Nabíjení baterie
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10652
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Nabíjení baterie
Bezůdržbové mají odvětrávání z obou stran. Některé se prodávají i s ucpávkou, aby vám odvětrávala jen na jednu stranu od motoru.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
Re: Nabíjení baterie
Můj neojbyčejnější digitální multimetřík skáče zmateně mezi 0.07 a 0.01 A, spíš většinou nízko - takže velmi hrubý odhad je, že efektivní hodnota proudu asi nepřeskočí 20-30mA - nic, čeho je třeba se bát. Pětiampérový CTEK.sima píše:Jak jsem psal v tomto vlákně,tak jsem změřil...moje jednoduchá nabíječka einhell po nabití baterie ukazuje dle integrovaného ampérmetru nulu.Rozpětí zobrazovaných hodnot na displeji je opravdu dost velké.Přesto jsem naměřil stále 0,6A.Měřil jsem jen pár vteřin,baterku jsem nenechal déle na nabíječce.Při tomto stavu jsem ji odpojoval,byla vždy už nabitá.Nevím nakolik by mohl ohrozit baterku tenhle proud a hlavně jak dlouho bych ji tam musel nechat,aby došlo ke zničení baterky,či ještě k horšímu...Pár hodin se nikdy nic nestalo,mám za to,že i bezůdržbová má odvětrávání,musí snad mít.Zničení střev je jiná věc.Každopádně reálná nula dobíjecí …
EDIT:akumulátor má 60Ah
Naposledy upravil(a) outback dne úte pro 05, 2017 9:54 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Nabíjení baterie
Já bych se u 60 Ah akumulátoru nebál ani těch Šímových 600 mA.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Nabíjení baterie
Díky outbacku,tj "zbytkáč",nula,není co řešit.Mnove já se toho taky ani nebojím,potom co jsem to změřil a nabil takto ixkrát baterku.Samozřejmě to tam nenechám ix dní,na udržovací nabíjení,jako v případě ctek nabíječky.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: Nabíjení baterie
CTEK má řízený udržovací dobíjecí mód.outback píše:
Můj neojbyčejnější digitální multimetřík skáče zmateně mezi 0.07 a 0.01 A, spíš většinou nízko - takže velmi hrubý odhad je, že efektivní hodnota proudu asi nepřeskočí 20-30mA - nic, čeho je třeba se bát. Pětiampérový CTEK.
EDIT:akumulátor má 60Ah
V případě, že akumulátor je plně dobitý, tj, jeho napětí je cca 12,6V, je dobíjecí proud blízký nule, tedy max těch pár mA jak píšeš.
V případě, že napětí poklesne pod hodnotu 12,4V, nebo klesá s počáteční hodnoty rychleji než je "záhodno", potom začne dobíjet a zároveň je vyhodnoceno, zda akumulátor toto nabíjení "přijímá".
Pokud je akumulátor zralý na odpis, rozsvítí se červená kontrolka s vykřičníkem.
Re: Nabíjení baterie
Protáhl jsme 4 roky starou baterku tím desulfatačním režimem, docela jsem se lekl, že by mohl být malér když jsem to tu pak četl, ale 24 hodin po odpojení mi na studeném balkóně ukázala 12.84 V, tak snad zatím dobrý. Ještě zkusím nějaký zátěžový test, nevíte, jak na to, aby to mělo nějakou vypovídací hodnotu? Odebírat konstatní proud, konstantní výkon, nebo zatížit konstatním odporem? Má 60Ah, napadlo mne ji zatížit třeba konstantním odběrem 6A a po hodině sledovat napětí...to by mohlo mít nějakou vypovídací hodnotu....po pěti hodinách odpojit, nechat 12 hodin odpočinout a vidělo by se.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Nabíjení baterie
Hm,právě zvažuju co se starou baterkou Vartou z Forestra,vždy jsem baterku prodal do sběru,ale tato je zatím ještě živá.Hm,snad ji nechám ve sklepě a po delším čase ji nechat zkusit dobít a přeměřit podobně jako ty.Co se týče umělé zátěže,nic takového jsem zatím nezkoušel,seč mě to lákalo.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Nabíjení baterie
Na to zatěžování trvalým odběrem nejsou startovací akumulátory stavěné, tak bych to tak netestoval. Pro trvalý odběr se používají trakční akumulátory.
Osobně to zkouším připojením 1Ω odporu na cca 5 min. Sleduji jak klesá napětí a případně to porovnám s jiným akumulátorem.
Osobně to zkouším připojením 1Ω odporu na cca 5 min. Sleduji jak klesá napětí a případně to porovnám s jiným akumulátorem.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Nabíjení baterie
To teda zkusím
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Nabíjení baterie
Vyzkoušej, ale chce to dostatečně dimenzovaný rezistor. Používám tento
a sneslo by to klidně větší. Musím ho podkládat např. cihlou.
a sneslo by to klidně větší. Musím ho podkládat např. cihlou.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Nabíjení baterie
Právě jsem si myslel na to,co používáš,tohleto samozřejmě nemám,ale mám spoustu kámošů KMP či elektroniků,ti mají ledaco.Něco snad vyštrachají.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19162
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Nabíjení baterie
dnes jsem si udelal "radost" ...
kvuli swifta ... moc se s nim nejezdi (skoro vubec) a obcas to teda potrebuju
tak jsem zvedav ...
kvuli swifta ... moc se s nim nejezdi (skoro vubec) a obcas to teda potrebuju
tak jsem zvedav ...
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19162
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Nabíjení baterie
tak .. probehl test ... clovek dojde s takovou tastickou k autu ... a behem chvilky je nastartovano ... moc dobre a jednoduse se to pouziva ... prekvapilo me to ...
tocilo to jako v lete (benzin 1,5l) ... jsem maximalne spokojeny
tocilo to jako v lete (benzin 1,5l) ... jsem maximalne spokojeny
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Nabíjení baterie
Alespoň v tom nejsou LiPolky, ale ten proud mi vychází na zatížení odporem 12 mΩ, což se asi jen tak nestane.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19162
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Nabíjení baterie
ty A beru s rezervou ...
pisou tam 400A ...
pro tech "1000A" se to musi uvest pomoci tlacitka do "manualniho modu", kde pisou, ze jsou vyrazeny vsechny mozne blbuvzdorne ochrany apod ...
kazdopadne, zafungovalo to skvele, na tu velikost.
rikal jsem si, ze to bude snad lepsi, nez ty zarizeni s 200A se spickou 400A
po pouziti se to porad tvari jako uplne nabite ... ale auto chytlo hned, tak se to nestihlo moc vybit ...
pisou tam 400A ...
pro tech "1000A" se to musi uvest pomoci tlacitka do "manualniho modu", kde pisou, ze jsou vyrazeny vsechny mozne blbuvzdorne ochrany apod ...
kazdopadne, zafungovalo to skvele, na tu velikost.
rikal jsem si, ze to bude snad lepsi, nez ty zarizeni s 200A se spickou 400A
po pouziti se to porad tvari jako uplne nabite ... ale auto chytlo hned, tak se to nestihlo moc vybit ...
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008