Stránka 8 z 34

Re: Nabíjení baterie

Napsal: úte pro 05, 2017 9:27 pm
od Mira
Bezůdržbové mají odvětrávání z obou stran. Některé se prodávají i s ucpávkou, aby vám odvětrávala jen na jednu stranu od motoru.

Re: Nabíjení baterie

Napsal: úte pro 05, 2017 9:47 pm
od outback
sima píše:Jak jsem psal v tomto vlákně,tak jsem změřil...moje jednoduchá nabíječka einhell po nabití baterie ukazuje dle integrovaného ampérmetru nulu.Rozpětí zobrazovaných hodnot na displeji je opravdu dost velké.Přesto jsem naměřil stále 0,6A.Měřil jsem jen pár vteřin,baterku jsem nenechal déle na nabíječce.Při tomto stavu jsem ji odpojoval,byla vždy už nabitá.Nevím nakolik by mohl ohrozit baterku tenhle proud a hlavně jak dlouho bych ji tam musel nechat,aby došlo ke zničení baterky,či ještě k horšímu...Pár hodin se nikdy nic nestalo,mám za to,že i bezůdržbová má odvětrávání,musí snad mít.Zničení střev je jiná věc.Každopádně reálná nula dobíjecí …
Můj neojbyčejnější digitální multimetřík skáče zmateně mezi 0.07 a 0.01 A, spíš většinou nízko - takže velmi hrubý odhad je, že efektivní hodnota proudu asi nepřeskočí 20-30mA - nic, čeho je třeba se bát. Pětiampérový CTEK.

EDIT:akumulátor má 60Ah

Re: Nabíjení baterie

Napsal: úte pro 05, 2017 9:52 pm
od mnov
Já bych se u 60 Ah akumulátoru nebál ani těch Šímových 600 mA. :-)

Re: Nabíjení baterie

Napsal: úte pro 05, 2017 10:22 pm
od sima
Díky outbacku,tj "zbytkáč",nula,není co řešit.Mnove já se toho taky ani nebojím,potom co jsem to změřil a nabil takto ixkrát baterku.Samozřejmě to tam nenechám ix dní,na udržovací nabíjení,jako v případě ctek nabíječky.

Re: Nabíjení baterie

Napsal: stř pro 06, 2017 1:29 pm
od plukovník
outback píše:
Můj neojbyčejnější digitální multimetřík skáče zmateně mezi 0.07 a 0.01 A, spíš většinou nízko - takže velmi hrubý odhad je, že efektivní hodnota proudu asi nepřeskočí 20-30mA - nic, čeho je třeba se bát. Pětiampérový CTEK.

EDIT:akumulátor má 60Ah
CTEK má řízený udržovací dobíjecí mód.
V případě, že akumulátor je plně dobitý, tj, jeho napětí je cca 12,6V, je dobíjecí proud blízký nule, tedy max těch pár mA jak píšeš.
V případě, že napětí poklesne pod hodnotu 12,4V, nebo klesá s počáteční hodnoty rychleji než je "záhodno", potom začne dobíjet a zároveň je vyhodnoceno, zda akumulátor toto nabíjení "přijímá".
Pokud je akumulátor zralý na odpis, rozsvítí se červená kontrolka s vykřičníkem. ;-D

Re: Nabíjení baterie

Napsal: čtv pro 07, 2017 6:38 pm
od outback
Protáhl jsme 4 roky starou baterku tím desulfatačním režimem, docela jsem se lekl, že by mohl být malér když jsem to tu pak četl, ale 24 hodin po odpojení mi na studeném balkóně ukázala 12.84 V, tak snad zatím dobrý. Ještě zkusím nějaký zátěžový test, nevíte, jak na to, aby to mělo nějakou vypovídací hodnotu? Odebírat konstatní proud, konstantní výkon, nebo zatížit konstatním odporem? Má 60Ah, napadlo mne ji zatížit třeba konstantním odběrem 6A a po hodině sledovat napětí...to by mohlo mít nějakou vypovídací hodnotu....po pěti hodinách odpojit, nechat 12 hodin odpočinout a vidělo by se.

Re: Nabíjení baterie

Napsal: čtv pro 07, 2017 6:44 pm
od sima
Hm,právě zvažuju co se starou baterkou Vartou z Forestra,vždy jsem baterku prodal do sběru,ale tato je zatím ještě živá.Hm,snad ji nechám ve sklepě a po delším čase ji nechat zkusit dobít a přeměřit podobně jako ty.Co se týče umělé zátěže,nic takového jsem zatím nezkoušel,seč mě to lákalo.

Re: Nabíjení baterie

Napsal: čtv pro 07, 2017 6:54 pm
od mnov
Na to zatěžování trvalým odběrem nejsou startovací akumulátory stavěné, tak bych to tak netestoval. Pro trvalý odběr se používají trakční akumulátory.
Osobně to zkouším připojením 1Ω odporu na cca 5 min. Sleduji jak klesá napětí a případně to porovnám s jiným akumulátorem.

Re: Nabíjení baterie

Napsal: čtv pro 07, 2017 6:57 pm
od sima
To teda zkusím =)

Re: Nabíjení baterie

Napsal: čtv pro 07, 2017 7:13 pm
od mnov
Vyzkoušej, ale chce to dostatečně dimenzovaný rezistor. Používám tento
Obrázek
a sneslo by to klidně větší. Musím ho podkládat např. cihlou.

Re: Nabíjení baterie

Napsal: čtv pro 07, 2017 7:50 pm
od sima
Právě jsem si myslel na to,co používáš,tohleto samozřejmě nemám,ale mám spoustu kámošů KMP či elektroniků,ti mají ledaco.Něco snad vyštrachají.

Re: Nabíjení baterie

Napsal: stř úno 07, 2018 5:50 pm
od hamoun
dnes jsem si udelal "radost" ...
kvuli swifta ... moc se s nim nejezdi (skoro vubec) a obcas to teda potrebuju :)

tak jsem zvedav ...

Re: Nabíjení baterie

Napsal: stř úno 07, 2018 8:55 pm
od hamoun
tak .. probehl test ... clovek dojde s takovou tastickou k autu ... a behem chvilky je nastartovano ... moc dobre a jednoduse se to pouziva ... prekvapilo me to ...
tocilo to jako v lete (benzin 1,5l) ... :) jsem maximalne spokojeny :)

Re: Nabíjení baterie

Napsal: stř úno 07, 2018 9:11 pm
od mnov
Alespoň v tom nejsou LiPolky, ale ten proud mi vychází na zatížení odporem 12 mΩ, což se asi jen tak nestane. :-)

Re: Nabíjení baterie

Napsal: stř úno 07, 2018 9:21 pm
od hamoun
ty A beru s rezervou ... :)

pisou tam 400A ...
pro tech "1000A" se to musi uvest pomoci tlacitka do "manualniho modu", kde pisou, ze jsou vyrazeny vsechny mozne blbuvzdorne ochrany apod ...

kazdopadne, zafungovalo to skvele, na tu velikost.

rikal jsem si, ze to bude snad lepsi, nez ty zarizeni s 200A se spickou 400A :)
po pouziti se to porad tvari jako uplne nabite ... ale auto chytlo hned, tak se to nestihlo moc vybit ...