Nabíjení baterie

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od sima »

Outback-všechno to co jsi uvedl dělám-kontrola odběru v klidu atd...tu chyba není. Nebo se snažím průběžně dělat,samozřejmě občas saxo protáhnu,ať zjistím jestli mu nic nechybí,ale skrz baterii bych musel ujet aspoň 50-100 km,ať se baterie trochu zvetí.Ještě je tu možnost solárního dobíjení,co mě nabízel draconics,jenže saxo nuceně stojí čumákem většinou ve stínu.
Prostě auto co jezdí málo a věšinou krátké hrkačky po městě dostává záhul jako takové,tak baterka v něm.
Těm ochranám powerbank věřím,toho se nebojím,to máš to samé jak u kvalitnější nabíječky,navíc to tam jen připojíš a ihned vidíš,že to nefunguje,ale ano vyžaduje to přirozenou opatrnost a případně zaškolení,tj jasné,s tím se počítá-m.
Jinak ještě zpět měření napětí na baterii-vybitější baterie může ukazovat ještě solidní napětí,ale jakmile se dostane do zátěže,dojde k odběru,sletí hodnoty prudce dolů a stejně nenastartuješ.Je už takzv.měkká,měkký zdroj.Taková naterie je už taky k ničemu,není na ni absolutně spoleh.
Maslo-díky,ale tam bych už sjel,to už je od vás kousek docela,ale dík =)
quickly-jo něco podobného uvádějí už i samotní někteří výrobci,já to neřešil protože do 2.0 benzin by měla fungovat,to mě osobně stačí,ale dobrá připomínka pro jiné.Ale je taky možné,že bude stačit i těch 200A,to bych chtělo zkusit v praxi,taky bude hodně záležet,zda je baterie úplně hyn,nebo má snahu ještě pohnout motorem.Postačuje to na baterky většinou do 80-100Ah,tu problém nebude,ale jak to pak dokáže "roztočit" takový šestivál,že?
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3073
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od outback »

Ty ochrany nejsou stejné jako u kvalitnější nabíječky, musí pustit proud vyšší o dva řády. Navíc možná škoda je řádově větší - nabíječky nebo olověné akumulátory neumí tak krásně explodovat. Mně se ta věc prostě z principu ekluje, už se mi přihodilo s elektrikou dost věcí na to, abych nešel do rizika, když nemusím. Musel bych si rozebrat a prohlídnout než bych to byl ochotný používat. I když teď jsem si hledal kolik stojí odpovídající polovodičové spínače, a asi se to rozumně za tu cenu udělat dá. Zajímalo by mne, jak to vidí George. A kdo natočí video přepólovacího testu, ten má u mne flašku červenýho.radši škrtám, to bych si na svědomí nevzal kdyby se něco stalo. Chyba při montáži se dá udělat vždy, a o výstupních kontrolách si nedělám iluze.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od sima »

Máš tedy obavy z chyby při montáži ve výrobě,následného neodzkoušení ještě ve výrobě,nebo z chybného zapojení na baterii,nebo z obojího?
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3073
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od outback »

No právě ze zřetězení všech chyb - že se nakonec zkombinuje drobná konstrukční nedokonalost, jedna nebo dvě neškodné chyby ve výrobě a chyba obsluhy....a nakonec dojde k velkému průšvihu.

https://youtu.be/vsAymO7Y9lU?t=72

Uznávám že jsem paranoidní...ale to neznamená, že po mne nejdou!

A jinak PampersBomber (Mitsu SpaceStar 1.6, 2002) se stačil na 15km dobít tak, že vydržel dalších 5 cest do školky včetně 2.5 hodiny webasta celkem, to už naštěstí není jako stovárna s dynamem.

EDIT: ale namotivovali jste mne tak, že jsme právě vynesl z přívěsu 4 roky starou končící baterku, a dal jí na CTEK MXS 5.0 na rekondiční režim :-)
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od sima »

outback píše: Uznávám že jsem paranoidní...ale to neznamená, že po mne nejdou!
EDIT: ale namotivovali jste mne tak, že jsme právě vynesl z přívěsu 4 roky starou končící baterku, a dal jí na CTEK MXS 5.0 na rekondiční režim
po mne nejdou :-D
No vidíš to,aspoň něco,mě to tu taky nakoplo k činnosti.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10623
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od Mira »

Já si kupuju bezúdržbové baterie. Pro mne to znamená, že nedělám žádnou údržbu. Dám ji do auta a zapomenu. Po 5 a více letech ji vyhodím, protože po těch letech bude stejně po ní. A pokud bych ji chtěl nabít, tak si nabíječku 1x půjčím. Teď jsem zvědavej jak vydrží 2 roky stará nová, když po zakoupení nastartovala, ujela 60 km a auto pak půl roku stálo. Z toho 2 měsíce v tuhých mrazech. Pokud tedy umře dřív, tak za cenu nabíječky koupím novou. Jinak pro to nemám žádný využití. Někomu baterka vydrží i 8 let. Proto by mne jen zajímalo, zda trvale udržovaná baterka bude mít delší životnost.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
mari75
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3402
Registrován: pon říj 31, 2016 10:47 am

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od mari75 »

Asi z podobných důvodů se mi nechce dávat za nabíječku zbytečně moc. Obě naše auta jezdí denně,jen Jétédéčko potřebuje občas dobít,jelikož žena s ním jezdí jen do práce,což je cca. 13 km tam a 13 km zpět. Ve velkých mrazech bych ji taky využil pro udržení kapacity,ať může po vikendu bez problému odjet do práce
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3073
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od outback »

Mira: když to v mrazech přeženeš, tak může baterka zamrznout, prasknout a pak vytéct do auta. Kamarád koupil dlouhodobě odstavenou obytku, kde se to stalo, a byla to hrozná práce to řešit...v kabině pod sedačkou :-(

To je zajímavý, jak se lidi chlubí, že se nestarají o baterku. Ještě jsem tu naštěstí nečetl, že by někdo měnil motorový olej po 50000 km nebo krmil Boxer Diesel zbytkama z friťáku...
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10623
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od Mira »

No za těch 13 km se musí v pohodě dobít. Aspoň se o tom dlouze píše v jiným vlákně. Pokud přes víkend nevydrží, dobíječka ji nespasí. Ale zkusit se má všechno.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
mari75
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3402
Registrován: pon říj 31, 2016 10:47 am

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od mari75 »

Nafťák se za 13 km plně nedobije,Míro. No,možná v létě,ale v zimě,když je velká mráz,určitě ne ;-D
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od sima »

Mira píše:Já si kupuju bezúdržbové baterie. Pro mne to znamená, že nedělám žádnou údržbu. Dám ji do auta a zapomenu. Po 5 a více letech ji vyhodím, protože po těch letech bude stejně po ní. A pokud bych ji chtěl nabít, tak si nabíječku 1x půjčím. Teď jsem zvědavej jak vydrží 2 roky stará nová, když po zakoupení nastartovala, ujela 60 km a auto pak půl roku stálo. Z toho 2 měsíce v tuhých mrazech. Pokud tedy umře dřív, tak za cenu nabíječky koupím novou. Jinak pro to nemám žádný využití. Někomu baterka vydrží i 8 let. Proto by mne jen …
Míra jak víš ale jistě sám,tj jen tvůj výklad bezůdržbové baterie :-) Nazvali to tak,že se tam nemusí kontrolovat a dolívat destilku,nebo vodu,neříkám že se to vždy muselo,ale minimálně kontrolovat by se to u dolívacích baterek mělo.
Chci říct,taky se nestarám nijak o baterku,dřív vůbec,ale jízdní režimy se změnily a jsem nucen dobít,když začne být hyn,přeci ji hned nevyhodím,to bych musel řešit novou snad každý rok do dvou aut to už je palba,nějakou-jakoukoliv nabíječku třebuje většina motoristů,anebo nechá auto dobít v servise,taky varianta.Ono už ty baterky asi fakt už nejsou co bývaly,těžko to takhle s jistotou říct,ale vypadá to tak,i dle trvanlivosti baterie,její životnosti,která šla rapidně dolů,jak známo.
Jinak největší varování,takový indikátor vybité baterie je taky zpomalený centrál při odemykání.To už vím u Saxa,že je nejvyšší čas a vím,že už to sotva chytne,točí to pomaleji.Takže ihned šup na nabíječku,když se nemusí,netrápit to dalším startem.Taky je možnost nepoužít centrál při odemykání,když vím,že je baterka slabá,každý voltík,ampér se pak hodí.
Ono odběr jednoho startu se vrátí-dobije opravdu za pár minut,ideálně jo,ale v mrazech,kdy se baterka dobře podojí těžkým startem,při spuštění více spotřebičů a taky pravděpodobně horším přechodovým odporům se ta doba dle mě prodlouží.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22554
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od spm »

baterka a olej v motoru je neco dost jinyho... kdyz odejde baterka, tak se za cca dvojku koupi nova, vymenit to zvladne kazdy a zbytku auta je to jedno. ja na to taky kaslu, pac nez abych v zime u toho furt saskoval s naradim, pripojoval na nabijecku, tahal prodluzovaky... tak fakt radsi koupim jinou az kdyz stavajici odejde.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
plukovník

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od plukovník »

spm píše: ... kdyz odejde baterka, tak se za cca dvojku koupi nova, vymenit to zvladne kazdy a zbytku auta je to jedno. ja na to taky kaslu...
Jenomže, když budeš mít např. nového Forestera a odejde ti z nějakého důvodu akumulátor, tak jak se to stalo např. Trávovi (ale i v několika dalších případech), tak zjistíš, že originální Yuasa se běžně vůbec nesežene a jediná náhrada Start-Stop, potřebných rozměrů (je dost malá ale vysoká) a způsobu uchycení (B0) je v podstatě pouze EXIDE EL604 a tu u žádné pumpy nekoupíš. Musí se objednat ve specializovaném obchodě.
Takže srát na stav baterie není až tak to "pravé ořechové"... :-DDD
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22554
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od spm »

Jsem rád, že žádný start/stop nemám :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
nun
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 202
Registrován: ned dub 30, 2017 11:12 am
Jméno a příjmení: Miloš Kowol
Bydliště: Třinec

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od nun »

originální Yuasa se běžně vůbec nesežene
Nevím jak moc je mají skladem, ale fyzicky na prodejně jich tam vždycky několik vidím na stojanu ...
https://eshop.micronix.cz/akumulatory-a ... erie-yuasa
Subaru Outback 2,5i LPG AT 2005 Obrázek
Mazda Mx-5 NC 1,8 2006
Citroen Berlingo 1,4i 2001
EX - OctaviaII 1,6TDI FabiaII 1,6TDI FabiaII 1,6 16V FabiaI 1,9TDI SEATCordoba 1,9SDI Lada2101 Oltcit Škoda100 Škoda1203 Tatran125 ČZ175Sport
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“