Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 564 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 34, 35, 36, 37, 38
Jak funguje 4x4 u Subaru 
Autor Zpráva
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: sob lis 26, 2011 9:47 pm
Příspěvky: 340
Po diskuzi nad pohonem automatem tu mám otázku k manuálu s visko-spojkou.
Stojím s autem jedním párem kol (předními nebo zadními) na ledě a druhým na asfaltu. Při malinko prudším rozjezdu se pár kol na ledě protáčí, kola na asfaltu se normálně odvalují a auto se rozjíždí. Rozjíždí se ihned, jen ty kola na ledě hrabou a ty na asfaltu ne.
Je tohle normální stav nebo by si kola na ledě neměla díky "zamčení" visko-spojkou vůbec hrábnout?
Máte to někdo vyzkoušený?

_________________
Bekr
Subaru Forester 2.0X Comfort 2003
Subaru Forester 2.0X Active 2007
Subaru Forester 2.5XT Low 2008
GSX400SH 88 & XJR1300 00


pon bře 05, 2018 8:37 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 20, 2010 7:25 am
Příspěvky: 7550
Bydliště: Nové Hrady
Normalni stav, je to tu mockrat popsany. Viskoza neprenese celej tocivej moment, pouze jeho cast, proto se muzou protacet. Pokud by kola hrabaly dele, spojka se prehreje a napravy mezi sebou uzamkne natvrdo - hump efekt. Tento stav ji samozrejme nesvedci a pri jeho castym pouzivani se poskodi.

_________________
Outback 3.0 H6 AT, MY03 + LPG
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG


pon bře 05, 2018 8:52 am
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: sob lis 26, 2011 9:47 pm
Příspěvky: 340
Dík, za bleskurychlou odpověď. (*_^) |,,,,
Bez mučení se přiznávám, že jsem se chtěl vyhnout hodinám prohledávání místních análů... ;-D

_________________
Bekr
Subaru Forester 2.0X Comfort 2003
Subaru Forester 2.0X Active 2007
Subaru Forester 2.5XT Low 2008
GSX400SH 88 & XJR1300 00


pon bře 05, 2018 9:46 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 13112
Bydliště: Praha
Nechci tady rozpoutávat diskuzi o PC hrách, i když to souvisí s pohony a přenosy momentu atd., tak jenom odkaz do odpovídajícího vlákna - PC Games :-O

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


pon čer 25, 2018 2:56 pm
Profil ICQ
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: stř zář 24, 2014 7:25 pm
Příspěvky: 1220
Bydliště: Beskydy
no u forestra MT jsem si několikrát ověřil že teorie v praxi často nefunguje a visco spojka si dělá co chce a i když je jedna z náprav na pevném podkladě tak se auto nedokáže pohnout at říkají příručky co chcou no a outback bych taky rád otestoval v terénu ale zatím se mi tam s ním ani nepodařilo pořádně dojet kola hrabou a občas i všechny ale auto stojí a to hlavně kvůli gumám a taky kvůli váze nebo nevím , ale ani zdaleka nevyjede to co forester s MT a redukcí, navíc se bojím víc rozjet abych to třeba vyjel více setrvačností protože je hrozně nízký a má hodně špatné nájezdové uhly, takže v terénu ho zatím já osobně vyzkoušet neumím ale na sněhu na cestě by to možná fungovat solidně mohlo zatím jsem spíš klouzal jen po mokré louce a auto se teda moc nepředvedlo ani s tím VDC nebo co to vlastně má , je to fakt možná lepší když je to vyplé


pon čer 25, 2018 7:43 pm
Profil
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 25109
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
Petře vždyť už jsme to řešili. VDC na mokré louce nebo na sněhu je spíš na škodu než k užitku. A ano, máš pravdu, Outback je nízký, dlouhý a těžší. I kdybys měl manuál, tak ten má znatelně delší redukci, čili více do rychla, takže méně síly. Forester bude vždycky výrazně lepší v terénu, než jakýkoliv 2.5 Outback.

_________________
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Subaru-Robin Generator 3 kW


pon čer 25, 2018 7:52 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: stř zář 24, 2014 7:25 pm
Příspěvky: 1220
Bydliště: Beskydy
jestli jsem to ale pochopil dobře tak outback v automatu by měl mít ten pohon 4x4 lepší a propracovanější ale zase dost složitý, nemělo by se stát že se jedna náprava protáčí a druhá stojí jako u té manuální převodovky s visco spojkou která větší kroutící moment už nepřenese, to by mohla být dost velká výhoda jestli to tak opravdu je i ve skutečnosti


úte čer 26, 2018 8:07 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 13112
Bydliště: Praha
Pokud ten outback má VDC, tak by měl mít i tenhle pohon (VTD). Jsou to 3 diferenciály a mezinápravovýmu to umí omezovat prokluz řízenou spojkou. Navíc ten mezinápravovej diff má rozdělení momentu 45:55 ve prospěch zadku (samozřejmě pokud není v činnosti ona spojka). Ta spojka taky nepřenese neomezenej moment, pochopitelně, ale troufám si tvrdit, že přenese větší, než visko u manuálu. Složitější to zase tak moc není. A eventuálně vzadu může být visko/LSD. Někdy je, někdy není.

A k tomu manuálu s viskospojkou: To už jsme řešili taky. Prostě ta viskospojka nepřenese úplnej nesmysl, tak nemůžeš čekat, že to vytáhne za jednu nápravu auto ze škarpy. Pokud se nepletu, tak jsem kdysi někde našel, že to zvládne něco kolem 40 Nm (pokud nenastane hump efekt). Když to vynásobíš převodovým poměrem na nápravových diferákách (něco kolem 4), tak jsi na 160Nm rozdílu na kolech a to opravdu není moc. Pomůže to ve většině běžných situací, ale ne, když prostě potřebuješ zabírat jenom jednou nápravou. A to samozřejmě mluvím o stavu, kdy to není všechno opotřebovaný provozem. Není to prostě offroad, nemá to mechanickou uzávěrku.

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


úte čer 26, 2018 10:56 am
Profil ICQ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 07, 2010 9:53 pm
Příspěvky: 1184
Bydliště: Cerkytle - Svatá Kateřina - Borová
Nechci říkat, že jsem objevil něco nového, ale porovnání pohonu v jednotlivých situacích:

a

Clay

_________________
Sny se mají plnit.....Subaru bez kompromisů !!!
Subaru Outback H6 3,6 2010

Obrázek Spotřeba SUBARU OUTBACK 3.6R Boxer (EJ255) 195 kW / 265 HP


úte říj 16, 2018 5:10 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 564 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 34, 35, 36, 37, 38

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: