První koupě Imprezy

Inzeráty zakončené úspěšným prodejem/nákupem, které jejich majitel nevyžaduje smazat (prosíme o uvážlivé požadavky na smazání, pokud vlákna obsahují obecně užitečné informace). Inzeráty bez odezvy majitele starší jednoho roku.
Zamčeno
Uživatelský avatar
Jehla23
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 280
Registrován: sob čer 28, 2014 12:50 pm
Jméno a příjmení: JJ
Bydliště: Chomutov

První koupě Imprezy

Příspěvek od Jehla23 »

Ahoj všichni, jsem tu nový, neznám nikoho s tímhle mazlikem, tak jsem si našel toto fórum a snad mi poradíte :-)

Momentálně mám Fabia 1,4 MPI a pořád okukuji nějákou Imprezu za pěkný peníz.

Měl bych na vás dotazy ohledně orientačních cen oprav věcí jako jsou rozvody, ložiska, brzdy, tlumiče, čepy apod., vůbec si to neumím představit a jak jsou díly dostupné? Zda mi někdo může porovnat ceny Imprezy a klidně Fabie či něco podobného? Pokud bych něco dělal sám a v mé blízkosti origo servis není, takže u známého. Pokud má někdo zkušenosti s auty typu VW, Škoda, Seat a ví, jak se podvozek někdy i neskutečně s*al, tak jak je to v porovnání s Imprezou?
Jaký motor mi doporučit, něco aby to nebyl nechutný žrout a přitom to něják jelo a jak je na tom celkově se spolehlivostí? Přemýšlím o 1,6 70kw myslím rok výroby 2001, že by to mohl být takový střed. 1,5 je mi trochu nesympatický. Asi nejvíce mi jde o to, být majitelem Subaru Impreza :)
A také co se cestování týče, hluk motoru je mi ukradený, ten chci slyšet :) , pohodlí, kufr? :) podvozek je prý tužší, ale za to velice stabilní, ať je to jakákoli motorizace.
A poslední by mě zajímalo nějáké nedostatky co by jste Impreze vytkli, klidně i maličkosti? :)))

Děkuji vám moc i za částečné odpovědi, i ty by mi pomohli :)
Obrázek

Škoda Fabia 2001 1,4 ................. prodáno
Citroen Saxo 2002 1,1 ............... >
Subaru Impreza 2000 2,0 ........... >
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: První koupě Imprezy

Příspěvek od VDC »

Ahoj Jehlo, vítej u nás na fóru. Co se srování cen dílů týče, tak jsem přesvědčen, že běžný spotřebák zase o tolik dražší nebude. Díly, které nejsou v druhovýrobě lze v mnoha případech pořídit na vrakárnách, kterých je tu po Čechách několik. Podvozkově je Impreza bezproblémové auto.

Co se motoru týče, tak určitě přemýšlej o dvoulitru. Je to ideální volba výkon/spotřeba. Menší obsahy mají spotřebu téměř totožnou a výkon menší. Nesmíš zapomenout, že motor musí točit třemi diferenciály a pohánět obě nápravy. To je prostě náročnější na výkon motoru. Svezení ti ovšem poskytne nesrovnatelné. :)

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Mareka
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2591
Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
Jméno a příjmení: Marek
Bydliště: Ostrava

Re: První koupě Imprezy

Příspěvek od Mareka »

Podepisuju predsedova slova a mozna by bylo i dobre at napises odkud jsi - nekdo z okoli bude urcite schopen popsat vse osobne nebo auto predvezt.

A taky projdi mistni fora - je tam spousta informaci, ktere pomuzou.
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
Uživatelský avatar
Ladaf
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1196
Registrován: ned črc 17, 2011 11:43 am
Bydliště: Praha - Řepy

Re: První koupě Imprezy

Příspěvek od Ladaf »

Ahoj Jehlo, jak psal VDC, tam míň než dvoulitr opravdu nebrat.
měl jsem Imprezu MY05 2,0i sedan a používal jsem jí jako každodenní auto na ježdění do práce a i jako pracovní - servisní náklady a papkala mi cca10l na 100km
v té době byl doma ještě Focus MY98 2,0i sedan a proti réze byl jakoby za plynem živější (nemusel rozhýbávat tu 4x4) i spotřeba byla menší cca 8l na 100km, interiéry porovnávat nebudu, co mi trošku na réze vadilo oproti fokusu byly ty obří panty víka kufru, co strašně překážej když auto naložíš :655: , ale jízdní vlastnosti to zas přehoděj na druhou stranu a tady jednoznačně vede réza :supeer: ježdění do práce jsem si užíval a hledal jsem různý cesty a necesty kudy do práce jet :drive:

no a těď mám imprezu ve větší kastly (Legacy) a s turbínou co žere všechno okolo silnice ::-DDD: a za nic bych už neměnil :supeer: ( no možná jedině za EVO 3 nebo Evo 6 TME :bp: )
for fun: Subaru Legacy Turbo skoro RS-RA, MY93
for work: Subaru Impreza 2.0R, MY07 <= ex Subaru Impreza 2.0 Sport RS, MY05
Uživatelský avatar
kiti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3387
Registrován: pát kvě 18, 2012 7:12 pm
Jméno a příjmení: Květoš
Bydliště: Brno-venkov

