Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 192 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Nabíjení baterie 
Autor Zpráva
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
Příspěvky: 2624
Bydliště: Baldov u Štatlu
No dnešní baterky to moc nedávají.

_________________
Tribeca 3,6
ex.Forester XT SG9
ex VeCe GTS
ex VeBe CC
ex Kadett GSi
ex Škoda 100
ex Škoda 110R

http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR


stř úno 14, 2018 5:30 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel

Registrován: čtv dub 21, 2016 10:28 pm
Příspěvky: 385
Dnes som sa trochu venoval baterke v SJcku.
Co ma prekvapilo, ze to je "obycajna" zaplavena baterka, aj ked pre start/stop. 620 Amperova, 62Ah.
Ziadna AGM.
Odmerali sme ju special meracom na baterie https://www.aliexpress.com/item/Auto-Battery-Tester-QUICKLYNKS-BA101-Automotive-12V-Vehicle-Battery-Tester-BA101-Battery-Tester-Free-Shipping/32672589178.html, ktory sa ukazuje byt ako velmi funkcny a pouzitelny.
Ukazalo sa, ze bateria je ok, vnutorny odpor nejakych 5.35mohm, akurat ju odporuca nabit, lebo je len na 65% nabita.
V teste realne dala cez 600A.
Som bol zvedavy z dovodu, ze vzdy po dlhsej dobe od jazdy (povedzme 12h), nameriam len cosi nad 12V.
Inak je to velmi dobra vecicka ten tester - odporucam. Staci pripojit na zapojenu bateriu a navolit prislusne normy a parametre baterie.
Mozno by stacila aj o cosi jednoduchsia verzia.

No a este k tym kliestovym merakom. Meral som odber v klude - samozrejme presnosti nic moc, najprv to skakalo podla pozicie kliesti 20mA az 90mA, nakoniec som nasiel polohu, ked sa to ustalilo na nejakych 35mA. Po nastartovani na volnobehu 3.75A. Zrejme vtedy bezalo dobijanie - bolo tam 14.4V.

_________________
Subaru Forester 2.0i CVT Comfort MY16 (G91F >:-f / SJ6 ,,,,| (*_^) |,,,,)
Obrázek


stř úno 14, 2018 7:55 pm
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel

Registrován: úte led 10, 2017 8:22 am
Příspěvky: 347
Není to obyčejná baterka, je to typ EFB, vedle AGM se jedná o levnější variantu pro Start-Stop systém.

Předpokládám, že se jedná o značku Yuasa Q-85


stř úno 14, 2018 8:13 pm
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel

Registrován: čtv dub 21, 2016 10:28 pm
Příspěvky: 385
plukovník píše:
Není to obyčejná baterka, je to typ EFB, vedle AGM se jedná o levnější variantu pro Start-Stop systém.

Předpokládám, že se jedná o značku Yuasa Q-85

Asi budes mat pravdu, je tam na nej iba Q-85, nic ine je vidiet.
Mna zmiatlo, ze je flooded, da sa dolievat kazdy clanok, este je aj taka polopriesvitna, ze vidno zboku komplet elektrolyt a dokopy ziadne oznacenie na nej.
Nieto este nejake Enhanced Flooded Battery, ci daco podobne.
Tiez sa mi nezdalo, ze by tam dali uplne tu najobycajnejsiu staru technologiu.

_________________
Subaru Forester 2.0i CVT Comfort MY16 (G91F >:-f / SJ6 ,,,,| (*_^) |,,,,)
Obrázek


stř úno 14, 2018 8:36 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu

Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
Příspěvky: 693
Bydliště: Brandýs nad Labem
Makovica píše:
Asi budes mat pravdu, je tam na nej iba Q-85, nic ine je vidiet.
Mna zmiatlo, ze je flooded, da sa dolievat kazdy clanok, este je aj taka polopriesvitna, ze vidno zboku komplet elektrolyt a dokopy ziadne oznacenie na nej.
Nieto este nejake Enhanced Flooded Battery, ci daco podobne.
Tiez sa mi nezdalo, ze by tam dali uplne tu najobycajnejsiu staru technologiu.



V příloze leták autobaterie, které se dnes dávají do OTB.


Přílohy:
YBX7005.pdf [337.74 KiB]
22 krát

_________________
Subaru Outback 2.5 CVT MY17 Obrázek
Subaru Legacy 2,5i CVT MY12 (prodáno)Obrázek
Subaru Outback 2.0D MY11 (prodáno) Obrázek
sob úno 17, 2018 10:51 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu

Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
Příspěvky: 693
Bydliště: Brandýs nad Labem
V minulém čísle SM byl velice pěkný článek, jak se dnes dobíjejí baterie ve vozech se StopStart systémem. Jedno z testovaných aut byla i nová Impreza a její chováí k baterii bylo řekněme průměrné v provonání s např Kia nebo koncern (koncern dává zabrat baterce ze všech nejvíce). Stručný závěr je takový, že baterie se při jízdě nedobíjejí trvale, jak tomu bývalo, ale pouze v okamžicích, kdy je nadbytek výkonu např. brzdění motorem. Vysledek je tedy takový, že když auto nastartujete a pojedete plný plyn Praha-Ostrava, tak se vám může stát, že stěží dobijete baterii na úroveň před nastartováním. To je tedy hlavní dúvod, proč ty baterky dnes odcházejí mnohem častěj, jednoduše jsou mnohem častěji vybité a do plna se nabíjí jen někdy, nemluvě o tom, že ten cykl nabíjení a vybíjení je X násobný v porovnání s minulostí, takže se musejí používat baterie, které to alespoň lépe snášejí, jako např EFB nebo AGM atd. které jsou samozřejmě dražší.

_________________
Subaru Outback 2.5 CVT MY17 Obrázek
Subaru Legacy 2,5i CVT MY12 (prodáno)Obrázek
Subaru Outback 2.0D MY11 (prodáno) Obrázek


Naposledy upravil Ivooos dne sob úno 17, 2018 11:29 am, celkově upraveno 1



sob úno 17, 2018 11:12 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: ned čer 12, 2011 8:16 pm
Příspěvky: 3469
Bydliště: Opava
to odpovida presne tomu, co pise plukovnik vyse ...
pak navíc koukam, ze mi jeste baterie v Sharanu zatim drzi bez sebemenšího zavahani ...

_________________
koncernová dieslová stodola ...
ex WRX 2008


sob úno 17, 2018 11:17 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am
Příspěvky: 935
Co říkáte na toto?

https://www.topbattery.cz/trakcni-bater ... lfd60.html

Soused má pro manželku na každodenní dva kilometry cesty do práce starší Corsu, vzhledem k režimu používání má několikrát do roka potíže - startuju je na kabely, půjčuju jim nabíječku když si auto stěžuje na vybitou baterku atd. Auto mu dobíjí docela inteligentně (v zimě dokonce zvedá dobíjecí napětí), ale prostě jezdí moc krátké trasy. Baterka mu po třech letech začíná zlobit - poprvé se objevila i kontrolka signalizující příliš velký pokles napětí při startování. Podle mého, pro daný účel spíš nevhodného, multimetru to šlo při startování někam mezi 7V a 8V, po dobití dobrý, ale to auto má hodně často hodně vybitou baterku, což jí určitě škodí.

Myslíte, že by ta hybridní měla šanci vydržet dýl?

Majitel je vzděláním strojař, profesí nákupčí a charakterem hroznej poděs, takže v podstatě smrtící kombinace. Jakmile se jen podívá na cokoliv elektrického tak okamžitě nastává malér. Že by byl schopen pravidelně preventivně dobíjet neočekávám.

_________________
Subaru Outback BH 2.5 4AT r.v.2001
Dethleffs Camper 460 r.v.1994


sob úno 17, 2018 7:08 pm
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel

Registrován: čtv dub 21, 2016 10:28 pm
Příspěvky: 385
Uplne presne nechapem, co tam znamena to "trakcni".
https://www.topbattery.cz/baterie-akumulatory/trakcni-baterie/
Ci to je len o tych zosilenych elektrodach, alebo je to len ine oznacenie EFB.

Ze je odolnejsia vyplyva uz z toho, ze je EFB.
Ale nevidim problem, podla mna je OK.

_________________
Subaru Forester 2.0i CVT Comfort MY16 (G91F >:-f / SJ6 ,,,,| (*_^) |,,,,)
Obrázek


sob úno 17, 2018 11:22 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
Příspěvky: 2136
Bydliště: Ostrava
Po diskusi a doporučeních zde jsem nakonec pořídil (i dle rad v prodejně specializované na autobaterie) CTEK 5.0.
Prvé nabíjení trvalo cca 4 hod, tak jsem zvědav (ale po informacích/zkušenostech místních ten rekondiční nabíjecí program riskovat nebudu).

_________________
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)


ned úno 18, 2018 8:34 am
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel

Registrován: úte led 10, 2017 8:22 am
Příspěvky: 347
Makovica píše:
Uplne presne nechapem, co tam znamena to "trakcni".
https://www.topbattery.cz/baterie-akumu ... i-baterie/
Ci to je len o tych zosilenych elektrodach, alebo je to len ine oznacenie EFB.

Ze je odolnejsia vyplyva uz z toho, ze je EFB.
Ale nevidim problem, podla mna je OK.


Trakční a startovaí baterie, to jsou dva odlišné pojmy.
Jedná se o "jiné" baterie, co se týče použití.
Trakční baterie nesnáší velké proudové "kopace" a libuje si ve stenoměrné (přiměřené) hodnotě nabíjecího a vybíjecího proudu v řádu do cca 10A.
Startovací baterie naopak snáší dobře ty vybíjecí "kopance" v řádech stovek ampér, ale kupodivu, dlouhodobě malý vybíjecí proud ji ničí !!!

Takže, startovací baterie do ekvipáže, a trakční baterie do karavanu, nebo do domácí UPSky. ;-D


Mareka,
chlapče zlatý, toho rekondičního programu se neboj !
"Odvolávám, co jsem odvolal, a slibuji, co jsem slíbil..."

Moje "švédská nabíječka" šla kupodivu po třech letech zákeřně a znenadání!!! do prdele, a tím pádem jsem byl tím, co mi "sdělovala" dezinformován. ,,|,, (>_<) ,,|,,
V hajzlu nebyla baterie, ale nabíječka, !!!

Měl jsem zrovna tři auta, a u všech anoncovala, že baterie stojí za hovno !!!
Jsem pěkně nasranej...

Nabíječka letěla do popelnice a zakoupena byla nová.


Do hajzlu s elektronikou a zlaté staré trafo s jednou diodou... [FUCK PC]


ned úno 18, 2018 11:46 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: ned čer 12, 2011 8:16 pm
Příspěvky: 3469
Bydliště: Opava
tak mi to doslo ...
za 33 USD :) (bez 5 centu)

jen stahnout nekde navod k pouziti ... a je to :)


Přílohy:
IMG_20180315_184344_resized_20180315_064418915.jpg
IMG_20180315_184344_resized_20180315_064418915.jpg [ 170.66 KiB | Zobrazeno 142 krát ]

_________________
koncernová dieslová stodola ...
ex WRX 2008
čtv bře 15, 2018 6:52 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 192 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 9, 10, 11, 12, 13

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: