Nabíjení baterie

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
Uživatelský avatar
ybrcek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5315
Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Vetyška
Bydliště: Půlpánov u Štatlu
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od ybrcek »

ad měření klešťákem
mám v práci Fluke a měří od 10mA s chybou 1,5%
takže se dá poměřit i takový odběr o kterém píšete
ostatní neumím posoudit , neřeším lidi co neznám osobně
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R

http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od outback »

Otviram si pivo a popcorn a cekam na dalsi prispevky...
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
ybrcek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5315
Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Vetyška
Bydliště: Půlpánov u Štatlu
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od ybrcek »

:-D :-D
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R

http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 18905
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od hamoun »

chlapi ... diky vam vsem za reakce !
mam od vas potvrzeno, ze to, na co jsem se ptal a na aute, na ktere jsem se ptal, zmerim i nejlevnejsim multimetrem ...
a opravdu zjistim vse, co potrebuji primarne vedet.

a rozsiril jsem si obzory, ze existuji klestove multimetry a co se s nima da delat a jak se s nimi meri ...
jelikoz me to zaujalo, ASI si koupim ten klestovy ... a jako vyhodu vidim v tom, ze stravim na sidlisti u otevrene kapoty v tom, co potrebuju, par sekund méně a nemusim nosit klic a demontovat svorku baterie :) a pak u toho vlastne stravim vic casu tim, ze budu koukat, co to dela ve vice situacich :)
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
ybrcek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5315
Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Vetyška
Bydliště: Půlpánov u Štatlu
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od ybrcek »

když budeš vybírat klešťák , tak si nastuduj jestli umí měřit DC proudy , ty levnější to většinou umí jen klasicky , tj , rozpojemím obvodu, ne kleštinou
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R

http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od sima »

outback píše:Otviram si pivo a popcorn a cekam na dalsi prispevky...
Pívo už mám,čekám taky :-)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od outback »

Ten co doporucoval plukovnik je vybornej a meri presne...ma extremne dobre a verohodne hodnoceni na amazon.de.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 18905
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od hamoun »

tak .. kdyz uz jste u toho ...
pivo uz mam taky ...

a hledal jsem ty meraky a ten doporuceny
https://www.tipa.eu/cz/klestovy-multime ... /d-144592/
je fakt asi nejlevnejsi, co umi i DC proudy a ma tam i "nizky" rozsah, tzn, ze by mel merit i ty mensi proudy :)
"asi" se tam pro nej stavim :)

a dotaz ..
ty prodeje z ciny - je to to stejne? nebo to jsou nejake kopie??
https://www.ebay.com/itm/UNI-T-UT210E-D ... SwoydWj2id

jelikoz 690kc vs 1690kc je celkem dost rozdil ... POKUD se tomu da verit ...
(radeji nakupuju mistne, ale ten rozdil je fakt sileny, pokud je to stejny vyrobek ... )
škoda superb
ex WRX 2008
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od sima »

Vypadá dobře klešťák jeden >:-& :-D
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od mnov »

hamoun píše: a dotaz ..
ty prodeje z ciny - je to to stejne? nebo to jsou nejake kopie??
https://www.ebay.com/itm/UNI-T-UT210E-D ... SwoydWj2id
Odpovím Ti citací:"UNI-T je společnost, která má více než 600 strategických partnerů a zastoupení ve více než 90 zemích světa. Sídlo společnosti UNI-T je v Honkongu a továrny a R&D centra v Číně (Dong Guan, Cheng Du, Shanghai). UNI-T má certifikát managementu kvality ISO 9001. Jedná se o největšího výrobce měřicích přístrojů v Číně. "
Jinak přesnost měření malých proudů nebude lepší, než u toho multimetru za stovku.
Ale je to pěkná hračka a také jsem si klešták pořídil. Sice jsem původně chtěl i s výstupem na osciloskop, ale cena rozhodla.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od outback »

Muze to byt za tu cenu jen holej merak bez pouzdra a mericich hrotu.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22544
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od spm »

ybrcek píše:ad měření klešťákem
mám v práci Fluke a měří od 10mA s chybou 1,5%
takže se dá poměřit i takový odběr o kterém píšete
ostatní neumím posoudit , neřeším lidi co neznám osobně
Akorát si zapomněl říct, že stojí pade a jednou za dva roky se posílá na kalibraci, která stojí násobek toho, co ty levný klešťáky :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
ybrcek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5315
Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Vetyška
Bydliště: Půlpánov u Štatlu
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od ybrcek »

Ja taky nikomu nějak neříkám aby si to koupil domů
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R

http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
plukovník

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od plukovník »

hamoun píše:
...jak je to pak s presnosti mereni nizkych odberu? radove ty miliampery (do 20mA treba)?...
Co se týče přesnosti měření malých DC proudů v řádu desítek mA, řekl bych to takto.
Nebavíme se o profesionálních přístrojích typu Fluke.
Já sám mám pro účel měření kolem autobaterie levnější aparát Voltcraft VC-330 (označovaný jako poloprofesionální ;-D) , u kterého je přesnost na rozsahu 2A udávaná 3 digity.
Ze zkušenosti ale vím, že při měření malých proudů, řekněme těch kolem 20-50 mA velmi záleží na pečlivém vynulování před započetím měření a také na poloze vodiče v kleštinách.
Takže v případě těch 20mA může zobrazená hodnota kolísat s pohybem kleštin řekněme o plus minus 10mA.
Což ale myslím v případě toho auta tolik nevadí, protože tam jde spíše o zjišťování proudových stavů a změny poměrů hodnot, nikoliv o přesné změření.
Důležité je, že nemusíš rozpojit měřený obvod.
Pokud např. budeš měřit klidový proud u odstaveného auta běžným multimetrem, tak po rozpojení obvodu a připojení multimetru bude docházet nejprve k různým kalibracím řídících jednotek a akčních členů vozidla a navíc u malého rozsahu multimetru se ještě bude uplatňovat jeho vnitřní odpor, který může průběh této kalibrace narušovat.
(O riziku vlastního rozpojení okruhu, jak jsem již psal, nemluvě)
Teď tedy mluvím o elektronice vozidel starých tak maximálně 4 roky, nikoliv o veteránech starších deseti let ;-D

Jinak s DC klešťákem se kolem auta užije hodně zábavy a získá dost poznatků.
Člověk zjistí, že klasické rady, jako že baterie 12,7V=100% , 12,5V=50% , 12,2V=25% nabití (změřeno multimetrem za stovku) u baterií Start-Stop tak úplně neplatí a to jestli baterie je skoro vybitá nelze tak snadno určit podle jejího napětí naprázdno.

Vím o čem mluvím, protože já sám jsem si ke svému novému SJ koupil hned jednu náhradní baterii a průběžně sleduji jak se chová v porovnání s tou ve vozidle vzhledem k jejím provozním dobíjecím stavům za různých podmínek. :-)

Někdo třeba namítne, že jsem blázen, ale zase mě potom nemůže překvapit něco, jako se stalo Travellerovi, když mu odešla nová baterie a v servisu mu tvrdili, že příčinou je elektroinstalace v autě, která má prý svod a je na hovno... :-DDD

P.S.
Ale mám pocit, že zkušených elektrotechniků, zdá se, je tady celkem dost, tak abych si zbytečně netřepil hubu... ;-D
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od námořník »

Už jsem se ptal v sekci Levorg. V souvislosti s tím článkem. Rád bych napojil baterku v autě bez odpojení na tu dobu co nejsem doma na nabíječku. Protože se v tom vůbec neorientuju tak mám dotaz, je k tomu vhodná pouze nabíječka Victron na kterou odkazujou v článku a pokud ano, tak každý model? Samozřejmě že bych do ní rád investoval pouze nezbytně nutnou částku.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“