Subaru outback 1999 2.5 - pár otázek

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Unown
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: pát zář 11, 2015 2:35 pm

Subaru outback 1999 2.5 - pár otázek

Příspěvek od Unown »

Ahoj,
Tak se mi povedlo ušetřit nějaký ten dolar (žiju v Australii) a pořídil jsem si Subaru outback 2.5 automat. A mám pár otázek.
(Je to 15 let staré auto a má najezdeno 356 000 - já sem za 14 dní přídal dalších 1400 asi.

1) svítí kontrolka "check engine", Občas zhasne a pak se zase rozsvítí - nějaké nápady, co to může být?
2) teče olej někde slabé. Pravděpodobně z nějakého šroubu z boku motoru.
3) pri seslapnuti plynu až na zem bych očekával, že auto bude mít lepší akceleraci, rozjezd má docela pomalý, začne zabírat tak od 40-50km. Když je nějaký prudší kopec, je to kolikrát utrpení :/

Jinak je to parádní auto. Spí se v kufru dobře :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49150
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru outback 1999 2.5 - pár otázek

Příspěvek od VDC »

Ahoj, tak gratulace k pořízení Outbacka, ať ti funguje bez problémů. Ten nájezd není úplně malej...
Jestli z toho někde teče olej, tak na to je jediná rada, nech to někde opravit, až budeš mít nějakou pětku. Jinak to vyřešit nelze. Nějaký těsnění to má za sebou, nejspíš někde pod víkem ventilů. Jinak olej často kontroluj, ať ho tam máš pořád dost. Při tomhle nájezdu bych se nedivil, kdyby to bralo litr na tisíc...

Check engine, kup si na ebay ELM327, bluetooth adaptér do obd2 konektoru k tomu aplikaci Torque Pro a až se to kuře rozsvítí, tak se koukni, co to hází za chybu. Ten adaptér bude stát tak 5-10$. Pak se ptej na konkrétní chybu. Kuře svítí kvůli kdejaký kravině a ne každou je třeba řešit.

2.5 motor má jen 115kW. V kombinaci s automatem je to auto na velmi klidné ježdění. Jestli jsi s ním najel jen těch 1400, tak si automat ještě zvyká na tvůj styl a učí se. Když mu budeš občas šlapat na krk, tak se to zlepší, podle tvých požadavků. Já osobně jezdím většinou klidně a tak mám automat na AT režim taky relativně zlenivělej. Takže když chci předjíždět a chci rychlou odezvu na plyn, tak si prostě přepnu na POWER a pak to přeřazuje velmi ochotně a hned.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Unown
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: pát zář 11, 2015 2:35 pm

Re: Subaru outback 1999 2.5 - pár otázek

Příspěvek od Unown »

Adaptér koupím a projedu to, uvidíme jak to bude fungovat.

Prijde mi, jak kdyby to bylo pridusene když na to slapnu úplně na spodek z nuly.

AT režim znamená D a power režim 1.2.3?

Ten typek předemnou měl na skle fólie, ty jsou dole ale pořád je to špinavé a skoro prd vidím.

Pak tam jsou takové ty provozní malé závady:
Hraje mi jedno repro jenom
Sedačka za spolujezdcem nejde sklopit
Zámek u spolujezdce nejde odemknout
Atd atd. Ale to jsou jen blbosti, mám to na ježdění do práce a výlety po Aus. Zrovna za měsíc a něco mě čeká snad (doufám) výlet Sydney - Melbourne (1000km) na Australian open. Tak uvidíme jak se auto zachová.

Jinak musím pochválit systém přepisu nového auta. Přijel jsem za typkem, dal mu prachy, vyplnili jsme papír od místního dopravaku, on si vzal půlku a já půlku, on to odhlásil (může kdekoliv a já šel na dopravak a jen ukázal ten papír a za 5 minut sem měl přihlášeno. Zaplatil poplatek - KARTOU! :D a šel jsem domů.

Řidičák ještě jednodušší. Ukázal jsem ceskej, vyfotili si mě na místě, udělal jsem oční test. (Obě oči otevřené a přečíst písmena na monitoru :D) zaplatil jsem poplatek - KARTOU opět a čau. Řidičák posílají poštou do týdne domu. (Žádný osobní vyzvednutí)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Subaru outback 1999 2.5 - pár otázek

Příspěvek od Slavek_xxx »

Hlavne kontroluj olej v motoru! Zpravidla ho to dost zere, takze klidne kazdy druhy tankovani vytahni merku a over hladinu. A kontrolka je jen tlakova, takze kdyz se rozne, uz je motor v haji...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Majer
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1052
Registrován: pon bře 18, 2013 5:08 pm
Jméno a příjmení: Robert Košař
Bydliště: Ostrava

Re: Subaru outback 1999 2.5 - pár otázek

Příspěvek od Majer »

Nevím v jakém to máš stavu ale smířit se s tím že prostě 2.5 je lemra ...A v kopcích je to traga ....Tak to prostě je. Jestli budeš jakože asi jo jezdit jen na benzín ....lepší volba by byla h6 .....h4 a AT byl dle mého omyl .....ale toť jen můj názor .....na ježdění s klobukem jo, ale necekej že to nějak svižně pojede ....
Peugeot 406,Subaru Outback 2,5AT,r.v.00
Unown
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: pát zář 11, 2015 2:35 pm

Re: Subaru outback 1999 2.5 - pár otázek

Příspěvek od Unown »

VDC píše: Check engine, kup si na ebay ELM327, bluetooth adaptér do obd2 konektoru k tomu aplikaci Torque Pro a až se to kuře rozsvítí, tak se koukni, co to hází za chybu. Ten adaptér bude stát tak 5-10$. Pak se ptej na konkrétní chybu. Kuře svítí kvůli kdejaký kravině a …
bluetooth adaptér pro telefon a nebo pro notebook? našel jsem asi milion různých verzí :(
Uživatelský avatar
Subaru70
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4010
Registrován: pát led 31, 2014 10:58 am
Bydliště: Praha

Re: Subaru outback 1999 2.5 - pár otázek

Příspěvek od Subaru70 »

....třeba tento
Přílohy
elm.JPG
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49150
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru outback 1999 2.5 - pár otázek

Příspěvek od VDC »

Vedle voliče automatu bys měl mít třípolohový přepínač Power/AT/Hold
To jsou jízdní režimy automatu, kdy na AT je to jakoby nejlínější a odezvy nejpomalejší. Hold je režim na zimu, kdy se automat rozjíždí od dvojky a přeřazuje pozvolně. Power je jakoby sportovní režim, kdy převodovka nechává motor více vytáčet a nepřeřazuje tak rychle nahoru a je celkově mnohem agilnější.
Samozřejmě máš možnost si manuálně podřadit třeba na 3. To je jen režim, kdy převodovka řadí rychlosti jen do trojky, 2 jen do dvojky a 1 prostě neřadí a jede jen na jedničku. To se používá třeba v terénu.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
CoZmo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1677
Registrován: ned říj 25, 2009 10:23 pm

Re: Subaru outback 1999 2.5 - pár otázek

Příspěvek od CoZmo »

navíc při manuálním navolení kvaltu bys měl mít uzavřenou 4x4...

ale jinak já když kdysi kupoval lego (MY1992 AT 2.2l), tak to byl chcípák...bylo mi vysvětleno, že boxer prostě jezdí podle toho, jaxe s nim jezdí a já to měl po důchodci...v tomhle případě to byla vlastně prohra, jezdil na spotřebu, já to nebyl schopnej dostat přes 140km/h...

dostal jsem radu, že to mám aspoň měsíc honit jako prase na terase, do plnejch a ten motor roztahat...a ono to opravdu fungovalo, po měsíci zběsilého ježdění sem byl s výkonem jinde...
čím víc bahna, tím víc Subaru

aneb In mud we trust!

Subaru Outback 3.6 H6 MY19 BS Premium - Canada
Subaru Outback 3.0 H6 MY05
ex Subaru Legacy 2,2 MY92
Uživatelský avatar
u-geen
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2103
Registrován: úte led 19, 2010 9:49 pm
Jméno a příjmení: Evžen Eiba
Bydliště: Kyje, okres Jičín

Re: Subaru outback 1999 2.5 - pár otázek

Příspěvek od u-geen »

me ten BT adapter v tyhle generaci nefungoval... podle me je to jiny protokol. USB kabel ok,
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49150
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru outback 1999 2.5 - pár otázek

Příspěvek od VDC »

CoZmo píše:navíc při manuálním navolení kvaltu bys měl mít uzavřenou 4x4...

...
Chtěl jsi Pavle zřejmě napsat, že při manuálním navolení jedničky, se zvýší svornost mezinápravy, ale to nevím, jestli vždycky, nebo jen když máš VTD. To by nám objasnil HonzaCZ...
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Majer
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1052
Registrován: pon bře 18, 2013 5:08 pm
Jméno a příjmení: Robert Košař
Bydliště: Ostrava

Re: Subaru outback 1999 2.5 - pár otázek

Příspěvek od Majer »

U automatů máš 90:10 jenom při lock 1 je 50:50
Peugeot 406,Subaru Outback 2,5AT,r.v.00
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49150
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru outback 1999 2.5 - pár otázek

Příspěvek od VDC »

Tak ať se tu nežijeme v bludu... Je třeba vědět o jakém systému se bavíme. Zdroj je naše wiki...
U H6 rozhodně nikdy nemáme poměr 90:10, ale 45:55 na mauální jedničku se zvyšuje svornost mezinápravy, tedy "zamyká" se mezinápravový diferenciál.

ATS - Active Torque Split AWD

Označení též AT MPT. Tento systém je použit u vozidel s automatickou převodovkou a nově bezestupňovou převodovkou CVT3). Neobsahuje mezinápravový diferenciál. Běžné provozní rozdělení momentu mezi přední a zadní nápravou je u starších modelů 90:10 ve prospěch přední nápravy. U novějších modelů (např. Outback MY2010 2.5 s CVT) by to, dle údajů výrobce, mělo být 60:40. Přední náprava je poháněná přímo, zadní se připojuje pomocí více-lamelové spojky ovládané tlakem oleje. Je využíván tlak oleje z AT, nastavován elektronikou. Řízení tlaku je v závislosti na rychlosti jízdy, stoupání/klesání vozovky, rozdílu otáček náprav navzájem, poloze voliče převodovky a dalších parametrech. Při předvoleném prvním nebo zpětném stupni je tlak ve spojce elektronikou uměle zvýšen (i pokud auto stojí) a poměr kroutícího momentu přenášeného na obě nápravy se tak přiblíží 50:50. Vložením odpovídající pojistky do patice označené FWD v pojistkové skříňce v motorovém prostoru je možné deaktivovat funkci mezinápravové spojky a zamezit tak přenosu momentu na zadní nápravu.


VTD - Variable Torque Distribution

VTD je jeden z nejsofistikovanějších systémů a je použit u některých vozidel s automatickou převodovkou od roku 1991, od roku 2000 v kombinaci s VDC. Mezinápravový diferenciál je s planetovým čelním soukolím, typu LSD — omezení svornosti má na starost vícelamelová spojka. Rozdělení momentu mezi přední a zadní nápravou je 45:55. V některých případech (SVX) je toto rozdělení 36:64 ve prospěch zadní nápravy. Omezení diferenciálního efektu je řízeno elektronicky, za použití tlaku oleje z převodovky. Systém reaguje okamžitě, pracuje proporcionálně a u modelů vybavených VDC s ním kooperuje. Podobně jako u Active AWD je jeho nastavení závislé na různých vnějších vlivech.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Majer
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1052
Registrován: pon bře 18, 2013 5:08 pm
Jméno a příjmení: Robert Košař
Bydliště: Ostrava

Re: Subaru outback 1999 2.5 - pár otázek

Příspěvek od Majer »

Mno jelikož má 2.5 tak ve zkratce jak jsem psal .....
Peugeot 406,Subaru Outback 2,5AT,r.v.00
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: Subaru outback 1999 2.5 - pár otázek

Příspěvek od catana »

To jsi vybiral Outbacka podle nejvetsiho najezdu a to jsi vzal, ne? ::-DDD: No preju at te to nesezere na servisu, ktery tady stoji ranec a je otazkou kam to dat. Subaru specialisti byvaji cenove na tom podobne jako autorizovane, pac jsou zamereny spis na performance auta, tak zbyvaji nejaky "delam vsechno" dilny.

Nechat ho prohlidnout pred vypravou do Melbourne vrele doporucuju, pac odtahovky jsou fakt drahy. O RAA uz jsem ti psal driv.
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“