Nabíjení baterie

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od outback »

Jsem hnidopich. Pokud budu pravidelně měřit napětí hodinu po jízdě stejným způsobem, v garáži kde je vždy zhruba stejně teplo, tak si po pár měřeních třeba všimnu, že mám najednou o půl voltu míň než jindy a dobiju - účel to splní. Pokud to ale změřím jednou a srovnám s tabulkama nebo nějakou ideální hodnotou, tak je to zcela nanic (což se celou dobu snažím naznačit). Pokud chci měřit jednou a nemám srovnání se staršími hodnotami, tak spíš ten pokles při startování...
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
plukovník

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od plukovník »

outback píše:Jsem hnidopich. Pokud budu pravidelně měřit napětí hodinu po jízdě stejným způsobem, v garáži kde je vždy zhruba stejně teplo, tak si po pár měřeních třeba všimnu, že mám najednou o půl voltu míň než jindy a dobiju - účel to splní. Pokud to ale změřím jednou a srovnám s tabulkama nebo nějakou ideální hodnotou, tak je to zcela nanic (což se celou dobu snažím naznačit). Pokud chci měřit jednou a nemám srovnání se staršími hodnotami, tak spíš ten pokles při startování...
Jenomže ten pokles napětí spíše ukazuje na celkovou kondici akumulátoru s ohledem na její nominální startovací proud (mnohem méně se to zhoupne u té 540A, než třeba u 390A), nikoliv míru dobití.
A právě trvalý nedostatečný stav nabití pomáhá akumulátoru jít rychle do kopru.
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od outback »

plukovník píše:Jenomže ten pokles napětí spíše ukazuje na celkovou kondici akumulátoru s ohledem na její nominální startovací proud (mnohem méně se to zhoupne u té 540A, než třeba u 390A), nikoliv míru dobití.
Aha, zajímavý. Máš nějaký zdroj, kde se o tom dočtu víc? Link, kniha, nějaká rozumně naměřená data...
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
plukovník

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od plukovník »

outback píše:
Aha, zajímavý. Máš nějaký zdroj, kde se o tom dočtu víc? Link, kniha, nějaká rozumně naměřená data...
Udělej si výlet do Jesenice u Prahy k firmě Autobaterie - Battery Import s.r.o.
Tam jsou ti správní odborníci.
.
Makovica
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4854
Registrován: čtv dub 21, 2016 11:28 pm

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od Makovica »

Na hratky s baterkami je vhodne mat masinku, co vie odmerat dodavany prud simulaciou startu (aj parametre pri realnom starte) a aj vnutorny odpor baterie, co je velmi dolezite. Samotne meranie len napatia je v podstate nanic.
Neviem teraz najst jeden konkretny overeny model, ale bolo to nieco taketo:
https://www.ebay.com/itm/12V-Car-Batter ... 2918647548 cena okolo 40E.
Alebo aspon: https://www.aliexpress.com/item/Digital ... 44778.html

EDIT: uz som ho nasiel - tento je vyskusany a meria konzistentne https://www.ebay.com/itm/Ancel-BA101-Ca ... 2126082804

Inak mne sa baterka tiez mota tesne nad 12V, ale akosi som nenabral odvahu ju zobrat a dobit. Teraz uz nemam moznost ju nabijat priamo v aute.
A trochu ma znervoznuje mnozstvo kratkych tras po meste. Zatial ale ziadne podozrive priznaky. Nabil som ju plne pred zimou.
Co vsetko auto zabudne po vytiahnuti baterie ? CVT bude mat lobotomiu ? Na co si dat pozor ?

Mimochodom, napatie baterie si na tych 7-8'' obrazovkach pozriete aj v servisnom menu radia, priamo zo sedadla vodica. Akurat, ze logicky tu bude pod malou zatazou.
Subaru Forester 2.0i CVT Comfort MY16 (G91F Rest in pieces Cooper Discovery ATT / SJ6 ,,,,| (*_^) |,,,,)
Obrázek
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16117
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od quickly »

Makovica píše:Co vsetko auto zabudne po vytiahnuti baterie ? CVT bude mat lobotomiu ? Na co si dat pozor ?
Když mi na SpecB odešla baterka, tak jsem měl najednou nové auto - automat se učil od nuly. Jen jsem potom musel u navigace nastavit časové pásmo. Žádné jiné minus jsem nepozoroval.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Makovica
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4854
Registrován: čtv dub 21, 2016 11:28 pm

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od Makovica »

quickly píše: Když mi na SpecB odešla baterka, tak jsem měl najednou nové auto - automat se učil od nuly. Jen jsem potom musel u navigace nastavit časové pásmo. Žádné jiné minus jsem nepozoroval.
Ked zase raz pozeram na tvoju spotrebu, tak sa to ten automat naucil uplne zle ;-D (EDIT: jaaj, to nebol Forester)

Ked ja si uz ani nepamatam, ake to bolo na zaciatku...Ze v com bol ten automat iny.
Subaru Forester 2.0i CVT Comfort MY16 (G91F Rest in pieces Cooper Discovery ATT / SJ6 ,,,,| (*_^) |,,,,)
Obrázek
Hoki
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 85
Registrován: čtv črc 25, 2013 2:59 pm
Jméno a příjmení: Jaroslav Hoskovec

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od Hoki »

plukovník píše:
Být tebou, tak urychleně koupím novou baterii a sice Exide EL604 (12V/60Ah EFB).
Nerad bych , kdyby najednou odešla , ale startuji naprosto bez problémů. To nízké napětí pozoruji dlouhodobě. Exit baterky se projevuje nějakým specifickým projevem, abych měl čas reagovat, nebo chcípne naráz, nečekaně. Jako pták, nemarodí a hned chcípne.
plukovník

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od plukovník »

Hoki píše:
Nerad bych , kdyby najednou odešla , ale startuji naprosto bez problémů. To nízké napětí pozoruji dlouhodobě. Exit baterky se projevuje nějakým specifickým projevem, abych měl čas reagovat, nebo chcípne naráz, nečekaně. Jako pták, nemarodí a hned chcípne.
Většinou chcípne náhle, tím, že odejde jeden článek.
Já osobně nikdy nenechávám baterii déle než 4roky, přičemž tu starou si nechávám jako zálohu.
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od outback »

plukovník píše:
Udělej si výlet do Jesenice u Prahy k firmě Autobaterie - Battery Import s.r.o.
Tam jsou ti správní odborníci.
.
Pán je humorista...
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
plukovník

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od plukovník »

outback píše:
Pán je humorista...
Proč ???
V oblasti Jesenice, Jílového, Kamenného přívozu je prý "zázračné" klima.
Prý nejlepší ve Středočeském kraji a snad dokonce i v celých Čechách.
Tvrdil mi to kamarád z IKEMu...

P.S.
Pozemky tam jsou vééélmi drahé...
Naposledy upravil(a) plukovník dne stř úno 06, 2019 5:33 pm, celkem upraveno 1 x.
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od outback »

Zajet si někam 400 km daleko, to jsou fakt knížecí rady...
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
plukovník

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od plukovník »

outback píše:Zajet si někam 400 km daleko, to jsou fakt knížecí rady...
400 km, žádná vzdálenost pro Subaru ...
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od sima »

Zkusmo jsem přeci jen pořídil Lidl nabíječku,když už jsem ji teda uviděl na pultě.Byly na ně i negativní recenze...Odzkoušena,mrtvá není,funguje normálně,první malý úspěch :-) Uvidíme až bude baterka víc vybitá,nejspíš až v zimě.Deklarují funkčnost pulsního dobíjení baterie od nutného minima 7,5V.Aby dokázala baterku aspoň momentálně oživit,stejně jako moje stará nabíječka.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5143
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od petr »

jestli měníš baterie po 4 letech tak je klidně vyhazuj směrem ke mě , protože baterky běžně vydrží 8 i více roků tak bych nemusel nic kupovat , nevím teda co kupuješ, ale věřím že kvalitní takže sem s něma ;-D
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“