Jo, když není spojka seplá, klimakompresor klade mnohem menší odpor a řemen tak nemá důvod prokluzovat (a tím pískat).samvaculik píše: Asi pravda, že by byl ve větší zátěži, když je zaplá spojka klimy?
Kontrola trakce? VDC?
- MaSlo
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 913
- Registrován: sob pro 25, 2010 2:36 pm
- Jméno a příjmení: Martin Slováček
- Bydliště: Okolo Vsetína
Re: Kontrola trakce? VDC?
IG: @svetmasla
█ Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
█ Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
█ Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
█ Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
█ Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
█ Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
Re: Kontrola trakce? VDC?
Tak jasně, že to má vliv. Myslíš, že ten kompresor na pohon nepotřebuje žádnou energii? Když je spojka rozeplá, tak má odpor skoro zanedbatelný, pokud je v ní v pořádku ložisko. Ale když se sepne, tak kompresor může mít příkon klidně třeba několik kW.samvaculik píše:Asi pravda, že by byl ve větší zátěži, když je zaplá spojka klimy?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- samvaculik
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 868
- Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
- Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
- Bydliště: Liptál
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrola trakce? VDC?
Zkusím to prověřit. Nicméně nezdál se mi nějak extra povolený. Uvidíme.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
Re: Kontrola trakce? VDC?
Mě to taky baví.samvaculik píše:Ale Msl, kluci jsou hodní a mě ta diskuze baví!
Jen jsem měl špatný dojem, že “mezináprava” je proste uprostřed auta mezi-nápravami
Najdu si nějaké schéma svojí převodovky
Jo, asi určitě znáte, ale našel jsem nedávno stránku s on-line servisními manuály a mimo jiné jsem tam našel i informace o diffech (ne o jejich umístění, ale o specifikaci):
http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Le ... 4F7EhbXiCg
Je to teda na Outback/Legacy, ale asi to tam jde přepnout.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ona mezináprava je uprostřed mezi nápravami, ale z pohledu hnacího ústrojí. Z pohledu fyzickýho umístění je na konci převodovky. Náhon k přednímu diffu pak vede koaxiálně skrz sekundární hřídel převodovky, tedy taky vnitřkem.
Tady máš řez manuální převodovkou v subaru.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7827
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Kontrola trakce? VDC?
Asi jsem to napsal nepřesně, převodovka má svůj řídící modul, ale určitě si to spolu povídá.VDC píše:Marku to mícháš hrušky s jabkama. VTD nemá s VDC nic společnýho.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Kontrola trakce? VDC?
Tak povídá si to spolu zcela jistě. A i s dalšími moduly.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49130
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrola trakce? VDC?
Tak to samozřejmě.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- samvaculik
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 868
- Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
- Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
- Bydliště: Liptál
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrola trakce? VDC?
Trošku obnovím toto téma a rovnou hodím dotaz. O kolik horší je MT v terénu oproti AT? Konkrétně Legacy/Outback BL/BP. Je to rozdíl hlavně v řidiči a v pneumatikách? Viděl jsem různé videa VDC on a VDC off, atd, ale spíš mě zajímá, jestli se dá s MT taky něco vyjet (např. sníh nebo bláto). Dneska jsem nechtěně křížil nápravy a v podstatě je můj manuál marný, musel jsem se více rozjet, pak to šlo. U AT je výhoda VDC a schopnost "kráčení" terénem. Ale tak nějak pevně veřím, že pokud je dobré obutí a dobrý řidič, dokáže MT s redukcí vyjet taky ledacos, jen neumí tak kráčet a spojka asi při pomalé jízdě terénem trpí. Nikde na netu jsem nenašel vyloženě porovnání.
Pokud by byl můj dotaz nějak krkolomný, tak se omlouvám a rád dovysvětlím.
Pokud by byl můj dotaz nějak krkolomný, tak se omlouvám a rád dovysvětlím.
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14833
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Kontrola trakce? VDC?
