Vypíchnul jsem to, co podle mne hrálo roli. A sranda je, že v tom případu, co jsem našel na motor-talk.de figurovalo taky BMW E30 - ovšem tam jako mrtvé auto. Kabrio E30/M40 jsem kdysi dokonce měl, párkrát z něj startoval minimálně našeho tehdejšího benzínového myšáka a nikdy nic neodešlo - ale nikdy jsem nepřidával plyn.hamoun píše: -- pomahane 1.9TDi nafta 4 valec
- pomahajici bylo pod plynem
- pomahane nechytlo
Nabíjení baterie
Re: Nabíjení baterie
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19160
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Nabíjení baterie
… jak jsem uz psal .. jsem rad, ze jsem se neco dozvedel …
pripojit .. nechat chvili dobijet klidne při zvysenych otáčkách motoru …
a pak startovat při vypnutem motoru nebo max. na volnobeh
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Nabíjení baterie
Já to psal ironicky-s úsměvem Kábly jsou v pohodě.Poučil jsem se zde,vlastně hlavně jedna nová rada,na kterou nevím jestli bych tolik přemýšlel při "pomoci"-nezvyšovat plyn,to bych určitě nedělal i tak nějak dramaticky,ale včil se tomu raději vyhnu úplně,pokud neusoudím,že je třeba pro pomoc udělat všechnooutback píše:Néééééééééééééééééééé, přesně tohle jsem nechtěl způsobit.
Za normálních okolností to vcelku zdravý auta v naprostý většině poberou.
Mimochodem VDC se ptal na cenu a Hamoun ceny komentoval taky-ty svoje kábly jsem koupil sice za 300kč,ale běžně jsou okolo 500-např.v Granexu,který se tu myslím prezentuje,kterýžto sám o sobě drahý není,kábly jsou k mání i za 800kč,dál jsem nepátral,cenové rozpětí široké,takže dle ceny kvalitu jednoduše usuzovat nejde.
Hamoune-já bych nejspíš už úplně vynechal pokus s vypnutým motorem,tedy (při zahřátém motoru) připojit,nechat velmi krátce běžet na oživení-iedálně zjistit předtím napětí na vybité aku(forechtung na to v autě mám,pokud teda nebude baterka úplně kaput,pak už nic...) a zkusit nastartovat.
Díky za odkaz power banky,ale jestli něco pořídím,tak levnější,okolo cirka 1500kč,víc do toho nedám,parametry toho z lidlu jsem pročítal a měl by TEORETICKY zvládnout to co ten tvůj,tedy teoreticky.Jen tvoje banka se nekasá a píše pro malé objemy motorů,max 1,2 a lidl nezná hranice-klidně 3,0 benál a 2,0 nafta
Dík za zkušenost s necháním banky v autě.
Ještě má zkušenosti i předseda s p.bankami,tak ho taky zpovím,nebo tu pohleám,asi to tu už psal,začal to myslím Marcel...nebo to byla nabíjecí stanice i s nabíječkou u Marcela,musím mrknout.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Nabíjení baterie
Jen pro odlehčení,nem cenu to hodnotit!Tohle nic nevypovídá,ale ten finiš videa od 3:50 stojí za to
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=EThmFe5hYTg[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=EThmFe5hYTg[/youtube]
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: Nabíjení baterie
Startovací stanice, nebo startovací powerbanka je určitě dobrá věc.
V dnešní době, kdy je stále sofistikovanější palubní elektronika a "inteligentní dobíjení" je to pro nouzové startování určitě lepší volba než startování z jiného vozidla pomocí propojovacích kabelů.
Určitě je v tomto případě u nových modelů aut nižší riziko poškození hardware, nebo pádu software
Ale já osobně bych se vyhnul levným exemplářům z Lidlu.
Jedna z mých fóbií je totiž strach z případné nenadálé exploze powerbanky...
A taková výkonná powerbanka, to je vlastně "pekelný stroj"
V dnešní době, kdy je stále sofistikovanější palubní elektronika a "inteligentní dobíjení" je to pro nouzové startování určitě lepší volba než startování z jiného vozidla pomocí propojovacích kabelů.
Určitě je v tomto případě u nových modelů aut nižší riziko poškození hardware, nebo pádu software
Ale já osobně bych se vyhnul levným exemplářům z Lidlu.
Jedna z mých fóbií je totiž strach z případné nenadálé exploze powerbanky...
A taková výkonná powerbanka, to je vlastně "pekelný stroj"
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19160
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Nabíjení baterie
jen doplnim, ze ta moje se sice nekasa v popisu na heurece, ale na krabici jo
samozrejme to beru s rezervou. mam to pro 1,5l benzin ...
ale vim, ze nepoznam bez dobiti rozdil mezi prvnim a tretim pouzitim
Odesláno pomocí Tapatalk
samozrejme to beru s rezervou. mam to pro 1,5l benzin ...
ale vim, ze nepoznam bez dobiti rozdil mezi prvnim a tretim pouzitim
Odesláno pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49208
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíjení baterie
Já jsem ženě koupil loni k vánocům powerbanku v autokelly, stála cca 1500. Deklarovaná kapacita je asi 12000 mAh. Jaká je skutečná ví bůh. Ale funguje dobře.
