Stránka 13 z 34

Re: Nabíjení baterie

Napsal: stř úno 14, 2018 5:30 pm
od ybrcek
No dnešní baterky to moc nedávají.

Re: Nabíjení baterie

Napsal: stř úno 14, 2018 7:55 pm
od Makovica
Dnes som sa trochu venoval baterke v SJcku.
Co ma prekvapilo, ze to je "obycajna" zaplavena baterka, aj ked pre start/stop. 620 Amperova, 62Ah.
Ziadna AGM.
Odmerali sme ju special meracom na baterie https://www.aliexpress.com/item/Auto-Ba ... 89178.html, ktory sa ukazuje byt ako velmi funkcny a pouzitelny.
Ukazalo sa, ze bateria je ok, vnutorny odpor nejakych 5.35mohm, akurat ju odporuca nabit, lebo je len na 65% nabita.
V teste realne dala cez 600A.
Som bol zvedavy z dovodu, ze vzdy po dlhsej dobe od jazdy (povedzme 12h), nameriam len cosi nad 12V.
Inak je to velmi dobra vecicka ten tester - odporucam. Staci pripojit na zapojenu bateriu a navolit prislusne normy a parametre baterie.
Mozno by stacila aj o cosi jednoduchsia verzia.

No a este k tym kliestovym merakom. Meral som odber v klude - samozrejme presnosti nic moc, najprv to skakalo podla pozicie kliesti 20mA az 90mA, nakoniec som nasiel polohu, ked sa to ustalilo na nejakych 35mA. Po nastartovani na volnobehu 3.75A. Zrejme vtedy bezalo dobijanie - bolo tam 14.4V.

Re: Nabíjení baterie

Napsal: stř úno 14, 2018 8:13 pm
od plukovník
Není to obyčejná baterka, je to typ EFB, vedle AGM se jedná o levnější variantu pro Start-Stop systém.

Předpokládám, že se jedná o značku Yuasa Q-85

Re: Nabíjení baterie

Napsal: stř úno 14, 2018 8:36 pm
od Makovica
plukovník píše:Není to obyčejná baterka, je to typ EFB, vedle AGM se jedná o levnější variantu pro Start-Stop systém.

Předpokládám, že se jedná o značku Yuasa Q-85
Asi budes mat pravdu, je tam na nej iba Q-85, nic ine je vidiet.
Mna zmiatlo, ze je flooded, da sa dolievat kazdy clanok, este je aj taka polopriesvitna, ze vidno zboku komplet elektrolyt a dokopy ziadne oznacenie na nej.
Nieto este nejake Enhanced Flooded Battery, ci daco podobne.
Tiez sa mi nezdalo, ze by tam dali uplne tu najobycajnejsiu staru technologiu.

Re: Nabíjení baterie

Napsal: sob úno 17, 2018 10:51 am
od Ivooos
Makovica píše: Asi budes mat pravdu, je tam na nej iba Q-85, nic ine je vidiet.
Mna zmiatlo, ze je flooded, da sa dolievat kazdy clanok, este je aj taka polopriesvitna, ze vidno zboku komplet elektrolyt a dokopy ziadne oznacenie na nej.
Nieto este nejake Enhanced Flooded Battery, ci daco podobne.
Tiez sa mi nezdalo, ze by tam dali uplne tu najobycajnejsiu staru technologiu.

V příloze leták autobaterie, které se dnes dávají do OTB.

Re: Nabíjení baterie

Napsal: sob úno 17, 2018 11:12 am
od Ivooos
V minulém čísle SM byl velice pěkný článek, jak se dnes dobíjejí baterie ve vozech se StopStart systémem. Jedno z testovaných aut byla i nová Impreza a její chováí k baterii bylo řekněme průměrné v provonání s např Kia nebo koncern (koncern dává zabrat baterce ze všech nejvíce). Stručný závěr je takový, že baterie se při jízdě nedobíjejí trvale, jak tomu bývalo, ale pouze v okamžicích, kdy je nadbytek výkonu např. brzdění motorem. Vysledek je tedy takový, že když auto nastartujete a pojedete plný plyn Praha-Ostrava, tak se vám může stát, že stěží dobijete baterii na úroveň před nastartováním. To je tedy hlavní dúvod, proč ty baterky dnes odcházejí mnohem častěj, jednoduše jsou mnohem častěji vybité a do plna se nabíjí jen někdy, nemluvě o tom, že ten cykl nabíjení a vybíjení je X násobný v porovnání s minulostí, takže se musejí používat baterie, které to alespoň lépe snášejí, jako např EFB nebo AGM atd. které jsou samozřejmě dražší.

Re: Nabíjení baterie

Napsal: sob úno 17, 2018 11:17 am
od hamoun
to odpovida presne tomu, co pise plukovnik vyse ...
pak navíc koukam, ze mi jeste baterie v Sharanu zatim drzi bez sebemenšího zavahani ...

