Nabíjení baterie
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 48972
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíjení baterie
Počítat jsem to nezkoušel, jen uvádím příklad, jak lze vybít baterku do mrtva. Těch příkladů je mnoho.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Nabíjení baterie
Škoda že subaru je v tomto pozadu. Některé novější vozy mají na tohle ochranu. Tj. pokud jsou dlouho otevřené dveře, tak osvětlení po pár minutách zhasne.
Mě se třeba povedlo vybít baterku tak, že jsem na dvoře blbě otočil klíče a zůstali v té ploze, kdy sice nesvítí kontrolky, ale auto ještě žije.
Mě se třeba povedlo vybít baterku tak, že jsem na dvoře blbě otočil klíče a zůstali v té ploze, kdy sice nesvítí kontrolky, ale auto ještě žije.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Re: Nabíjení baterie
Subaru nezůstalo pozadu, má stejně jako ostatní novější auta elektronický bezpečnostní spínač interiérového osvětlení, kdy toto zhasne, pokud dveře zůstanou více jak 10 minut otevřené.dracekvo píše:Škoda že subaru je v tomto pozadu. Některé novější vozy mají na tohle ochranu. Tj. pokud jsou dlouho otevřené dveře, tak osvětlení po pár minutách zhasne.
Mě se třeba povedlo vybít baterku tak, že jsem na dvoře blbě otočil klíče a zůstali v té ploze, kdy sice nesvítí kontrolky, ale auto ještě žije.
To ale neplatí pro světlo v kufru, v případě otevření pátých dveří.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 48972
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíjení baterie
A neplatí to, alespoň u našich starších aut, o kontrolce otevřených dveří, kterou jsem zmiňoval. Ta svítí furt, až do úplného vybití baterky.
Stran vnitřního osvětlení Subaru pozadu nikdy nebylo, protože vypínač této funkce je tam odjakživa. U všech aut, co jsem kdy měl, jsem to okamžitě vypínal.
Pozadu jsou auta, která nemají vypínač této funkce. Třeba u P106 jsem musel vyndat žárovku u světýlka v kufru, aby to furt nesvítilo.
Stran vnitřního osvětlení Subaru pozadu nikdy nebylo, protože vypínač této funkce je tam odjakživa. U všech aut, co jsem kdy měl, jsem to okamžitě vypínal.
Pozadu jsou auta, která nemají vypínač této funkce. Třeba u P106 jsem musel vyndat žárovku u světýlka v kufru, aby to furt nesvítilo.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Sasi
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 584
- Registrován: čtv pro 03, 2009 9:57 pm
- Jméno a příjmení: Ondřej
- Bydliště: Plzeň, Chocenice
Re: Nabíjení baterie
Blbej dotaz Tome, kde to je?VDC píše:A neplatí to, alespoň u našich starších aut, o kontrolce otevřených dveří, kterou jsem zmiňoval. Ta svítí furt, až do úplného vybití baterky.
Stran vnitřního osvětlení Subaru pozadu nikdy nebylo, protože vypínač této funkce je tam odjakživa. U všech aut, co jsem kdy měl, jsem to okamžitě vypínal.
Pozadu jsou auta, která nemají vypínač této funkce. Třeba u P106 jsem musel vyndat žárovku u světýlka v kufru, aby to furt nesvítilo.
Sasi
ex Legacy 2.2 GX AT ´92
ex Legacy EJ20T MT ´94
ex Honda CR-V 2.0 ´00
ex Citroen Berlingo 1.6 HDi Treck L2 ´15
Outback 2.5 MT LPG ´01
ex Legacy 2.2 GX AT ´92
ex Legacy EJ20T MT ´94
ex Honda CR-V 2.0 ´00
ex Citroen Berlingo 1.6 HDi Treck L2 ´15
Outback 2.5 MT LPG ´01
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22554
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Nabíjení baterie
Primo na tom svetle
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 48972
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíjení baterie
Myslel jsem Ondřeji stropní světýlko. Já v autě kontrolky ve dveřích nemám, jestli se ptáš na ty.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1281
- Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
- Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíjení baterie
Chlapi, měl bych dotaz především na ty z vás, kdo mají nabíječku CTEK MXS 5.0 (new model) konkrétně a nebo aspoň podobné CTEKy, např. 3.8, 7.0 apod. Můžete mi prosím změřit, jaké napětí vám dává nabíječka napojená na baterku při kroku č.4??? Ať už na AGM či normál... Díky moc.
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7815
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Nabíjení baterie
Uvedenou nabíječku nemám, tak ti to nezměřím, ale zeptám se čím to měříš?
