Nabíjení baterie

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od outback »

plukovník píše: Důležité je, že nemusíš rozpojit měřený obvod.

(...)

Jinak s DC klešťákem se kolem auta užije hodně zábavy a získá dost poznatků.
Člověk zjistí, že klasické rady, jako že baterie 12,7V=100% , 12,5V=50% , 12,2V=25% nabití (změřeno multimetrem za stovku) u baterií Start-Stop tak úplně neplatí a to jestli baterie je skoro vybitá nelze tak snadno určit podle jejího napětí naprázdno.
Ty procenta co udáváš, platí pro baterku, co se nachází minimálně několik hodin zcela bez zátěže. To snad bez odpojení měřit nelze...nějak mi unikl kontext.

Klešťák je super hračka, ale na tři základní úkony na desetiletém autě stačí můj multimetr za tři kila:

- stav vybití baterky (startuju a zároveň měřím napětí nebo zapnu zapalování po nastoupení a srovnám napětí s hodnotou co si pamatuju z minula po nabití)
- stav dobíjení (měřím napětí)
- vybíjení naprázdno nezbedným spotřebičem (u odstaveného auta odpojím baterku, připojím přes ampérmetr a počkám čtvrt hodiny)

Asi by šlo posoudit i celkový stav baterky (po značně delší jízdě nebo nabití nabíječkou startuju a měřím napětí), ale to jsem nepotřeboval, na to jsem použil řízenou zátěž co měří přímo kapacitu (v práci, protože stojí tisíc euro).
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od outback »

námořník píše:Už jsem se ptal v sekci Levorg. V souvislosti s tím článkem. Rád bych napojil baterku v autě bez odpojení na tu dobu co nejsem doma na nabíječku. Protože se v tom vůbec neorientuju tak mám dotaz, je k tomu vhodná pouze nabíječka Victron na kterou odkazujou v článku a pokud ano, tak každý model? Samozřejmě že bych do ní rád investoval pouze nezbytně nutnou částku.
Vhodná asi je, levněji to určitě řešit jde, klidně mi zítra přes den zavolej.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
ybrcek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5315
Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Vetyška
Bydliště: Půlpánov u Štatlu
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od ybrcek »

námořník píše:Už jsem se ptal v sekci Levorg. V souvislosti s tím článkem. Rád bych napojil baterku v autě bez odpojení na tu dobu co nejsem doma na nabíječku. Protože se v tom vůbec neorientuju tak mám dotaz, je k tomu vhodná pouze nabíječka Victron na kterou odkazujou v článku a pokud ano, tak každý model? Samozřejmě že bych do ní rád investoval pouze nezbytně nutnou částku.
Ma to start/stop? Je tam agm baterka?
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R

http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od outback »

ybrcek píše:Ma to start/stop? Je tam agm baterka?
start stop tam ma, modul na desktivaci jsem mu postavil a bude se teprve montovat...
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od námořník »

Díky Láďo, zítra ti brnknu.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
Mareka
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2591
Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
Jméno a příjmení: Marek
Bydliště: Ostrava

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od Mareka »

outback píše:
Vhodná asi je, levněji to určitě řešit jde, klidně mi zítra přes den zavolej.
Prosím o veřejnou diskusi - také se chci něco dozvědět.
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
Uživatelský avatar
ybrcek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5315
Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Vetyška
Bydliště: Půlpánov u Štatlu
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od ybrcek »

Ja mam webasto a tak sem tam necham aku nabit.
V 3bece je rok stara vasrta blue tusim.
Nabijim to invertorovou nabijeckou co používám i na moto kde mam LiFePOL aku a vše funguje jak ma . Zkusím najit tu nabijecku. Stala kolem litru.
Edit mam starsi model tady je cena trosku výš, ale je to dobrý kup.
Nekolik moznosti napojeni CL,krokodyl na aku plus konektor (ten mam na moto)
Je vodotesna a moto na ni mam napojenou celou zimu.

https://www.schinkmann.cz/nabijecka-bat ... harger-9-0

Popr. Lacinejsi s nizsim proudem ale stacit na auto bude taky

https://www.schinkmann.cz/nabijecka-bat ... harger-5-3
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R

http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od námořník »

Výslede diskuse s Láďou zveřejním, pokud tomu budu rozumět :-D .
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od sima »

V tom článku je shodný způsob ověření baterie,jaký jsme tu psali.Taky zmiňuje konečně někdo ideální a jedině prý dobrou hodnotu udržovacího napětí,což mě teda zajímalo.Tvrdí,že 13,5V je moc,že to má většina nabíječek a že prýýý jediná nabíječka na trhu-Victron umí 13,1V.Záleží jestli zas nechválí své zboží,podobně jako v tom článku hodnocení autobaterií.
https://simasubaru.rajce.idnes.cz/meren ... 3-2506.jpg
Mimochodem vůbec jsem nevěděl,že Duracell dělá taky autobaterie,v životě jsem je neviděl :-) exide chválí taky,tj dobře ;)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
ybrcek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5315
Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Vetyška
Bydliště: Půlpánov u Štatlu
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od ybrcek »

zkusím doma změřit kolik sype ta moje nabíječka co jsem tu postoval
taky má při konzervaci pokles napětí viz diagram
Přílohy
20091120115400907406087.jpg
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R

http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od námořník »

Tak po rozhovoru s Outbackem jsem se rozhodl přímo pro tuhle

https://www.battery-import.cz/nabijecky ... -12v-3-8a/

Odkaz je na obchod kde vyšla nejlevněji. V článku píšou o Victronu 13,1V a v manuálu je 13,2V.
Ještě jsem se zeptal v technika v tom obchodu a ten mi doporučil taky CTEK. Jediný co jsem našel že CTEK nedokáže nabít úplně vybitou baterku vož Victron umí.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od sima »

V manuálu čeho,Cteku je 13,2V???Rozdíl jeden volt už snad není tak zásadní,spíš aby to odpovídalo realitě,vždyť to je tak malá hodnota.To myslím teď na obě nabíječky,však určitě námořníku poměříš co a jak ;)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od námořník »

Victronu. U Certeku píšou jenom max a dál se nerozepisujou.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
ybrcek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5315
Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Vetyška
Bydliště: Půlpánov u Štatlu
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od ybrcek »

Úplně vybitou aku neumí nabít skoro žádná chytrá nabíječka.
Ale stačí ji podstrčit z jiného zdroje kolem 12ti voltů a nabíjení se spustí a pak už to lze odpojit.
Otázka je jestli hluboko vybite aku ma smysl nabijet
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R

http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48960
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od VDC »

To je jasný, že má. Mívali jsme v Justy nějakou noname 44 A.h. baterku, ta byla za svých asi 5 let životnosti vybitá hluboce mnohokrát a fungovala furt. To bylo mladýho auto a když se s ním přestalo jezdit pravidelně, dýl stálo a zapomněl sundat pól z baterky, tak to zřejmě rádio vyžralo do mrtě. Takže jednorázový hluboký vybití tu baterku nezabije. Samozřejmě nehodlám tvrdit, že to baterce svědčí, spíš mě překvapilo, že na to jakej dostávala kotel, vydržela tak dlouho. ;-D
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“