Re: Nabíjení baterie

Napsal: sob úno 17, 2018 7:08 pm
od outback
Co říkáte na toto?

https://www.topbattery.cz/trakcni-bater ... lfd60.html

Soused má pro manželku na každodenní dva kilometry cesty do práce starší Corsu, vzhledem k režimu používání má několikrát do roka potíže - startuju je na kabely, půjčuju jim nabíječku když si auto stěžuje na vybitou baterku atd. Auto mu dobíjí docela inteligentně (v zimě dokonce zvedá dobíjecí napětí), ale prostě jezdí moc krátké trasy. Baterka mu po třech letech začíná zlobit - poprvé se objevila i kontrolka signalizující příliš velký pokles napětí při startování. Podle mého, pro daný účel spíš nevhodného, multimetru to šlo při startování někam mezi 7V a 8V, po dobití dobrý, ale to auto má hodně často hodně vybitou baterku, což jí určitě škodí.

Myslíte, že by ta hybridní měla šanci vydržet dýl?

Majitel je vzděláním strojař, profesí nákupčí a charakterem hroznej poděs, takže v podstatě smrtící kombinace. Jakmile se jen podívá na cokoliv elektrického tak okamžitě nastává malér. Že by byl schopen pravidelně preventivně dobíjet neočekávám.

Re: Nabíjení baterie

Napsal: sob úno 17, 2018 11:22 pm
od Makovica
Uplne presne nechapem, co tam znamena to "trakcni".
https://www.topbattery.cz/baterie-akumu ... i-baterie/
Ci to je len o tych zosilenych elektrodach, alebo je to len ine oznacenie EFB.

Ze je odolnejsia vyplyva uz z toho, ze je EFB.
Ale nevidim problem, podla mna je OK.

Re: Nabíjení baterie

Napsal: ned úno 18, 2018 8:34 am
od Mareka
Po diskusi a doporučeních zde jsem nakonec pořídil (i dle rad v prodejně specializované na autobaterie) CTEK 5.0.
Prvé nabíjení trvalo cca 4 hod, tak jsem zvědav (ale po informacích/zkušenostech místních ten rekondiční nabíjecí program riskovat nebudu).

Re: Nabíjení baterie

Napsal: ned úno 18, 2018 11:46 am
od plukovník
Makovica píše:Uplne presne nechapem, co tam znamena to "trakcni".
https://www.topbattery.cz/baterie-akumu ... i-baterie/
Ci to je len o tych zosilenych elektrodach, alebo je to len ine oznacenie EFB.

Ze je odolnejsia vyplyva uz z toho, ze je EFB.
Ale nevidim problem, podla mna je OK.
Trakční a startovaí baterie, to jsou dva odlišné pojmy.
Jedná se o "jiné" baterie, co se týče použití.
Trakční baterie nesnáší velké proudové "kopace" a libuje si ve stenoměrné (přiměřené) hodnotě nabíjecího a vybíjecího proudu v řádu do cca 10A.
Startovací baterie naopak snáší dobře ty vybíjecí "kopance" v řádech stovek ampér, ale kupodivu, dlouhodobě malý vybíjecí proud ji ničí !!!

Takže, startovací baterie do ekvipáže, a trakční baterie do karavanu, nebo do domácí UPSky. ;-D


Mareka,
chlapče zlatý, toho rekondičního programu se neboj !
"Odvolávám, co jsem odvolal, a slibuji, co jsem slíbil..."

Moje "švédská nabíječka" šla kupodivu po třech letech zákeřně a znenadání!!! do prdele, a tím pádem jsem byl tím, co mi "sdělovala" dezinformován. ,,|,, (>_<) ,,|,,
V hajzlu nebyla baterie, ale nabíječka, !!!

Měl jsem zrovna tři auta, a u všech anoncovala, že baterie stojí za hovno !!!
Jsem pěkně nasranej...

Nabíječka letěla do popelnice a zakoupena byla nová.


Do hajzlu s elektronikou a zlaté staré trafo s jednou diodou... [FUCK PC]

Re: Nabíjení baterie

Napsal: čtv bře 15, 2018 6:52 pm
od hamoun
tak mi to doslo ...
za 33 USD :) (bez 5 centu)

jen stahnout nekde navod k pouziti ... a je to :)

Re: Nabíjení baterie

Napsal: pon lis 26, 2018 8:48 am
od Tapina
Dobré ráno! Ne úplně úspěšně se tu rozkoukávám, tak zkusím oživit tohle vlákno. Potřebovala bych radu. Můj milý si přeje nabíječku (snad jsem ho správně pochopila a chce dobíjet autobaterie :-D ). Zdá se, že je to poměrně věda i pro znalé. Je nějaká značka, kterou neprohloupím?

Re: Nabíjení baterie

Napsal: pon lis 26, 2018 10:20 pm
od quickly
Tapina: vítej u nás na SFC *_*=*_* , prověřená je C-tek, dost ale záleží, na jakě auto to má být nabíječka (zda je nebo není Start & Stop apod.).

Re: Nabíjení baterie

Napsal: pon lis 26, 2018 10:29 pm
od VDC
Tapino vítej. :-) To by byl asi dost překvapenej, kdyby pod stromečkem našel TU nabíječku. :-DDD