Subaru outback 1999 2.5 - pár otázek
Subaru outback 1999 2.5 - pár otázek
Ahoj,
Tak se mi povedlo ušetřit nějaký ten dolar (žiju v Australii) a pořídil jsem si Subaru outback 2.5 automat. A mám pár otázek.
(Je to 15 let staré auto a má najezdeno 356 000 - já sem za 14 dní přídal dalších 1400 asi.
1) svítí kontrolka "check engine", Občas zhasne a pak se zase rozsvítí - nějaké nápady, co to může být?
2) teče olej někde slabé. Pravděpodobně z nějakého šroubu z boku motoru.
3) pri seslapnuti plynu až na zem bych očekával, že auto bude mít lepší akceleraci, rozjezd má docela pomalý, začne zabírat tak od 40-50km. Když je nějaký prudší kopec, je to kolikrát utrpení :/
Jinak je to parádní auto. Spí se v kufru dobře :D
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tak se mi povedlo ušetřit nějaký ten dolar (žiju v Australii) a pořídil jsem si Subaru outback 2.5 automat. A mám pár otázek.
(Je to 15 let staré auto a má najezdeno 356 000 - já sem za 14 dní přídal dalších 1400 asi.
1) svítí kontrolka "check engine", Občas zhasne a pak se zase rozsvítí - nějaké nápady, co to může být?
2) teče olej někde slabé. Pravděpodobně z nějakého šroubu z boku motoru.
3) pri seslapnuti plynu až na zem bych očekával, že auto bude mít lepší akceleraci, rozjezd má docela pomalý, začne zabírat tak od 40-50km. Když je nějaký prudší kopec, je to kolikrát utrpení :/
Jinak je to parádní auto. Spí se v kufru dobře :D
Sent from my iPhone using Tapatalk
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49150
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Subaru outback 1999 2.5 - pár otázek
Ahoj, tak gratulace k pořízení Outbacka, ať ti funguje bez problémů. Ten nájezd není úplně malej...
Jestli z toho někde teče olej, tak na to je jediná rada, nech to někde opravit, až budeš mít nějakou pětku. Jinak to vyřešit nelze. Nějaký těsnění to má za sebou, nejspíš někde pod víkem ventilů. Jinak olej často kontroluj, ať ho tam máš pořád dost. Při tomhle nájezdu bych se nedivil, kdyby to bralo litr na tisíc...
Check engine, kup si na ebay ELM327, bluetooth adaptér do obd2 konektoru k tomu aplikaci Torque Pro a až se to kuře rozsvítí, tak se koukni, co to hází za chybu. Ten adaptér bude stát tak 5-10$. Pak se ptej na konkrétní chybu. Kuře svítí kvůli kdejaký kravině a ne každou je třeba řešit.
2.5 motor má jen 115kW. V kombinaci s automatem je to auto na velmi klidné ježdění. Jestli jsi s ním najel jen těch 1400, tak si automat ještě zvyká na tvůj styl a učí se. Když mu budeš občas šlapat na krk, tak se to zlepší, podle tvých požadavků. Já osobně jezdím většinou klidně a tak mám automat na AT režim taky relativně zlenivělej. Takže když chci předjíždět a chci rychlou odezvu na plyn, tak si prostě přepnu na POWER a pak to přeřazuje velmi ochotně a hned.
Jestli z toho někde teče olej, tak na to je jediná rada, nech to někde opravit, až budeš mít nějakou pětku. Jinak to vyřešit nelze. Nějaký těsnění to má za sebou, nejspíš někde pod víkem ventilů. Jinak olej často kontroluj, ať ho tam máš pořád dost. Při tomhle nájezdu bych se nedivil, kdyby to bralo litr na tisíc...
Check engine, kup si na ebay ELM327, bluetooth adaptér do obd2 konektoru k tomu aplikaci Torque Pro a až se to kuře rozsvítí, tak se koukni, co to hází za chybu. Ten adaptér bude stát tak 5-10$. Pak se ptej na konkrétní chybu. Kuře svítí kvůli kdejaký kravině a ne každou je třeba řešit.
