Nabíjení baterie

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5143
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od petr »

plukovník píše: Většinou chcípne náhle, tím, že odejde jeden článek.
Já osobně nikdy nenechávám baterii déle než 4roky, přičemž tu starou si nechávám jako zálohu.

To je nedorozumění Simo, to Plukovník psal že mění baterky co 4 roky tak jsem psal at je vyhazuje ke mě
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od sima »

Jo tak,já si říkal,jestli to není reakce do historie,ale nepátral jsem,nechtělo se mě.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1985
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od suubaru »

spm píše:Jinak mám ještě jednu hádanku, byť to úplně nesouvisí s nabíjením, ale abych nezakládal nové vlákno... vyndaval jsem o víkendu baterku ze swiftu, pač se jaksi vybila, jak jsem s tím dlouho nejel, abych ji dal na nabíječku. A když jsem sundaval plusový kontakt, tak mě málem trefil šlak, pač jsem mezi svorkou a kontaktem baterie našel vložený hřebík Baterku jsem teď vracel do auta a se značným zhnusením, pač nic lepšího po ruce nebylo, jsem tam ten hřebík zase vrátil, protože ikdyž jsem tu svorku dotáhnul co šla, tak byla volná (nevím kdo co zas vymýšlel, minusová ten problém …
A není to tak, že evropská baterka má oproti asijské asi o 1 mm užší plusový kontakt?
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22553
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od spm »

Ok, tak uvidime co to bude delat dal :-) jinak musim zakleat, ze osvetlenim jsem si auto jeste nevybil :-DDD ale asi by taky ledky nebyly marny... :-)

Ad svorka- natvarovat se obavam, ze nepujde... zdeformovana nijak nevypadala, jenom je proste moc velka... jestli jsou ty svorky sroubovaci, tak vymenit asi pujde, ale mel jsem za to, ze se lisujou.

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22553
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od spm »

suubaru píše: A není to tak, že evropská baterka má oproti asijské asi o 1 mm užší plusový kontakt?
To by to asi i vysvetlovalo... ale s touhle baterkou jsem to uz koupil a hazet ji do srotu jenom kvuli tomu mi taky prijde skoda :-)

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od sima »

Právěže jsou šroubovací,jednu mám na autě,dle mě dobré řešení.
Třeba tu:
https://www.autokabel.cz/sada-mosaznych ... aci-privod
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1985
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od suubaru »

spm píše:To by to asi i vysvetlovalo... ale s touhle baterkou jsem to uz koupil a hazet ji do srotu jenom kvuli tomu mi taky prijde skoda

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Jo staré baterky se skladují v garáži z toho důvodu, abych v nudě fotbalu vzal šupleru a opravdu, tvar a průměr plusu je u eu a asie odlišný.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od sima »

V nudě fotbalu,to dnes sedí :-)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10623
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od Mira »

A co to ten fotbal je?
Napětí na čínském voltmetru mám v zapalovači min. o 0,4V jiné než na svorkách. Ovšem měřeno jiným čínským měřákem. Ale ten aspoň korensponduje s OBD, samože taky čínským.
Ale vždy nastartuje, takže pohoda. =)
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od sima »

Míro já taky-dle měřáku mám na číně v zapalovači o 0,4 V méně,měřák voltmetr taky china zkontrolován jiným,českým :-) Dle Lidl nabíječky lže china "zapalovač" jen o 0,2 V.Takže beru střed...Taky startuju,na obou autech,i na tom jednom co jen cuká po městě,musím vzdát opět hold exide baterce!Takže vše OK
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22553
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od spm »

Jinak zdá se, že se asi dělají i redukce, např něco takovýho: https://www.aci.cz/bat052-mosazny-polov ... 08046.html

(to mě i napadlo, že by mohlo existovat). Jenom mi nějak nesedí ten popis. Respektive ten popis se naopak tváří tak, že úzký kontakty mají asijský baterky. Což nějak nesedí na můj případ. (Leda že by maďarskej swift měl evropský oka na kabelu :-DDD)
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10609
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od podvlada »

Nenašel jsem tady přímo vlákno o alternátoru, tak to zkusím tady.
Dá se v domácích podmínkách nějak otestovat alternátor? Multimetr, nebo nějaký "provozní" test?

Je mi jasný, že při správným dobíjení by na baterii mělo jít naměřit přes 14V. Ostatně i ten palubní displej v OTB při přepnutí na tři "ciferníky" ukazuje napětí baterie, a při běžné jízdě je 14, 14.5 až 15, záleží. Nevím ale, co dokáže ještě dohnat regulátor při snížených schopnostech altíku.

Proč se vůbec ptám - při jízdě lehce z kopce, asi 50km/h, lehce jsem přibrzdil, se mi rozsvítila asi na vteřinu dvě kontrolka dobíjení a brzd. Ta brzda je prý normální (?), protože při sníženém napětí přestane být aktivní ABS. Nestihl jsem včas přepnout displej na napětí, ale chvíli po tom, co zhasly, tak na tom ciferníku bylo v pohodě 14 - 14.5 (ono to tak pořád přeskakuje tam zpět, jak to má rozlišení 0.5V).

Samozřejmě zkusím i mrknout na kabeláž, ale je možný, že pokud je altík původní, bude se po 360tkm blížit jeho konec.

(SPM, jestli to čteš, je možný, že už mě dostihla kvůli těm novým RZ tvoje karma. A to jsme si ještě ani nepodali ruce. :-) )
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od mnov »

Při takovém nájezdu se dá předpokládat opotřebení uhlíků. Pak dochází k tomu, že uhlík nejprve občas ztratí kontakt. Je to dost špatný stav. Indukují se při tom napěťové špičky a ty mohou poškodit polovodiče v alternátoru.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48972
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od VDC »

Vláďo kdybys řešil repasi alternátoru, tak Auto Elektro Trdlička Šlovice. Nejlepší autoelektrikářská firma co znám.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10609
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od podvlada »

Díky Tome, hned jsem si vzpomněl, myslím, že jsi mi je doporučoval už když jsem si opravoval kabeláž pátých dveří.
No ale mám tedy jak zjistit, jak na tom je? Ať už opticky, nebo i nějak výkonnostně? :-)
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“