Stránka 28 z 34

Re: Nabíjení baterie

Napsal: úte bře 26, 2019 9:24 pm
od petr
plukovník píše: Většinou chcípne náhle, tím, že odejde jeden článek.
Já osobně nikdy nenechávám baterii déle než 4roky, přičemž tu starou si nechávám jako zálohu.

To je nedorozumění Simo, to Plukovník psal že mění baterky co 4 roky tak jsem psal at je vyhazuje ke mě

Re: Nabíjení baterie

Napsal: úte bře 26, 2019 9:37 pm
od sima
Jo tak,já si říkal,jestli to není reakce do historie,ale nepátral jsem,nechtělo se mě.

Re: Nabíjení baterie

Napsal: úte bře 26, 2019 10:01 pm
od suubaru
spm píše:Jinak mám ještě jednu hádanku, byť to úplně nesouvisí s nabíjením, ale abych nezakládal nové vlákno... vyndaval jsem o víkendu baterku ze swiftu, pač se jaksi vybila, jak jsem s tím dlouho nejel, abych ji dal na nabíječku. A když jsem sundaval plusový kontakt, tak mě málem trefil šlak, pač jsem mezi svorkou a kontaktem baterie našel vložený hřebík Baterku jsem teď vracel do auta a se značným zhnusením, pač nic lepšího po ruce nebylo, jsem tam ten hřebík zase vrátil, protože ikdyž jsem tu svorku dotáhnul co šla, tak byla volná (nevím kdo co zas vymýšlel, minusová ten problém …
A není to tak, že evropská baterka má oproti asijské asi o 1 mm užší plusový kontakt?

Re: Nabíjení baterie

Napsal: úte bře 26, 2019 10:02 pm
od spm
Ok, tak uvidime co to bude delat dal :-) jinak musim zakleat, ze osvetlenim jsem si auto jeste nevybil :-DDD ale asi by taky ledky nebyly marny... :-)

Ad svorka- natvarovat se obavam, ze nepujde... zdeformovana nijak nevypadala, jenom je proste moc velka... jestli jsou ty svorky sroubovaci, tak vymenit asi pujde, ale mel jsem za to, ze se lisujou.

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk

Re: Nabíjení baterie

Napsal: úte bře 26, 2019 10:03 pm
od spm
suubaru píše: A není to tak, že evropská baterka má oproti asijské asi o 1 mm užší plusový kontakt?
To by to asi i vysvetlovalo... ale s touhle baterkou jsem to uz koupil a hazet ji do srotu jenom kvuli tomu mi taky prijde skoda :-)

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk

Re: Nabíjení baterie

Napsal: úte bře 26, 2019 10:04 pm
od sima
Právěže jsou šroubovací,jednu mám na autě,dle mě dobré řešení.
Třeba tu:
https://www.autokabel.cz/sada-mosaznych ... aci-privod

Re: Nabíjení baterie

Napsal: úte bře 26, 2019 10:13 pm
od suubaru
spm píše:To by to asi i vysvetlovalo... ale s touhle baterkou jsem to uz koupil a hazet ji do srotu jenom kvuli tomu mi taky prijde skoda

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Jo staré baterky se skladují v garáži z toho důvodu, abych v nudě fotbalu vzal šupleru a opravdu, tvar a průměr plusu je u eu a asie odlišný.

Re: Nabíjení baterie

Napsal: úte bře 26, 2019 10:28 pm
od sima
V nudě fotbalu,to dnes sedí :-)

Re: Nabíjení baterie

Napsal: úte bře 26, 2019 10:57 pm
od Mira
A co to ten fotbal je?
Napětí na čínském voltmetru mám v zapalovači min. o 0,4V jiné než na svorkách. Ovšem měřeno jiným čínským měřákem. Ale ten aspoň korensponduje s OBD, samože taky čínským.
Ale vždy nastartuje, takže pohoda. =)

Re: Nabíjení baterie

Napsal: úte bře 26, 2019 11:06 pm
od sima
Míro já taky-dle měřáku mám na číně v zapalovači o 0,4 V méně,měřák voltmetr taky china zkontrolován jiným,českým :-) Dle Lidl nabíječky lže china "zapalovač" jen o 0,2 V.Takže beru střed...Taky startuju,na obou autech,i na tom jednom co jen cuká po městě,musím vzdát opět hold exide baterce!Takže vše OK

Re: Nabíjení baterie

Napsal: úte bře 26, 2019 11:47 pm
od spm
Jinak zdá se, že se asi dělají i redukce, např něco takovýho: https://www.aci.cz/bat052-mosazny-polov ... 08046.html

(to mě i napadlo, že by mohlo existovat). Jenom mi nějak nesedí ten popis. Respektive ten popis se naopak tváří tak, že úzký kontakty mají asijský baterky. Což nějak nesedí na můj případ. (Leda že by maďarskej swift měl evropský oka na kabelu :-DDD)

Re: Nabíjení baterie

Napsal: stř kvě 15, 2019 5:09 pm
od podvlada
Nenašel jsem tady přímo vlákno o alternátoru, tak to zkusím tady.
Dá se v domácích podmínkách nějak otestovat alternátor? Multimetr, nebo nějaký "provozní" test?

Je mi jasný, že při správným dobíjení by na baterii mělo jít naměřit přes 14V. Ostatně i ten palubní displej v OTB při přepnutí na tři "ciferníky" ukazuje napětí baterie, a při běžné jízdě je 14, 14.5 až 15, záleží. Nevím ale, co dokáže ještě dohnat regulátor při snížených schopnostech altíku.

Proč se vůbec ptám - při jízdě lehce z kopce, asi 50km/h, lehce jsem přibrzdil, se mi rozsvítila asi na vteřinu dvě kontrolka dobíjení a brzd. Ta brzda je prý normální (?), protože při sníženém napětí přestane být aktivní ABS. Nestihl jsem včas přepnout displej na napětí, ale chvíli po tom, co zhasly, tak na tom ciferníku bylo v pohodě 14 - 14.5 (ono to tak pořád přeskakuje tam zpět, jak to má rozlišení 0.5V).

Samozřejmě zkusím i mrknout na kabeláž, ale je možný, že pokud je altík původní, bude se po 360tkm blížit jeho konec.

(SPM, jestli to čteš, je možný, že už mě dostihla kvůli těm novým RZ tvoje karma. A to jsme si ještě ani nepodali ruce. :-) )

Re: Nabíjení baterie

Napsal: stř kvě 15, 2019 5:20 pm
od mnov
Při takovém nájezdu se dá předpokládat opotřebení uhlíků. Pak dochází k tomu, že uhlík nejprve občas ztratí kontakt. Je to dost špatný stav. Indukují se při tom napěťové špičky a ty mohou poškodit polovodiče v alternátoru.

Re: Nabíjení baterie

Napsal: stř kvě 15, 2019 7:48 pm
od VDC
Vláďo kdybys řešil repasi alternátoru, tak Auto Elektro Trdlička Šlovice. Nejlepší autoelektrikářská firma co znám.

Re: Nabíjení baterie

Napsal: stř kvě 15, 2019 8:36 pm
od podvlada
Díky Tome, hned jsem si vzpomněl, myslím, že jsi mi je doporučoval už když jsem si opravoval kabeláž pátých dveří.
No ale mám tedy jak zjistit, jak na tom je? Ať už opticky, nebo i nějak výkonnostně? :-)