2.5 motor má jen 115kW. V kombinaci s automatem je to auto na velmi klidné ježdění. Jestli jsi s ním najel jen těch 1400, tak si automat ještě zvyká na tvůj styl a učí se. Když mu budeš občas šlapat na krk, tak se to zlepší, podle tvých požadavků. Já osobně jezdím většinou klidně a tak mám automat na AT režim taky relativně zlenivělej. Takže když chci předjíždět a chci rychlou odezvu na plyn, tak si prostě přepnu na POWER a pak to přeřazuje velmi ochotně a hned.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Subaru outback 1999 2.5 - pár otázek
Adaptér koupím a projedu to, uvidíme jak to bude fungovat.
Prijde mi, jak kdyby to bylo pridusene když na to slapnu úplně na spodek z nuly.
AT režim znamená D a power režim 1.2.3?
Ten typek předemnou měl na skle fólie, ty jsou dole ale pořád je to špinavé a skoro prd vidím.
Pak tam jsou takové ty provozní malé závady:
Hraje mi jedno repro jenom
Sedačka za spolujezdcem nejde sklopit
Zámek u spolujezdce nejde odemknout
Atd atd. Ale to jsou jen blbosti, mám to na ježdění do práce a výlety po Aus. Zrovna za měsíc a něco mě čeká snad (doufám) výlet Sydney - Melbourne (1000km) na Australian open. Tak uvidíme jak se auto zachová.
Jinak musím pochválit systém přepisu nového auta. Přijel jsem za typkem, dal mu prachy, vyplnili jsme papír od místního dopravaku, on si vzal půlku a já půlku, on to odhlásil (může kdekoliv a já šel na dopravak a jen ukázal ten papír a za 5 minut sem měl přihlášeno. Zaplatil poplatek - KARTOU! :D a šel jsem domů.
Řidičák ještě jednodušší. Ukázal jsem ceskej, vyfotili si mě na místě, udělal jsem oční test. (Obě oči otevřené a přečíst písmena na monitoru :D) zaplatil jsem poplatek - KARTOU opět a čau. Řidičák posílají poštou do týdne domu. (Žádný osobní vyzvednutí)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Prijde mi, jak kdyby to bylo pridusene když na to slapnu úplně na spodek z nuly.
AT režim znamená D a power režim 1.2.3?
Ten typek předemnou měl na skle fólie, ty jsou dole ale pořád je to špinavé a skoro prd vidím.
Pak tam jsou takové ty provozní malé závady:
Hraje mi jedno repro jenom
Sedačka za spolujezdcem nejde sklopit
Zámek u spolujezdce nejde odemknout
Atd atd. Ale to jsou jen blbosti, mám to na ježdění do práce a výlety po Aus. Zrovna za měsíc a něco mě čeká snad (doufám) výlet Sydney - Melbourne (1000km) na Australian open. Tak uvidíme jak se auto zachová.
Jinak musím pochválit systém přepisu nového auta. Přijel jsem za typkem, dal mu prachy, vyplnili jsme papír od místního dopravaku, on si vzal půlku a já půlku, on to odhlásil (může kdekoliv a já šel na dopravak a jen ukázal ten papír a za 5 minut sem měl přihlášeno. Zaplatil poplatek - KARTOU! :D a šel jsem domů.
Řidičák ještě jednodušší. Ukázal jsem ceskej, vyfotili si mě na místě, udělal jsem oční test. (Obě oči otevřené a přečíst písmena na monitoru :D) zaplatil jsem poplatek - KARTOU opět a čau. Řidičák posílají poštou do týdne domu. (Žádný osobní vyzvednutí)
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Subaru outback 1999 2.5 - pár otázek
Hlavne kontroluj olej v motoru! Zpravidla ho to dost zere, takze klidne kazdy druhy tankovani vytahni merku a over hladinu. A kontrolka je jen tlakova, takze kdyz se rozne, uz je motor v haji...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1052
- Registrován: pon bře 18, 2013 5:08 pm
- Jméno a příjmení: Robert Košař
- Bydliště: Ostrava
Re: Subaru outback 1999 2.5 - pár otázek
Nevím v jakém to máš stavu ale smířit se s tím že prostě 2.5 je lemra ...A v kopcích je to traga ....Tak to prostě je. Jestli budeš jakože asi jo jezdit jen na benzín ....lepší volba by byla h6 .....h4 a AT byl dle mého omyl .....ale toť jen můj názor .....na ježdění s klobukem jo, ale necekej že to nějak svižně pojede ....
Peugeot 406,Subaru Outback 2,5AT,r.v.00
Re: Subaru outback 1999 2.5 - pár otázek
bluetooth adaptér pro telefon a nebo pro notebook? našel jsem asi milion různých verzí :(VDC píše: Check engine, kup si na ebay ELM327, bluetooth adaptér do obd2 konektoru k tomu aplikaci Torque Pro a až se to kuře rozsvítí, tak se koukni, co to hází za chybu. Ten adaptér bude stát tak 5-10$. Pak se ptej na konkrétní chybu. Kuře svítí kvůli kdejaký kravině a …
Re: Subaru outback 1999 2.5 - pár otázek
....třeba tento
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49150
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Subaru outback 1999 2.5 - pár otázek
Vedle voliče automatu bys měl mít třípolohový přepínač Power/AT/Hold
To jsou jízdní režimy automatu, kdy na AT je to jakoby nejlínější a odezvy nejpomalejší. Hold je režim na zimu, kdy se automat rozjíždí od dvojky a přeřazuje pozvolně. Power je jakoby sportovní režim, kdy převodovka nechává motor více vytáčet a nepřeřazuje tak rychle nahoru a je celkově mnohem agilnější.
Samozřejmě máš možnost si manuálně podřadit třeba na 3. To je jen režim, kdy převodovka řadí rychlosti jen do trojky, 2 jen do dvojky a 1 prostě neřadí a jede jen na jedničku. To se používá třeba v terénu.
To jsou jízdní režimy automatu, kdy na AT je to jakoby nejlínější a odezvy nejpomalejší. Hold je režim na zimu, kdy se automat rozjíždí od dvojky a přeřazuje pozvolně. Power je jakoby sportovní režim, kdy převodovka nechává motor více vytáčet a nepřeřazuje tak rychle nahoru a je celkově mnohem agilnější.
Samozřejmě máš možnost si manuálně podřadit třeba na 3. To je jen režim, kdy převodovka řadí rychlosti jen do trojky, 2 jen do dvojky a 1 prostě neřadí a jede jen na jedničku. To se používá třeba v terénu.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Subaru outback 1999 2.5 - pár otázek
navíc při manuálním navolení kvaltu bys měl mít uzavřenou 4x4...
ale jinak já když kdysi kupoval lego (MY1992 AT 2.2l), tak to byl chcípák...bylo mi vysvětleno, že boxer prostě jezdí podle toho, jaxe s nim jezdí a já to měl po důchodci...v tomhle případě to byla vlastně prohra, jezdil na spotřebu, já to nebyl schopnej dostat přes 140km/h...
dostal jsem radu, že to mám aspoň měsíc honit jako prase na terase, do plnejch a ten motor roztahat...a ono to opravdu fungovalo, po měsíci zběsilého ježdění sem byl s výkonem jinde...
ale jinak já když kdysi kupoval lego (MY1992 AT 2.2l), tak to byl chcípák...bylo mi vysvětleno, že boxer prostě jezdí podle toho, jaxe s nim jezdí a já to měl po důchodci...v tomhle případě to byla vlastně prohra, jezdil na spotřebu, já to nebyl schopnej dostat přes 140km/h...
dostal jsem radu, že to mám aspoň měsíc honit jako prase na terase, do plnejch a ten motor roztahat...a ono to opravdu fungovalo, po měsíci zběsilého ježdění sem byl s výkonem jinde...
čím víc bahna, tím víc Subaru
aneb In mud we trust!
Subaru Outback 3.6 H6 MY19 BS Premium - Canada
Subaru Outback 3.0 H6 MY05
ex Subaru Legacy 2,2 MY92
aneb In mud we trust!
Subaru Outback 3.6 H6 MY19 BS Premium - Canada
Subaru Outback 3.0 H6 MY05
ex Subaru Legacy 2,2 MY92
- u-geen
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2103
- Registrován: úte led 19, 2010 9:49 pm
- Jméno a příjmení: Evžen Eiba
- Bydliště: Kyje, okres Jičín
Re: Subaru outback 1999 2.5 - pár otázek
me ten BT adapter v tyhle generaci nefungoval... podle me je to jiny protokol. USB kabel ok,
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49150
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Subaru outback 1999 2.5 - pár otázek
Chtěl jsi Pavle zřejmě napsat, že při manuálním navolení jedničky, se zvýší svornost mezinápravy, ale to nevím, jestli vždycky, nebo jen když máš VTD. To by nám objasnil HonzaCZ...CoZmo píše:navíc při manuálním navolení kvaltu bys měl mít uzavřenou 4x4...
...
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1052
- Registrován: pon bře 18, 2013 5:08 pm
- Jméno a příjmení: Robert Košař
- Bydliště: Ostrava
Re: Subaru outback 1999 2.5 - pár otázek
U automatů máš 90:10 jenom při lock 1 je 50:50
Peugeot 406,Subaru Outback 2,5AT,r.v.00
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49150
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Subaru outback 1999 2.5 - pár otázek
Tak ať se tu nežijeme v bludu... Je třeba vědět o jakém systému se bavíme. Zdroj je naše wiki...
U H6 rozhodně nikdy nemáme poměr 90:10, ale 45:55 na mauální jedničku se zvyšuje svornost mezinápravy, tedy "zamyká" se mezinápravový diferenciál.
ATS - Active Torque Split AWD
Označení též AT MPT. Tento systém je použit u vozidel s automatickou převodovkou a nově bezestupňovou převodovkou CVT3). Neobsahuje mezinápravový diferenciál. Běžné provozní rozdělení momentu mezi přední a zadní nápravou je u starších modelů 90:10 ve prospěch přední nápravy. U novějších modelů (např. Outback MY2010 2.5 s CVT) by to, dle údajů výrobce, mělo být 60:40. Přední náprava je poháněná přímo, zadní se připojuje pomocí více-lamelové spojky ovládané tlakem oleje. Je využíván tlak oleje z AT, nastavován elektronikou. Řízení tlaku je v závislosti na rychlosti jízdy, stoupání/klesání vozovky, rozdílu otáček náprav navzájem, poloze voliče převodovky a dalších parametrech. Při předvoleném prvním nebo zpětném stupni je tlak ve spojce elektronikou uměle zvýšen (i pokud auto stojí) a poměr kroutícího momentu přenášeného na obě nápravy se tak přiblíží 50:50. Vložením odpovídající pojistky do patice označené FWD v pojistkové skříňce v motorovém prostoru je možné deaktivovat funkci mezinápravové spojky a zamezit tak přenosu momentu na zadní nápravu.
