TPMS ???

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
Uživatelský avatar
kjell
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 266
Registrován: úte říj 03, 2017 9:52 pm
Bydliště: Kraj meruněk

Re: TPMS ???

Příspěvek od kjell »

Makovica píše:EDIT: Nasiel som teraz starsi clanok : http://www.cars101.com/subaru/tiremonitor.html , kde je jasne napisane
Citace
Rotation? The system doesn't know which tire is where so there's no problem with rotations. The dashboard warning light only indicates a low tire but not which tire is low so you have to check all 4.
tak hovori aj logika.

Ha!! :-D. Co jsem říkal už tak asi 4x :-D
Makovica
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2146
Registrován: čtv dub 21, 2016 11:28 pm

Re: TPMS ???

Příspěvek od Makovica »

kjell píše:Ha!! . Co jsem říkal už tak asi 4x

Ja viem, len som uviedol dalsi zdroj.
Subaru Forester 2.0i CVT Comfort MY16 (G91F Rest in pieces Cooper Discovery ATT / SJ6 ,,,,| (*_^) |,,,,)
Obrázek
Makovica
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2146
Registrován: čtv dub 21, 2016 11:28 pm

Re: TPMS ???

Příspěvek od Makovica »

HonzaCZ píše:Tak za mě by klidně rezerva vysílat mohla. Třeba v nějakém omezeném režimu, který by se mohl aktivovat 125 kHz pulzem, ale zároveň pak žádným rotačním pohybem. Aby to vysílalo třeba jednou za 30 minut. Je fajn vědět, jaký je tlak v rezervě a proč to nezautomatizovat...

Navíc rezerva je dost často dojezdovka s jiným předepsaným tlakem, tak by měla mít asi jiné ID a svoje samostatné nastavení.

EDIT: Pro dovysvětlení - ventilky se aktivují pulzem na 125 kHz. Tím se zajistí to, že začnou vysílat ještě než se auto rozjede, právě v nějakém omezeném režimu. Tedy člověk se dozví, …

To prave nie som si isty, ci je v aute vysielac 125kHz. Podla mna pri Subaru je to az o tom pohybe o nejaku chvilu. Tych 125kHz(LF) je na aktivaciu senzorov (+ vycitavanie ID serv.nastrojmi) a podla mna sa to na tej frekvencii aj programuje. Tieto rezimy sa spominaju napr. v FCC ID databaze.
Ale na druhu stranu - stalo sa mi , ze mi zasvietilo svetlo uz po otoceni klucikom. TO neviem, ci si nieco este pamatal alebo naozaj dostal hned signal.
Pozical som si z prace 6GHz spektralny analyzer, nech aspon vidim, ci tam nieco svieti z kolies. Aj ked na dekodovanie mi to nepomoze vobec, bez SDR sa nepohnem.
Subaru Forester 2.0i CVT Comfort MY16 (G91F Rest in pieces Cooper Discovery ATT / SJ6 ,,,,| (*_^) |,,,,)
Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 18714
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: TPMS ???

Příspěvek od HonzaCZ »

Nevím, jak u Subaru, ale i některý blbý krabičky za pár dolarů od Číňanů se v popisech pyšní tím, že měří ještě před pohybem. Tak je to nějak probouzet musí. Někde v nějakém datasheetu jsem to snad dokonce i četl. Ale těch informací je dost poskrovnu. Za mě, pokud by to neumělo měřit dřív, než se rozjedu, tak je to totální fail a nemá to žádnou výhodu oproti měření pomocí rozdílů otáčení kol (ABS). Dobře, může to ukazovat tlak a teplotu, ale to taky spousta aut neřeší a prostě mají jenom kontrolku.

Celkem jsem už dostkrát hledal nějaký DIY řešení, ale nikdo to, zdá se, moc neřeší... nevím, proč. :-/
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 14446
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: TPMS ???

Příspěvek od námořník »

Výhoda systému jako je u Subaru je v tom že má předdefinované tlaky. Ne jako škodovka přes abs. Tam si vlastně nastavíš co chceš. Takže můžeš v klidu jezdit na podhuštěnejch kolech. Na Foresterovi máme druhej rok za pár korun čepičky se solárním displejem a fungujou. Pokud, nebo až budu mít problémy s tpms ventilkama na Levorgovi, tak tam dám za 100$ ventilky z Číny a napojim si je na rádio. Pokud se někomu do té doby nepodaří něco zbastlit :-)
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5302
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: TPMS ???

Příspěvek od Kolben »

Ale no tak. Sice to má koncern přes abs což je mimochodem uživatelsky to nejlepší. Nic navíc to nestojí a můžeš si převažovat kola na zimu a na léto podle potřeby a nemusíš kupovat drahé ventilky. Zároveň nelze uložit tlak nižší než je minimální doporucenej. Takže jízda na podhustenem kole nehrozí.


Sent from my XsMax using Tapatalk Pro
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017 - Obrázek
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Slepice ´18
---
Forester XT Sport 2017 (MY18) - 12,5l/100km
WRX STI Sport 2016 - 12,1l/100km
Forester XT 2014 - Executive - 10,71l/100km
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012 - 7,88l/100km
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 16300
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: TPMS ???

Příspěvek od spm »

Hlavne ikdyby sel ulozit tlak nizsi, tak mi to neprijde jako nejaka nevyhoda... kdyz je uzivatel debil, tak bude jezdit i s kontrolkou.

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Makovica
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2146
Registrován: čtv dub 21, 2016 11:28 pm

Re: TPMS ???

Příspěvek od Makovica »

HonzaCZ píše:Nevím, jak u Subaru, ale i některý blbý krabičky za pár dolarů od Číňanů se v popisech pyšní tím, že měří ještě před pohybem. Tak je to nějak probouzet musí. Někde v nějakém datasheetu jsem to snad dokonce i četl. Ale těch informací je dost poskrovnu. Za mě, pokud by to neumělo měřit dřív, než se rozjedu, tak je to totální fail a nemá to žádnou výhodu oproti měření pomocí rozdílů otáčení kol (ABS). Dobře, může to ukazovat tlak a teplotu, ale to taky spousta aut neřeší a prostě mají jenom kontrolku.

Celkem jsem už dostkrát hledal nějaký DIY řešení, …

Pretoze to asi nebude lahke dotiahnut a nakoniec kazdy, kto to potreboval, kupil univerzalnu krabicku za 100E+ a vyslo ho to lacnejsie :)
Cinania to kludne mozu mat spravene inak (bohvie, aky to ma vplyv na bateriu).
TPMS je pokial viem navrhnute tak, ze len musi alertovat definovany nahly pokles tlaku za definovany cas (plus to, co je pod limit za studena, dany vyrobcom). Ruku to ohna ale na to nedam.
Nejake info napr. https://www.nhtsa.gov/sites/nhtsa.dot.gov/files/fmvss/TPMSfinalrule.pdf alebo https://www.law.cornell.edu/cfr/text/49/571.138
EU to moze mat mierne inak ako US.

Som si isty, ze tie rezimy senzorov som videl niekde tu: https://fccid.io/MRX v takej tabulke.
Napr. tu a tu je to rozpisane, ale v tej tabulke to bolo trochu podrobnejsie, asi ju ale nenajdem.
Poznamka - 2psi je cca 14kPa.
Subaru Forester 2.0i CVT Comfort MY16 (G91F Rest in pieces Cooper Discovery ATT / SJ6 ,,,,| (*_^) |,,,,)
Obrázek
Makovica
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2146
Registrován: čtv dub 21, 2016 11:28 pm

Re: TPMS ???

Příspěvek od Makovica »

Kolben píše:Ale no tak. Sice to má koncern přes abs což je mimochodem uživatelsky to nejlepší. Nic navíc to nestojí a můžeš si převažovat kola na zimu a na léto podle potřeby a nemusíš kupovat drahé ventilky. Zároveň nelze uložit tlak nižší než je minimální doporucenej. Takže jízda na podhustenem kole nehrozí.


Sent from my XsMax using Tapatalk Pro

Nejlepsie su TPMS s autolearnom do ECU a zobrazovanim jedn.tlakov a teplot, ale taka kombinacia je velmi vzacna pri beznych autach.
Vsetko ostatne je vacsia, ci mensia otrava.
Subaru Forester 2.0i CVT Comfort MY16 (G91F Rest in pieces Cooper Discovery ATT / SJ6 ,,,,| (*_^) |,,,,)
Obrázek
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 14446
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: TPMS ???

Příspěvek od námořník »

Kolben píše:Ale no tak. Sice to má koncern přes abs což je mimochodem uživatelsky to nejlepší. Nic navíc to nestojí a můžeš si převažovat kola na zimu a na léto podle potřeby a nemusíš kupovat drahé ventilky. Zároveň nelze uložit tlak nižší než je minimální doporucenej. Takže jízda na podhustenem kole nehrozí.


Sent from my XsMax using Tapatalk Pro


Proč by jsi nemohl? Když budeš jezdit misto 2,5 1,8,tak to normálně načteš :-). Ale není to důležitý. Jak píše Mokovica, pokud to můžeš někde vidět tak je to ok a ventilky mi nevadí, pokud ne, tak stačí přes abs. To jak si to kdo nafoukne je mi úplně jedno :-) přes abs to funguje podle vlastní zkušenosti dobře.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5302
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: TPMS ???

Příspěvek od Kolben »

Nenactes. Mysli si co chceš , ale tohle načíst nejde. Skočí Ti chybova hláska, ze chces uložit tlak, který není referenční.


Sent from my XsMax using Tapatalk Pro
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017 - Obrázek
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Slepice ´18
---
Forester XT Sport 2017 (MY18) - 12,5l/100km
WRX STI Sport 2016 - 12,1l/100km
Forester XT 2014 - Executive - 10,71l/100km
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012 - 7,88l/100km
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 14446
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: TPMS ???

Příspěvek od námořník »

Měl jsem Rapida a tam to šlo. Teď to třeba nejde, hádat se kvůli tomu nebudu :-). Akorát nevím jak to dělaj když maj jiný rozměry zimních gum,který jsou menší.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5302
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: TPMS ???

Příspěvek od Kolben »

námořník píše:
Proč by jsi nemohl? Když budeš jezdit misto 2,5 1,8,tak to normálně načteš . Ale není to důležitý. Jak píše Mokovica, pokud to můžeš někde vidět tak je to ok a ventilky mi nevadí, pokud ne, tak stačí přes abs. To jak si to kdo nafoukne je mi úplně jedno přes abs to funguje podle vlastní zkušenosti dobře.
Tim chceš říct ze to to auto nepozná přes ABS, ze se kolo otoči úplně jinak než kdyby byl tlak v pořádku????? Je dán určitý počet otáček kola pod (nad) který to je nesmysl. Na to se nemusí měřit přesný tlak v pneumatice. Když tam ďas pradny kolo a budeš se snažit ten tlak uložit tak to nepůjde. Dneska ten systém musí odhalit i minimální poklad. Jsou to takový bláboly který nemá úplně smysl komentovat. Je to jako když jedna paní povídala ............



Sent from my XsMax using Tapatalk Pro
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017 - Obrázek
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Slepice ´18
---
Forester XT Sport 2017 (MY18) - 12,5l/100km
WRX STI Sport 2016 - 12,1l/100km
Forester XT 2014 - Executive - 10,71l/100km
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012 - 7,88l/100km
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 14446
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: TPMS ???

Příspěvek od námořník »

Samozřejmě že pozná. Protože bude mít jinej obvod, tak se bude točit jinak než je předdefinováno tvojím uložením. A na základě toho to přece pozná že je jinej tlak ne?
U Rapida mi utíkalo kolo a když mi skočil alarm, tak jsem znova uložil a kontrolka nesvitila. Samozřejmě že jsem to třeba druhej den dofouk. A žádná baba nejsem :-). Jinak myslím že abs nepozná a nikde ti neukazuje tlak a teplotu v každý pneu. To myslíš uznáš že to nejde :-). Tak nejak moc nechápu ten tvůj komentář. Píšu přece že jako indikace z to vlastní zkušenosti funguje přes abs dobře.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5302
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: TPMS ???

Příspěvek od Kolben »

Jen tak pro zajímavost. U outbacka kde nelze nic nastavit a minimální tlak je 2,2 tak se kontrolka rozsvítí až když tlak klesne nějakým k 1,6.


Sent from my XsMax using Tapatalk Pro
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017 - Obrázek
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Slepice ´18
---
Forester XT Sport 2017 (MY18) - 12,5l/100km
WRX STI Sport 2016 - 12,1l/100km
Forester XT 2014 - Executive - 10,71l/100km
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012 - 7,88l/100km
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“