Tak především ne každý automat má VDC. To platí pro H6, 2.5ky měly VDC jen některé (Honza určitě upřesní). Když automat nemá VDC, má mezinápravovou spojku. Do vysvětlování o přenosu momentů se radši pouštět nebudu Pravda pravdoucí je, že na nevhodných gumách se budeš trápit bez ohledu na pohon, zázraky to neumí. Ani AT pneumatika není vhodná kdykoliv, ve sněhu může být lepší slušnej zimák, byť s na pohled jemnějším vzorkem, na ledu bude zimák lepší určitě. A každých balastních 10 kg, které vozíš v autě, bude zejména při výjezdu do kopce znát (tím neříkám, že máš pod kopcem vysadit paní manželku a poslat ji pěšky)
Když se můžeš rozjet, tak se rozjeď. Pořiď pevný (kovový) dekl pod motor, jestli nemáš, budeš pak mít víc odvahy při rozjezdu Když můžeš, najeď si tak, abys nekřížil (nebo co nejméně). A trénuj, teorie je jedna věc, ale jakmile to máš vyzkoušený, je to o něčem jiným. A člověk má vždycky víc odvahy, když je poblíž druhé auto na vyproštění, případně ještě třetí, aby se dojelo pro traktor, až ti první dva blbci beznadějně uvíznou
Jednu nespornou výhodu manuál přeci jen má - když uvízneš, je výrazně jednodušší auto rozhoupat a to ti může pomoct ven.
Když se můžeš rozjet, tak se rozjeď. Pořiď pevný (kovový) dekl pod motor, jestli nemáš, budeš pak mít víc odvahy při rozjezdu Když můžeš, najeď si tak, abys nekřížil (nebo co nejméně). A trénuj, teorie je jedna věc, ale jakmile to máš vyzkoušený, je to o něčem jiným. A člověk má vždycky víc odvahy, když je poblíž druhé auto na vyproštění, případně ještě třetí, aby se dojelo pro traktor, až ti první dva blbci beznadějně uvíznou
Jednu nespornou výhodu manuál přeci jen má - když uvízneš, je výrazně jednodušší auto rozhoupat a to ti může pomoct ven.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Re: Kontrola trakce? VDC?
Pamatuju se na šumavský sraz, kde jsme pod hradem stáli na mokré louce a vyjížděli na vyvýšenou silnici. 40 aut vedle sebe na mokré trávě. Někdo hrabal hrabal hrabal až se vyhrabal, a pár aut včetně mého bývalého se rozjelo a vyjelo to jako by nic. A myslím, že MT hrabaly (dokud se neprobudí viskóza) a AT VTD vyjížděly hladce. Ale kdyžtak mne opravte, úplně přesně jsem to nesledoval kdo co měl.
Jen mne mrzí, že jsem neviděl, jak se odtamtud dostávala ta Fabie, co se optimisticky postavila na konec naší řady...
Jen mne mrzí, že jsem neviděl, jak se odtamtud dostávala ta Fabie, co se optimisticky postavila na konec naší řady...
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5157
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Kontrola trakce? VDC?
no ja mám srovnání mezi outbackem automat s VDC a forestrem v manuálu a teda rozhodně do terénu jedu raději s forestrem, jenže to je zas rozdíl hlavně v typu auta, podvozku, on ten pohon na outbacku je asi líp zmáknutý , ale to VDC zdaleka nefunguje tak dokonale jak se píše, aspoň udajně na těch starších typech , mám BH 2002 , forester se zas zdaleka tak lehce nevykříží , je lehčí a tím pádem se bez toho VDC spíš obejde, samozřejmě kdyby to tam bylo bylo by to lepší v některých situacích, je to o konkrétní situaci
věřím , že outback s VDC a bez VDC rozdíl bude velký, outback má celkem malé křížení, což je podle mě průšvih a to VDC bude dost pomáhat no a pokud tam nebude tak to bude dost poznat
jinak celkově subaru těží z nižší váhy oproti offroadům a hodně se dá projet setrvačností , ale auto dostává zabrat, v bahně a sněhu celkem ok, ale těžší terén s křížením je problém , nejsou to offroady, ale zvládnou toho dost
největší problém mám s automatem při sjíždění po hladké cestě z kopce , automat moc nebrzdí motorem ani když navolíš za 1, manuál s redukcí je v tom o dost lepší, při zapadnutí taky lepší manuál na rozhoupání se , automat zas má lepší systém pohonu s tím VDC , líp to zatáčí hlavně ve sněhu , asi je to tím inteligentnějším pohonem, ale stejně víc vyjedu s forestrem, asi hlavně díky pneu a váze, možná i trochu světlé výšce, každá situace je jiná , na outbacka mi nevlezou řetězy což mě taky dost sere , mám strach že něco orvu , není tam moc místa
