Stránka 2 z 5

Re: Naše malé prohry

Napsal: úte srp 16, 2011 10:27 pm
od HAD
JJ to sem slyšel několikrát: My jsme Mercedes (Audi, VW, GM), my to nemáme blbě. To vy neumíte řídit svůj proces.... ::-DDD:

Re: Naše malé prohry

Napsal: stř srp 17, 2011 10:47 am
od romik
HAD píše:Romíku, kdo na takovou blbost může přijít? ...
Nějak mi to nedochází, jak jsi to myslel....
Ale kolega mi odpověděl dnes ráno.
Nazdar,
tady to není tak patrné, ale vypadá to na to, že nepraská světlomet ale pouze lak na na něm.
Já to mám na autě podobně, vypadá to sice tragicky , ale je to pouze lak. Ptal jsem se u výrobce,
a ti mi tvrdili, že je to pravděpodobně způsobeno příliš agresivní vodou do ostřikovačů. Já beru
většinou na Shelce Sheron a ten prý je právě agresivní hodně. Každopádně kolega má stejné auto
a bere vodu jinde a na skle nic nemá. Jiný mi tvrdil, že mu to dělalo na BMW a reklamoval to snad
3x a potom začal brát nejlevnější vodu v TESCU a bylo to ok.
Pokud by to bylo opravdu prasklé sklo tak bych zkusil reklamovat....


Tak to sem dám celé, i když tu agresivní vodu připouští, jezdí ve Scoutu a před tím měli 3x octavie.
Hade, na tom obrázku jsou i praskliny, nebo ne?

Re: Naše malé prohry

Napsal: stř srp 17, 2011 11:16 am
od HAD
Myslel jsem to tak, že že nechápu, kdo může věšet nám , jako uživatelům, takový bulíky na nos, že za to může voda do střikovačů? Mířil jsem na ony mehaniky, kteří to tvrdili. :845: , nikoliv tvoji maličkost.
nadruhou stranu ani odpověď tvého kolegy, že je to jenom popraskaný lak nemůžu brát vážně. Máš pravdu s těmi prasklinami. Když se na moji fotku pořádně podíváš, jsou tam dvě praskliny které vybíhají směrem do do středu světlometu, jsou tak 20 až 30 mm dlouhé a evidentně 1 až 2 mm hluboké. A tolik laku tam opravdu není. A to samé je celá ta popraskaná hrana světlometu. Těší mě, že mě podpořil Rallycad :pr:
Předpokládám, že kdyby i nedej bože popraskal ten PU schutzlak, tak to vytvoří nějakou síť trhlin na povrchu, něco jako udělá starej lak na sluníčku (vypadá to trochu jako kresba na žirafě), ale ne toto. Podle mě to je vnitřní pnutí v plastu. Dost možná má pravdu Láďa, že spolu neladí teplotní roztažnost všech komponent světlometu. Vnitřek se roztahuje jinak než polycarbonátový kryt a ten to vlastně potrhá, protože po náhlém ochlazení krytu (ať už ostřikovačem, kaluží nebo čímkoliv) se kryt má tendenci smrsknout, ale protože ten vnitřek ochlazenej není, tak nemá kam, a je to jako kdybych rval velkej špunt do malýho hrdla a ono popraská.
Nu, hlavně aby to v rámci záruky vyměnili a pak, abych tam co 10 kkm tam nemusel znova :655: .
Hezký den!

