoťáku, bude mě to čekat taky a pořád váhám, jestli tam dát, co tam patří, a nebo už jen obyčejný jako mají mimoevropské Legacy MT. Takže doporučuješ nebát se toho obyčejného? Měnil jsi s ním i spojku, nebo jen ten setrvák?
Váhal jsem taky, jakou variantu zvolit. Po zralé úvaze jsem dal 1hmotu z Forestera včetně spojkového setu (všechny díly vč. ložiska) a cena byla 20vč.DPH a práce.
Po stránce jízdního projevu - je citlivější na práci se spojkou,. občas se povede "traktor efekt " - tedy škubnutí při rozjezdu, pokud se člověk nesoustředí. 2hmoty byla daleko méně citlivá, ale je fakt, že po měsíci ježdění s 1hmotou už ten traktor efekt přijde tak 1x za týden:-) Je to o zyvku. Jinak v autě hluk stejný, nevědět, co tam mám, to nepoznám. A hlavně, nic nevrže a vrzat už nebude.
Ten pazvuk bych viděl na ložiskovou rezonanci - otázka je, odkud jde. Může to být klidně ložisko klikovky, jako ojničníé, tak nějaké ložisko na kladkách rozvodů. Možná, že by pomohl upravený stetoskop ( a nebo obyčejný svařovací drát a na konci krabička od jogurtu či od sirek), volně mezi prsty a přiložit ke konkretímu místu a sledovat, odkud to je nejvíce slyšet.
K tomu tikání či "šicímu stroji" - slyšel jsem to před měsícem u jednoho Lexuse, na kterého jsem mlě zálusk a nakonec jsem vyčetl, že se může jednat o vadný vstřikovač, takž vylučovací metodou výměnou za kus lze odhalit a nový nestojí svět. Jinak ony cvakají všechny vstřikovače, což jsem já mylně přisuzoval ventilovým vůlím a díky tomu jsem se i poplašil a nechal na svém 2,0R vůle seřídit (cena v autor. asi 7 vč. DPH a motor venku, 1,5 den práce.)
Bohužel, tyhle druhy závad se těžkoi hledají, protože toopravdu znamená metodou pokus omyl a to je jednak časové náročné a ve finále to může sončit i opětovným vyndáním motoru a jeho půlením kvůli ložiskům ojnic či kliky. A to je cca 40-50 v autorizáku a ještě nemusí být výsledek zaručen.
Ale jak říkám, můj soukromý názor je ložisko. Kde - ví jen čert.
Re: nezdravý zvuk motoru + hučení
Dělal jsem kdysi komplet na EJ20 1992, a vyšlo to na 9500,- u mého servismana. Ale to je SOHC. Tady ten nový motor co má SLegacy, to už je podle mě DOHC. Tam bych to opravdu tipoval tak na 15. Ale je tipuju, nechce se mě to dohledávatSlavek_xxx píše:dethroned> to rozhodne nebude tak zly. U meho dvorniho servismana bych to odhadnul tak do desitky v originalnich dilech nebo ve srovnatelne kvalite originalu vcetne pumpy. Ale bez paragonu, samozrejme, protoze to dela z lasky k bliznimu svemu :845:
Re: nezdravý zvuk motoru + hučení
Zdeny, díky za podnětný přispěvek co se dvouhmoťáku a vtřikovačů týká. Jak Ti vyšly ty ventilové vůle? Bylo to mimo specifikaci?....když už jsi to dělal.
Otázka té ložiskové rezonance, já si myslím, že ta nejčastěji nastane u valivých ložisek, takže bych spíš šel po tom rozvodu. Ale jak píšeš, to ví jen čert.
Otázka té ložiskové rezonance, já si myslím, že ta nejčastěji nastane u valivých ložisek, takže bych spíš šel po tom rozvodu. Ale jak píšeš, to ví jen čert.
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 471
- Registrován: ned kvě 22, 2011 8:25 am
- Jméno a příjmení: Zdeněk Horáček
Re: nezdravý zvuk motoru + hučení
Sací ventily byly OK, výfukové jsem měl 0,29 - byly ještě v toleranci, ale na hranici (tolerované je 0,30mm, 0,25+/-0,05), takže ty se udělaly. Bohužel nevím, kolik mají, protože je nezměřili...dethroned píše:Zdeny, díky za podnětný přispěvek co se dvouhmoťáku a vtřikovačů týká. Jak Ti vyšly ty ventilové vůle? Bylo to mimo specifikaci?....když už jsi to dělal.
Otázka té ložiskové rezonance, já si myslím, že ta nejčastěji nastane u valivých ložisek, takže bych spíš šel po tom rozvodu. Ale jak píšeš, to ví jen čert.
U těch ložisek bych si nebyl tak jist, nejsem strojař.
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: nezdravý zvuk motoru + hučení
dethroned> pokud by byl zajem, muzu poskytnout mechanikovo cislo do PM, ale SLegacy to ma trochu z ruky...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Re: nezdravý zvuk motoru + hučení
Díky všem za podnětnou diskusi. Aspoň vím, jakými směry se orientovat. Zkrátka už přichází kilometrový nájezd, při kterém se začíná do auta cpát... Mám taky cenově vstřícného servismena, jako dethroned, on mi dokonce moje Lego našel na mobile.de, jel ho se mnou do Bavor okouknout a hned jsme ho dovezli, navíc nejradši dělá právě motory, akorát že jeho schopnosti objevilo mnohem víc lidí a kromě času a mě je mu v patách čím dál tím víc zákazníků. Zatím tady lovím rozumy pro sebe jako laik, až budu mít čas já i on, aby to projel a poslechnul, jsem zvědavý, jaký ortel vyleze z něj, ale počítám, že to bude obdobné, jako co se dozvídám tady od zkušených.Až dojde na odhalení příčiny a nějaké řešení, budu informovat.
ex - Subaru Legacy 2.0R SW Comfort Edition, MY2006 (2.0R 16V, 2x DOHC, EJ20, 121 kW, 187 N.m, 5MT)
BMW 530xd (E61), Bj. 2006 (170 kW, 500 N.m, 6MT)
Kawasaki W650
BMW 530xd (E61), Bj. 2006 (170 kW, 500 N.m, 6MT)
Kawasaki W650
Re: nezdravý zvuk motoru + hučení
kolik máš najeto? předpokládám že ne těch 39tkm? to by bylo dost brzo.
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16114
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: nezdravý zvuk motoru + hučení
pod ikonou spotřeby má 90 357 kmdethroned píše:kolik máš najeto? předpokládám že ne těch 39tkm? to by bylo dost brzo.
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Re: nezdravý zvuk motoru + hučení
já tam vidím 39 000.....? :670:
EDIT: pravda, když se vleze na tu stránku, tak tam je 90tkm :655: omlouvám se :bp:
EDIT: pravda, když se vleze na tu stránku, tak tam je 90tkm :655: omlouvám se :bp:
Re: nezdravý zvuk motoru + hučení
SLegacy: včera jsem si říkal, že ti tam hučí ložisko, ale dneska jsem se na to zaměřil u svýho auta (45500) a mám tam přesně to co ty - 3000-3100 zvuk zhrubne a může se to chvíli jevit jako hučení ložiska. A já jsem si uvědomil, že to je ten zvuk, který je naopak mému uchu příjemný - prostě tam začíná ten hlubokej zvuk boxeru, kterej se zvyšujícími se otáčkami "pilovatí". Takže bych byl úplně klidnej. Mám tam to samý. Ten druhej zvuk mi nic neříká ::-DD:
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Subaru Forester SF 90kW MY98
Re: nezdravý zvuk motoru + hučení
39 tis. km jsem s tím najel já, od té doby si eviduju spotřebu. Při koupi mělo auto najeto lehce přes 50 tis. km.dethroned píše:já tam vidím 39 000.....? :670: EDIT: pravda, když se vleze na tu stránku, tak tam je 90tkm :655: omlouvám se :bp:
ex - Subaru Legacy 2.0R SW Comfort Edition, MY2006 (2.0R 16V, 2x DOHC, EJ20, 121 kW, 187 N.m, 5MT)
BMW 530xd (E61), Bj. 2006 (170 kW, 500 N.m, 6MT)
Kawasaki W650
BMW 530xd (E61), Bj. 2006 (170 kW, 500 N.m, 6MT)
Kawasaki W650