věřím , že outback s VDC a bez VDC rozdíl bude velký, outback má celkem malé křížení, což je podle mě průšvih a to VDC bude dost pomáhat no a pokud tam nebude tak to bude dost poznat
jinak celkově subaru těží z nižší váhy oproti offroadům a hodně se dá projet setrvačností , ale auto dostává zabrat, v bahně a sněhu celkem ok, ale těžší terén s křížením je problém , nejsou to offroady, ale zvládnou toho dost
největší problém mám s automatem při sjíždění po hladké cestě z kopce , automat moc nebrzdí motorem ani když navolíš za 1, manuál s redukcí je v tom o dost lepší, při zapadnutí taky lepší manuál na rozhoupání se , automat zas má lepší systém pohonu s tím VDC , líp to zatáčí hlavně ve sněhu , asi je to tím inteligentnějším pohonem, ale stejně víc vyjedu s forestrem, asi hlavně díky pneu a váze, možná i trochu světlé výšce, každá situace je jiná , na outbacka mi nevlezou řetězy což mě taky dost sere , mám strach že něco orvu , není tam moc místa
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49130
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrola trakce? VDC?
Ono nejde úplně paušalizovat a záleží vždycky na situaci a typu terénu. Pravdu má Štěpán i Petr. Obecně lze říct, že VDC pomáhá tam, kde dochází ke křížení a odlehčení některého z kol. V tom je jeho výhoda. Ale funguje to jen na tvrdším povrchu. Jak jsi v blátě nebo ve sněhu, tak to líp funguje s vypnutým VDC, aby kola nic nepřibržďovalo a dalo se tomu naložit.
Ale obecně je těžký objektivně srovnávat MT versus AT s VDC, protože ten systém funguje celkově jinak.
Ale obecně je těžký objektivně srovnávat MT versus AT s VDC, protože ten systém funguje celkově jinak.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- samvaculik
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 868
- Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
- Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
- Bydliště: Liptál
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrola trakce? VDC?
Chápu, zkrátka je tam hodně proměnných a vždy záleží na konkrétní situaci. Dík!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22698
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Kontrola trakce? VDC?
Podle mě tu trochu motáte dohromady VDC a VTD.
VTD je mezinápravovej diferák s elektronicky říditelnou svorností. Dával se prakticky do všech H6 (s výjimkou BS Outbacku) a pak ho u Outbacku mívaly některé 2.5ky. A tuším že se to nějakou malou chvilku objevilo v nějakém Forestru.
VDC je systém řízení trakce, v podstatě ESP. U Evropských aut platilo, že auta s VTD měly i VDC. Nicméně VDC se pak někde u BL/BP generace začalo objevovat i u jiných systémů pohonů a ve finále tuším i u MT, ale nepamatuju si kdy přesně a kde.
VDC by obecně na autě vykříženém tak, že má dvě kola (přední a zadní) v luftu zafungovat mělo a mělo by to fungovat dobře, protože to ty protáčející kola ve vzduchu přibrzdí. To se dá hodně těžce nahradit něčím jiným.
VTD je mezinápravovej diferák s elektronicky říditelnou svorností. Dával se prakticky do všech H6 (s výjimkou BS Outbacku) a pak ho u Outbacku mívaly některé 2.5ky. A tuším že se to nějakou malou chvilku objevilo v nějakém Forestru.
VDC je systém řízení trakce, v podstatě ESP. U Evropských aut platilo, že auta s VTD měly i VDC. Nicméně VDC se pak někde u BL/BP generace začalo objevovat i u jiných systémů pohonů a ve finále tuším i u MT, ale nepamatuju si kdy přesně a kde.
VDC by obecně na autě vykříženém tak, že má dvě kola (přední a zadní) v luftu zafungovat mělo a mělo by to fungovat dobře, protože to ty protáčející kola ve vzduchu přibrzdí. To se dá hodně těžce nahradit něčím jiným.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49130
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrola trakce? VDC?
Proto píšu, že je těžký to nějak objektivně srovnat.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97