Nabíjení baterie
Nabíjení baterie
Ahoj, mám možná hloupej dotaz - když se nabíjí baterie, je nutno odpojovat baterii od auta, nebo lze bez rizika napojit nabíječku rovnou na baterii, i když je připojená k autu (samozřejmě povolit zátky)?
Přiznám se, že bych ji raději odpojil, ale mám obavu, že se mi vymaže nastavení dálkáče a tak...
Nabíječka by měla být docela inteligentní - ctek XS5.0.
Přiznám se, že bych ji raději odpojil, ale mám obavu, že se mi vymaže nastavení dálkáče a tak...
Nabíječka by měla být docela inteligentní - ctek XS5.0.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Subaru Forester SF 90kW MY98
- ladis77
- Strážce pokladu
- Příspěvky: 6134
- Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Re: Nabíjení baterie
nabijim vzdy na aute, nikdy sem to neodpojoval. s dalkacem si myslim taky nemel bejt problem, jednou sem odpojil baterku asi na 3h a bez problemu
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 107
- Registrován: pon zář 14, 2009 2:12 pm
- Bydliště: Valasske Mezirici/Brno
Re: Nabíjení baterie
Nabijel jsem i s odpojenou a venku, i s baterkou v aute a pripojenou. Oboje jde. Hlavne si povol zatky a pak je nezapomen dotahnout. Pokud baterku odpojis, s dalkacem se nic nestane, jen prijdes o pamet v radiu.
Re: Nabíjení baterie
Díky za odpovědi. Auto jsem úspěšně nabil :657: Omlouvám se, za blbej dotaz, ale mám pocit, že jsem kdysi cosi četl, že měl maník nějakej problém po delším odpojení baterie. Z nabíjení na autě jsem neměl dobrej pocit, protože ta nabíječka tam pouští nějaký pulzy a má nějaký cykly či co já vím, tak jsem si říkal aby to nepoškodilo elektroniku auta. Ale vypadá to, že se auto nabilo a funguje, ikdyž mi tam cosi svítí a bliká - viz. můj dotaz na vymazání závad.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Subaru Forester SF 90kW MY98
- lojzmen
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 392
- Registrován: ned srp 30, 2009 11:38 pm
- Jméno a příjmení: Lojza
- Bydliště: Ostrava-Poruba
Re: Nabíjení baterie
Mám takový dojem, že u Subaru se otočením klíčku vše odpojí, s výjimkou nějakých světýlek v kabině a kufru. Nebál bych se. Nezapínej rádio.
Vřele doporučuji, bude-li to v přijatelném poměru k ceně auta, si raději kup baterii bezúdržbovou.
Vřele doporučuji, bude-li to v přijatelném poměru k ceně auta, si raději kup baterii bezúdržbovou.
Subaru XV 2,0i Active 6MT 110kW r.2012
Ex:Daihatsu Sirion 1,3L r.2005, Legacy 2,0 AT r.2000, Impreza 1,8 MT asi 1995, nic, Š100, nic, Š440, Tatraplán T600 s motorem 603
Ex:Daihatsu Sirion 1,3L r.2005, Legacy 2,0 AT r.2000, Impreza 1,8 MT asi 1995, nic, Š100, nic, Š440, Tatraplán T600 s motorem 603
Re: Nabíjení baterie
Rozhodně bych baterii odpojil při používání starých " hloupých" nabíječek - většinou jenom trafo s přepínačem odboček ( třeba..), jednocestný usměrňovač ( selenová dioda...) a žárovka nebo odpor jako omezovač proudu... na takový nabíječce může být naprázdno klidně 22 voltů ( např. na tý mojí ruský..), baterka si potom to napětí stáhne podle vnitřního odporu ( = stupeň vybití). Stačí přechoďák na svorce nebo nějaká chyba uvnitř baterie, a najednou je všude v autě třeba 15 -16 voltů i víc. Řídící jednotka je na napětí připojená i při vypnutým klíčku, rádio, i když je vypnutý, pořád je připojený na 30tku kvůlivá udžení pamětí, autoalarmy, jednotka dálkového ovládání....atd. Radši udělám pár věcí navíc, něž potom hledat, kde to nevydrželo....ale jenom názor.. Novější inteligentní nabíječky by zase neměli být připojeny na baterku, z které něco bere proud ( i když nepatrný) protože je to mate, ale záleží na tom, jaké používají algoritmy....
Outback 2,5 2017
Forester 2.0X 2006
Forester 2.0X 2006
Re: Nabíjení baterie
Lojzmen: výměně baterky se zatím bráním zuby-nehty. Jednak vybrat tu správnou taky není úplně triviální a nechce se mi to studovat a jednak jsem teď měl dost výdajů... :655: Na feldě mám bezúdržbovou Bosch už asi 12-tej rok a taky jsem ji musel párkrát nabít. Ta bezúdržbovost spočívá v tom, že tam nemusíš dolívat destilku (ani to nemá špunty).
Majkl73: Dík za vysvětlení, je vidět, že o autoelektrice něco víš, narozdíl ode mně. Já mám z nabíjení na autě "takovej blbej pocit", ale těžko dokážu argumentovat proč. Ty jsi to celkem dobře shrnul. Každopádně nabíječku jsem koupil docela slušnou (ctek xs 5.0), baterka se nabila i připojená na autě, auto, zdá se, funguje. Ale pokud autu nevadí delší odpojení baterky, příště budu nabíjet s baterkou odpojenou.
Hele, když už jsme u toho, nevíš proč v návodu k baterce píšou že při nabíjení baterky ne vozidle mám:
1) přiojit červenou svorku k + pólu baterky
2) připojit černou svorku k šasi vozidla daleko od palivového potrubí a akumulátoru
Není mi jasný důvod bodu 2) - proč to mám připojit na kastli doleko od akumulátoru? Tak mi přece bude procházet proud celým autem, ne?
Já jsem to připojil normálně klasicky na kontakty baterky.
Majkl73: Dík za vysvětlení, je vidět, že o autoelektrice něco víš, narozdíl ode mně. Já mám z nabíjení na autě "takovej blbej pocit", ale těžko dokážu argumentovat proč. Ty jsi to celkem dobře shrnul. Každopádně nabíječku jsem koupil docela slušnou (ctek xs 5.0), baterka se nabila i připojená na autě, auto, zdá se, funguje. Ale pokud autu nevadí delší odpojení baterky, příště budu nabíjet s baterkou odpojenou.
Hele, když už jsme u toho, nevíš proč v návodu k baterce píšou že při nabíjení baterky ne vozidle mám:
1) přiojit červenou svorku k + pólu baterky
2) připojit černou svorku k šasi vozidla daleko od palivového potrubí a akumulátoru
Není mi jasný důvod bodu 2) - proč to mám připojit na kastli doleko od akumulátoru? Tak mi přece bude procházet proud celým autem, ne?
Já jsem to připojil normálně klasicky na kontakty baterky.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Subaru Forester SF 90kW MY98
Re: Nabíjení baterie
To asi nemá s elektrikou nic společnýho - nejspíš je to věc bezpečnosti, protože z aku se při nabíjení něco odpařuje ( vodík..?), tak asi kdyby zajiskřil kontakt.... chápu to při startování přes kabely, tam se dává mínus na kostru auta , protože potom nevznikne úbytek na kabelu ukostření baterie, ale při nabíjení to je asi jedno.... si teda myslím...
Outback 2,5 2017
Forester 2.0X 2006
Forester 2.0X 2006
Re: Nabíjení baterie
majkl73: Hmm, to mě nenapadlo. Asi to tak bude. Ale přijde mi dost divný nabíjet auto "skrz kastli". :670:
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Subaru Forester SF 90kW MY98
- mamut
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1905
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Lukáš
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíjení baterie
Přesně to si taky myslim, jednak to jiskření jak píšeš a za druhý manipulace se svorkama a nebezpečí, že si škrtneš o kladnej pól.majkl73 píše:To asi nemá s elektrikou nic společnýho - nejspíš je to věc bezpečnosti
- lojzmen
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 392
- Registrován: ned srp 30, 2009 11:38 pm
- Jméno a příjmení: Lojza
- Bydliště: Ostrava-Poruba
Re: Nabíjení baterie
Majkl73 má pravdu s tou elektronikou ve "standby" režimu, na to jsem nepomyslel.
