Vaří auto
- Radislav
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 42
- Registrován: sob črc 12, 2014 3:25 pm
- Jméno a příjmení: Radislav Střílek
- Bydliště: Chřibská
Vaří auto
Pozdrav všem.
Chtěl jsem jen zeptat. Mám cca 3/4 roku Outback rok 2000 v AT. Do dneška super. Rozvody nové a výměnu olejů v automatické převodovce a v diferenciálu jsem také udělal. Nic méně v pondělí jsem po prvé vypnul klimošku a po cca 5 min jízdy auto začalo vařit a když mám nohu na plynu tak svítí žlutě VDC off. Dnes jsem to zkusil znova projet a nechal zapnutou klimatizaci. Auto sice jede v pohodě a nevaří, ale ukazatel teploty je stejně v červeném poli ( VDC svítí pořád, když přidám ). Nestalo se někomu něco podobného? Než to odvezu do servisu, abych věděl s čím mám počítat. ( nebo spíše , kolik to bude stát ). Občas mi ta teplota lítala nahoru, dolů i před tím, ale nikdy to nešlo do červenýho.
Chtěl jsem jen zeptat. Mám cca 3/4 roku Outback rok 2000 v AT. Do dneška super. Rozvody nové a výměnu olejů v automatické převodovce a v diferenciálu jsem také udělal. Nic méně v pondělí jsem po prvé vypnul klimošku a po cca 5 min jízdy auto začalo vařit a když mám nohu na plynu tak svítí žlutě VDC off. Dnes jsem to zkusil znova projet a nechal zapnutou klimatizaci. Auto sice jede v pohodě a nevaří, ale ukazatel teploty je stejně v červeném poli ( VDC svítí pořád, když přidám ). Nestalo se někomu něco podobného? Než to odvezu do servisu, abych věděl s čím mám počítat. ( nebo spíše , kolik to bude stát ). Občas mi ta teplota lítala nahoru, dolů i před tím, ale nikdy to nešlo do červenýho.
Nyní - Subaru Legacy Outback 2.5 ( 2000 )
Nyní - Subaru Legacy Outback 2.5 ( 2004 )
Nyní - Subaru Impreza 1.9 combi ( 1993 )
Kdysi - Subaru 1800 sedan ( 1980 )
Nyní - Subaru Legacy Outback 2.5 ( 2004 )
Nyní - Subaru Impreza 1.9 combi ( 1993 )
Kdysi - Subaru 1800 sedan ( 1980 )
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Vaří auto
Tesneni pod hlavama na 99%. U ctyrvalce sranda za pusu - do desitky. Jeste by to mohl byt chladic, jeho vicko nebo termostat, ale podle priznaku bych tipnul tesneni.
Podivej se do chladice (az tam nebude tlak!!), jestli nechybi chladivo a naopak, jestli neni plna expanska.
Podivej se do chladice (az tam nebude tlak!!), jestli nechybi chladivo a naopak, jestli neni plna expanska.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- Radislav
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 42
- Registrován: sob črc 12, 2014 3:25 pm
- Jméno a příjmení: Radislav Střílek
- Bydliště: Chřibská
Re: Vaří auto
Do chladiče jsem koukal a chladivo nechybí. Mám 2.5 čtyřválec, když to bude do desítky tak to je v pohodě a odvezu to tam. Díky za info.
Nyní - Subaru Legacy Outback 2.5 ( 2000 )
Nyní - Subaru Legacy Outback 2.5 ( 2004 )
Nyní - Subaru Impreza 1.9 combi ( 1993 )
Kdysi - Subaru 1800 sedan ( 1980 )
Nyní - Subaru Legacy Outback 2.5 ( 2004 )
Nyní - Subaru Impreza 1.9 combi ( 1993 )
Kdysi - Subaru 1800 sedan ( 1980 )
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22700
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Vaří auto
Koukal jsi fakt přímo do chladiče a ne do té nádobky vedle?
Jenom bych měl trochu strach, jestli to jezdilo s ručičkou v červenym, aby se tím neodkouřilo víc věcí
Jenom bych měl trochu strach, jestli to jezdilo s ručičkou v červenym, aby se tím neodkouřilo víc věcí
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Vaří auto
Radislav> do desitky v garazovym servisu na ruku, samozrejme. V autorizaku x3 Tesneni pocitej litr za kus https://granex.cz/autodily/subaru/legac ... avu-motoru srovnani hlav 500Kc/ks, tesneni ventildeklu cca 300Kc/ks https://granex.cz/autodily/subaru/legac ... ko-ventilu
K tomu chladivo dejme tomu litr, olej s filtrem cca 1500Kc. To je 6 tisic za material, a pocitam 8-12 hodin montaz a demontaz po 350Kc. Takze deset tisic, pokud se nic jinyho nevyvrbi (jako ze se vetsinou vyvrbi, treba prorezlej chladic nebo praskla hadice)
K tomu chladivo dejme tomu litr, olej s filtrem cca 1500Kc. To je 6 tisic za material, a pocitam 8-12 hodin montaz a demontaz po 350Kc. Takze deset tisic, pokud se nic jinyho nevyvrbi (jako ze se vetsinou vyvrbi, treba prorezlej chladic nebo praskla hadice)
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- davidherda
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 5783
- Registrován: ned led 04, 2015 2:11 pm
- Jméno a příjmení: David Herda
- Bydliště: podhradí Křivoklátu
Re: Vaří auto
Dělal jsi i vodní pumpu? Vyměnil bych termostat. To je nejmenší zlo, pak se uvidí co dál jestli to bude pumpa či to těsnění.
Těsnení to nutně nemusí být dělali mi to 2 auta, jedno byla vodní pumpa, druhý termostat. Týnce to dělal termostat. A Tigrovi snad vodní pumpa, nemo taky termostat, už si nepamatuji.
Těsnení to nutně nemusí být dělali mi to 2 auta, jedno byla vodní pumpa, druhý termostat. Týnce to dělal termostat. A Tigrovi snad vodní pumpa, nemo taky termostat, už si nepamatuji.
Outback 2.5X MY16 -Modrák
BRZ 2.0 MY13-BRZo
Outback 2.0D MY12 - služebáq
Outback 2,0D MY16-Goldback -ex
XV 2,0i MY18-iXVestr -ex
Forester 2,0XTi MY02-Silvestr -ex
Forester 2,0X MY03-Modrestr -ex
Forester 2,0X MY04-Pinkrestr-ex
Forester 2,5XT MY09-Černestr-ex
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24303
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Vaří auto
Taky bych učitě nezapomněl na to "obyčejné"víčko.Stojí to hlavně pár korun a není třeba se tím jezdit do servisu.Jistota je jistota,vícero lidí se s tímhletím už spálilo,či zbytečně trápilo.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49131
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vaří auto
Jinak tady ještě nezaznělo, že VDC off se rozsvěcí při dosažení určité teploty, zhruba kolem 105°C.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Vaří auto
Takže se hlásím jako příležitostný "vařič".
Po ujetí cca 50km to začalo vyhazovat kapalinu někde okolo expanzky (mokré bylo i všechnno pod ní) která je při ohřátem motoru naplní pár cm pod víčko. (fotky v příloze)
Zastavil jsem do dalších padesáti a zkontroloval co jde z výfuku-> všechno v normálu.
Po ujetí dalších 50km jsem zastavil, auto normálně topilo, sahara jela, nicméně asi za minutu se o kousíček zvedla ručička teploty, která se celou cestu držela lehce pod prostřední hodnotou. Přidal jsem zkusmo plyn a chvíli držel mezi 3-4K. Teplota začala stoupat až dosáhla 3/4 a tam se držela. Po povolení plyn. pedálu se ukazatel teploty přesunul téměř okamžitě do střední hodnoty a sahara po chvíli vypla.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=haklvEp ... e=youtu.be[/youtube]
Po dojezdu cca dalších 50km bylo v okolí expanzky sucho.
Zdálo se mi jako by v autě něco žbluňkalo ale nevím jestli to byla paliv. nádrž nebo mohla bublat chladící kapalina?
Po vychladnutí hladina kapalina na MIN.
Dolil jsem a ujel asi 20km, nicméně se mi zdá že trochu zmizelo.
Z výfuku pořád vychází jen bezbarvý kouř.
Hadice spíš měkké, po zmáčknutí to v expanzce zaklokotá.
Teplota se taky drží ale nijak jsem to nezatěžoval.
Občas se rozsvítí Check Engine a podle zvuku je nějaká netěsnost ve výfukové soustavě, to s tím asi souvislost mít nemůže, nebo ano?
Kolik otáček by měl mít motor těsně po nastartování?
Co byste z toho vyvodili?
Mám pro tenhle "problém" založit samostatné téma?
Otázky, samé otázky?
Po ujetí cca 50km to začalo vyhazovat kapalinu někde okolo expanzky (mokré bylo i všechnno pod ní) která je při ohřátem motoru naplní pár cm pod víčko. (fotky v příloze)
Zastavil jsem do dalších padesáti a zkontroloval co jde z výfuku-> všechno v normálu.
Po ujetí dalších 50km jsem zastavil, auto normálně topilo, sahara jela, nicméně asi za minutu se o kousíček zvedla ručička teploty, která se celou cestu držela lehce pod prostřední hodnotou. Přidal jsem zkusmo plyn a chvíli držel mezi 3-4K. Teplota začala stoupat až dosáhla 3/4 a tam se držela. Po povolení plyn. pedálu se ukazatel teploty přesunul téměř okamžitě do střední hodnoty a sahara po chvíli vypla.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=haklvEp ... e=youtu.be[/youtube]
Po dojezdu cca dalších 50km bylo v okolí expanzky sucho.
Zdálo se mi jako by v autě něco žbluňkalo ale nevím jestli to byla paliv. nádrž nebo mohla bublat chladící kapalina?
Po vychladnutí hladina kapalina na MIN.
Dolil jsem a ujel asi 20km, nicméně se mi zdá že trochu zmizelo.
Z výfuku pořád vychází jen bezbarvý kouř.
Hadice spíš měkké, po zmáčknutí to v expanzce zaklokotá.
Teplota se taky drží ale nijak jsem to nezatěžoval.
Občas se rozsvítí Check Engine a podle zvuku je nějaká netěsnost ve výfukové soustavě, to s tím asi souvislost mít nemůže, nebo ano?
Kolik otáček by měl mít motor těsně po nastartování?
Co byste z toho vyvodili?
Mám pro tenhle "problém" založit samostatné téma?
Otázky, samé otázky?
- Radislav
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 42
- Registrován: sob črc 12, 2014 3:25 pm
- Jméno a příjmení: Radislav Střílek
- Bydliště: Chřibská
Re: Vaří auto
Ahoj všem.
Tak u mě to je děravý chladič. Mizí kapalina. Jsem rád, že to není to těsnění.
Tak u mě to je děravý chladič. Mizí kapalina. Jsem rád, že to není to těsnění.
Nyní - Subaru Legacy Outback 2.5 ( 2000 )
Nyní - Subaru Legacy Outback 2.5 ( 2004 )
Nyní - Subaru Impreza 1.9 combi ( 1993 )
Kdysi - Subaru 1800 sedan ( 1980 )
Nyní - Subaru Legacy Outback 2.5 ( 2004 )
Nyní - Subaru Impreza 1.9 combi ( 1993 )
Kdysi - Subaru 1800 sedan ( 1980 )
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49131
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vaří auto
Tak děravý chladič je ta lepší varianta.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Vaří auto
No tak u mě je ten "problém" chladič nipparts bez přetlakového víčka. Může to dělat problémy? Jak?
Dolil jsem kapalinu do full, po ujetí 250-300 km je to mezi max a min. Stále se mi zdá že únik je víčkem v expanzce....
Dolil jsem kapalinu do full, po ujetí 250-300 km je to mezi max a min. Stále se mi zdá že únik je víčkem v expanzce....
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7828
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Vaří auto
Je tam čerpadlo, které vytváří v uzavřené soustavě samo nějaký tlak, aniž by se něco ohřálo.
Pokud tu soustavu máš uzavřenu jen víčkem expanzní nádržky, tak to vlastně uzavřené není.
Pokud tu soustavu máš uzavřenu jen víčkem expanzní nádržky, tak to vlastně uzavřené není.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Vaří auto
To jsem si tak nejak myslel. Takze vymena chladice za typ s vickem?
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10646
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Vaří auto
Ten chladič už nějakej inteligent měnil a dal tam jinej - z XT, ne z atmošky. Na XT je bez víčka, ale ten systém je tam jinej. Atmo má normálně víčko.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem