Ty procenta co udáváš, platí pro baterku, co se nachází minimálně několik hodin zcela bez zátěže. To snad bez odpojení měřit nelze...nějak mi unikl kontext.plukovník píše: Důležité je, že nemusíš rozpojit měřený obvod.
(...)
Jinak s DC klešťákem se kolem auta užije hodně zábavy a získá dost poznatků.
Člověk zjistí, že klasické rady, jako že baterie 12,7V=100% , 12,5V=50% , 12,2V=25% nabití (změřeno multimetrem za stovku) u baterií Start-Stop tak úplně neplatí a to jestli baterie je skoro vybitá nelze tak snadno určit podle jejího napětí naprázdno.
Klešťák je super hračka, ale na tři základní úkony na desetiletém autě stačí můj multimetr za tři kila:
- stav vybití baterky (startuju a zároveň měřím napětí nebo zapnu zapalování po nastoupení a srovnám napětí s hodnotou co si pamatuju z minula po nabití)
- stav dobíjení (měřím napětí)
- vybíjení naprázdno nezbedným spotřebičem (u odstaveného auta odpojím baterku, připojím přes ampérmetr a počkám čtvrt hodiny)
Asi by šlo posoudit i celkový stav baterky (po značně delší jízdě nebo nabití nabíječkou startuju a měřím napětí), ale to jsem nepotřeboval, na to jsem použil řízenou zátěž co měří přímo kapacitu (v práci, protože stojí tisíc euro).