VTD - Variable Torque Distribution
VTD je jeden z nejsofistikovanějších systémů a je použit u některých vozidel s automatickou převodovkou od roku 1991, od roku 2000 v kombinaci s VDC. Mezinápravový diferenciál je s planetovým čelním soukolím, typu LSD — omezení svornosti má na starost vícelamelová spojka. Rozdělení momentu mezi přední a zadní nápravou je 45:55. V některých případech (SVX) je toto rozdělení 36:64 ve prospěch zadní nápravy. Omezení diferenciálního efektu je řízeno elektronicky, za použití tlaku oleje z převodovky. Systém reaguje okamžitě, pracuje proporcionálně a u modelů vybavených VDC s ním kooperuje. Podobně jako u Active AWD je jeho nastavení závislé na různých vnějších vlivech.
U H6 rozhodně nikdy nemáme poměr 90:10, ale 45:55 na mauální jedničku se zvyšuje svornost mezinápravy, tedy "zamyká" se mezinápravový diferenciál.
ATS - Active Torque Split AWD
Označení též AT MPT. Tento systém je použit u vozidel s automatickou převodovkou a nově bezestupňovou převodovkou CVT3). Neobsahuje mezinápravový diferenciál. Běžné provozní rozdělení momentu mezi přední a zadní nápravou je u starších modelů 90:10 ve prospěch přední nápravy. U novějších modelů (např. Outback MY2010 2.5 s CVT) by to, dle údajů výrobce, mělo být 60:40. Přední náprava je poháněná přímo, zadní se připojuje pomocí více-lamelové spojky ovládané tlakem oleje. Je využíván tlak oleje z AT, nastavován elektronikou. Řízení tlaku je v závislosti na rychlosti jízdy, stoupání/klesání vozovky, rozdílu otáček náprav navzájem, poloze voliče převodovky a dalších parametrech. Při předvoleném prvním nebo zpětném stupni je tlak ve spojce elektronikou uměle zvýšen (i pokud auto stojí) a poměr kroutícího momentu přenášeného na obě nápravy se tak přiblíží 50:50. Vložením odpovídající pojistky do patice označené FWD v pojistkové skříňce v motorovém prostoru je možné deaktivovat funkci mezinápravové spojky a zamezit tak přenosu momentu na zadní nápravu.
VTD - Variable Torque Distribution
VTD je jeden z nejsofistikovanějších systémů a je použit u některých vozidel s automatickou převodovkou od roku 1991, od roku 2000 v kombinaci s VDC. Mezinápravový diferenciál je s planetovým čelním soukolím, typu LSD — omezení svornosti má na starost vícelamelová spojka. Rozdělení momentu mezi přední a zadní nápravou je 45:55. V některých případech (SVX) je toto rozdělení 36:64 ve prospěch zadní nápravy. Omezení diferenciálního efektu je řízeno elektronicky, za použití tlaku oleje z převodovky. Systém reaguje okamžitě, pracuje proporcionálně a u modelů vybavených VDC s ním kooperuje. Podobně jako u Active AWD je jeho nastavení závislé na různých vnějších vlivech.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1052
- Registrován: pon bře 18, 2013 5:08 pm
- Jméno a příjmení: Robert Košař
- Bydliště: Ostrava
Re: Subaru outback 1999 2.5 - pár otázek
Mno jelikož má 2.5 tak ve zkratce jak jsem psal .....
Peugeot 406,Subaru Outback 2,5AT,r.v.00
- catana
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3258
- Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: Jizni Australie
Re: Subaru outback 1999 2.5 - pár otázek
To jsi vybiral Outbacka podle nejvetsiho najezdu a to jsi vzal, ne? ::-DDD: No preju at te to nesezere na servisu, ktery tady stoji ranec a je otazkou kam to dat. Subaru specialisti byvaji cenove na tom podobne jako autorizovane, pac jsou zamereny spis na performance auta, tak zbyvaji nejaky "delam vsechno" dilny.
Nechat ho prohlidnout pred vypravou do Melbourne vrele doporucuju, pac odtahovky jsou fakt drahy. O RAA uz jsem ti psal driv.
Nechat ho prohlidnout pred vypravou do Melbourne vrele doporucuju, pac odtahovky jsou fakt drahy. O RAA uz jsem ti psal driv.
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011