Nabíjení baterie
- ybrcek
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5315
- Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
- Jméno a příjmení: Martin Vetyška
- Bydliště: Půlpánov u Štatlu
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíjení baterie
No dnešní baterky to moc nedávají.
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R
http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R
http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
Re: Nabíjení baterie
Dnes som sa trochu venoval baterke v SJcku.
Co ma prekvapilo, ze to je "obycajna" zaplavena baterka, aj ked pre start/stop. 620 Amperova, 62Ah.
Ziadna AGM.
Odmerali sme ju special meracom na baterie https://www.aliexpress.com/item/Auto-Ba ... 89178.html, ktory sa ukazuje byt ako velmi funkcny a pouzitelny.
Ukazalo sa, ze bateria je ok, vnutorny odpor nejakych 5.35mohm, akurat ju odporuca nabit, lebo je len na 65% nabita.
V teste realne dala cez 600A.
Som bol zvedavy z dovodu, ze vzdy po dlhsej dobe od jazdy (povedzme 12h), nameriam len cosi nad 12V.
Inak je to velmi dobra vecicka ten tester - odporucam. Staci pripojit na zapojenu bateriu a navolit prislusne normy a parametre baterie.
Mozno by stacila aj o cosi jednoduchsia verzia.
No a este k tym kliestovym merakom. Meral som odber v klude - samozrejme presnosti nic moc, najprv to skakalo podla pozicie kliesti 20mA az 90mA, nakoniec som nasiel polohu, ked sa to ustalilo na nejakych 35mA. Po nastartovani na volnobehu 3.75A. Zrejme vtedy bezalo dobijanie - bolo tam 14.4V.
Co ma prekvapilo, ze to je "obycajna" zaplavena baterka, aj ked pre start/stop. 620 Amperova, 62Ah.
Ziadna AGM.
Odmerali sme ju special meracom na baterie https://www.aliexpress.com/item/Auto-Ba ... 89178.html, ktory sa ukazuje byt ako velmi funkcny a pouzitelny.
Ukazalo sa, ze bateria je ok, vnutorny odpor nejakych 5.35mohm, akurat ju odporuca nabit, lebo je len na 65% nabita.
V teste realne dala cez 600A.
Som bol zvedavy z dovodu, ze vzdy po dlhsej dobe od jazdy (povedzme 12h), nameriam len cosi nad 12V.
Inak je to velmi dobra vecicka ten tester - odporucam. Staci pripojit na zapojenu bateriu a navolit prislusne normy a parametre baterie.
Mozno by stacila aj o cosi jednoduchsia verzia.
No a este k tym kliestovym merakom. Meral som odber v klude - samozrejme presnosti nic moc, najprv to skakalo podla pozicie kliesti 20mA az 90mA, nakoniec som nasiel polohu, ked sa to ustalilo na nejakych 35mA. Po nastartovani na volnobehu 3.75A. Zrejme vtedy bezalo dobijanie - bolo tam 14.4V.
Re: Nabíjení baterie
Není to obyčejná baterka, je to typ EFB, vedle AGM se jedná o levnější variantu pro Start-Stop systém.
Předpokládám, že se jedná o značku Yuasa Q-85
Předpokládám, že se jedná o značku Yuasa Q-85
Re: Nabíjení baterie
Asi budes mat pravdu, je tam na nej iba Q-85, nic ine je vidiet.plukovník píše:Není to obyčejná baterka, je to typ EFB, vedle AGM se jedná o levnější variantu pro Start-Stop systém.
Předpokládám, že se jedná o značku Yuasa Q-85
Mna zmiatlo, ze je flooded, da sa dolievat kazdy clanok, este je aj taka polopriesvitna, ze vidno zboku komplet elektrolyt a dokopy ziadne oznacenie na nej.
Nieto este nejake Enhanced Flooded Battery, ci daco podobne.
Tiez sa mi nezdalo, ze by tam dali uplne tu najobycajnejsiu staru technologiu.
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 736
- Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
- Jméno a příjmení: Ivoš
- Bydliště: Brandýs nad Labem
Re: Nabíjení baterie
Makovica píše: Asi budes mat pravdu, je tam na nej iba Q-85, nic ine je vidiet.