Re: První koupě Imprezy

Příspěvek od kiti »

Ahoj jehlo,
další řešení je zúčastnit se nějakého subaru srazu a probrat problematiku osobně s majitelem podobného typu vozu o který máš zájem atd.
Nebo jak už tady padlo napsat odkud jsi a potkat se a zjistit podrobnosti. Pokud ale podlehneš kouzlu subaru a zjistiš pokud nebudeš chtít sériové auto tak to chce skutečně odborníka který poradí.
Jsou to totiž skutečně neskutečná auta.
Forester 2,5 XT 2010 manuál
Uživatelský avatar
Jehla23
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 280
Registrován: sob čer 28, 2014 12:50 pm
Jméno a příjmení: JJ
Bydliště: Chomutov

Re: První koupě Imprezy

Příspěvek od Jehla23 »

Děkuji vám moc :) jde mi například o pojistku ta u 2.0 bude o dost vyšší. A pořád váhám zda kombi nebo sedan :) jelikož mám kombíky rád, ale v tý Impreze mi jednou sedne jednou ne.. Jinak, jsem z Chomutova (Ústecký kraj) kdyby někdo nevěděl :D pokud by tu někdo byl z blízkého okolí a něco mi povyprávěl popř. ukázal byl bych moc rád :)
Obrázek

Škoda Fabia 2001 1,4 ................. prodáno
Citroen Saxo 2002 1,1 ............... >
Subaru Impreza 2000 2,0 ........... >
Uživatelský avatar
martinant
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2214
Registrován: úte čer 28, 2011 8:12 am
Jméno a příjmení: Martin Antoš
Bydliště: Rokytnice n. Jiz.

Re: První koupě Imprezy

Příspěvek od martinant »

Vítej Jehlo :pr: Jak všichni píšou. Míň nez dvoulitra nebrat. Mám sice starší rézu (1996-2.0l 85kw) než je tvoje představa a díly se daj sehnat všechny a i za slušnou cenu. Jezdí "celkem" pěkně. Já to mám min. za 10l. A povinný ručení mám asi 3,5tkč. Stejně jakmile si ji koupíš pojezdíš dostaneš diagnozu :subaru: tak začneš pokukovat po turbíně "Impreza GT" WRX popř.STi to už ale zaleží na tvých možnostech. To je jiná liga.
Odesláno z rozežranýho jabka.

Subaru Impreza 2.0 GH MT MY 08. 11,2l/100km
ex. Subaru Impreza 2.0 gl MT MY96.
Uživatelský avatar
Jehla23
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 280
Registrován: sob čer 28, 2014 12:50 pm
Jméno a příjmení: JJ
Bydliště: Chomutov

Re: První koupě Imprezy

Příspěvek od Jehla23 »

3,5tkč ročně? Jestli jo, tak je to nádhera.. Je mi 22 let, takže mě pojištění na 1,4 vyšlo za poslední rok na 8 tisíc..:D jsem mladej, takže peněz jak šlupek nemám, ale chci auto co nebude kupa problémů..projížděl jsem recenze po internetu a všude jiné než pozitivní reakce snad ani nebyli. Mě sice mě fabka nikdy nikde nenechala, ale Impreza je tak něják můj sen (asi jako u většiny z vás :) ) než si ji pořídím, nebude to hned a bude to ještě trvat než si o tom více zjistím, třeba i vyzkouším a hlavně vyberu do které půjdu, protože je to docela těžké :))) Jo a abych nezapomněl, existuje u imprezy také dílenská příručka? V češtině nejspíš nebude..ale obrázky budou stačit :)

Jinak jsem moc rád, že komunita Subaru konkrétně Imprezácká žije :) to je jedna z dalších věcí kterou oceňuji, u fabky se mi to kolikrát dost hodilo. Snad se s vámi uvidím na nějákém srazu a přijedu svou Imprezou :)
Obrázek

Škoda Fabia 2001 1,4 ................. prodáno
Citroen Saxo 2002 1,1 ............... >
Subaru Impreza 2000 2,0 ........... >
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: První koupě Imprezy

Příspěvek od VDC »

Když máš takhle nízkej bonus, tak bude pojistka samozřejmě vyšší, ale rozhodně ne o nějaký megatisíce. Když si necháš spočítat nejlevnější ručení, tak se určitě nedostaneš o moc výš, než platíš u tý fabky.
Když je ti takhle málo, tak chápu, že asi řešíš kačky. Řešení je dát do rézy plyn a budeš jezdit za míň, než s tou fábií. Co se karoserie týče, tak kombík ti kromě prostoru navíc, nabízí bonus v podobě redukce. To znamená převod dopomala, který se ti může hodit při tahání těžšího vleku, v terénu nebo ve sněhu.

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Jehla23
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 280
Registrován: sob čer 28, 2014 12:50 pm
Jméno a příjmení: JJ
Bydliště: Chomutov

Re: První koupě Imprezy

Příspěvek od Jehla23 »

Už jsem si to prohlídl, zas o tolik dražší by nebylo..okolo těch 8 000, takže žádná změna, což je fajn :)

A tu redukci, to má jenom kombík? Toho plynu se bojím, že mi to bouchne pod zadkem, vím, že by se to stát nemělo, ale nebyl bych si jistý mít ho tam :D dostat se s tím lehce pod 8 litrů je určitě také možné :)

A kolik ten dvoulitr umí najet km? :) Nacházím zatím auta co mají najeto cca 180000 km, je to akorát nebo moc?
Obrázek

Škoda Fabia 2001 1,4 ................. prodáno
Citroen Saxo 2002 1,1 ............... >
Subaru Impreza 2000 2,0 ........... >
Uživatelský avatar
vena
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1544
Registrován: pát lis 04, 2011 9:10 am
Bydliště: železná ruda
Kontaktovat uživatele:

Re: První koupě Imprezy

Příspěvek od vena »

Plynu se neboj,většina bude mít chycený zadní lemy nad kolama rzí,chce to zkontrolovat oleje množství, výměny (zadní diferenciál-2 šrouby spodní vypustnej horní nalejvací/měřící*0,8l ,převodovka má náplň s předním diferenciálem-merka v motor.prostoru,koukat na rovnoměrně sjetý všechny 4gumy,pokud nějakej hukot (dost často ložiska v kolech kaput/2-2500 kus.,o sedanu se říká že je vyvazenejší,kombik má redukci.určitě min.2litr,při zkušební jízdě mu pořádně dej za uši, zahřátý, zkus jak řadí podrazuje,(je jich dost,a do zimy máš čas něco sehnat.
Citroen C5 2.2Hdi 09, Subaru Outback 2.5 12
Uživatelský avatar
ladis77
Strážce pokladu
Strážce pokladu
Příspěvky: 6133
Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: První koupě Imprezy

Příspěvek od ladis77 »

jo a hlavne si NEsedej do turbiny, pac pak ti prijde vsechno liny ::-DDD: ale spotreba bude jen o 1l vyssi, ale ten pocit kdyz to seslapnes ......
jinak s 8l rozhodne nepocitej, jak je psano vyse, roztacis 4 kola prez 3 dify a to proste je nejakej odpor, co se projevi na spotrebe. taky subaru motory se musej vic tocit, aby jely. takze nejaky prevalovani okolo 3tis na normalni jezdeni ok, ale pro predjeti je to potreba trochu roztocit.
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
Uživatelský avatar
Mareka
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2591
Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
Jméno a příjmení: Marek
Bydliště: Ostrava

Re: První koupě Imprezy

Příspěvek od Mareka »

Vím že hledáš něco novějšího, ale zachovalá "babička" s jasnou minulostí a od zkušeného uživatele, který umí poradit, taky nemusí být špatná....
www.subarufanclub.cz/forum/viewtopic.php?f=15&t=3587
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
Zdeny
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 471
Registrován: ned kvě 22, 2011 8:25 am
Jméno a příjmení: Zdeněk Horáček

Re: První koupě Imprezy

Příspěvek od Zdeny »

Abych nebyl takový optimista, jako všichni nade mnou:
Myšlenka, že si pořídím 13 let staré Subaru a nebudu mít víc problémů, než s 8 letým VW zázrakem, je zcela zcestná.
Důvodů je několik:
- SUbaru a zejména Impreza bývá snem mnoha mládenců, kteří ji pořídí a při prvním větším problému ji pošlou do svět = v totmo věku už nepůjde v totální většině o vůz, který zpočátku nebude vyžadovat nemalu investici, aby se o něm dalo říct, že je ne v dobrém, ale slušném stavu.
- SUabru bývá někdy zamněnováno s tankem, traktorem, buldozerem nebo minimálně s Tatrou 813. Tzn., že mládenec, co Imprezu koupí, vymetá ty nejrozmlácenější okresky, aby záhy přišel na to, že potřebuje nutně opravit alepsoň přední nápravu, neb tu něco mlátí, klepe a vibruje. Ovšem po prvním telefonátu do Suabru servisu se zhrozí a prožívá bezesné noci, protože GO přední nápravy vč. brzd vychází na cca 20 tisíc koru = 1/4 ceny auta.
- Jelikož Impreza bývala kdysi v pravěku vítězným vozem WRC, mládenec žije v domnění, že i jeho 1,6 či 1,8 (nedej bože už 2,0i) je ze stejné líhně a po motoru vyžaduje stejné výkony. Záhy zaplaká, protože v podobném režimu jízdy Impreza nebude nárokovat 5,5l/100 km nafty, jako kdejaká potuněná Oktávka či Golf, ale řekne si o 12-13 ale i 14/100 l benzínu a to je setsakra rozdíl. Mládenec nebude přeci jezdit po rovině 80km/h, aby stlačil spotřebu na přijatelných 9/100, to by bylo pod jeho úroveň, protože kdejaké CLio s 1,2 či Fabia HTP mu ukáží zadek. Takže mládenci nezbývá, než aby solil u benzínky co 400-500km čístky kolem 1800 Kč. To může být tak 2-3 do měsíce, což pro nemálo mládenců může být problém likvidační.
- I stane se pak, že se objeví inzerát nabízející Imprezu v zázračném stavu bez investic za směšný peníz, s odůvodněním, že potřebuji "rodinné auto", což v překladu znamená Oktávku f TDI a n hlínách.

Jo jo, Subaru je výborná značka, ale je to jen stroj a od ostatních auta se vůbec v ničem neliší. Vlastně ano, že díky výše uvedeným artiklům, co jsem napsal, vyžaduje dáááááleo vyšší náklady na provoz. Už teď mám podezření, že mládenec otáčí každou korunu, smlouvaje o výší povinného ručení a to není dobrý okamžik pro pořízení Imprezy - JAKÉKOLIV, to si řekněme na tvrdo a bez obalu, protože náklady proti Fabii budou doslova astroinomické. A kdo bude mládenci tvrdit, že ne, tak lže. I to POV bude násobeno koeficientem "mladosti řidiče" a "značkou Subaru" daleko více, než stejný Focus, například. A radit mu nákup na vrakáčích? ANo, to je sice jedna možnost, ale obávám se, že to k bezstarostným nocím nepřispěje.

Já navrhuji napřed pročíst dostupné technické pasáže na různých forech, obeznámit se s nejčastějšími technickými závadami od dejme tomu výměných různých čidel (namátkou knock sensor, lamdby, atd...), přes klepání motoru díky přidřeným klikovkám, spotřebě oleje, rzi, prvcích náprava a podobně. S objektivními informacemi pak zvážit svoji finanční situaci a Imprezu koupit jen v případě, že bude mojue peněženka schopná provoz Subaru potažmo jen Imprezy utáhnout.

Turbu se vyhni, ne proto, že bys pak nic jiného nechtěl, což je možná i pravda, ale obávám se, že v návalu euforie vyvovalém přívalem adrenalinu, ji v první zatáčce ropzstřelíš o strom, neb jízda s pohonem 4x4 není samospásná, ba naopak někdy bývá velmi zrádná. Toto mi věř!

Tak hodně štěstí při výběru.

Na závěr ti dám jednu radu, což mládenec ve věku mého nejmladšího syna jistě bude brát v potaz. I pro Subaru platí kruté fyzikální zákony a věř, že ty většinou vítězí nad emocemi. U silnic je dost křížků, které tam stojí jako vzpomínka na ty, kteří si mysleli,. že fyzku pokoří. Bohužel zůstalo jen u toho myšlení. Ber to jako dobrou radu pro vstup do světa SUbaru.
Uživatelský avatar
adavid555
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 237
Registrován: sob zář 26, 2009 8:11 pm
Jméno a příjmení: David
Bydliště: Karviná
Kontaktovat uživatele:

Re: První koupě Imprezy

Příspěvek od adavid555 »

Zdeny: hodně dobře jsi to napsal. Nezbývá než souhlasit.
passat b5.5 V6
Zamčeno

Zpět na „Ukončené inzeráty (archiv)“