S tím vodíkem je to asi tak, že ten se ve zvýšené míře vyvíjí až u konce nabíjení výkonnou a "hloupou" nabíječkou. A kolik ho vzniká? Není to poplach způsobený slovem "vodík"? Ten je přece výbušný!!!
Je-li kapota otevřená a není-li baterka v nějakém obalu, což při výkonné nabíječce může způsobit přehřátí baterky, neměl by být problém. Snad jen to, že vychází kyselinový aerosol, což je žrout všeho okolo.
K tomu přehřátí - někde bylo psáno, že teploty nad 40°C zkracují životnost akumulátoru. Jak si to přebere akumulátor vedle motoru nevím. Možná je to zastaralá info a dnešní aku to zvládnou. Taky jsem se teďkom dočetl, že dnes mají aku životnost 8 let, namísto dříve uváděných 5 let.
Takže s přiměřenou opatrností bych se nebál.
Už jste někdo slyšel o výbuchu při nabíjení?
Co na to hasiči ? (bez ironie)
S tím vodíkem je to asi tak, že ten se ve zvýšené míře vyvíjí až u konce nabíjení výkonnou a "hloupou" nabíječkou. A kolik ho vzniká? Není to poplach způsobený slovem "vodík"? Ten je přece výbušný!!!
Je-li kapota otevřená a není-li baterka v nějakém obalu, což při výkonné nabíječce může způsobit přehřátí baterky, neměl by být problém. Snad jen to, že vychází kyselinový aerosol, což je žrout všeho okolo.
K tomu přehřátí - někde bylo psáno, že teploty nad 40°C zkracují životnost akumulátoru. Jak si to přebere akumulátor vedle motoru nevím. Možná je to zastaralá info a dnešní aku to zvládnou. Taky jsem se teďkom dočetl, že dnes mají aku životnost 8 let, namísto dříve uváděných 5 let.
Takže s přiměřenou opatrností bych se nebál.
Už jste někdo slyšel o výbuchu při nabíjení?
Co na to hasiči ? (bez ironie)
Subaru XV 2,0i Active 6MT 110kW r.2012
Ex:Daihatsu Sirion 1,3L r.2005, Legacy 2,0 AT r.2000, Impreza 1,8 MT asi 1995, nic, Š100, nic, Š440, Tatraplán T600 s motorem 603
Ex:Daihatsu Sirion 1,3L r.2005, Legacy 2,0 AT r.2000, Impreza 1,8 MT asi 1995, nic, Š100, nic, Š440, Tatraplán T600 s motorem 603
- mamut
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1905
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Lukáš
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíjení baterie
Já jsem slyšel o výbuchu, kdy se baterka nabíjela a výbuch zapříčinila jiskra od flexy a pak o výbuchu kdy při připojování na nabiječku došlo k přepólování.lojzmen píše:
Už jste někdo slyšel o výbuchu při nabíjení?
Co na to hasiči ? (bez ironie)
Re: Nabíjení baterie
Videl sem vybuchlou baterku na dilne, pri nabijeni tam skocila jiskra od svarecky. Baterka z nakladaku 150 Ah, kusy byli otiskly i na strope. Od te doby davam sakra pozor aby mi k baterce nemohl ohen nebo jiskra.
Jinak baterku kdyz nabijim tak vzdy na aute.
Jinak baterku kdyz nabijim tak vzdy na aute.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49183
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíjení baterie
Já jsem kdysi viděl ten výbuch vodíku od flexy při nabíjení u mě v dílně na mý baterce s mojí flexou. :845: Byla to nějaká 44 A.h. a šlupka to byla pěkná. :850: Obešlo se to bez následků, jen s poučením, že to není mýtus, ale pravda. :850:
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97