Mna zmiatlo, ze je flooded, da sa dolievat kazdy clanok, este je aj taka polopriesvitna, ze vidno zboku komplet elektrolyt a dokopy ziadne oznacenie na nej.
Nieto este nejake Enhanced Flooded Battery, ci daco podobne.
Tiez sa mi nezdalo, ze by tam dali uplne tu najobycajnejsiu staru technologiu.
V příloze leták autobaterie, které se dnes dávají do OTB.
- Přílohy
-
- YBX7005.pdf
- (337.74 KiB) Staženo 103 x
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 736
- Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
- Jméno a příjmení: Ivoš
- Bydliště: Brandýs nad Labem
Re: Nabíjení baterie
V minulém čísle SM byl velice pěkný článek, jak se dnes dobíjejí baterie ve vozech se StopStart systémem. Jedno z testovaných aut byla i nová Impreza a její chováí k baterii bylo řekněme průměrné v provonání s např Kia nebo koncern (koncern dává zabrat baterce ze všech nejvíce). Stručný závěr je takový, že baterie se při jízdě nedobíjejí trvale, jak tomu bývalo, ale pouze v okamžicích, kdy je nadbytek výkonu např. brzdění motorem. Vysledek je tedy takový, že když auto nastartujete a pojedete plný plyn Praha-Ostrava, tak se vám může stát, že stěží dobijete baterii na úroveň před nastartováním. To je tedy hlavní dúvod, proč ty baterky dnes odcházejí mnohem častěj, jednoduše jsou mnohem častěji vybité a do plna se nabíjí jen někdy, nemluvě o tom, že ten cykl nabíjení a vybíjení je X násobný v porovnání s minulostí, takže se musejí používat baterie, které to alespoň lépe snášejí, jako např EFB nebo AGM atd. které jsou samozřejmě dražší.
Naposledy upravil(a) Ivooos dne sob úno 17, 2018 11:29 am, celkem upraveno 1 x.
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19125
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Nabíjení baterie
to odpovida presne tomu, co pise plukovnik vyse ...
pak navíc koukam, ze mi jeste baterie v Sharanu zatim drzi bez sebemenšího zavahani ...
pak navíc koukam, ze mi jeste baterie v Sharanu zatim drzi bez sebemenšího zavahani ...
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
Re: Nabíjení baterie
Co říkáte na toto?
https://www.topbattery.cz/trakcni-bater ... lfd60.html
Soused má pro manželku na každodenní dva kilometry cesty do práce starší Corsu, vzhledem k režimu používání má několikrát do roka potíže - startuju je na kabely, půjčuju jim nabíječku když si auto stěžuje na vybitou baterku atd. Auto mu dobíjí docela inteligentně (v zimě dokonce zvedá dobíjecí napětí), ale prostě jezdí moc krátké trasy. Baterka mu po třech letech začíná zlobit - poprvé se objevila i kontrolka signalizující příliš velký pokles napětí při startování. Podle mého, pro daný účel spíš nevhodného, multimetru to šlo při startování někam mezi 7V a 8V, po dobití dobrý, ale to auto má hodně často hodně vybitou baterku, což jí určitě škodí.
Myslíte, že by ta hybridní měla šanci vydržet dýl?
Majitel je vzděláním strojař, profesí nákupčí a charakterem hroznej poděs, takže v podstatě smrtící kombinace. Jakmile se jen podívá na cokoliv elektrického tak okamžitě nastává malér. Že by byl schopen pravidelně preventivně dobíjet neočekávám.
https://www.topbattery.cz/trakcni-bater ... lfd60.html
Soused má pro manželku na každodenní dva kilometry cesty do práce starší Corsu, vzhledem k režimu používání má několikrát do roka potíže - startuju je na kabely, půjčuju jim nabíječku když si auto stěžuje na vybitou baterku atd. Auto mu dobíjí docela inteligentně (v zimě dokonce zvedá dobíjecí napětí), ale prostě jezdí moc krátké trasy. Baterka mu po třech letech začíná zlobit - poprvé se objevila i kontrolka signalizující příliš velký pokles napětí při startování. Podle mého, pro daný účel spíš nevhodného, multimetru to šlo při startování někam mezi 7V a 8V, po dobití dobrý, ale to auto má hodně často hodně vybitou baterku, což jí určitě škodí.
Myslíte, že by ta hybridní měla šanci vydržet dýl?
Majitel je vzděláním strojař, profesí nákupčí a charakterem hroznej poděs, takže v podstatě smrtící kombinace. Jakmile se jen podívá na cokoliv elektrického tak okamžitě nastává malér. Že by byl schopen pravidelně preventivně dobíjet neočekávám.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Re: Nabíjení baterie
Uplne presne nechapem, co tam znamena to "trakcni".
https://www.topbattery.cz/baterie-akumu ... i-baterie/
Ci to je len o tych zosilenych elektrodach, alebo je to len ine oznacenie EFB.
Ze je odolnejsia vyplyva uz z toho, ze je EFB.
Ale nevidim problem, podla mna je OK.
https://www.topbattery.cz/baterie-akumu ... i-baterie/
Ci to je len o tych zosilenych elektrodach, alebo je to len ine oznacenie EFB.
Ze je odolnejsia vyplyva uz z toho, ze je EFB.
Ale nevidim problem, podla mna je OK.
- Mareka
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2591
- Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Marek
- Bydliště: Ostrava
Re: Nabíjení baterie
Po diskusi a doporučeních zde jsem nakonec pořídil (i dle rad v prodejně specializované na autobaterie) CTEK 5.0.
Prvé nabíjení trvalo cca 4 hod, tak jsem zvědav (ale po informacích/zkušenostech místních ten rekondiční nabíjecí program riskovat nebudu).
Prvé nabíjení trvalo cca 4 hod, tak jsem zvědav (ale po informacích/zkušenostech místních ten rekondiční nabíjecí program riskovat nebudu).
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
Re: Nabíjení baterie
Trakční a startovaí baterie, to jsou dva odlišné pojmy.Makovica píše:Uplne presne nechapem, co tam znamena to "trakcni".
https://www.topbattery.cz/baterie-akumu ... i-baterie/
Ci to je len o tych zosilenych elektrodach, alebo je to len ine oznacenie EFB.
Ze je odolnejsia vyplyva uz z toho, ze je EFB.
Ale nevidim problem, podla mna je OK.
Jedná se o "jiné" baterie, co se týče použití.
Trakční baterie nesnáší velké proudové "kopace" a libuje si ve stenoměrné (přiměřené) hodnotě nabíjecího a vybíjecího proudu v řádu do cca 10A.
Startovací baterie naopak snáší dobře ty vybíjecí "kopance" v řádech stovek ampér, ale kupodivu, dlouhodobě malý vybíjecí proud ji ničí !!!
Takže, startovací baterie do ekvipáže, a trakční baterie do karavanu, nebo do domácí UPSky.
Mareka,
chlapče zlatý, toho rekondičního programu se neboj !
"Odvolávám, co jsem odvolal, a slibuji, co jsem slíbil..."
Moje "švédská nabíječka" šla kupodivu po třech letech zákeřně a znenadání!!! do prdele, a tím pádem jsem byl tím, co mi "sdělovala" dezinformován.
V hajzlu nebyla baterie, ale nabíječka, !!!
Měl jsem zrovna tři auta, a u všech anoncovala, že baterie stojí za hovno !!!
Jsem pěkně nasranej...
Nabíječka letěla do popelnice a zakoupena byla nová.
Do hajzlu s elektronikou a zlaté staré trafo s jednou diodou...
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19125
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Nabíjení baterie
tak mi to doslo ...
za 33 USD (bez 5 centu)
jen stahnout nekde navod k pouziti ... a je to
za 33 USD (bez 5 centu)
jen stahnout nekde navod k pouziti ... a je to
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
Re: Nabíjení baterie
Dobré ráno! Ne úplně úspěšně se tu rozkoukávám, tak zkusím oživit tohle vlákno. Potřebovala bych radu. Můj milý si přeje nabíječku (snad jsem ho správně pochopila a chce dobíjet autobaterie ). Zdá se, že je to poměrně věda i pro znalé. Je nějaká značka, kterou neprohloupím?
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16148
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíjení baterie
Tapina: vítej u nás na SFC , prověřená je C-tek, dost ale záleží, na jakě auto to má být nabíječka (zda je nebo není Start & Stop apod.).
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49188
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíjení baterie
Tapino vítej. To by byl asi dost překvapenej, kdyby pod stromečkem našel TU nabíječku.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97