Nenašel jsem tady přímo vlákno o alternátoru, tak to zkusím tady.
Dá se v domácích podmínkách nějak otestovat alternátor? Multimetr, nebo nějaký "provozní" test?
Je mi jasný, že při správným dobíjení by na baterii mělo jít naměřit přes 14V. Ostatně i ten palubní displej v OTB při přepnutí na tři "ciferníky" ukazuje napětí baterie, a při běžné jízdě je 14, 14.5 až 15, záleží. Nevím ale, co dokáže ještě dohnat regulátor při snížených schopnostech altíku.
Proč se vůbec ptám - při jízdě lehce z kopce, asi 50km/h, lehce jsem přibrzdil, se mi rozsvítila asi na vteřinu dvě kontrolka dobíjení a brzd. Ta brzda je prý normální (?), protože při sníženém napětí přestane být aktivní ABS. Nestihl jsem včas přepnout displej na napětí, ale chvíli po tom, co zhasly, tak na tom ciferníku bylo v pohodě 14 - 14.5 (ono to tak pořád přeskakuje tam zpět, jak to má rozlišení 0.5V).
Samozřejmě zkusím i mrknout na kabeláž, ale je možný, že pokud je altík původní, bude se po 360tkm blížit jeho konec.
(SPM, jestli to čteš, je možný, že už mě dostihla kvůli těm novým RZ tvoje karma. A to jsme si ještě ani nepodali ruce.
)