Já mám nějaké powerbanky od Davida, sehnal je někde za velmi hezkou cenu, asi 800 Kč za kus. Tam je deklarovaná kapacita 10000 mAh, jaká je skutečná ví taky bůh, ale funguje stejně dobře. Minulý týden jsem s ní startoval kamarádův mrtvý Outback BH 2.5 a zvládla to bez zaváhání.
Mám jí trvale v autě a průběžně ji dobíjím z palubní sítě auta, protože ji běžně používám na dobití mobilu.
Já mám nějaké powerbanky od Davida, sehnal je někde za velmi hezkou cenu, asi 800 Kč za kus. Tam je deklarovaná kapacita 10000 mAh, jaká je skutečná ví taky bůh, ale funguje stejně dobře. Minulý týden jsem s ní startoval kamarádův mrtvý Outback BH 2.5 a zvládla to bez zaváhání.
Mám jí trvale v autě a průběžně ji dobíjím z palubní sítě auta, protože ji běžně používám na dobití mobilu.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22757
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Nabíjení baterie
Ono u tý kapacity vždycky záleží při jakym napětí... ty samotný lithiový články mají 3,6V, v tomhle případě budou nejspíš pozapojovaný sériově taky, aby z toho lezlo 12+V (u normálních powerbanek na mobily to teda často neni, tam pak bývá měnič, co z toho vykouzlí 5V... ale pochybuju, že by měnič v krabičce utáhl startovací proud), ale kapacitu klidně napočítájí v těch samotných článcích, aby z toho vyšlo větší číslo
Re: Nabíjení baterie
Já zrovna tu nabíječku se startováním z lídlu mám Nějakou ULG12A2. Startovací proud má 75A. Zkoušel sem to a funguje. Jen po každém zastartování si musí 180 vteřin odpočinou.
No a taky jak napovídá proud 75A to není na startování s vybitou baterkou, ale spíše na pomoc, když auto točí, ale je to těsně na hraně kdy nechce chytnout.
A nabíjení je nějaký divný. Pokud není batereka vybitá, tak se nabíjení nechce zapnout, ale je zapnutý jen nějaký udržovací režim.
Za mě vyhozené peníze. Měl sem si spíš koupit nějakou 3A nabíječku z číny a na startování dodělat ten projekt z trafem z mikrovlnky. Stačí to dát jen do krabičky, jinak trafo už mám namotaný.
No a taky jak napovídá proud 75A to není na startování s vybitou baterkou, ale spíše na pomoc, když auto točí, ale je to těsně na hraně kdy nechce chytnout.
A nabíjení je nějaký divný. Pokud není batereka vybitá, tak se nabíjení nechce zapnout, ale je zapnutý jen nějaký udržovací režim.
Za mě vyhozené peníze. Měl sem si spíš koupit nějakou 3A nabíječku z číny a na startování dodělat ten projekt z trafem z mikrovlnky. Stačí to dát jen do krabičky, jinak trafo už mám namotaný.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
- Jackylle
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2070
- Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm
- Jméno a příjmení: Lucka
- Bydliště: Ostrava
Re: Nabíjení baterie
Kluci vy mě děsíte...
Minulý víkend jsme oživovali kamarádova pašíka, přesně dle návodu "Jak to nedělat".
Tedy napřed selhala nová nabíječka s funkcí nakopnutí zdechlé baterky z Lídlu (ještě budeme testovat, jestli je to na reklamaci, ale nedělala vůbec nic, ani nestartovala, ani nedobíjela).
Tak jsem přistavila Lego (s nedávno vyměněným alternátorem, by mě asi nepotěšilo ho hned odrovnat), dost dlouho jsme nechali zdechlinu dobíjet na volnoběh, pak pokus o start pašíka... několikrát marně... Lego pořád nastartované.
Zafungovalo to až s Legem pod plynem... naštěstí se nic nestalo... tedy doufám, že když to pak fungovalo v pohodě, tak se něco neprojeví dodatečně.
Takže díky za osvětu.
Minulý víkend jsme oživovali kamarádova pašíka, přesně dle návodu "Jak to nedělat".
Tedy napřed selhala nová nabíječka s funkcí nakopnutí zdechlé baterky z Lídlu (ještě budeme testovat, jestli je to na reklamaci, ale nedělala vůbec nic, ani nestartovala, ani nedobíjela).
Tak jsem přistavila Lego (s nedávno vyměněným alternátorem, by mě asi nepotěšilo ho hned odrovnat), dost dlouho jsme nechali zdechlinu dobíjet na volnoběh, pak pokus o start pašíka... několikrát marně... Lego pořád nastartované.
Zafungovalo to až s Legem pod plynem... naštěstí se nic nestalo... tedy doufám, že když to pak fungovalo v pohodě, tak se něco neprojeví dodatečně.
Takže díky za osvětu.
Lucka
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
Re: Nabíjení baterie
Jackylle: neboj. Kluci jdou na to moc věděcky. Roky to každej dělá +- tak jak jsem to popisoval já (a vlastně i ty) a funguje to a nikomu nic neodešlo.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Subaru Forester SF 90kW MY98
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Nabíjení baterie
Díky za tipy ohledně power bank.Tu kelly jsem měl už v merku loni(VDC)pak ji vyprodali.Špatné zkušenosti máte s nabíječkou s funkcí startování,to já nechci,ale zkušenost se hodí.Taky mě trochu zajímala,ale četl jsem někde špatnou zkušenost.
Power banka lidl-zkusím ještě něco tedy pohledat o ní,nespěchám.
Tome s tou z kelly jsi startoval co všechno previi???
Power banka lidl-zkusím ještě něco tedy pohledat o ní,nespěchám.
Tome s tou z kelly jsi startoval co všechno previi???
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: Nabíjení baterie
Nemám zatím úplně jasno, co je návod 'jak to nedělat'. Koukám do manuálu od mazdy a tam je standardní postup, jak jej asi znají všichni. Co je v manuálu od Forestera z hlavy nevím, kouknu do něj večer doma.. Nic o tom, že by se ten motor pomocného auta měl vypnout.
Ale moje startovací skóre je zatím bez materiálních škod:
- Minulý týden jsem startoval Foresterem SJ 2.0i vybitou Oktávku RS 2.0tdi .. Oktávka naskočila, Forejs zatím funguje
- Před rokem jsem Mazdou6 2.5i startoval Mazdu3 2.0i, opět v pohodě.
Poškození alternátoru (resp regulace uvnitř) zní tedy po pravdě děsivě, ale snad se to může přihodit prakticky jen když by se někdo snažil nahodit značně větší kubaturu nadto notně chcíplou.
Ale moje startovací skóre je zatím bez materiálních škod:
- Minulý týden jsem startoval Foresterem SJ 2.0i vybitou Oktávku RS 2.0tdi .. Oktávka naskočila, Forejs zatím funguje
- Před rokem jsem Mazdou6 2.5i startoval Mazdu3 2.0i, opět v pohodě.
Poškození alternátoru (resp regulace uvnitř) zní tedy po pravdě děsivě, ale snad se to může přihodit prakticky jen když by se někdo snažil nahodit značně větší kubaturu nadto notně chcíplou.
Naposledy upravil(a) kjell dne pon pro 17, 2018 3:42 pm, celkem upraveno 1 x.
Re: Nabíjení baterie
Startovat auto z powerbanky je nebezpečný, o tom už se tu diskutovalo - i když jsem spoustu lidí nepřesvědčil. Ale mít powerbanku natrvalo dobíjenou z palubní sítě a bez dozoru pořád v autě, to je další level. To už si Tome můžeš přidělat k rezervě ještě kanystr s benzínem, krabičku sirek, a velkou ceduli "Chceš se ohřát? Škrtni si..."
Pro ty co přesto chtějí startovat z powerbanky:
- neuklízet do auta hned po startu, ale počkat až trochu vychladne
- nedávat to po startu kabiny ale do kufru, aby případná exploze nebo požár neohrozily řidiče a nezpůsobily nehodu
- když to začne topit nebo dýmat rychle pryč a krejt se třeba za autem, hasit až po explozi
- dobíjet pod dozorem, hlavně po startování auta
Pro ty co přesto chtějí powerbanku dobíjet pořád z auta, jako to popisoval Tomáš:
- zjistěte si, jestli vaše pojistka pokrývá požár auta způsobený powerbankou
Tomáši, jestli mi nevěříš, tak prosím zavolej Jirkovi (George), a nech si to vysvětlit od něj.
Pro ty co přesto chtějí startovat z powerbanky:
- neuklízet do auta hned po startu, ale počkat až trochu vychladne
- nedávat to po startu kabiny ale do kufru, aby případná exploze nebo požár neohrozily řidiče a nezpůsobily nehodu
- když to začne topit nebo dýmat rychle pryč a krejt se třeba za autem, hasit až po explozi
- dobíjet pod dozorem, hlavně po startování auta
Pro ty co přesto chtějí powerbanku dobíjet pořád z auta, jako to popisoval Tomáš:
- zjistěte si, jestli vaše pojistka pokrývá požár auta způsobený powerbankou
Tomáši, jestli mi nevěříš, tak prosím zavolej Jirkovi (George), a nech si to vysvětlit od něj.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Nabíjení baterie
Znám to, jak hoří LiPolky.
Dělá se na ně ochranný vak.
Dělá se na ně ochranný vak.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT