Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3628 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 238, 239, 240, 241, 242
BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem 
Autor Zpráva
Nováček
Nováček

Registrován: pon srp 12, 2019 6:33 am
Příspěvky: 10
Jak jsem psal benzín jsem měl a s ročním nájezdem kolem 20k km je to již moc bohužel nejsem Kelner :D


Sent from my iPhone using Tapatalk


stř srp 14, 2019 2:20 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 01, 2016 2:52 pm
Příspěvky: 102
Bydliště: Libouchec, okr. Ústí nad Labem
20tis je podle mě teprve hranice, kdy se ti diesel začne oproti benzínu vyplácet

když budu předpokládat, že koukáš po ojetějších autech, tak budeš muset počítat s investicemi v řádech nejnižších desítek tisíc za rok u téměř každého auta (značky)...

_________________
Outback 2.0D, BR, 6MT, MY2010


čtv srp 15, 2019 7:01 am
Profil
Nováček
Nováček

Registrován: pon srp 12, 2019 6:33 am
Příspěvky: 10
Skulile to nemusí být až tak pravda v rodině máme několik dieselů a investice do nich skoro žádná mimo provozní věci jako oleje filtry brzdy. Ano strašák toho že tam jsou vstriky, čerpadlo, turbo tam je ale zatím nic. Legacy se mi líbí ale benzínové stojí moc a navíc LPG zabírá potřebné místo v kufru a bez rezervy nejezdím...


čtv srp 15, 2019 7:05 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: stř kvě 25, 2011 10:36 pm
Příspěvky: 1586
A bavime se o ojetem aute za 50-100 tisic nebo za 500.000 a vys? To zejmena u diesla bude hrat docela roli, ne?

_________________
_____________________________
BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
DEAD: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
PRODÁNO: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
PRODÁNO: Subaru Impreza STI, Type R, MY98


čtv srp 15, 2019 7:41 am
Profil
Nováček
Nováček

Registrován: pon srp 12, 2019 6:33 am
Příspěvky: 10
Oboje (pro mě i v rodině) je cenovka cca 100k


Sent from my iPhone using Tapatalk


čtv srp 15, 2019 8:35 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 01, 2016 2:52 pm
Příspěvky: 102
Bydliště: Libouchec, okr. Ústí nad Labem
dle mých zkušeností je u takovýchto aut všeobecně problém s EGR, vstřiky, silentbloky a všeobecně přední nápravou (větší váha dieselu a naše "kvalitní" silnice)
dále dle sofistikovanosti motoru to mohou být vířivé klapky, lopatky turba a turbo všeobecně, spojka kvůli většímu krouťáku a s tím spojený přítlačák/ setrvačník

ale problém bych viděl spíše v tom, že u nás není bohužel obvyklé, aby se první a druhý majitel vozidla pečlivě starali a dodržovali (resp. i snižovali km mezi) servisní intervaly a jakmile skončí záruka, tak se nejezdí na servisy skoro vůbec a to se pak začne projevovat u starších ojetin

pokud se ale nový majitel o auto začne starat a něco do něj investuje, může to být spolehlivý a kvalitní auto (bavím se spíše o "prémiovějších" DE a JPN značkách)
ale může to být taky pěkný strašák a kasička...

_________________
Outback 2.0D, BR, 6MT, MY2010


čtv srp 15, 2019 9:00 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: stř kvě 25, 2011 10:36 pm
Příspěvky: 1586
U auta za 100K bych o dieselu neuvazoval ani nahodou. Mozna az na 2 vyjimky - jednalo by se auto po znamych/pribuznych, kde bych znal perfektne servisni historii, nebo bych byl automechanik a mohl si na aute radu veci opravit sam :-)

_________________
_____________________________
BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
DEAD: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
PRODÁNO: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
PRODÁNO: Subaru Impreza STI, Type R, MY98


čtv srp 15, 2019 10:07 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: pon říj 31, 2016 10:47 am
Příspěvky: 2250
Diesel se dá pořídit i za takové peníze, kupující musí pečlivě vybírat. Nesmí moc hledět na km nájezd, ale skutečný stav auta. Viděl bych to na auta do r.v 2006, kde ještě není tolik el. věcí a dpf. Já bych favorita měl, což zde sem tam prezentuji. U tohoto auta bych si hlavně pohlídal stav podvozku, který na našich tankodromech trpí

_________________
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130


čtv srp 15, 2019 10:20 am
Profil
Nováček
Nováček

Registrován: pon srp 12, 2019 6:33 am
Příspěvky: 10
Jsem dost schopný a zvládám spoustu věcí čištění EGR nebo výměna turba či vstřikovaču není problém. Spojku si měním běžně...
Rád se vrtám v autech :)
Nicméně jak jste psali nezajímá mě nájezd km ale stav v hledáčku malém i volvo V70 se skoro 500 000km r.v. 2010. DPF mi nevadí já bych ho rád protože často cestu po EU a bez euro4 si neškrtnu


čtv srp 15, 2019 10:27 am
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv kvě 12, 2016 8:59 pm
Příspěvky: 195
Jen pro info spotreba u OTB MY16 2.0D, manual do Chorvatska a zpet s par vylety, dohromady 2100km plne nalozeny s pricniky na hagusech (nechce se mi to uz davat dolu) 6.3 litru. Dalnice na tempomat 140, ostatni cca dle povolenych limitu. Co se tyce regenerace, tak jsem zaznamenal jednu tam a druhou zpet, ale treba mi nejaky unikly (to jen k tematu, jak tu nekdo psal, ze mu to v jednom kuse pri vyssich teplotach na dovolene regenerovalo). Jinak mam po 50k spotrebu cca 6.8 litru a to jezdim 90% mesto (Brno, takze prevazne dvojka, trojka...o)).


