Mezinápravový dif viskozní spojka problém

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2706
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Mezinápravový dif viskozní spojka problém

Příspěvek od zhor »

Dokud to nezačne hučet za jízdy, tak to asi neřešit. U mě to hučení za jizdy byla vylítnutá ségrovka viskózy (po podzimním srazu, čímž veškerou vinu házím na námořníka a dundeeho, jakožto pořadtele a vedoucího jezdce :-DDD a to není všecno, ještě se mi tam zapekl ventilek na pneumatice, když jsme se otáčeli na nevhodném místě hned po prudkém sjezdu a mě hořely brzdy).

S tím hučením to najelo tak 6-7tis km. Předtím se taky několikrát zapekla a pak vždycky povolila (vždycky za velkých teplot a velkého namáhaní). Nicméně bych asi začal koukat po nějakých padlých převodovkách a připravovat se na výměnu. 20tis km by to snad měla vydržet.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
RadekN
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2412
Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
Jméno a příjmení: Radek Novák
Bydliště: Krupka u Teplic

Re: Mezinápravový dif viskozní spojka problém

Příspěvek od RadekN »

Dekuji moc všem za komentáře. Tedy to zatím nebudu řešit :-). Měl jsem strach, když bych jel třeba na 800 km výlet po dálnici, aby se neprepekla a nevytrestalo mě to při cestě na dovcu.
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2706
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Mezinápravový dif viskozní spojka problém

Příspěvek od zhor »

Při takových dálkách na to musíš myslet, a dělat dlouhé přestávky a chladit.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
StandaB
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3619
Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
Bydliště: Nürnberg

Re: Mezinápravový dif viskozní spojka problém

Příspěvek od StandaB »

zhor píše:Při takových dálkách na to musíš myslet, a dělat dlouhé přestávky a chladit.
Ja myslim, ze pokud to jede relativne "rovne" tomu ta dalka nic neudela. Tam je to treni v mezich. Ale cetl jsem ve Svicarskem foru jak meli kluci problemy, kdyz to honili do kopce v serpentinach. Tam dostane viskoza daleko vetsi kour. :-DDD
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2706
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Mezinápravový dif viskozní spojka problém

Příspěvek od zhor »

To není o přehřátí viskózy namáhaním (v těch vracácích například), ale o přehřátí převodovkovýho oleje, který tu viskózu obklopuje, tím ji přehřeje a pak se zamkne a začne zlobit. U forestra při rovný jízdě to je ok, u turbo Imprezy od 2001, kde je převod středového diferáku 1,1:1 ve prospěch zadku, je další jízda po rovině nevhodná, protože se zamknutou viskózou se zadní kola otáčejí rychleji a ve viskóze vzniká další tření a pnutí, které generuje další teplo uvnitř viskózy.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
StandaB
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3619
Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
Bydliště: Nürnberg

Re: Mezinápravový dif viskozní spojka problém

Příspěvek od StandaB »

Aha... :-) Dik. Ja vychazim porad z Forestra. :-/
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2706
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Mezinápravový dif viskozní spojka problém

Příspěvek od zhor »

Některé forestry mají aji zavedené vodní chlazení (propojení do radiátoru s vodou). To primárně slouží k ohřátí oleje za studena, ale i za tepla to nějaké teplo odvede pryč, ne mnoho, ale lepčí než drátem do oka. U atmosferickýho forestra by možná pomohla kapota z turba, která kromě nižší váhy by tím otvorem mohla posílat vzduch kolem příčky na převodovku a tim ji chladit. Ale teď přesně nevím jestli by tam tomu nebránilo sání.

U turba tam je přivod vzduchu k převodovce přes intercooler a kolem turba, takže je to k prdu, protože ten vzduch se tam dostane už horkej. Taky by možná pomohlo sundat plastovej dekl z převodovku na léto, aby tam šlo víc vzduchu zespodu :-/
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
StandaB
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3619
Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
Bydliště: Nürnberg

Re: Mezinápravový dif viskozní spojka problém

Příspěvek od StandaB »

Ta kapota je dobrej napad, ale primo pod tou dirou, mam vzduch. filtr,(presne jsk rikas). A kdyby to na nej foukalo... :-) .. tak bych mel neco jako intercooler. :-DDD nebo?... :-/
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2706
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Mezinápravový dif viskozní spojka problém

Příspěvek od zhor »

Asi jo, akorát by ti nebyl k ničemu u atmosféry, jednak to saní je plastový, a druhak tam není horkej vzduch. Stlačením se vzduch zahřeje na cca 90-100°C a je ho potřeba ochladit než se dostane do motoru. Ty bys chladil nestlačenej vzduch o zhruba stejný teplotě jako proudící vzduch, takže by stejně neodšlo ke skoro žádnýmu chlazení. Jenom by se ti zvýšil aerodnymickej odpor a v zimě by to byla další díra, kterou by šla do auta slaná voda.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
StandaB
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3619
Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
Bydliště: Nürnberg

Re: Mezinápravový dif viskozní spojka problém

Příspěvek od StandaB »

To je fakt.Radsi tam necham makat ten kafemlejnek dal. :-DDD
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Mezinápravový dif viskozní spojka problém

Příspěvek od sima »

:-D Stando mele pomalu, ale mele jistě.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
StandaB
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3619
Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
Bydliště: Nürnberg

Re: Mezinápravový dif viskozní spojka problém

Příspěvek od StandaB »

To ti musim dat za pravdu :-) Za celych 200tis. a 20let jsem na motoru menil akorat klepaci sensor na bloku :-D Stal tehda asi 30 E. To je vse. :-DDD ( dobrej kafemlejnek) [DRIVE]
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Mezinápravový dif viskozní spojka problém

Příspěvek od sima »

=) ;)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
marek.sm
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 637
Registrován: pát dub 02, 2010 2:35 pm
Jméno a příjmení: marek smrček
Bydliště: praha

Re: Mezinápravový dif viskozní spojka problém

Příspěvek od marek.sm »

Cau PLS poradite mi kde nechat vymenit visco spojku a kolik si mam cca pripravit penez?
Je to Forester MY 09 2.0 benzin. Diky

Nezkoušel jste někdo toto:
https://sluzby.bazos.cz/inzerat/1334034 ... ru-AWD.php
pepe555
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: pon črc 17, 2023 9:59 pm
Jméno a příjmení: Josef Sedlák

Re: Mezinápravový dif viskozní spojka problém

Příspěvek od pepe555 »

Zdravím,

mám podobný problém u mého Outbacka BR 2.5 CVT, MY2011. Při plném, nebo skoro plném rejdu cítím škubání od předních kol. Nejsou to žádné velké rány, spíš mi přijde že guma vždy jakoby odskočí.

Může to být problém s visko spojkou, nebo je to tady řešeno jinak? (ještě jsem se od koupě nezorientoval, co tam vlastně mám :D)

Děkuji za odpovědi ;-)
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“