Příprava dutin, podvozku a a motorového prostoru na zimu

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48972
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Příprava dutin, podvozku a a motorového prostoru na zimu

Příspěvek od VDC »

Voskový nástřiky jsou v pořádku, ovšem záleží velmi na podkladu. Máš pravdu Marku, že pokud už je podklad orezlej, tak bodyschutz to nezachrání, někdy tomu i uškodí. Ten podklad je alfou a omegou úspěchu a na rez patří kvalitní základovka. A teprve potom něco dalšího. Pokud já mohu doporučit, tak na rez i jen drátěným kartáčem očištěný je výborná polyuretanová základovka od české firmy industry coats respektive některá ze základovek. Je to jednoznačně nejlepší základová barva, se kterou jsem měl tu čest pracovat a cena je normální. Kromě toho, díky tomu, že vytvrzuje vzdušnou vlhkostí, tak má aplikační teplotu od 3°C.

ACP 10-00 1-složkový polyuretanový základ vytvrzovaný vzdušnou vlhkostí, vhodný pro aplikace na jaro a podzim, vysoká přilnavost i na ručně čištěné podklady, vysoká tvrdost a chemická odolnost, aplikaci je nutno vždy konzultovat s výrobcem
ACP 10-FE 1- složkový polyuretan vytvrzovaný vzdušnou vlhkostí plněný železitou slídou pro zvýšení bariérové odolnosti, vhodný jako mezivrstva v systémech do těžkých korozních prostředí, aplikaci je nutno vždy konzultovat s výrobcem
ACP 20-ZN 1-složkový polyuretanový základ vytvrzovaný vzdušnou vlhkostí plněný zinkem, dodává se zvlášť tekutá složka a zvlášť zinkový prášek, vhodný do prostředí zatíženého zvýšenou vlhkostí, aplikaci je nutno vždy konzultovat s výrobcem

Teprve na ní bych aplikoval bodyschutz. Co se "šucu" jako takového týče, já používám na podběhy, podvozek a vůbec místa kam nemusím sahat nepřelakovatelný šuc na bázi asfaltů.
Na lemy, prahy a vůbec místa kam se sahat musí přelakovatelný na bázi vosků.

Co se barev Industry coats týče, nelze je koupit v běžné síti, zasílá je přímo výrobce PPLkou. Doporučuju konzultaci vhodnosti té které barvy mejlem. Reagujou okamžitě a domluva je blesková a bezproblémová. :826:
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
mamut
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Lukáš
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Příprava dutin, podvozku a a motorového prostoru na zimu

Příspěvek od mamut »

VDC píše:Pokud já mohu doporučit, tak na rez i jen drátěným kartáčem očištěný je výborná polyuretanová základovka od české firmy industry coats respektive některá ze základovek. Je to jednoznačně nejlepší základová barva, se kterou jsem měl tu čest pracovat a cena je normální. Kromě toho, díky tomu, že vytvrzuje vzdušnou vlhkostí, tak má aplikační teplotu od 3°C.

Ten přeceda má pravdu, já sám ji aplikoval na spoustě míst u GT, práce je s tim poměrně slušná, jen jak se to dostane na ruce, bude to tam dlouhou dobu ::-DD:
Co je obrovskou výhodou, výborně se pojí s polyuretanovým karosářským tmelem..

Co se týká volba vosku nebo pevnýho nástřiku, tak pevnej nastřik na pořádně připravenej podklad, nejlépe řádně na plech očištěnej a základovou ošetřenej.
Hlavně nešetřit, často to lidi jen tak popráší a ve struktuře nástřiku jsou pak mezery.

Osobně sem na GT použil pevnej nástřik na prahy, blatníky z vnitřní strany a nadkolí.
Podvozek budu upravovat zanedlouho a to voskovým nástřikem, jelikož už to voskem jednou stříkaný je a nic jinýho na tom už nikdy držet nebude...

Na dutiny k timu určenej řidkej vosk.

U starších Imprez je nutný hlavně pořádně očistit a oštřit místo kde je k zadnímu lemu přichycenej nárazník, často to tam odzadu hnije viz. první foto:
DSCF6777.JPG
DSCF6791 (Large).JPG
DSC_7828.jpg
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Impreza GT (1999) Obrázek
Fiat Ducato 3.0 CNG (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
David
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 320
Registrován: úte srp 04, 2009 12:00 am
Bydliště: Kosov
Kontaktovat uživatele:

Re: Příprava dutin, podvozku a a motorového prostoru na zimu

Příspěvek od David »

Zajímavé postřehy, rady a doporučení. Díky všem :826:

2 Mamut: Jó "domečky" zadních tlumičů a zadní uchycení nárazníku v lemu (fotky výše) - myslím, že nejproblematičtější místa na Réze generace GC/GF :666:
TURBO-Fast & TURBO-Furious

Subaru Impreza 2.0 WRX sportwagon MY99
Obrázek
marek.sm
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 637
Registrován: pát dub 02, 2010 2:35 pm
Jméno a příjmení: marek smrček
Bydliště: praha

Re: Příprava dutin, podvozku a a motorového prostoru na zimu

Příspěvek od marek.sm »

JJ to je pravda s tou základovkou. U toho plastickýho nástřiku vidím největší problém v údržbě v dalších letech. Já když šroubovákem po letech odloupl ten originální nástřik od výrobce tak pod tím byl rezavý plech. Zvenku to na pohled vypadalo jako nový a neporušený, ale bylo to asi natlučený od drti co sypou v zimě na silnici a pak se do toho dostala sůl a už to nepozorovaně hnilo. Štěrk a potom sůl, to je asi nejhorší kombinace.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48972
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Příprava dutin, podvozku a a motorového prostoru na zimu

Příspěvek od VDC »

No já vidím největší problém v tom, že v mnoha případech se dostane voda pod ty tovární nástřiky z druhý strany. Samozřejmě to neplatí vždycky, ale často to tam navzlíná přes sváry atd. Typický kritický místa jsou napojení dílů a více vrstev plechu přes sebe, třeba napojení prahů na zadní podběhy.
Asi nikdy se mi nestalo, že bych v ploše odškrábnul ten tovární nástřik a byla tam rez. Vždycky to bylo v koutě, na sváru a podobně.

Ještě jeden nevyřčenej postřeh. Tu základovku je určitě lepší natírat štětcem a do všech spojů a koutů jí pořádně natupovat. Teprve tím šucem to potom stříkám.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
mamut
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Lukáš
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Příprava dutin, podvozku a a motorového prostoru na zimu

Příspěvek od mamut »

VDC píše:No já vidím největší problém v tom, že v mnoha případech se dostane voda pod ty tovární nástřiky z druhý strany. Samozřejmě to neplatí vždycky, ale často to tam navzlíná přes sváry atd. Typický kritický místa jsou napojení dílů a více vrstev plechu přes sebe, třeba napojení prahů na zadní podběhy.
Proto, jak je na fotce vidět, je dobrý tyhle napojení plechů a sváry přetáhnout polyuretanovym tmelem..

VDC píše: Asi nikdy se mi nestalo, že bych v ploše odškrábnul ten tovární nástřik a byla tam rez. Vždycky to bylo v koutě, na sváru a podobně.
Já to zažil u justy, ale byl to nástřik neoriginální nastříkanej na neodmaštěnej a neupravenej podklad .
Pod celou plochou nástřiku se drželo vlhko a plech tam reznul.
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Impreza GT (1999) Obrázek
Fiat Ducato 3.0 CNG (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48972
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Příprava dutin, podvozku a a motorového prostoru na zimu

Příspěvek od VDC »

Jsem rád, že mi dáváš za pravdu Mamute :pr:
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
mamut
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Lukáš
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Příprava dutin, podvozku a a motorového prostoru na zimu

Příspěvek od mamut »

VDC píše:Jsem rád, že mi dáváš za pravdu Mamute :pr:
Řitní alpinismus přecedovi ::-DDD:

Doporučuju ti se pořádně promazat, aby tě to nebolelo ::-DDD:
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Impreza GT (1999) Obrázek
Fiat Ducato 3.0 CNG (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48972
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Příprava dutin, podvozku a a motorového prostoru na zimu

Příspěvek od VDC »

blbče :815: ::-DDD: Když řádně promazat, tak polyuretanovými přípravky, protože řádná ochrana podvozku je nutná !!! :826:
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Subaru4ever
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2494
Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
Jméno a příjmení: Adam
Bydliště: Praha 5

Re: Příprava dutin, podvozku a a motorového prostoru na zimu

Příspěvek od Subaru4ever »

David píše:Stejně jako prostříkání zámků WD40 a namazání těsnících gum kolem oken.
Chtěl bych se zeptat zkušenějších, čím přesně mám promazat těsnění kolem dveří/oken. Jelikož mám ještě staré dobré bezrámové Subaru, nejspíš to musí být přípravek, co moc od gum nezamaže epesní skla bez rámů :diky:
EX Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
Uživatelský avatar
nzg
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 521
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha 5 + Susice

Re: Příprava dutin, podvozku a a motorového prostoru na zimu

Příspěvek od nzg »

Na těsnění kolem dveří dlouhodobe používam silikonovy olej, funguje 100%, ale chce ho nechat zaschnout. Pak spini okna mene. A pred aplikací lehce očisti i to těsnění.
Jednou jsem zapomel namazat kufr a pak jsem bezky vyndaval dverma. Jeste, ze mam kombi:-)
Outback 3.6R 2010
Outback 3.0R 2005 - Prodano viewtopic.php?p=262030#p262030
Forester 2.0X 2005
Legacy 2.0 1995 - Prodano
Uživatelský avatar
Subaru4ever
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2494
Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
Jméno a příjmení: Adam
Bydliště: Praha 5

Re: Příprava dutin, podvozku a a motorového prostoru na zimu

Příspěvek od Subaru4ever »

nzg píše:Na těsnění kolem dveří dlouhodobe používam silikonovy olej, funguje 100%, ale chce ho nechat zaschnout. Pak spini okna mene. A pred aplikací lehce očisti i to těsnění.
Děkuji. Mám doma hafo silikonovýho oleje ve spreji (na vidlici u biku), takže tím napustím hadřík a objedu to dokola. Ještě mě napadlo to udělat takovým tím konzervačním přípravkem na pneumatiky, ale to bych z těch skel asi nesundal ani hektolitrem benzínu :690:
EX Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
Uživatelský avatar
pavelotb2016
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 201
Registrován: čtv kvě 12, 2016 9:59 pm

Re: Příprava dutin, podvozku a a motorového prostoru na zim

Příspěvek od pavelotb2016 »

Zdravim, doporucili byste pripravit podvozek a dutiny u funglovky MY16, taky okamzite ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48972
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Příprava dutin, podvozku a a motorového prostoru na zim

Příspěvek od VDC »

Pavle prevence rozhodně nezaškodí. A to ani u funglovky, jestli plánuješ, že zůstane doma déle, než 5 let...
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
pavelotb2016
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 201
Registrován: čtv kvě 12, 2016 9:59 pm

Re: Příprava dutin, podvozku a a motorového prostoru na zim

Příspěvek od pavelotb2016 »

Predsedo diky za nazor. Sikovny servis Brno a okoli, na ktery by se v tomto dalo spolehnout zkusim najit v jinem vlakne.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“