Koupě staršího GT/WRX/STI

Inzeráty zakončené úspěšným prodejem/nákupem, které jejich majitel nevyžaduje smazat (prosíme o uvážlivé požadavky na smazání, pokud vlákna obsahují obecně užitečné informace). Inzeráty bez odezvy majitele starší jednoho roku.
Zamčeno
emve
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1585
Registrován: čtv dub 07, 2011 9:57 pm

Koupě staršího GT/WRX/STI

Příspěvek od emve »

Zakládám tohle vlákno, abych se podělil o zkušenosti při hledání a výběru starší víkendové hračky a perspektivního veterána.

Někdy okolo Vánoc jsem u sjezdovky viděl Imprezu GT a tak nějak mi došlo, že se mi to auto hrozně líbí a možná bych ho i chtěl. To jsem ještě netušil, jak složité je něco pěkného sehnat. Viděl jsem zatím 4 auta.

http://webcache.googleusercontent.com/s ... clnk&gl=cz
Modré GT MY97 z Valašska - kosmeticky téměř dokonalé (celolak), po repasi převodovky, ale trochu skládačka (komplet předěláno na facelift z dostupných dílů, takže budíky z US/UK verze apod), ani majitel nevěděl kolik má najeto (měněné budíky) a jen za poslední rok mělo asi 3 majitele, na STK legálně neprůchozí (komplet otevřený výfuk). Jediná funkční vada - pazvuky při zařazeném 5. stupni z převodovky (kvílení). Jinak jelo pěkně. Minulý týden jsem se rozhodl, že ho koupím, ale po návratu z Dolomitů už bylo pryč. Poslední inzerovaná cena 125 (prapůvodně 155)

http://www.tipcars.com/basic/karta.php? ... 1457908808
Modré GT MY99 z Vizovic - dovoz z CH, působilo na mě dojmem, že někdo (v bazaru je v komisi) dovezl GT ze Švajcu za 100 tisíc, přeleštil ho, vyčistil interiér, motorový prostor a snažil se z toho udělat voňavku, bylo tam dost kosmetiky a hnusné zadní lampy. Nájezd bych odhadoval vyšší, ale jelo celkem pěkně, zvuk opravdu krásný. Jediná funkční vada, při rychlejší akceleraci prudce cukalo při ubrání plynu a trochu i střílelo do výfuku. A to tam prý byl kat, předchozí GT to nedělalo ani bez katu. Tohle jsem škrtnul, protože dovozová STK, ekodaň, výměna zadních světel za origo a nějaký servis a jsme na 200 za ne zrovna top stav.

http://auto.bazos.cz/inzerat/58422886/S ... -160kw.php
Plzeňské GT Wagon MY99 - pěkný kombík, téměř origo stav, takže dost kosmetiky, puchýřky na zadních lemech, ale jinak pěkné auto za ty peníze. Funkční vady - pomalejší synchron na 3. stupni, motor lehce vibroval (opticky při otevřené kapotě i pocitově při stání na neutrál) a zmiňovaný tlak turba nefunkční (ukazoval 1,5 baru, přitom dynamika standardní pro GT). Zajímavé bylo mnohem lehčí řízení okolo středové polohy oproti GT z Vizovic. Asi 2 dny jsem byl rozhodnut ho koupit, ale pak mi došlo, že tohle jsem vlastně vůbec nechtěl a jsem povrchní pozér, který chce modrý sedan s křídlem. :845:

http://auto.bazos.cz/inzerat/58365097/S ... -po-GO.php
Modré WRX MY04 - v rámci sledování inzerce GTéček mě zaujalo blobeye WRX, které v zásadě není nikterak dražší, než pěkné GT po něco málo investicích. Zaujala mě především specifikace, tedy motor série, výfuk supersprint, BOV od HKS a tlakoměr turba, tedy velmi decentní a rozumný tuning. A musím říct, že ani jízdně nezklamalo. Konečně auto, kde jsem nenašel funkční vadu a i celkově jsem byl z auta nadšen. Není sice tak puristické jako GT, kde člověk slyší úplně všechno, mnohem víc vnímá rychlost i zvuk motoru. Ale co trochu chybí po emoční stránce dohání WRX použitelností - podvozek komfortní a tichý i po Praze, motor/výfuk při konstantní jízdě celkem tichý, ale pod plynem pěkný bublavý zvuk a la GT. Je taky znát obrovský posun v kvalitě interiéru/odhlučnění, s WRX se už dají jezdit i delší trasy, s GT by to bylo celkem utrpení.

Prozatimní závěr, pokud se WRX zítra neprodá vážnému zájemci, v úterý pro něj jdu. Mimochodem, nezná někdo ? Jediné drobné mínus, je to US verze. Zásadní rozdíly by tam snad neměly být. Delší dobu ho prý měl někdo z AWD. Uvidíme jak to dopadne. V zásadě hledám GT, nebo WRX STI MY04 s DCCD, ale to jsem v inzerci v podstatě neviděl. Po svezení v blobeye WRX beru i WRX MY04.

Zajímavé také je, že všichni tyhle auta prodávají po 3-4 měsících (po zimě), což na jednu stranu chápu, ale jako kupující bych preferoval kupovat auto, o které delší dobu pečoval 1 člověk, než auto, na kterém se za 2 roky vystřídalo 5+ lidí. :655:
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
Uživatelský avatar
pavelblz
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 177
Registrován: úte zář 01, 2009 8:29 pm

Re: Koupě staršího GT/WRX/STI

Příspěvek od pavelblz »

Pokud by tě zajímalo, dospěl u mě čas na prodej GT. Důvodem je, že potřebuji pracanta nejlépe Forestra.
Měl jsem ho jako druhé auto pro radost a dal jsem do něj dost peněz...
Kdyztak napiš SZ a řeknu ti k němu více..
Zatím nikde neinzeruji
Přílohy
IMG_20150418_194040.jpg
Forester 2006 2,5XT
Forester 2006 2,0-ex
Impreza GT kombi 2000-ex
Impreza 2,0GX kombi 2001 -ex
emve
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1585
Registrován: čtv dub 07, 2011 9:57 pm

Re: Koupě staršího GT/WRX/STI

Příspěvek od emve »

Díky za nabídku. Pošlu SZ.

Jinak WRX se podle očekávání prodalo, což jen potvrzuje, že pokud se objeví něco pěkného, je třeba jednat rychle. :!:

Hodně se mi podle fotek líbí tohle, až na tu cenu. :-)
http://www.sportovnivozy.cz/75144-subar ... 0-wrx-zlin
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
Uživatelský avatar
.dundee.
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2869
Registrován: stř kvě 18, 2011 1:08 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Praha

Re: Koupě staršího GT/WRX/STI

Příspěvek od .dundee. »

Na fotkách vypadá fakt pěkně.
Ale zřejmě s ní jezdil pes - pokousanej volant i madlo řidičových dveří :-)
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
emve
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1585
Registrován: čtv dub 07, 2011 9:57 pm

Re: Koupě staršího GT/WRX/STI

Příspěvek od emve »

Na volantu nic nevidím, ale to madlo tak vypadá u starších GT docela běžně. U toho vizovického bylo ještě mnohem horší.
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
Uživatelský avatar
.dundee.
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2869
Registrován: stř kvě 18, 2011 1:08 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Praha

Re: Koupě staršího GT/WRX/STI

Příspěvek od .dundee. »

Další GD WRX STi MY2004 k dispozici:
http://www.sportovnivozy.cz/75194-subar ... cin?fz=vse
.. a vypadá jak sériovka, ani v interiéru není nic navíc.
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
emve
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1585
Registrován: čtv dub 07, 2011 9:57 pm

Re: Koupě staršího GT/WRX/STI

Příspěvek od emve »

Viděl jsem, od ledna prakticky denně sleduju GT/WRX/STI na sportovních vozech, bazoši a tipcars. :-)

Nevím proč, ale tohle mě nějak nezaujalo. Ty polepy, kola, výfuk... Ano, dá se to změnit, ale něco to vypovídá o tom, kdo a jak s tím jezdil. Není to úplně můj styl.

Minulé léto/podzim bylo delší dobu v nabídce STI MY04 za 320 a vypadalo, jak kdyby vyjelo z fabriky. Tehdy jsem ještě nevěděl, že takové nabídky se moc často neobjevují.

Každopádně jak jsem psal, když už WRX STI MY04, tak bych preferoval s DCCD, tedy vlastně MY05. Otázka kolik jich vůbec je a za kolik by bylo. :-)
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
Uživatelský avatar
.dundee.
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2869
Registrován: stř kvě 18, 2011 1:08 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Praha

Re: Koupě staršího GT/WRX/STI

Příspěvek od .dundee. »

emve píše:..Každopádně jak jsem psal, když už WRX STI MY04, tak bych preferoval s DCCD, tedy vlastně MY05. Otázka kolik jich vůbec je a za kolik by bylo.
Tomu rozumím, ale těch je opravdu jak šafránu ...
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
Uživatelský avatar
j3rry
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1024
Registrován: pon dub 16, 2012 9:58 pm
Jméno a příjmení: Tomáš H.
Bydliště: Brno/Karviná/Pržno

Re: Koupě staršího GT/WRX/STI

Příspěvek od j3rry »

emve píše:něco to vypovídá o tom, kdo a jak s tím jezdil. Není to úplně můj styl.

Každopádně jak jsem psal, když už WRX STI MY04, tak bych preferoval s DCCD, tedy vlastně MY05
:655:
1999 SF Subaru Forester 2.0 5MT
1995 GC8 Subaru Impreza WRX STi - sold
1996 Mazda MX-5 NA 1.6 66kw - R.I.P.
2005 Subaru Legacy 3.0R 6MT Spec.B Sedan - R.I.P. (ale resurrected a teď kdesi stále spokojeně vrčí)
2004 Subaru Legacy 2.5 5MT Sedan - R.I.P.
Uživatelský avatar
OZP
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 4313
Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
Jméno a příjmení: Ondřej
Bydliště: Praha

Re: Koupě staršího GT/WRX/STI

Příspěvek od OZP »

MY2005 blob už ma roztec 5x114 jako MY2006 hawk, kdo ví kolik dalších dílu bude jinych než je na starších blobech. To DCCD je taky jine, než se dávalo do hawku (chybí některá čidla). Bude zajímavé na to pak shánět díly...
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017
/ OZP SUBARU Youtube
Uživatelský avatar
.dundee.
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2869
Registrován: stř kvě 18, 2011 1:08 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Praha

Re: Koupě staršího GT/WRX/STI

Příspěvek od .dundee. »

GD STi MY2005 s DCCD má VendaSTI.
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
Uživatelský avatar
OZP
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 4313
Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
Jméno a příjmení: Ondřej
Bydliště: Praha

Re: Koupě staršího GT/WRX/STI

Příspěvek od OZP »

A prave s ním sem tyhle drobný rozdíly nedávno řešil, jsme skoro sousedi :)

Chtěl Skácela do auta ale právě kvůli chybějícím cidlum DCCD by ho to stalo min o 10-15tis. víc.
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017
/ OZP SUBARU Youtube
emve
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1585
Registrován: čtv dub 07, 2011 9:57 pm

Re: Koupě staršího GT/WRX/STI

Příspěvek od emve »

OZP: Díky za info, zajímavé.

Uvidíme, co se objeví v inzerci. Nejpozději na podzim bych chtěl, aby něco bylo doma (na zimu). Teď na to nespěchám.
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
Uživatelský avatar
j3rry
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1024
Registrován: pon dub 16, 2012 9:58 pm
Jméno a příjmení: Tomáš H.
Bydliště: Brno/Karviná/Pržno

Re: Koupě staršího GT/WRX/STI

Příspěvek od j3rry »

K DCCD:

1. GC8 Type R + Type RA

Implicitní rozdělení točivých momentů mezi nápravy 35:65, absence mezinápravového samosvoru, DCCD pouze manuální režim s tím, že v režimu open je to 35:65 implicitně čtyřkolka, po ztrátě adheze na zadní nápravě je to v podstatě zadohrab. Se skácelem pak pracuje aktivně v rozmezí 50:50 až 35:65 + do úplného "otevření", tedy s 15% točivého momentu s tím, že čistě otevřený režim není nikterak omezen.

Standartně R/RA má nápravový samosvor jen vzadu, přední špéru měly jen limitky

2. MY2005 "jednorožec" :D - implicitní rozdělení točivých momentů mezi nápravy 35:65 s tím, že si nejsem zcela jist, zda-li 2005ka má, nebo nemá mezinápravový samosvor, který by DCCDčko v režimu "open" v manuálním režimu nějak "brzdil v rozletu". Z toho vyplývá následující:

a) buď 2005ka nějaký ten mezinápravový samosvor má, a pak je krajní rozdělení točivých momentů mezi nápravy v režimu open 35:65 s tím, že toto je určeno právě tím samosvorem

b) nebo mezinápravový samosvor, který by DCCDčko v režimu open omezoval není, a pak je to v manuálním režimu podobné, jako u GC8

Každopádně se skácelem pak DCCDčko pracuje s 15% točivého momentu. I bez skácela má samozřejmě auto "jakýs takýs" (než mi kámoš rozstřelil SpecBčko, volal jsem panu Skácelovi a řešil s ním dodělávku DCCD + jeho systém do toho šestikvaltu) auto režim

3. 2006+ - implicitní rozdělení točivých momentů mezi nápravy je 41:59. DCCD v manuálním režimu ani v režimu open nepošle na zadek víc, jak těch 59% točivého momentu, protože je bržděno v rozletu mezinápravovým samosvorným diferenciálem. Tedy i ŘJ pana Skácela pak pracuje jen s 8% točivého momentu.

- z výše uvedeného vyplývá, že nejvíce se skácelem člověk vytěží u aut s DCCD do r.v. 2005 včetně, resp. s převodovkou z daného typu.

- new age a pozdější STička měly všechny samosvor i na přední nápravě.

Víceméně střípky paměti z asi třičtvrtěhodinového telefonátu s panem Skácelem á podzim/zima 2014, kdy jsem začínal zjišťovat možnosti vestavění DCCD + ŘJ Skácel do svého onehdá Spec.B, které má STi 6MT převodovku bez DCCD. Za informace ručím s výjimkou přítomnosti mezinápravového samosvoru u STi MY2005.

Spec.C STička a další limitky ve výše uvedeném neřeším.

Snad se Vám to info bude při výběru víkendové hračky hodit :)

P.S.: Můj " :655: " smajlík byl samozřejmě narážkou na to, že člověk, který preferuje DCCD řeší, jak se s autem jezdilo. Předpokládal jsem, že DCCD člověk chce z určitých důvodů a jen tak pro pivní bragging to asi nebude :811:
1999 SF Subaru Forester 2.0 5MT
1995 GC8 Subaru Impreza WRX STi - sold
1996 Mazda MX-5 NA 1.6 66kw - R.I.P.
2005 Subaru Legacy 3.0R 6MT Spec.B Sedan - R.I.P. (ale resurrected a teď kdesi stále spokojeně vrčí)
2004 Subaru Legacy 2.5 5MT Sedan - R.I.P.
emve
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1585
Registrován: čtv dub 07, 2011 9:57 pm

Re: Koupě staršího GT/WRX/STI

Příspěvek od emve »

j3erry: Díky za info. Smajl jsem skutečně nepochopil a nechápu ani teď. Protože preferuji DCCD, tak mi má být jedno kdo a jak s tím jezdil ?

Jinak zde dříve diskutované STI (http://www.sportovnivozy.cz/75194-subar ... -sti-jicin) je zcela nepochybně to jisté, které už bylo v inzerci na fóru na podzim a prodalo se - https://subarufanclub.cz/forum/viewtopi ... =42&t=5269.

Někdo si s tím přes zimu zablbnul a na jaro nasadil pro jistotu ještě vyšší cenu, než za jakou se to prodalo na podzim.
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
Zamčeno

Zpět na „Ukončené inzeráty (archiv)“