Nabíjení baterie

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10646
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od Mira »

Bezůdržbové mají odvětrávání z obou stran. Některé se prodávají i s ucpávkou, aby vám odvětrávala jen na jednu stranu od motoru.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3093
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od outback »

sima píše:Jak jsem psal v tomto vlákně,tak jsem změřil...moje jednoduchá nabíječka einhell po nabití baterie ukazuje dle integrovaného ampérmetru nulu.Rozpětí zobrazovaných hodnot na displeji je opravdu dost velké.Přesto jsem naměřil stále 0,6A.Měřil jsem jen pár vteřin,baterku jsem nenechal déle na nabíječce.Při tomto stavu jsem ji odpojoval,byla vždy už nabitá.Nevím nakolik by mohl ohrozit baterku tenhle proud a hlavně jak dlouho bych ji tam musel nechat,aby došlo ke zničení baterky,či ještě k horšímu...Pár hodin se nikdy nic nestalo,mám za to,že i bezůdržbová má odvětrávání,musí snad mít.Zničení střev je jiná věc.Každopádně reálná nula dobíjecí …
Můj neojbyčejnější digitální multimetřík skáče zmateně mezi 0.07 a 0.01 A, spíš většinou nízko - takže velmi hrubý odhad je, že efektivní hodnota proudu asi nepřeskočí 20-30mA - nic, čeho je třeba se bát. Pětiampérový CTEK.

EDIT:akumulátor má 60Ah
Naposledy upravil(a) outback dne úte pro 05, 2017 9:54 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7827
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od mnov »

Já bych se u 60 Ah akumulátoru nebál ani těch Šímových 600 mA. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24300
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od sima »

Díky outbacku,tj "zbytkáč",nula,není co řešit.Mnove já se toho taky ani nebojím,potom co jsem to změřil a nabil takto ixkrát baterku.Samozřejmě to tam nenechám ix dní,na udržovací nabíjení,jako v případě ctek nabíječky.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
plukovník

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od plukovník »

outback píše:
Můj neojbyčejnější digitální multimetřík skáče zmateně mezi 0.07 a 0.01 A, spíš většinou nízko - takže velmi hrubý odhad je, že efektivní hodnota proudu asi nepřeskočí 20-30mA - nic, čeho je třeba se bát. Pětiampérový CTEK.

EDIT:akumulátor má 60Ah
CTEK má řízený udržovací dobíjecí mód.
V případě, že akumulátor je plně dobitý, tj, jeho napětí je cca 12,6V, je dobíjecí proud blízký nule, tedy max těch pár mA jak píšeš.
V případě, že napětí poklesne pod hodnotu 12,4V, nebo klesá s počáteční hodnoty rychleji než je "záhodno", potom začne dobíjet a zároveň je vyhodnoceno, zda akumulátor toto nabíjení "přijímá".
Pokud je akumulátor zralý na odpis, rozsvítí se červená kontrolka s vykřičníkem. ;-D
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3093
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od outback »

Protáhl jsme 4 roky starou baterku tím desulfatačním režimem, docela jsem se lekl, že by mohl být malér když jsem to tu pak četl, ale 24 hodin po odpojení mi na studeném balkóně ukázala 12.84 V, tak snad zatím dobrý. Ještě zkusím nějaký zátěžový test, nevíte, jak na to, aby to mělo nějakou vypovídací hodnotu? Odebírat konstatní proud, konstantní výkon, nebo zatížit konstatním odporem? Má 60Ah, napadlo mne ji zatížit třeba konstantním odběrem 6A a po hodině sledovat napětí...to by mohlo mít nějakou vypovídací hodnotu....po pěti hodinách odpojit, nechat 12 hodin odpočinout a vidělo by se.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24300
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od sima »

Hm,právě zvažuju co se starou baterkou Vartou z Forestra,vždy jsem baterku prodal do sběru,ale tato je zatím ještě živá.Hm,snad ji nechám ve sklepě a po delším čase ji nechat zkusit dobít a přeměřit podobně jako ty.Co se týče umělé zátěže,nic takového jsem zatím nezkoušel,seč mě to lákalo.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7827
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od mnov »

Na to zatěžování trvalým odběrem nejsou startovací akumulátory stavěné, tak bych to tak netestoval. Pro trvalý odběr se používají trakční akumulátory.
Osobně to zkouším připojením 1Ω odporu na cca 5 min. Sleduji jak klesá napětí a případně to porovnám s jiným akumulátorem.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24300
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od sima »

To teda zkusím =)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7827
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od mnov »

Vyzkoušej, ale chce to dostatečně dimenzovaný rezistor. Používám tento
Obrázek
a sneslo by to klidně větší. Musím ho podkládat např. cihlou.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24300
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od sima »

Právě jsem si myslel na to,co používáš,tohleto samozřejmě nemám,ale mám spoustu kámošů KMP či elektroniků,ti mají ledaco.Něco snad vyštrachají.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19065
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od hamoun »

dnes jsem si udelal "radost" ...
kvuli swifta ... moc se s nim nejezdi (skoro vubec) a obcas to teda potrebuju :)

tak jsem zvedav ...
Přílohy
IMG_20180207_164310_resized_20180207_044339320.jpg
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19065
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od hamoun »

tak .. probehl test ... clovek dojde s takovou tastickou k autu ... a behem chvilky je nastartovano ... moc dobre a jednoduse se to pouziva ... prekvapilo me to ...
tocilo to jako v lete (benzin 1,5l) ... :) jsem maximalne spokojeny :)
Přílohy
IMG_20180207_205227_resized_20180207_085302960.jpg
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7827
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od mnov »

Alespoň v tom nejsou LiPolky, ale ten proud mi vychází na zatížení odporem 12 mΩ, což se asi jen tak nestane. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19065
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Nabíjení baterie

Příspěvek od hamoun »

ty A beru s rezervou ... :)

pisou tam 400A ...
pro tech "1000A" se to musi uvest pomoci tlacitka do "manualniho modu", kde pisou, ze jsou vyrazeny vsechny mozne blbuvzdorne ochrany apod ...

kazdopadne, zafungovalo to skvele, na tu velikost.

rikal jsem si, ze to bude snad lepsi, nez ty zarizeni s 200A se spickou 400A :)
po pouziti se to porad tvari jako uplne nabite ... ale auto chytlo hned, tak se to nestihlo moc vybit ...
škoda superb
ex WRX 2008
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“