Nabíjení baterie

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
Uživatelský avatar
parabolD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2174
Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
Jméno a příjmení: Tomas Dobner
Bydliště: Plzeň - Božkov

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od parabolD »

Jj, navíc že jsi paranoidní neznamená, že po tobě doopravdy nejdou :-DDD
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02

B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back :)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49211
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od VDC »

:-DDD
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
plukovník

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od plukovník »

Pánové,
jaký je váš názor na tuto powerbanku?
https://www.best-powerbank.cz/car-jump- ... -20000mah/

"Je to bezpečné...?"

Nebo myslíte, že po mně opravdu někdo jde?
Uživatelský avatar
fort
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 383
Registrován: stř zář 28, 2011 6:56 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Myslivec
Bydliště: Vendryně

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od fort »

Přesně taková je myslím na Aliku za 30-50$.

Odesláno z mého Mi A2 Lite pomocí Tapatalk
Obrázek
Outback 3,0 H6 AT 2004 MY2005
ex VW Passat 1,8CL kombi 1991
Uživatelský avatar
Jackylle
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2070
Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm
Jméno a příjmení: Lucka
Bydliště: Ostrava

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od Jackylle »

Ještě dotaz k nabíječce:
Zkoušeli jsme tu z Lídlu - ULG12B3 (co nefungovala na pasáta a prakticky vůbec nekomunikovala a nešla ovládat) a v práci v garáži jsme ji připojili na auto - správně detekovala typ baterky, nechala si navolit program a nabíjela. Startovací funkce na dobré baterce zkoušet nejde.
Je možné, že by měla problém s tím, že v terénu byla napojená na 20 m prodlužovačku a jak je to až moc chytré, tak diagnostika vyhodnotila nějakou chybu? (V práci byla zapojená rovnou do zásuvky.)

No a pak jsem znovu přečetla návod (pro jistotu i anglicky, trochu se to liší) a píšou, že je nejdříve třeba sundat kabely auta z kontaktů baterie a až poté připojit svorky nabíječky. V práci jsem vždycky připojovala nabíječku pod dozorem zkušeného elektrikáře na kontakty baterky rovnou. Může v tom být nějaký problém, nebo se výrobce jen jistí?
Lucka

"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."

Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
Uživatelský avatar
Albi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3142
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Albert Němčík
Bydliště: Železná Ruda / Praha

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od Albi »

Já mám nějakou taky "superparketovou", z ALDI z Německa, Auto XS CPL-2054, a hodně prázdná baterie se jí taky nelíbila (a přitom někdy jindy s o něco méně vybitou byla OK) ... nechtěla začít nabíjet ... až po několika hodinách od/připojování ... asi je to u těch levných běžné ...
(koupil bych klidně "lepší", ale nejsem si jist, že by si poradila lépe ... dle recenzí s úplně prázdnou baterií mají problém všechny ...)
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
marek.sm
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 637
Registrován: pát dub 02, 2010 2:35 pm
Jméno a příjmení: marek smrček
Bydliště: praha

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od marek.sm »

Ty připojené kontakty by možná mohly vadit tím, že buď auto i v klidu odebírá nějaký hodně malý proud a tu nabíječku to zmate. Já ale Ctekem nabíjím 5 aut a nepozoruju žádný rozdíl, když to nabíjím s připojeným nebo odpojeným k autu.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49211
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od VDC »

Já jsem míval takovou tu alaCtek z Lidlu a když byla baterka úplně mrtvá, tak nabíjet nezačala. Musel jsem baterku na pár hodin připojit k blbý nabíječce, co to tam pere furt a až když v ní bylo nějaký měřitelný napětí, tak se ta chytrá chytla a nabíjela. Tak si myslím, že by to mohla mít ta Lucky stejně.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Jackylle
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2070
Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm
Jméno a příjmení: Lucka
Bydliště: Ostrava

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od Jackylle »

Kolega mi mezitím vysvětlil, že by to odpojení mělo chránit elektro vybavení auta. A on že se naopak snaží, aby napájení zůstalo zachováno, jinak auto utrpí totální amnézii a s tím jeho to je docela vopruz, ho zase proškolit... zapomnělo i zavírání dveří a ovládání okének.

Nabíječku ještě vyzkouším na jiných autech a s jinými prodlužovačkami. Ale k čemu to potom je, když to mrtvou baterku nenabije?
Lucka

"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."

Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20648
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od námořník »

Už to tady někde bylo že když je baterka mrtvá, tak že chytrý nabíječky nabíjet nezačnou. To že to zapomene nastavení dojezdů oken je normální a naučit to zase z5 je jednoduchý. Stačí se kouknout do návodu.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3181
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od dracekvo »

Už sem to tu psal.
Ta lídlácká mi nechce začít nabíjet, pokud baterka má nějaké určité volty. Prostě jí vyhodnotí jako nabitou a ať mačkám co chci, tak nabíjet nezačne a je pořád jen v udržovacím režimu. Nevím co to je za "chytrou" funkci a proč to tak je.
Každopádně to jde obejít třeba rozsvícením světel.
A na mrtvou baterku sem jí připojovat nezkoušel.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
RadekN
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2412
Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
Jméno a příjmení: Radek Novák
Bydliště: Krupka u Teplic

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od RadekN »

Moje zkušenost s Lidlovskou nabíječkou ...

- Když má baterka nízké napětí, ani nezačne dobíjet.
- Když se u menší baterky chytla, přestala nabíjet při 7V, protože si myslela, že se jedná o 6V baterii. A nebyla možnost jak ji říct, že je to 12V baterie ...
- Když začne dobíjet, na vyšší výkon se dá přepnout až od určitého napětí. Tedy je nutné za X hodin nabíječku manuálně přepnout, pokud potřebuji dobít co nejrychleji.

Řeším to tak, že přes kabely připojím jinou baterii, abych dostal napětí nad 12V a pustil nejvyšší výkon...

Ale to aby člověk kolem toho furt lítal.

Nejspíš se jí zbavím a pořídím místo ní ručně nastavitelnou nabíječku, kde se dá nastavit typ baterky, jaké má mít napětí, jakou má kapacitu a jak rychle nabíjet .. Třeba tuto https://www.alza.cz/auto/yato-nabijecka ... 593205.htm a
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3096
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od outback »

Jackylle píše:Kolega mi mezitím vysvětlil, že by to odpojení mělo chránit elektro vybavení auta. A on že se naopak snaží, aby napájení zůstalo zachováno, jinak auto utrpí totální amnézii a s tím jeho to je docela vopruz, ho zase proškolit... zapomnělo i zavírání dveří a ovládání okének.

Nabíječku ještě vyzkouším na jiných autech a s jinými prodlužovačkami. Ale k čemu to potom je, když to mrtvou baterku nenabije?
Dlouhý prodlužovák by rozhodně neměl vadit. Baterku z auta odpojuju velmi nerad, protože auto pak nezapomene jen okénka, ale třeba i korekce převodovky atd. - to převodovce moc nesvědčí, když se to musí učit znova. C-TEK umí nabíjet baterku připojenou na autě profi nabíječky i větší C-TEK můžou dokonce fungovat jako zdroj pro auto bez baterky (samozřejmě jen na uchování pamětí, světla atd., ne na startování). Nabíječka, co se nechytne na funkční baterce v autě, je podle mne blbá nabíječka a zaslouží si vyměnit za lepší.

To, že se chytrá nabíječka nechytne na zcela mrtvé baterce (0V) je normální. V první řadě je třeba se starat o to, aby se do takového stavu baterka vůbec nedostala. Takovou baterku je možné oživit třeba přes startovací kabely z jiného auta, kdo se nebojí tak z powerbanky. Kdo aspoň zhruba ví, co dělá, může použít laboratorního zdroj nebo libovolný jiný zdroj s odpovídajícím napětí a watáží. Pořád lepší moc chatrá nabíječka, co se jí musí na začátku pomoci, než tupá neřízená nabíječka co na konci přebíjí a baterku zničí -i takové se stále běžně prodávají.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3096
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od outback »

RadekN píše:Moje zkušenost s Lidlovskou nabíječkou ...

- Když má baterka nízké napětí, ani nezačne dobíjet.
- Když se u menší baterky chytla, přestala nabíjet při 7V, protože si myslela, že se jedná o 6V baterii. A nebyla možnost jak ji říct, že je to 12V baterie ...
- Když začne dobíjet, na vyšší výkon se dá přepnout až od určitého napětí. Tedy je nutné za X hodin nabíječku manuálně přepnout, pokud potřebuji dobít co nejrychleji.

Řeším to tak, že přes kabely připojím jinou baterii, abych dostal napětí nad 12V a pustil nejvyšší výkon...

Ale to aby člověk kolem toho furt lítal.

Nejspíš …
Moje zkušenosti s jakousi Lidl nabíječkou co jsem si kdysi v záchvatu blbosti koupil:
- udržovací zimní program nezůstal navolený po přerušení napájení, to vadilo v zazimovaném přívěsu kde mi do něj jednou na pár týdnů z venku pustí proud na dobití
- odešla po několika málo použitích

Mně osobně se líbí nabíječky, které mají pouze 12V, zapnou se ihned po zasunutí do zásuvky a po nabití automaticky přejdou do udržovacího režimu. Jediné, co má být nastavitelné, je typ baterky (gel...), zbytek by měla inteligentní nabíječka zvládat sama.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od mnov »

outback píše:... v zazimovaném přívěsu kde mi do něj jednou na pár týdnů z venku pustí proud na dobití
Aby mi někdo pouštěl proud, bych fakt nechtěl. To bych se pak asi nedoplatil. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“