Sent from my iPhone using Tapatalk


stř srp 21, 2019 9:57 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: sob bře 29, 2014 6:52 pm
Příspěvky: 209
Bydliště: Slovensko
Do cca 60k km som nemal problém s častými regeneraciami a aj spotrebu som mal ako ty ale s pribúdajúcimi km sa hlavne v lete začali skracovať. A čím vyššie teploty tým horšie. V zime je to pohoda. Aktuálne mám 110k km a s častejšími regeneraciami sa kazí aj priemerná spotreba. Prvý rok som mal 6.8l/100km aktuálne po 5 rokoch sa hýbem niekde okolo 7.3l/100km odkedy som ho kúpil, teda od nova. To leto dieselu nerobí dobre a aj na zahraničných fórach sa to dá nájsť... Napr. daj do Googlu pitrac DPF saga a mas chvíľku čo čítať :-D

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

_________________
Subaru Forester 2.0D Comfort MT (SJ) MY14 Obrázek
Hyundai ix35 Style 4x4 2.0 CRDi 100 kW; MT; Machine Silver...2010-2014 Obrázek
Ford Focus II kombi 1.6 TDCi...2006-2010
Opel Vectra caravan 1.6i........2004-2006
Mazda 323F 1.5i..................2001-2004


čtv srp 22, 2019 8:17 pm
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 01, 2016 2:52 pm
Příspěvky: 102
Bydliště: Libouchec, okr. Ústí nad Labem
Danielo:
už jsem to tu psal minule, ale já mám přesně opačnou zkušenost a když je venku nad cca 25°C, tak při vyšší zátěži motoru vyleze teplota na čidlech DPF a katalyzátoru nad 400°C a pak se regeneruje "pasivně" a % zaplnění se pomalu snižuje a k řízenému vypalování mi teď dochází po více jak 1500km, dokonce jsem už přesáhl i 2000km jak byly minulý měsíc ty vedra.

prakticky každý kopeček v dálniční rychlosti (s naloženým autem určitě) znamená pasivní vypalování DPF, zaplnění se pak drží kolem 50% celkem dlouhou dobu

po městě moc nejezdím, tak je možné, že taková jízda je v létě problém

také jsem si všiml, že v určité situaci dochází k navyšování % zaplnění po 1% pořád, dokud se buď nezvýší teplota na DPF nad 400°C nebo se nedosáhne 65% zaplnění filtru a pak se spustí vypalování a nebo se toho procenta do konce cesty nedosáhne a při další je to procento nižší a chová se to standardně
nedokázal jsem zatím vysledovat, za jakých podmínek se toto děje, ale většinou se mi to stalo, když jsem z práce najel asi po cca 2km na dálnici a zvyšuje se to jak píšu výše, tím, že to tu mám do kopce, tak se ve většině případů dostanu na 400-450°C a pak to přestane stoupat, ale někdy už mám zaplněno např. přes 60% a to se pak spustí regenerace, ikdyž normálně by to ještě pár desítek km vydrželo

ale vy už máte novější motory, tak se mohlo něco změnit

_________________
Outback 2.0D, BR, 6MT, MY2010


pát srp 23, 2019 7:16 am
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: sob bře 29, 2014 6:52 pm
Příspěvky: 209
Bydliště: Slovensko
Skulile:
No na diaľnici sa to správa aj mne takto, 130km/h je málo ale keď idem 140km/h tak sa mi to správa ako tebe. Ale na okreskách kde nevieš dosiahnuť pasívnu regeneráciu tak tam sa začne DPF rýchlo zanasat. V meste urobím 5-6 kratších jázd (50-80km) a už mám 65% v DPF a aktívna regenerácia...

Ja jazdím žiaľ aj mesto a v lete je to hotova katastrofa..., v zime nie je problém ani mesto. V zime aj v meste dám 400-500 km medzi regeneraciami. A akonáhle jazdím aj diaľnice tak v zime mám v pohode aj 3000km medzi regeneraciami. V lete resp. pri teplotách cca 10 a viac sa to správanie DPF managementu prudko mení, žiaľ k horšiemu, a to mám odpozorovane za cca 5 rokov. A mám pocit že sa to zhoršuje s tým ako sa DPF postupne zanasa nespalitelnym popolom. Diagnostika mi píše že je zanesené nespalitelnym bordelom na cca 45%. Ale čidlo na to neexistuje a je to len štatisticky vypočítaná hodnota, takže to kľudne môže byť aj viac a aj menej. Skôr sa prikláňam k tomu že viac, kôli jazdeniu v meste. Ak by som dal DPF vyčistiť tak je dosť možné že znova budem mať 60k km pokoj ;-) Teraz to riešim tak že minimalizujem používanie auta v meste a chodím MHD, bike,... :-) DPF sa mi v pohode regeneruje a DPF kontrolka sa mi ešte ani raz nerozsvietila takže som zatiaľ v kľude ;-)

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

_________________
Subaru Forester 2.0D Comfort MT (SJ) MY14 Obrázek
Hyundai ix35 Style 4x4 2.0 CRDi 100 kW; MT; Machine Silver...2010-2014 Obrázek
Ford Focus II kombi 1.6 TDCi...2006-2010
Opel Vectra caravan 1.6i........2004-2006
Mazda 323F 1.5i..................2001-2004


pát srp 23, 2019 8:05 am
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 3628 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 238, 239, 240, 241, 242

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: