TPMS ???
Re: TPMS ???
Ještě k rotaci kol s TPMS čidly, jak jsme se bavili nedávno.
Tento víkend jsem heveroval auto, dával letní sadu - rotoval kola.
SJčku bylo zhola jedno kde které kolo je, kontrolky ani nehlesly.
Uff. Naštěstí jsem ušetřen buzerace "toto kolo musí být v LP pozici"
Tento víkend jsem heveroval auto, dával letní sadu - rotoval kola.
SJčku bylo zhola jedno kde které kolo je, kontrolky ani nehlesly.
Uff. Naštěstí jsem ušetřen buzerace "toto kolo musí být v LP pozici"
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1877
- Registrován: úte úno 14, 2017 9:51 am
- Jméno a příjmení: Jan Kotek
- Bydliště: Praha
Re: TPMS ???
A doporučené tlaky máš na všech kolech stejné?
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1402
- Registrován: pon kvě 28, 2018 11:07 am
- Jméno a příjmení: Petr Gobernac
- Bydliště: Pardubice
Re: TPMS ???
Nevidím vliv na záměnu kol? Kdyby to hlásilo chybu nízký tlak tak dofouknes a je to vyřešené
Forester SJ 2.0iCVT 2016
X-Trail T31 2.0Dci 2010
X-Trail T31 2.0Dci 2010
- ladis77
- Strážce pokladu
- Příspěvky: 6133
- Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Re: TPMS ???
v navodu jsem hledal, ale nejsem z toho moudrej: po prehozeni kol za letni se cca po 10km rozsvitlo tmps, resp chvili blika a pak sviti, na palubovce vykricnik s tmps.....v navodu je nastaveni tmps, ale to jsem pochopil ze je na zatez auta jak moc je nalozeno.
jsem schopnej tohle rozchodit doma a nebo se musi do servisu aby to nejak naparovali ? teda predpokladam ze i na druhejch kolech jsou ty spravny ventilky
jsem schopnej tohle rozchodit doma a nebo se musi do servisu aby to nejak naparovali ? teda predpokladam ze i na druhejch kolech jsou ty spravny ventilky
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1402
- Registrován: pon kvě 28, 2018 11:07 am
- Jméno a příjmení: Petr Gobernac
- Bydliště: Pardubice
Re: TPMS ???
Kterýkoliv (většina) pneuservis to přepíše a napáruje, Subaru bohužel vyžaduje aktivaci a zápis pouze přes OBD2 kabel do jednotky vozu (pokud nejsou naklonované programovatelné sensory - pak se to chová jako 2x stejná sada a mění se bez další aktivace)
chtěj za to kolem 300,- a je to práce na 2 minuty, jen mít použitelnou krabičku a to oni mívají nějakou lepší za 15-20 tis
chtěj za to kolem 300,- a je to práce na 2 minuty, jen mít použitelnou krabičku a to oni mívají nějakou lepší za 15-20 tis
Forester SJ 2.0iCVT 2016
X-Trail T31 2.0Dci 2010
X-Trail T31 2.0Dci 2010
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1402
- Registrován: pon kvě 28, 2018 11:07 am
- Jméno a příjmení: Petr Gobernac
- Bydliště: Pardubice
Re: TPMS ???
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Y_96x2s84o8[/youtube]
takhle jednoduše to funguje, mám TS501
takhle jednoduše to funguje, mám TS501
Forester SJ 2.0iCVT 2016
X-Trail T31 2.0Dci 2010
X-Trail T31 2.0Dci 2010
Re: TPMS ???
Jo, jak píše Goba, v případě SJ je to fakt jedno. Na rozdíl asi Levorgu a možná jiných pokrokovějších modelů. Mám všude stejné tlaky. A na druhé sadě naklonované senzory, abych mohl přehazovat sady doma sám. Pro mě ideální stavjkotek píše:A doporučené tlaky máš na všech kolech stejné?
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1877
- Registrován: úte úno 14, 2017 9:51 am
- Jméno a příjmení: Jan Kotek
- Bydliště: Praha
Re: TPMS ???
Jo, tak potom jednotka nemusí řešit, které kolo je přední a které zadní.
Pokud jsou tlaky různé, tak při prohození zepředu dozadu to nepozná včas únik respektive jej bude hlásit i když k němu nedošlo. A stranovou záměnu zase zakazují kvůli směrovému vzorku na pneu, který by američan nemusel pochopit.
Takže pokud jsou tlaky přední/zadní náprava rozdílné, raději výrobce tvrdí dávat kolo na stejné místo.
Pokud jsou tlaky různé, tak při prohození zepředu dozadu to nepozná včas únik respektive jej bude hlásit i když k němu nedošlo. A stranovou záměnu zase zakazují kvůli směrovému vzorku na pneu, který by američan nemusel pochopit.
Takže pokud jsou tlaky přední/zadní náprava rozdílné, raději výrobce tvrdí dávat kolo na stejné místo.
Re: TPMS ???
To som rad, ze sa moja uvaha potvrdila a niekto to konecne vyskusalkjell píše:Jo, jak píše Goba, v případě SJ je to fakt jedno. Na rozdíl asi Levorgu a možná jiných pokrokovějších modelů. Mám všude stejné tlaky. A na druhé sadě naklonované senzory, abych mohl přehazovat sady doma sám. Pro mě ideální stav
Nabuduce teda menim predok za zadok.
Tie senzory su primarne urcene na detekciu prudsieho poklesu (je na to norma) a defekt by to hlasilo v kazodm pripade. Na nejakych 0.1/0.2 rozdielu to reagovat nebude.Pokud jsou tlaky různé, tak při prohození zepředu dozadu to nepozná včas únik respektive jej bude hlásit i když k němu nedošlo.
