Nabíjení baterie

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
Uživatelský avatar
u2964
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 163
Registrován: sob dub 06, 2019 9:44 am
Jméno a příjmení: Aleš
Bydliště: okres Děčín

Nabíjení baterie

Příspěvek od u2964 »

Baterka je pry udajne gelova a jako takovou ji mam nabijet. Bezudrzbova. Rikal prodejce pri predani.
Je to i v navodu. Po strane k motoru ma rysky kapaliny a merky min a max. Nema byt nutne nic doplnovat ani na to sahat.

Mam CTEK MXS 5.0 a nabijel jsem ji v rezimu Auto + AGM/*.
Pripojen plus na baterii, minus na sroub od misky tlumice (cijaksetojmenuje).


Nacvakáno v Tapatalk Pro
Naposledy upravil(a) u2964 dne úte čer 11, 2019 2:14 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru Outback 2.5i Active Lineartronic MY2019 (2019+) /9+/ Obrázek
ex Kia Cee'd SW 1.4CVVT MY2009 FL (2010-2019) /6-195.735/ Obrázek
ex Škoda Felicia Combi GLXi 1.3 MY1999 (2008-2010) /132.141-185.515/ Obrázek
plukovník

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od plukovník »

mnov píše:Je to naprosto jednoduché. Ten CTEK dává 3,8A a pokud se napětí zvedna na 14V začne ten proud omezovat, aby se napětí dál nezvedalo. Kapacita akumulátoru je mu v podstatě jedno. Prostě při vybitém akumulátoru do něj dodá za hodinu 3,8Ah.
Ještě tam asi bude ochrana a při opravdu vybitém akumulátoru, se nabíjení ani nespustí. Ale toto nevím jistě, protože CTEK nemám. Procesorové nabíječky se takto chovají. U modelářských se toto dá obejít volbou jiného typu akumulátoru.
Nabíjení u CTEK se spustí i po připojení na téměř úplně vybitý akumulátor (nesmí být zničený sulfatací).
Automatická nabíječka CTEK si jej po připojení "očuchá" a vyhodnotí, jestli tzv. přijímá nabíjení, tedy má jakousi voltampérovou charakteristiku v závislosti na čase.
Pokud je baterie po smrti, nabíjení je záhy po připojení ukončeno.
Proto také tyto automatické nabíječky není možno použít např. jako zdroj pro obyčejnou žárovku, což šlo třeba u předpotopních trafo nabíječek s jednoduchým usměrňovačem.

(alespoň moje CTEK 7.0 tak funguje)
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od mnov »

Děkuji za doplnění informací. Já ten program u CTEK neznám a to jsem i psal.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od mnov »

u2964 píše:Baterka je pry udajne gelova
To oni říkají, ale gelovka to nebude. Nicméně je to jedno a nabíjení tím CTEKem bych se nebál.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16117
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od quickly »

u2964 píše:Mam CTEK MXS 5.0 a nabijel jsem ji v rezimu Auto + AGM/*.
Pokud má otík Start & Stop, tak by jsi možná měl použít "CTEK CT5 start/stop" :-/
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od mnov »

Podle mého názoru bude i ten CTEK MXS 5.0 dostatečně šetrný.
Alespoň to pořádně nabije. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
plukovník

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od plukovník »

Myslím, že ty nabíječky s přívlastkem start-stop jsou jenom reklamní trik, aby byl obrat v prodeji.
U aut s S-S jsou stejně použity převážně levnější baterie typu EFB (nikoliv AGM) a ty se nabíjejí v běžném režimu, stejně jako ty původní s normálním zaplavením.
Bodyšek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1706
Registrován: pát úno 10, 2017 1:30 pm
Jméno a příjmení: Bohumil Kohout
Bydliště: Teplice nad Bečvou č.13

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od Bodyšek »

Ja před měsícem koupil tady tu. Dostal jsem na ni velmi dobre doporučení tak zkouším Obrázek. Nevim jestli je to dobra volba ale nechal jsem si poradit podle recenze a prodejce.

Obrázek

Obrázek


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Uživatelský avatar
u2964
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 163
Registrován: sob dub 06, 2019 9:44 am
Jméno a příjmení: Aleš
Bydliště: okres Děčín

Nabíjení baterie

Příspěvek od u2964 »

quickly píše: Pokud má otík Start & Stop, tak by jsi možná měl použít "CTEK CT5 start/stop"
MXS má výstup 5A a 14,4V normal a 14,7V AGM režim.
CT5 S/S má 3,8A a 14,55V.
Tedy co je špatně?


Nacvakáno v Tapatalk Pro
Subaru Outback 2.5i Active Lineartronic MY2019 (2019+) /9+/ Obrázek
ex Kia Cee'd SW 1.4CVVT MY2009 FL (2010-2019) /6-195.735/ Obrázek
ex Škoda Felicia Combi GLXi 1.3 MY1999 (2008-2010) /132.141-185.515/ Obrázek
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16117
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od quickly »

u2964 píše:Tedy co je špatně?
Baterky pro S&S mají zcela jinou logiku nabíjení, než normální, tak jsem myslel, že nabíječky by měly počítat s touto logikou. Pokud to není potřeba, tak si ušetřím nákup a budu stále používat starý CTek.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od námořník »

Jestli já to dobře chápu, tak ctek s&s je taková udržovací nabíječka, která nemá takovej výkon jako treba ctek 5.
Ale o tom jsem nechtěl psát. Jde mi o inteligentní nabíjení, které má stejně jako start/stop pouze homologační smysl kvůli emisím :-). V běžném provozu nám ani jedna funkce nic nepřináší a akorát dělá problémy.
Zatím mi tak nějak vychází že pokud svítí světla, tak se nabíjí. Na netu jsem našel nějakej návod v angličtině, jak inteligentní nabíjení vypnout. Protože moje angličtina není nejlepší a návod se týkal starších modelů, tak bych to tady chtěl trochu rozvinout. Jedná se o to že když si ecu myslí že svítí světla, tak nabíjí. Ted jde o to jak to udělat aby si to ŘJ myslela i když to není pravda. Podle mne by to mělo jít i nastavit v SW, např. Změnou hodnoty pod kterou napětí nesmí klesnout, stejně jako blokace s&s stejným způsobem. Bohužel to na Subaru nikdo neumí, nechce umět, nebo to nejde :-). Doufám že se nad tím někdo, kdo tomu rozumí zamyslí a něco ho napadne :-).
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22548
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od spm »

Jak vlastně vypadá fyzicky to odpínání v autě? Je tam nějakej mechanismus typu co je na klimakompresoru, který tu řemenici připne nebo nechá protáčet nebo ten alternátor furt běží a jenom se ten jeho výstup elektricky rozpojí/spojí?
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od námořník »

Řekl bych že elektricky.. Mechanicky by bylo moc drahý.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od mnov »

Jednotka motoru si umí vypnout alternátor i u těch našich veteránů, ale nedělá to tak agresivně. Je tam na to jeden drát. :-)
Máš od toho schéma zapojení? Já to na ty nové modely nikdy nehledal.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od námořník »

Já tomu nerozumím a schéma samozřejmě nemám. Zkusím najít co jsem včera četl. To bylo o těch starších modelech.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“