Re: Naše malé prohry

Napsal: stř srp 17, 2011 11:35 am
od Albi
já mám obavy, že to bude nejen u současných modelů, ale i některé náhradní díly na starší na tom mohou být podobně ...
kamarád má Outbacka se zánovním výfukem, totálně orezlým, zatímco ten můj původní je po 205kkm a 7-mi letech vcelku v pohodě ...
takže nebourat, neměnit :655:

Re: Naše malé prohry

Napsal: stř srp 17, 2011 12:12 pm
od romik
HAD píše:Myslel jsem to tak, že že nechápu, kdo může věšet nám , jako uživatelům, takový bulíky na nos, že za to může voda do střikovačů?
OK. Víš co bylo zajímavé v tom mém neautorizovaném servisu? Zmínil jsem se mu o tom mém sousedovi, co mu to popraskalo stejně jako Tobě. Tak jsem jenom konstatoval, že Outbackům to praská stejně jako Foresterům, akorát v jiném místě. Pak jsem ještě přidal, že subaru má nějaký asi velký problém s dodavatelem světlometů. A oni na to, že to dělá ta voda do ostřikovačů, že mají takové oficiální vyjádření ze Subaru z Německa. A on na to, ale že je mu jasné, že je to výmluva, že to praská všem. Já na to, že taky používám Sheron modrý nebo žlutý dle zimy a léta, a že je to blbost. Muselo by to praskat na všech jiných značkách aut. Pokud je tam prasklina, a to je jak říkáš, tak to musí vyměnit. Je to přímo v čelní ploše a ty otřepy dole jsou ukázkou toho, že je to špatně vylisované. Od Těch otřepů a pnutí to vzniká, jak píše RallyCAD.
Hlavně aby Ti to vyměnili, ale ne za stejnou sérii, za novou, tak jako je již na forestery.

Re: Praskliny v předních světlometech

Napsal: stř srp 17, 2011 2:10 pm
od seatik
Je to blbost se sheronem. Jezdil sem na tom 8 let v aute od jine znacky,kde byl vyrobce valeo a nikdy nic nepraskalo. To same na mem forestru 2007,taky nikde zadna prasklina a to tam leju od sherona az po carline. Proste je tam pnuti teplot a sizeny plast ci dva rozdilne materialy,ktere pracuji na jine roztaznosti

Re: Praskliny v předních světlometech

Napsal: stř srp 17, 2011 3:53 pm
od HAD
Já se musím podělit o dobrou zprávu. Dnes mi volal můj servis VJCARS Liberec a zítra ráno jedu v rámci záruky na výměnu. :657: (včera odpoledne jsem světlomety oficiálně reklamoval). Já jsem spokojen. :supeer:

Re: Praskliny v předních světlometech

Napsal: čtv srp 18, 2011 12:35 am
od RallyCAD
Tak to je dobrá zpráva pro tebe, ale špatná pro výrobce světel (Koito?)

Čistě náhodou - nemohl bys prosím udělat ještě nějakou fotku, v ideálním
případě toho samého místa ale z druhé strany po demontáži? Tak nějak si
myslím,že hlavní problém je přímo v konstrukci světlometu a protože zrovna
řeším podobnou věc, dost mě to zajímá z profesního hlediska :845:
Pokud se mi potvrdí podle fotky to co si myslím, budu mít argument pro
jeden konstruktérský spor. Dneska jsem viděl podobný problém, i když v mnohem
menší míře na Audi A1 na parkovišti před krámem...

Re: Praskliny v předních světlometech

Napsal: čtv srp 18, 2011 10:03 am
od HAD
Konec dobrý všechno dobré. Světla vyměněna v rámci záruky! :supeer:
Při zběžné prohlídce demontovaných světlometů to bylo na 95% vnitřní pnutí krytu světlometů. :6066: Asi V Koitu udělali chybu při koitu ::-DDD:

Re: Praskliny v předních světlometech

Napsal: čtv srp 18, 2011 1:42 pm
od romik
Tak to máš dobré, že Ti to vyměnili. Asi to měli na skladě a byli připraveni. Možná by bylo dobré zjistit, jestli je takových případů více a všem to bez problémů vymění. Já jsem včera otevřel kapotu a pro jistotu zkontroloval, jak na tom jsem a prasklina se rozšírila až ke kraji na pravém světlometu. Takže si to pro jistotu už nechám taky vyměnit.

Re: Praskliny v předních světlometech

Napsal: čtv srp 18, 2011 2:52 pm
od HAD
Tak na to jsem se automaticky ptal. Mají ještě jednu reklamaci (už vyřízenou) s Legacy 2008, kde byly praskliny přímo proti čočce, na vrcholu krytu. Jinak nic dalšího. Ale obecně převládá zklamání z úpadku kvality u Subaru. Autosalón prodává ještě Daihatsu a s těmi má výrazně méně potíží než s našimi mazlíky.
To si pak říkám, kde skončilo Tagučiho robustní konstruování :839:

Edit: na výměnu světlometů požadovali plnou nádrž. Vychází to z předpisu na seřizování světlometů: 1 člověka a plná nádrž. Naštěstí mi poslali brzo ráno SMS, takže jsem natankoval cestou.

Re: Praskliny v předních světlometech

Napsal: čtv srp 18, 2011 4:07 pm
od RallyCAD
Robustní konstruování skončilo v ceně akcií FHI, které vlastní Toyota.
Taky ve vícenákladech na filtry pevných částic, katalyzátory, bezpečnost
chodců, recyklovatelnosti materiálů, právní agendě při vývoji a výrobě, apod...
Jako bys to nevěděl Vláďo... :4690:

Pokud bys chtěl auto splňující dnešní požadavky a navíc ještě stejně kvalitní jako
se vyrábělo před 15 lety, tak bys platil o 50% vyšší cenu auta.
Kdo z vás na to má?

Já jsem se proto rozhodnul, že budu mojeho Forestera 98´ udržovat v provozu jak dlouho
to půjde. Sice toužím i po jiném autě, ale tohle je prostě jistota. Navíc se chovám
skutečně ekologicky. Budu-li parafrázovat ekofašistické heslo "nejčistší energie je ta,
která se nevyrobí" budu sice o něco víc čoudit než řekněme současné auto, ale když si
sečtu ekologickou zátěž na výrobu nového auta, budu se držet toho, že:
"nejekologičtější vůz je ten, který se nevyrobí". :fuckoff:

Navíc moje skleněné světlomety jsou na rozdíl od těch nových z PC naprosto ekologický
a to zejména proto, že se nemusí každejch půl roku měnit :850: ::-DDD:

Re: Praskliny v předních světlometech

Napsal: stř srp 24, 2011 11:59 am
od dave297
Mě se totéž stalo u Mazdy MPV ročník 2004. Po návratu z dovolené v Chorvatsku se mi objevila prasklina na levém světlometu. Nejednalo se o žádnou povrchovou prasklinku, šlo to až dovnitř. Vypadalo to stejně jako na fotkách v prvním příspěvku. Podotýkám, že nemám ostřikovače světlometů, takže žádnou zimní ani letní kapalinou to nemohlo být. Musel jsem to vyměnit, protože se mi dovnitř dostávala vlhkost.
Dle mého názoru to způsobuje vnitřní pnutí materiálu.
Jen na okraji - mám model po faceliftu - spojený světlomet s blinkrem. Docela velký kus plastu. Bohužel jsem po záruce a nový světlomet u Mazdy stojí 9700 Kč....

Re: Praskliny v předních světlometech

Napsal: stř srp 31, 2011 8:59 pm
od HAD
Je to trapné, ale jsem tu s prasklinami světlometů zase. :686: Od výměny uběhlo 14 dní a už se objevují první vlaštovky, na těch samých místech jako minule :839: . Už jsem dal avízo do servisu, aby začli shánět jinou šarži. Ještě to tak 14 dní nechám. Schválně jak moc to rozkvete a pak se uvidí. To je zatím jediná pruda co mám. Ach jo.

Re: Praskliny v předních světlometech

Napsal: stř srp 31, 2011 9:13 pm
od seatik
Ajaj,to je teda mrzute a dost ostuda.. :6066: :686: