Nabíjení baterie

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
Uživatelský avatar
.dundee.
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2905
Registrován: stř kvě 18, 2011 1:08 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Praha

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od .dundee. »

A v jakem stavu byla baterka?
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19069
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od hamoun »

neotocila uz temer starterem ... takove to : bla ..... bla .... bla ... a u toho pohasinala palubka ...
(jinak je v dobrem stavu - ma rok - teda.. v dobrem stavu ve smyslu, ze ji to vybiti urcite nedela dobre ... ale jinak je jeste ok )

resim teda nasledky, ale nemam uplne pricinu ... merili jsme odber v klidu, je skoro nula - proste normlani.
ale auto najede tak 30km mesicne v asi 2-3 jizdach (pri kterych nekolikrat startuje) ... tak to beru jako "vlastnost" ... )

kdyz ho projedu jednou tydne na tech 10km na nakup a zpet (5+5), problem se startovanim nema ... nesmi stat moc dele nez 14 dni ...
chova se stejne i po dobiti baterie v servise ...

mimochodem - jsou u toho i velmi solidni velke svorky :)
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7828
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od mnov »

hamoun píše: auto najede tak 30km mesicne v asi 2-3 jizdach (pri kterych nekolikrat startuje) ... tak to beru jako "vlastnost" ... )
Mám také Suzuki, co půjde na jaře do šrotu a tak zkouším co vydrží baterka. Tento nájezd mám za týden a zatím v pohodě. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22705
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od spm »

No, máš tu šťastnější verzi, co jinak startuje :-DDD Já na tom svým problémy s baterkou nemám, točí to v pohodě (pravda teda že u mě i v té zimě většinou alespoň jednou za ty dva týdny někam vyjel). Ale někdy když to stálo ty dva týdny a byla větší zima, tak točil, ale nechtěl chytit :-DDD Pokaždý to teda nakonec naskočilo, ale jednou to bylo už asi na čtvrtý pokus a z posledních sil...

Jinak ale dobíjení na těhlech chcípácích funguje překvapivě asi dobře :-) Jednou jsem s ním neodjel z práce, když jsem si nechal rozsvícený světla. Baterka úplně mrtvá, že se nerozsvítila ani kontrolka na palubce. V práci jsme to vyřešili tím, že jsme ho strčili z kopce a roztlačili. Tenkrát jsem to měl domů asi 4km, takže po roztlačení sem s ním dojel ty 4km domů. A další dny normálně na pohodu startoval a jezdil :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19069
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od hamoun »

mi se to chova stejne i v lete ... stojim 3 tydny a nechytne ... po napojeni na ok baterku chytne okamzite :)
ale jak pises ... dobijeni je asi super - kdyz uz to chytne, staci s tim ujet ty treba 4km a uz je to zas muze par dni stat a je to ok :)
škoda superb
ex WRX 2008
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24304
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od sima »

No baterka v saxu se tedy vybíjí podstatně méně a drží se statečně,tj nejhorší scénař co si jen můžete představit.Věčně stojí,týden dva to nic není,tj běžné,sem tam vyjíždka do města,km dva tři max to už je dálková.Vyjímečně jen dál,do 10-20 km,to je už přímo na povinný odpočinek během jízdy :-) ale to už je fakt víc než svátek,včil má takový režim furt.A baterka drží teda statečně,držela i ta předtím,ale tahleta novější exide je fakt echt dobrá.Jen jsem si jednou preventivně nabil,trošku hůř začla točit a měla menší napětí,ale furt dostačující,nechápu,když tak čtu hamoune tvoje zkušenosti...teda nechápu,že baterka v saxu ještě drží a točí naprosto OK.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19069
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od hamoun »

spis je neco blbe na tom swiftu ... ale nevim co ...
baterku jsem menil ... a nic se nezmenilo ...
škoda superb
ex WRX 2008
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24304
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od sima »

To jo,mě se to taky nezamlouvá,jak to popisuješ.Teď nevím,klidový ampér odběr jsi měřil?Vyřadit pak rádio,nevím co tam máš jako případné černé odběry,mě to fakt přijde přehnané,mělo by to vydržet víc.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19069
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od hamoun »

mi tez ne ... narychlo jsem to meril s kamosem v servise a po prvních par sekundách po pripojeni to bralo tusim jednotky mA (uz si to nepamatuju ... proste skoro nic ) ...
nejvic jsem podezrival neoriginal radio ... ( Pioneer F700BT ) ... ale po zmereni toho klidoveho odberu jsem to "vzdal" ...

doma (v byte na sidlisti) uz nemam zadne "blbosti", co jsem mival v baraku ...
(ani kable, ani kompresor, ani nabíječku, ani hromadu naradi, ani hydraulicky zvedak (jako ten maly), ani vapku, ani zásuvku po ruce .. ani hromadu krabic se sroubkama, krabici s dratama, ani pajku, ani kus dreva, přes který muzu do neceho bouchnout ... nebo neco podlozit ... proste NIC ... tohle me nekdy fakt stve ... )

co doporučíte koupit za merak, at muzu neco zkouset?
(na urovni elektro naprosto amatéra ... :D ... zmerit napeti na baterce a protekajici proud mezi barerkou a odpojenou svorkou nejak zvladnu :) )
škoda superb
ex WRX 2008
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24304
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od sima »

Na tohle amatér změření stačí úplně obyčejný volt-ampérmetr,čili multimetr.Klidně bych vzal ten nejlevnější,teda s jistotou bych ho vzal,na to občasné změření bohatě stačí.
Jestli ti to bere jen mA,tak nevím co dál,dobíjení jste měřili?I když se ti zdá,že je OK.Zkontrolovat hlavní nejbližšší kostry,ošetřit,taky plus kontakt...ale to jsi asi už udělal.Pak snad už jedině horší kus baterie,nebo jednoduše swiftu tenhle režim nevoní [?]
Jsem zapomněl:
https://ampermetry-a-voltmetry.heureka.cz/
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
Mareka
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2591
Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
Jméno a příjmení: Marek
Bydliště: Ostrava

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od Mareka »

Si dovolím dotaz:
Subo máme hlavně na radost a občasné ježdění = vyjede třeba jen 2x do měsíce. Díky tomu vnímám jako největší riziko, že baterka neumožní nastartovat (např. po 3 týdnech), nebo nastartuju ale následně ujedu jen pár km a další start už baterka nezvládne (asi nejhorší varianta a již jsem ji zažil).
Momentálně to řeším tak, že ji 1-2 ročně nechám změřit a dobít v servisu, ale obávám se, že to není dostatečné řešení.
Proto přemýšlím nad změnou a mám varianty:
- koupit dobíječku baterií - jaký je nej model z hlediska obsluhy a optimálního postupu nabíjení?
- koupit zdroj pro nouzové starty a vozit sebou - je to lepší řešení než nabíječka? A pokud ano, jaký model pro start motoru 2.5?
- koupit každé dva roky novou baterii a neřešit?
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
Uživatelský avatar
RadekN
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2412
Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
Jméno a příjmení: Radek Novák
Bydliště: Krupka u Teplic

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od RadekN »

Pokud parkuješ na svém pozemku, koupil bych nabíječku s konektorem (třeba Optimate 4) a baterku měl trvale v udržovacím režimu. Nebo pokud ty cesty jsou alespoň trochu plánované, stačí připojit den předem.

Konektor si vytáhneš třeba do masky a nebudeš muset otevírat kapotu, řešit svorky atd ...
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20602
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od námořník »

Tenhle článek by mohl trochu osvětlit nabíjení

http://www.auto.cz/proc-stop-start-nici ... ora-113291
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7828
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od mnov »

hamoun píše: co doporučíte koupit za merak, at muzu neco zkouset?
(na urovni elektro naprosto amatéra ... :D ... zmerit napeti na baterce a protekajici proud mezi barerkou a odpojenou svorkou nejak zvladnu )
Na toto stačí např. tento multimetr.
Ale koukám, že sima Ti poradil dobře. Na tom jeho odkazu si můžeš opravdu vybrat, jsou tam i vadasky. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7828
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od mnov »

Mareka píše:Si dovolím dotaz:
Také se přikláním k dobíjení baterky, pokud to umístění auta dovolí.
Náhradní zdroj má v sobě další baterku a o tu se také musíš starat a nevydrží věčně.
Já kupuji baterku preventivně cca po pěti letech a zatím mi neodešla dřív.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“