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 77
- Registrován: ned říj 28, 2018 7:17 am
- Jméno a příjmení: Jindřich Franc
- Bydliště: Kladno
Re: TPMS ???
************************Kolben píše:Tak cena za ventilek je celkem pekna 2603,- kč včetne DPH za kus. Po každé výměně je potřeba navšívit servis, kde dojde ke spárování auta s ventilkami. Trva to pry tak 5min maximalne, takze cena bud bude lidová, nebo gratis. to uz jsem se neptal.
Cena za ventilek, spárování...Je to hnus, to jsme se dočkali. Co bude za za pár let?
- Kolben
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 5404
- Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Holýšov
Re: TPMS ???
Dneska už to asi jde levněji.
Sent from my XsMax using Tapatalk Pro
Sent from my XsMax using Tapatalk Pro
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20532
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: TPMS ???
Za pár let se bude platit zlatem a nebo vlastní krví. Už teď stojí tisíc korun.francjin píše: ************************
Cena za ventilek, spárování...Je to hnus, to jsme se dočkali. Co bude za za pár let?
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- milosv
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1019
- Registrován: pon kvě 04, 2015 11:03 pm
- Jméno a příjmení: Miloslav Všetička
- Bydliště: Syrovice
Re: TPMS ???
Asi jsem totální ignorant, ale v pneuservisu mi tam něco dali na zimáky, tvrdili že naklonovali, cena cca 1000/ks.
Cosi žlutě svítilo na tunelu vedle 12V zásuvky, po stlačení stejně nic - svítilo. Naštěstí ?? mi svítí žlutě vypnuté sledování pruhů a cosi u airbagu spolujezdce. Do očí to moc netluče, vše ostatní funguje, tak to neřeším. A po přezutí z5 na originál obutí to svítí stejně.....
Třeba to na garančce zhasnou.
Cosi žlutě svítilo na tunelu vedle 12V zásuvky, po stlačení stejně nic - svítilo. Naštěstí ?? mi svítí žlutě vypnuté sledování pruhů a cosi u airbagu spolujezdce. Do očí to moc netluče, vše ostatní funguje, tak to neřeším. A po přezutí z5 na originál obutí to svítí stejně.....
Třeba to na garančce zhasnou.
Forester SJ 2.0i Comfort CVT ES 2018
Forester SH 2,0 XS Comfort LPG 2009
ex Forester SG 2,0 X Trend LPG 2003
Forester SH 2,0 XS Comfort LPG 2009
ex Forester SG 2,0 X Trend LPG 2003
Re: TPMS ???
Rad bych se zeptal jestli vsechny nova Subka maji TPMS pres ventilek a nebo jestli nektery i pres ABS, v manualu je "pokud TPMS je ve vybave...". Muj problem vypada takto. Mam Forestra MY2018 uplne zakladni benzin, na podzim jsem daval zimni gumy, disky zustaly, v pneuservisu na me upozorneni/dotaz ( - kdyz na uctu byly nove ventilky), ze tam snad byli TPMS ventilky tvrdili, ze kontrola je pres ABS a ventilky dali nove obyc., vse bylo v pohod. System fungoval, pred vymenou upozornil na pokles tlaku na 1.6 (jeste v puvodnim setupu). Na jaro jsem koupil nove disky (neorigo, MAK, rozmery stejne 17 x 7 ET48), dal na ne puvodni univ. gumy, nove obyc ventilky. Cestou ze servisu (asi 10km) vse v pohode, no kousek pred barakem se mi rozsvitila kontrolka tlaku pneu. Zkontroloval jsem tlaky, vse OK, mackal cudlik se symbolem pneu (pokus o kalibraci ala Mazda), no furt to sviti. Rikam si bud mne podfoukli v servise, nebo je cidlo v kolech na oblbnuti jednotky pro pouziti ABS, ze jsou tam orig kola(i kdyz cestou ze servisu jsem mel orig kola v kufru), neco je spatne (nasazeni/vyvazeni/dotazeni kol?). Diky za nejaky napad/postreh.
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11873
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: TPMS ???
Nechci tě strašit, ale pokud vím, tak je to opravdu u Subaru hlídané přes ventilky, ne přes ABS. A to bez ohledu na typ vozu. Ty ventilky se tu řeší už spoustu let, od doby kdy se staly povinností.
Takže se obávám, že to ti hňupi uřízli, že ti dají jako nový ventilek (což se dříve celkem běžně dělalo), aniž by si všimli, že to je TPMS. A pak se z toho zkoušeli vykroutit v domnění, že na to nepříjdeš.
Ten knoflík tam myslím není na kalibraci, ale abys to mohl přepnout v případě, že táhneš třeba karavan a na zadním kole máš mít nafouknuto třeba o 1/2 baru více než normálně. Aby ti to tím "jakoby přefouknutím" nehlásilo při normálním režimu chybu.
Takže se obávám, že to ti hňupi uřízli, že ti dají jako nový ventilek (což se dříve celkem běžně dělalo), aniž by si všimli, že to je TPMS. A pak se z toho zkoušeli vykroutit v domnění, že na to nepříjdeš.
Ten knoflík tam myslím není na kalibraci, ale abys to mohl přepnout v případě, že táhneš třeba karavan a na zadním kole máš mít nafouknuto třeba o 1/2 baru více než normálně. Aby ti to tím "jakoby přefouknutím" nehlásilo při normálním režimu chybu.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.