Nabíjení baterie

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24291
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od sima »

A kdo by chtěl startovat pořádné motory,tak hamoun tu dal kdysi odkaz.i když jak včil čtu opět poměděný hliník a průřměr vodiče 6,6 mm,to už mě tak super bombasticky nezní,ale hamoun psal že fungovali i na silné motory =)výobce to deklaruje taky.
https://m.alza.cz/auto/compass-startova ... 899039.htm
Ty si možná taky koupím,že bych jedny měl přeci jen i v druhém autě,ale tajně :-) ať jak psal outback se nevyskytne nějaký snaživec,ono jde hlavně o správný postup zapojení a nezkratovat to.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19036
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od hamoun »

ja nemel primo tyhle, proste jsem kupoval neco podobneho v Globusu pred xx lety (ty nejtlustejsi, co tam byly)a fungovalo to ... i na osmivalec ...
za 300 kabely nekoupite ... a kdyz clovek koupi neco "na nakladaky", je velmi velka sance, ze to zafunguje i na normalni auto ...
ja ted odkazan na sidliste koupil takovou tu power banku s moznosti starovani a u maleho benzinu (1,5) uplne pohoda ...
ale to uz jsem vse psal ..

Odesláno pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24291
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od sima »

Nečetl jsem,že jsi koupil powerbanku,já se vždy dívám na jednu u kasy v Lidlu.Četl jsem návod,vypadá to co se týče schopností a "síly" slibně,deklarují nevím co všechno,až se mě tomu nechce věřit.Pro laika to vypadá ideálně,v reálu nevím.
https://www.lidl-service.com/cps/rde/xc ... A1&count=1
Mimochodem taky mají na e shopu i nějaké kábly i s přepětovou ochranou-za 300 a pak,že za 300 nekoupíš :-) Prý odpovídají čisté mědi 25mm2.To by mělo být dostatečné,navíc fičurky s osvětlením apod.
https://www.lidl-shop.cz/ULTIMATESPEED- ... p100244122
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49122
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od VDC »

Šímo kolik tě stály ?

Já jsem si kdysi kabely vyráběl z darovaných svářecích kabelů. Takže průřez na tank. Taky mají svojí váhu. :-)
Kleště mám stejně málo izolované, jako Šíma. Nikdy mě nenapadlo, že by to mělo něčemu vadit. Člověk, co neumí startovat auto přes kabely je nemá mít a má si zavolat asistenci. :-)
Já jsem loni ženě koupil místo kabelů startovací powerbanku. To zvládne obsloužit i ona sama a ještě má běžně k dispozici powerbanku.
Já sám jsem si to pořídil taky a už jsem to 2x použil na startování mrtvýho auta a funguje to báječně. Takže kabely visí v dílně bez užitku.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
mari75
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3419
Registrován: pon říj 31, 2016 10:47 am

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od mari75 »

Taky teď moc nerozumím této debatě o startovacích kabelech. Jak píše předseda, kdo neví co a jak, tak ať na to nesahá, i když je to tedy triviální záležitost. Myslím si, že to snad jde jednoduše vysvětlit i po telefonu, když by dotyčný hned nepochopil, jak s tím bezpečně a funkčně zacházet (většinou by se asi jednalo o naše drahé polovičky a nebo krátce plnoleté potomky) ;-D !
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20598
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od námořník »

Myslím že jde spíš o to že na fotce jsou izolovaný kleště a v reálu ne. Většinou když startuješ přes kabely, tak už máš časovej skluz, je tma, to si pak někde štrejchnout kleštěma není nic těžkého. Když bude někdo tvrdit že se mu to nemůže stát nema cenu komentovat. To jsem si myslel tolikrát že už jsem z toho vyléčenej.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49122
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od VDC »

Ale jo, jasně, že si můžeš štrejchnout kleštěma. No tak to zaprská, no bóže. :-) Ale opravdu si myslím, že podstatnější je kvalita toho kabelu, než jestli kleště mají bužírku komplet nebo jen na držátku. A opravdu si myslím, že by s tím neměl pracovat nikdo, kdo neví, jak to používat.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20598
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od námořník »

V tom s tebou samozřejmě souhlasím Tome :-). Ale myslím že když to zaprska na blbým místě tak to může být drahý prsk :-). Já je potřeboval jenom 2x v životě a ještě já startoval jiný :-).
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
mari75
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3419
Registrován: pon říj 31, 2016 10:47 am

