BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
npeter
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 404
Registrován: stř lis 04, 2009 11:19 pm

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od npeter »

Ke každému vstřikovači je palivová hadice za 2 tis. a pak je uvnitř motoru čerpadlo, které je dobré taky repasovat.


Sent from my iPad using Tapatalk
FORESTER 2.0X AT MY07
FORESTER e-boxer MY21
ex OUTBACK 2.0D MY09
ex OUTBACK 2.5i MY07
dále doma OUTBACK 2.5i MY19
Uživatelský avatar
Ladis
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 77
Registrován: pát úno 18, 2011 6:33 pm
Jméno a příjmení: Vladimir Nowak
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Ladis »

uvnitř motoru je maximálně olejová pumpa, čerpadlo nafty je nahoře na motoru, palivové hadice tam také nejsou, jsou tam totiž trubky
www.proturbo.cz - autoservis nejen pro vaše subaru - originál i aftermarket díly, stavíme a opravujeme motory, chiptuning, ecutek, haltech, apexi
npeter
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 404
Registrován: stř lis 04, 2009 11:19 pm

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od npeter »

při výměně vstřiků se k čerpadlu nedostali, repasovali ho až s výměnou bloku...a i kvůli vstřikům šel motor ven

hadice nebo trubky, stály balík a jsou údajně na jedno použití


Sent from my iPhone using Tapatalk
FORESTER 2.0X AT MY07
FORESTER e-boxer MY21
ex OUTBACK 2.0D MY09
ex OUTBACK 2.5i MY07
dále doma OUTBACK 2.5i MY19
Uživatelský avatar
Ladis
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 77
Registrován: pát úno 18, 2011 6:33 pm
Jméno a příjmení: Vladimir Nowak
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Ladis »

Samozřejmě že musel motor ven, když jsou vstřiky uvnitř hlav, na tom není nic překvapivého. Spíš mě zaráží, že když měnili palivové trubky ke vstřikům a museli mít sání odstrojené aby se na ně dostali, že nevyměnili i to čerpadlo, už jim přece vůbec nic nebránilo, už tam nic nepřekáží.
Přílohy
DSC_0218a.JPG
www.proturbo.cz - autoservis nejen pro vaše subaru - originál i aftermarket díly, stavíme a opravujeme motory, chiptuning, ecutek, haltech, apexi
Uživatelský avatar
filippek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2310
Registrován: úte úno 15, 2011 10:52 am
Jméno a příjmení: Filip Pecka
Bydliště: Jablonecko

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od filippek »

Ladis píše:diesel euro 5, 100 tis + dph, mám ho skladem
A na kolik tak cca vyjde práce s výměnou?

Odesláno z mého Lenovo A7010a48 pomocí Tapatalk
Nyní: Forester SG 2,0 r.v.05 poface
Bylo: Outback 3.0R H6, r.v.06
Bylo: Forester 2,0 XT r.v.04
Uživatelský avatar
Ladis
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 77
Registrován: pát úno 18, 2011 6:33 pm
Jméno a příjmení: Vladimir Nowak
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Ladis »

podle toho co všechno je poničené, většina dieselu má prasklou hlavu, polovina z nich má proprezlé palivové nebo vodní trubky, většinou je zničený i dvouhmotový setrvačník, protože právě on pohltil ten ráz když se zlomila klika ... takže ještě cca 30 až 50 tis za další materiál a práci
www.proturbo.cz - autoservis nejen pro vaše subaru - originál i aftermarket díly, stavíme a opravujeme motory, chiptuning, ecutek, haltech, apexi
Uživatelský avatar
filippek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2310
Registrován: úte úno 15, 2011 10:52 am
Jméno a příjmení: Filip Pecka
Bydliště: Jablonecko

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od filippek »

Tak to je fakt mazec. Já jen že někdy se objevují v inzerátech auta s mrtvým motorem za lákavý peníze, kdy i +100tis by ještě někdy stálo za úvahu. Takhle už ovšem to je v naprosté většině nesmysl.

Odesláno z mého Lenovo A7010a48 pomocí Tapatalk
Nyní: Forester SG 2,0 r.v.05 poface
Bylo: Outback 3.0R H6, r.v.06
Bylo: Forester 2,0 XT r.v.04
Fitipaldi
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 190
Registrován: stř kvě 05, 2010 12:02 pm

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Fitipaldi »

Máte někdo zkušenosti s výmazem OIL dilution pro diesel Euro 4 ?
Začal jsem trochu experimentovat.
Mám několik diagnostik. Ty však stačí jen na primitivní věci.
Pro boxer diesel Euro 4 doporučují FreeSSM, příp. ROMRAIDER.+ VAG kabel.
Ten VAG kabel jsem zakoupil.
FreeSSM stáhnul, doinstaloval ovladače.
Pomocí FreeSSM nyní zjistím stav všeho. Např. zaplnění DPF, stav oil dilution, dojezd v km do výměny oleje
a plno dalších volovin.
Nerad bych něco pošramotil. Dělali jste s tím někdo reset oil dilution ?
Pokud ano, jak jste postupovali ? Jinak u té nové verze 1.2.5 by to mělo jít.
Dík za radu.
SUBARU Impreza 2.0D MT MY 2010
danielo
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 228
Registrován: sob bře 29, 2014 6:52 pm
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od danielo »

No toto vsetko sa da riesit aj cez bluetooth ELM a TorquePro, mam sice EURO V, ale myslim ze to pouzivaju aj majitelia EURO IV. V TorquePro mam nastaveny alarm v pripade ze sa spusti regeneracia DPF a mohol som tomu prisposobit jazdny styl aby som mu co najviac ulahcil vypalenie DPF. Ak mas zaujem mozem tu hodit moje nastavenie s Custom PID pre TorquePro.
Subaru Forester 2.0D Comfort MT (SJ) MY14 Obrázek
Hyundai ix35 Style 4x4 2.0 CRDi 100 kW; MT; Machine Silver...2010-2014 Obrázek
Ford Focus II kombi 1.6 TDCi...2006-2010
Opel Vectra caravan 1.6i........2004-2006
Mazda 323F 1.5i..................2001-2004
Fitipaldi
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 190
Registrován: stř kvě 05, 2010 12:02 pm

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Fitipaldi »

danielo píše:No toto vsetko sa da riesit aj cez bluetooth ELM a TorquePro, mam sice EURO V, ale myslim ze to pouzivaju aj majitelia EURO IV. V TorquePro mam nastaveny alarm v pripade ze sa spusti regeneracia DPF a mohol som tomu prisposobit jazdny styl aby som mu co najviac ulahcil vypalenie DPF. Ak mas zaujem mozem tu hodit moje nastavenie s Custom PID pre TorquePro.
Já nechci nic pozorovat, potřebuji provést RESET OIL DILUTION, nejjednodušeji, jak to jen jde. Tak , jak to dělají v servisu, kde to provádí pomocí http://www.ecutek.com
diagnostiky a kabelu.

Bluetooth ELM a TorquePro to mám taky. Hezká hračka.

Určitě to jde udělat v ROMRAIDERu, jenže to je už na mě příliš složité. Nahrávají se do toho tabulky hodnot pro různá vozidla.
Programuje se v C++, posílají se přes terminál Hexa kódy apod.

SW FreeSSM je speciální nástroj právě pro SUBARU.

Zkusím to podle https://www.youtube.com/watch?v=-bnFeHwTZtg

pokud to půjde.

EURO V má tu výhodu, že to můžeš udělat i bez diagnostiky.
Na Euro IV je to bohužel problém.

Včera jsem to zkoušel na tom SW FreeSSM , rejpal jsem se v tom hodně dlouho. Závěr:

RESET OIL DILUTION udělat na FreeSSM nástroji NEJDE.
Sice vytáhnete všechny informace, co v tom autě jsou, ale nezměníte NIC.

Teď zbývá už jen ROMRAIDER.
Nainstaloval jsem ho, nahrál potřebné mapy pro boxer diesel.
No je to síla. To jsem právě nechtěl, aby to bylo takhle komplikované.
Ale našel jsem možnost spustit TERMINÁL pro spuštění hexa kódů.
Tak uvidíme, kam tato cesta povede.
Jak říká soused, bylo by to MOC JEDNODUCHÉ. :-D
Naposledy upravil(a) Fitipaldi dne stř říj 12, 2016 9:41 am, celkem upraveno 1 x.
SUBARU Impreza 2.0D MT MY 2010
danielo
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 228
Registrován: sob bře 29, 2014 6:52 pm
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od danielo »

No neviem či sa to dá na EURO V bez diagnostiky, to by ma celkom zaujímalo že ako sa to dá :-)

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Subaru Forester 2.0D Comfort MT (SJ) MY14 Obrázek
Hyundai ix35 Style 4x4 2.0 CRDi 100 kW; MT; Machine Silver...2010-2014 Obrázek
Ford Focus II kombi 1.6 TDCi...2006-2010
Opel Vectra caravan 1.6i........2004-2006
Mazda 323F 1.5i..................2001-2004
Fitipaldi
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 190
Registrován: stř kvě 05, 2010 12:02 pm

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Fitipaldi »

danielo píše:No neviem či sa to dá na EURO V bez diagnostiky, to by ma celkom zaujímalo že ako sa to dá

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Už se to tu psalo mnohokrát, musíte víc číst:

It also said the oil replacement data 'should' be reset..

start engine
depress & hold brake peddle
turn rear demister on
turn parker/clearance light on
turn rear demister off
turn lights off
turn rear demister on (again)
turn parkers on (again)
turn rear demister off
turn lights off
release brake

the glow plug light should blink for 5 seconds to confirm reset has been successful

note - the above steps need to be done pretty quickly. i think you have a max of 4 seconds between each of the above steps.. If it fails, let engine idle for 30 seconds, turn off for 15 seconds and retry..
SUBARU Impreza 2.0D MT MY 2010
Fitipaldi
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 190
Registrován: stř kvě 05, 2010 12:02 pm

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Fitipaldi »

Tak jsem začal laborovat. Pomocí FreeSSM sbírám data a dělám pokusy.
Přišel jsem na to, že zhruba na 50 km se zvedne zaplnění DPF o 1 %.
Koupil jsem nějaký přípravek na vyčištění DPF od LiquiMolly. Měl jsem nalít do plné nádrže asi 0.2 L , jenže mě nějak ujela ruka, není tam žádné odměřování,ryska, a nalil jsem
tam rovnou 0.5 L . Doporučené dávkování je jinak 1L na 300L nafty.
Po 200 km kleslo zaplnění z 55% na 46%. A to aniž by došlo k regeneraci.
Jestli to nekecá, tak je to celkem zajímavé. S touto srágorou to auto je trochu lenivější, jednou to spustilo i kalibraci při volnoběhu.
Uvidíme časem.
SUBARU Impreza 2.0D MT MY 2010
danielo
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 228
Registrován: sob bře 29, 2014 6:52 pm
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od danielo »

Isto je to 50km na 1% v DPF? To by znamenalo regenerácie kazdych 3250km :-) tak 5km na 1% DPF by som bral. Ja to sledujem uz skoro 2 roky a príde mi to nereálne.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Subaru Forester 2.0D Comfort MT (SJ) MY14 Obrázek
Hyundai ix35 Style 4x4 2.0 CRDi 100 kW; MT; Machine Silver...2010-2014 Obrázek
Ford Focus II kombi 1.6 TDCi...2006-2010
Opel Vectra caravan 1.6i........2004-2006
Mazda 323F 1.5i..................2001-2004
Fitipaldi
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 190
Registrován: stř kvě 05, 2010 12:02 pm

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Fitipaldi »

Přesně to vychází regenerace každých 800 km. Ta mnou uvedená hodnota je dána tím, že těch 50 km bylo najeto na zahřátém motoru, bez prudkých akcelerací, pozvolným přesunem po dálnici. Kdyby se jednalo o jízdu v kolonách, stání na křižovatkách, tahání přívěsu, s využitím potenciálu motoru, tak by to asi vypadlo jinak .
SUBARU Impreza 2.0D MT MY 2010
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“