Nabíjení baterie

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3096
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od outback »

Ta z Lidlu mi před pár lety odešla po dvou nabíjeních, tak jsem se naštval a koupil CTEK. Nic lepšího neznám. Akorát na ten jejich komfort indikátor jsem četl špatná hodnocení, ale nabíječky jsou špička. Používá je i známý ve firmě - vestavujou je do svých zařízení na dobíjení rezervní baterky a nikdy jsem nikoho si neslyšel si stěžovat.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
MaSlo
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 913
Registrován: sob pro 25, 2010 2:36 pm
Jméno a příjmení: Martin Slováček
Bydliště: Okolo Vsetína

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od MaSlo »

Mám tu z LIDLu a kromě (bezproblémové) reklamace, kdy první koupený kus prostě nefungoval, na ní nepozoruju vůbec žádný problém. Proč bych se jí měl vyhnout? :-)
IG: @svetmasla

Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
Uživatelský avatar
ybrcek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5315
Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Vetyška
Bydliště: Půlpánov u Štatlu
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od ybrcek »

Lidlovka vypina brzy a hlavně u slabsich aku a u moto aku se mi stavalo ze acu nebyla plne nabita . U motorky celkem neprijemny
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R

http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
Uživatelský avatar
MaSlo
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 913
Registrován: sob pro 25, 2010 2:36 pm
Jméno a příjmení: Martin Slováček
Bydliště: Okolo Vsetína

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od MaSlo »

Jak jsi to poznal, že není plně nabitá?
IG: @svetmasla

Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
Uživatelský avatar
ybrcek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5315
Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Vetyška
Bydliště: Půlpánov u Štatlu
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od ybrcek »

Lidlovka vypinala uz pri 13.2V a to je málo.
Nabila na 13.2 a odpojila se. Na pokles napeti uz nereagovala takže jako konzervator k ničemu
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R

http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3096
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od outback »

Lidl nabíječky byly různé modely. Ta moje, než odešla, se musela po zapnutí do sítě zapnout stiskem tlačítka - taky nevhodné pro udržování přes zimu, protože po výpadku proudu nenabíjí. Ty úplně nejstarší prý byly dobré, další roky šla kvalita do háje.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24338
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od sima »

Já mám nabíječku po tátovi,tuhletu
https://www.mulac.cz/nabijecky/klasicke ... t-bc-5.htm
Se divím,že se furt ještě prodává naprosto ten samý typ.Nabíječka už je docela stará,záručák už nemám,odhaduji tak dobrých 8-10 let.Nikdy žádný problém,na prosté,jednoduché nabíjení plně postačuje.Teď jsem zkoušel nějakou jinou,schválně,prý lepší,chovalo se to úplně stejně,nevidím v tom rozdíl.Jo udržovací režim baterie tj pak jiná.Jen je pravda,že neindikuje stav nabití baterie,ale v podstatě je tam ampérmetr a dle toho to už odhadnu,když já rád budíky :-) přeměřím vždy ještě napětí před nabíjením a po odstávce baterie.Tehdy stála cirka pětikilo.Made in china.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3096
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od outback »

Takováto nabíječka vyhovuje pro akumulátory, u kterých lze dolít destilku. Nabíjí co to dá, co vybublá, to holt vybublá, a pak se to teda nakonec doleje. Pro moderní bezúdržbové akumulátory, kde se destilka dolít nedá je to zcela zásadně špatně, tam musí být inteligentní nabíječka co sama vypne. Jediné rozumné použití je nouzové a nejlépe s časovým spínačem - nechat nabíjet totálně vytlučenou baterku jen několik hodin, aby se dalo nastartovat...nabíjet do plna je sebevražedné - buď nedobiješ, nebo to přeženeš s trvalými následky.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
K25
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 213
Registrován: stř čer 04, 2014 10:01 am
Jméno a příjmení: Kamil Kuběna
Bydliště: Vyškov

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od K25 »

outback píše:Akorát na ten jejich komfort indikátor jsem četl špatná hodnocení...
Co je na něm špatně? Takhle člověka nahlodat, to se nedělá ;-D .
2000 - 2015: Subaru Impreza 2.0 GL 1996
2015 - ... : Subaru Legacy Outback 3.0R 2008
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24338
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od sima »

Jsem si toho vědom a nabíjím do doby,než poklesne dobíjení k nule,potom už jde do baterie minimum a odpojuji.Není to asi ideální,tj pravda,ale momentálně dávat dva litry za nabíječku se mě nechce,i když po ní pošilhávám.
Nenechal by jí dobíjet bez dohledu,navíc když dávám nabíjet tak si to baterie už opravdu zaslouží a má příznaky vybití-startuje pomalu,špatně,má nízké napětí a baterie se musí nabíjet opravdu dlouze.Mimochodem minulou neděli na večer jsem málem už z chalupy neodjel,v záloze bylo ještě druhé auto,ale stejně...Nechápu,že forejs ještě dokázal nastartovat,nechtělo to ani otočit motorem,ale říkal jsem si buď anebo baterie je prastará,co už a pak to začlo i škytat mírně,až to chytlo.Klobouk dolů před forejsem,to byla smrt a ne starty :-)
Jak to přesně funguje u téhle
https://www.google.cz/search?q=nab%C3%A ... 8AeJ4LCwDQ
opravdu nedává po úplném nabití nic,nebo se jen přepne do udržovacího modu a dává nějaké minimum?A po poklesu nabíjení se uvede automaticky znovu v činnost a nabíjí minimálním proudem,nebo jí člověk musí znovu zapnout?By mě zajímalo kolik dává po dobití ta moje,ukazuje to nulu,vím ampérmetr na nabíječce nebude 100% přesný.
Nějaký tip na levnější a taky spolehlivou,než je ctec?Která umí to samé?
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
ybrcek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5315
Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Vetyška
Bydliště: Půlpánov u Štatlu
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od ybrcek »

Ta modrá nabíječka co jsem tady dával je za vva 750kc
Edit tak už je dražší
https://www.schinkmann.cz/nabijecka-bat ... harger-5-3
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R

http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24338
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od sima »

Nj ale tu jsem vzdal,páč jsem nerozluštil ani po zoomu název a hlavně typ,tak jaká je to přesně?
Edit:byl jsi rychlejší,už to studuju,dík.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3096
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od outback »

CTEK mají asi šest režimů, které v průběhu nabíjení postupně prochází (a ukazuje ledkama). Poslední režim je udržovací, kde sníží napětí někam hodně pod 14V tak, aby se pouze kompenzovalo samovybíjení.

"Motorková" CTEK XS 0,8 stojí zhruba litr, v technických datech je nabíjení baterek do 32Ah a udržovací dobíjení do 100Ah.

Nabíječku moderní auto (tj. modernější než Škoda 120) potřebuje jen když bývá dlouho odstavené, nebo jezdí extrémně krátké trasy, třeba ještě kombinované s použitím nezávislého topení, a nebo když umírá baterka. Těžko diagnostikovat na dálku, ale není to u tebe ten poslední případ?

EDIT: na zřídka provozované auto co je v garáži u zásuvky bych volil radši tu CTEK motorkovou než cokoliv jiného. Na nouzové stavy typu zapomenutá světla jsou startovací kabely. A mtrvou baterku nabíječka nevyřeší.
Naposledy upravil(a) outback dne sob lis 25, 2017 10:24 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
MaSlo
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 913
Registrován: sob pro 25, 2010 2:36 pm
Jméno a příjmení: Martin Slováček
Bydliště: Okolo Vsetína

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od MaSlo »

sima: Google umí hledat i podle obrázku - řekneš mu adresu obrázku, pokud je někde na webu, nebo ho tam z disku nahraješ. Vrátí ti mimo jiné stránky, kde se obrázek vyskytuje.

Vlezeš jenom sem: https://www.google.cz/imghp?hl=cs&tab=wi a klepneš na ikonu foťáku.
IG: @svetmasla

Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3096
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od outback »

K25 píše:
Co je na něm špatně? Takhle člověka nahlodat, to se nedělá .
Na amazonu si dost lidí stěžovalo, že ukazuje červeně i u dobré a nabité baterky.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“