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od mari75 »

Ono i u této operace platí-pospíchej pomalu! Je třeba si rozmyslet správný, rovná se bezpečný, postup (*_^) |,,,,
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49122
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od VDC »

Já myslím, že víme, o čem se bavíme. :-)
V dnešní době beru jako nejméně blbovzdorné řešení tu powerbanku. Cena je podobná jako kvalitní kabely a ještě to v průběhu roku udělá službu jako běžná powerbanka.
Ale chápu, že když pro to někdo normálně nemá využití a má to mít vybitý v kufru, tak to samozřejmě nic neřeší. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14820
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od Tapan »

Asi jsi myslel nejvíce blbuvzdorný :-)
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49122
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od VDC »

Ano samozřejmě, myslel jsem nejvíce blbuvzdorné a uživatelsky nejméně náročné. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24291
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od sima »

VDC píše:Šímo kolik tě stály ?

Já jsem si kdysi kabely vyráběl z darovaných svářecích kabelů. Takže průřez na tank. Taky mají svojí váhu.
Kleště mám stejně málo izolované, jako Šíma. Nikdy mě nenapadlo, že by to mělo něčemu vadit. Člověk, co neumí startovat auto přes kabely je nemá mít a má si zavolat asistenci.
Já jsem loni ženě koupil místo kabelů startovací powerbanku. To zvládne obsloužit i ona sama a ještě má běžně k dispozici powerbanku.
Já sám jsem si to pořídil taky a už jsem to 2x použil na startování mrtvýho auta a funguje to báječně. Takže kabely visí v …
Stály 249 kč+ 8 pětek kurýr,za hubču a budou určitě dost výkonné,průřez Cu vodiče udávají 22 mm2!Já naměřil víc,ale nemám u sebe šupleru a bez rozkuchání to dost přesně ani nejde.Za ty prachy kvalita,není co řešit.Jo a který normální chlap si aspoň jednou 8() neštrejchnul?myslím tedy s elektrikou ;-D
Jak jsem psal,ženě do auta kábly radši nedávám,taky nevím na co :-) Jak ji znám,poradí si hravě jinak.
Jo svařovací kabely grátis jsou ty nej,s tím už rozjedeš vše,jo musí to vážit už :-) Kupovat je ,nejslabší sílu ála 6 m a k tomu svorky jsem někde na tisícovce minimálně a to teda se držím při zemi.
Tome,ukaž-te co máš za power banky,neříkám,že je povalím kupovat teď,ale jedna by se na chalupě určitě hodila,jezdím tam často,preventivní dobití není problém,ale dobrý strojek toho vydrží hodně,jak udržet dlouhodobě napětí,tak i při startování.Samozřejmě časem baterie stárne...
A co říkáte na ty z lidlu?Deklarují dost velkém objemy motoru,ještě to dohledám,mě by stačilo do 2-2,5 lt benálu,když to nakopne H6 tím líp,není co.

Otbacku-na tom obrázku ze shopu jsou kleště plnoizolované,ale hned pod ním je foto kabelu a tam už jsou svorky reálné.Spíš než záměr si myslím,že je to fotka těch starých typů co testovali před 4 lety prodávali je už tehdy,jinde v shopech to mají už dobře.
K připojování-jednoduchý postup,jen jak všichni píšete musí se v klidu,žádný spěch ani při odpojování a s rozvahou.Já tedy připojoval auto s vypnutým motorem a až pak startuji i takový je správný postup,jak to máte vy?Může při vypnutém motoru vyšťávit baterku ta scíplá baterka?Tj přeci blbost,za tu chviličku a při žádném odběru,jen se propojí baterie,startuje se až posléze...
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
mari75
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3419
Registrován: pon říj 31, 2016 10:47 am

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od mari75 »

Myslím si,že je jedno, jaký postup při propojení zvolíš :-) . Funkční auto při propojování může být nastartované nebo taky ne a druhé je stejně nefunkční(nejde nastartovat) ;-D
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
plukovník

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od plukovník »

Při startování pomocí kabelů je důležitá jedna zásada.
Po propojení obou baterií, před tím, než dojde ke startování vozidla se slabou baterií, je nutno motor vozidla, s jehož pomocí startujeme, VYPNOUT!!!
Nikdy nestartovat druhé vozidlo, pokud je motor pomáhajícího vozidla v běhu!!!
Mohlo by to mít vážné důsledky.
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“