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1281
- Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
- Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíjení baterie
Multimetrem. Pro jistotu teda dvěma, liší se od sebe cca 3-4 setiny V, tak snad celkem OK.
Jde mi o to, že mi to dává nějakých lehce přes 14,9 V na AGM režim a něco přes 14,6V na normál režim. Což mi přijde moc. Dle manuálu k nabíječce to má dávat 14,7V resp. 14,4V. Tzn., že mi to dává minimálně o 0,2V víc. Co ale tak nějak nechápu, jak to, že má být u AGM baterie vyšší napětí. Já měl vždy za to, že právě by u těchto baterek mělo být spíš nižší a nejlépe ještě v pulzech. Koneckonců mám u "manuálu" k AGM Vartě na motorku velmi důrazně uvedeno max. 14,4V. Což by teda dle CTEKu byl normální režim a ne ten AGM, natož 14,9V což mi reálně nabíječka dává....A nebo tu jde o to, že na svorkách, kde to samozřejmě měřím, je napětí vyšší a vše co oni uvádějí, tak už počítá se ztrátama a ty jsou u AGM (díky tomu "gelu" resp. správněji elektrolytu napuštěném v tom skelném vlákně či co to je) ještě větší? Proto tam je o 0,3V ještě větší voltáž? Mnoo, moc se mi to nechce věřit, že by se uvádělo něco, co vlastně obecně nelze měřit a 14,9 mi už přijde docela dost teda.
Jde mi o to, že mi to dává nějakých lehce přes 14,9 V na AGM režim a něco přes 14,6V na normál režim. Což mi přijde moc. Dle manuálu k nabíječce to má dávat 14,7V resp. 14,4V. Tzn., že mi to dává minimálně o 0,2V víc. Co ale tak nějak nechápu, jak to, že má být u AGM baterie vyšší napětí. Já měl vždy za to, že právě by u těchto baterek mělo být spíš nižší a nejlépe ještě v pulzech. Koneckonců mám u "manuálu" k AGM Vartě na motorku velmi důrazně uvedeno max. 14,4V. Což by teda dle CTEKu byl normální režim a ne ten AGM, natož 14,9V což mi reálně nabíječka dává....A nebo tu jde o to, že na svorkách, kde to samozřejmě měřím, je napětí vyšší a vše co oni uvádějí, tak už počítá se ztrátama a ty jsou u AGM (díky tomu "gelu" resp. správněji elektrolytu napuštěném v tom skelném vlákně či co to je) ještě větší? Proto tam je o 0,3V ještě větší voltáž? Mnoo, moc se mi to nechce věřit, že by se uvádělo něco, co vlastně obecně nelze měřit a 14,9 mi už přijde docela dost teda.
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7815
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Nabíjení baterie
Tak to je celkem dobrý výsledek měření. Prostě nevěř multimetru, při měření pulzů.
To snad jen připojit si tam klasiský DU10 atd.
To snad jen připojit si tam klasiský DU10 atd.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1281
- Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
- Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíjení baterie
No počkej počkej. V tomto bodě/ v této fázi nabíjení by o žádné pulzy nemělo jít, mělo by to být při konstantním napětí a pomalu se zeslabujícím proudu...
Mnoo, když tak zítra se o tom rozepíšu víc. Ona totiž dnešní koupě této nabíječky docela zbořila mé vědomosti či doměnky v této problematice. A co víc, ten návod si sám sobě odporuje a je zcela v rozporu s tím, co uvádějí někteří prodejci těchto nabíječek (a myslím, že správně). Tím myslím především info k funkci recond, tedy promíchávání elektrolytu, který by se nejspíš neměl a a asi i logicky něměl používat u AGM. Kdežtodle návodu to je docela jinak. Navíc já měl vždy za to, že na AGM by se měly používat jen a pouze pulzní nabíječky. Kdežto dle toho návodu, jak uvádějí jednotlivé kroky jak nabíječka funguje, tak vlastně při normálním nabíjení, pokud nejde vyloženě o restart totálně vyždímané zasulfátované aku či o dlouhé týdny či měsíce napíchlou baterku na nabíječku, tak nabíječka vůbec nepulzuje. A je jedno o jaký typ aku jde. No prostě mi to celé nějak přestává dávat smysl...Ale to by fakt bylo na dlouho...jde mi spíš o to, aby mi to někdo fakt zkusil změřit...
Mnoo, když tak zítra se o tom rozepíšu víc. Ona totiž dnešní koupě této nabíječky docela zbořila mé vědomosti či doměnky v této problematice. A co víc, ten návod si sám sobě odporuje a je zcela v rozporu s tím, co uvádějí někteří prodejci těchto nabíječek (a myslím, že správně). Tím myslím především info k funkci recond, tedy promíchávání elektrolytu, který by se nejspíš neměl a a asi i logicky něměl používat u AGM. Kdežtodle návodu to je docela jinak. Navíc já měl vždy za to, že na AGM by se měly používat jen a pouze pulzní nabíječky. Kdežto dle toho návodu, jak uvádějí jednotlivé kroky jak nabíječka funguje, tak vlastně při normálním nabíjení, pokud nejde vyloženě o restart totálně vyždímané zasulfátované aku či o dlouhé týdny či měsíce napíchlou baterku na nabíječku, tak nabíječka vůbec nepulzuje. A je jedno o jaký typ aku jde. No prostě mi to celé nějak přestává dávat smysl...Ale to by fakt bylo na dlouho...jde mi spíš o to, aby mi to někdo fakt zkusil změřit...
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Re: Nabíjení baterie
Bohužel jsem si můj C-TEK někam založil a nemůžu tu nabíječku najít (asi přezimovává v přívěsu, do kterého se teď nedostanu).
Ale zeptám se úplně blbě: máš doma osciloskop? Jestli jo, tak se prostě podívej, co se tam děje...návody jsou na nic, stejně jako informace od prodejců. Věř tomu, co si sám (důkladně a správnou technikou) naměříš.
Ale zeptám se úplně blbě: máš doma osciloskop? Jestli jo, tak se prostě podívej, co se tam děje...návody jsou na nic, stejně jako informace od prodejců. Věř tomu, co si sám (důkladně a správnou technikou) naměříš.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Re: Nabíjení baterie
PeteBiggy píše: Co ale tak nějak nechápu, jak to, že má být u AGM baterie vyšší napětí. Já měl vždy za to, že právě by u těchto baterek mělo být spíš nižší a nejlépe ještě v pulzech. Koneckonců mám u "manuálu" k AGM Vartě na motorku velmi důrazně uvedeno max. 14,4V.
http://www.motola.cz/UserFiles/Diskuzni ... latory.pdf - strana 38, dál doporučuji se podívat na teplotní kompenzaci. Když se ti zdá, že dává moc, tak to hoď z bytu ven na balkón
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Re: Nabíjení baterie
A C-TEK je sice fajn, ale kdo se začne opravdu detailně babrat v desetinkách, velice snadno zjistí, že potřebuje pár drátků navíc, co skoro žádná nabíječka nemá:
- tlustý dráty na dobíjení
- tenký dráty na měření napětí přímo na baterce a ne před tlustými dráty a různými přechodovými odpory
- a drátek pro teplotní čidlo, co měří teplotu baterky
Pár námětů k zamyšlení:
Tři desetiny voltu odpovídají rozdílu teploty 10 stupňů - tj. pokud je levná nabíječka optimalizovaná na 20°C, ve 30°C o 0,3V přebíjí a v mrazu hódně podbíjí.
U 5A proudu a přechodovém odporu byť i jen 10mOhm na kleštích na baterce je úbytek na kleštích 2x50mV=0,1 Voltu, a podle toho jak dobře nebo blbě to zapojíte desetinky jen lítají.
Malý C-TEK mívá teplotní kompenzaci podle teploty nabíječky, nikoliv baterky, ale když měříš hned po zapnutí, tak je to asi jedno. Kdybys 0,2V naměřil v garáži kde je 10°C, hned zjistíš, že "přebíjení" o 0,2V je vlastně málo, je třeba "přebíjet" o 0,45V.
- tlustý dráty na dobíjení
- tenký dráty na měření napětí přímo na baterce a ne před tlustými dráty a různými přechodovými odpory
- a drátek pro teplotní čidlo, co měří teplotu baterky
Pár námětů k zamyšlení:
Tři desetiny voltu odpovídají rozdílu teploty 10 stupňů - tj. pokud je levná nabíječka optimalizovaná na 20°C, ve 30°C o 0,3V přebíjí a v mrazu hódně podbíjí.
U 5A proudu a přechodovém odporu byť i jen 10mOhm na kleštích na baterce je úbytek na kleštích 2x50mV=0,1 Voltu, a podle toho jak dobře nebo blbě to zapojíte desetinky jen lítají.
Malý C-TEK mívá teplotní kompenzaci podle teploty nabíječky, nikoliv baterky, ale když měříš hned po zapnutí, tak je to asi jedno. Kdybys 0,2V naměřil v garáži kde je 10°C, hned zjistíš, že "přebíjení" o 0,2V je vlastně málo, je třeba "přebíjet" o 0,45V.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)