Stránka 3 z 5

Re: Subaru forester

Napsal: úte čer 25, 2019 12:39 pm
od Raasha
Jackylle píše:Hlavně takových aut se objevuje na výběr dost... není důvod se upnout na tohle jediné.
Tohle máš asi daleko... ale jen jako příklad, že jsou

https://www.sauto.cz/osobni/detail/suba ... oFrom=list
20kkč navíc, někde o 70.000 víc najeto... Já vím, že jich je víc, ale právě takhle o dost dražších...
Přímo v autorizáku, který tady má docela dobrou pověst.

Re: Subaru forester

Napsal: úte čer 25, 2019 12:40 pm
od mari75
Ten vypadá moc dobře a dle popisu je vše podstatné udělalo

Re: Subaru forester

Napsal: úte čer 25, 2019 12:49 pm
od Jackylle
Já ti rozumím... jak píšou ostatní, vezmi si s sebou někoho, kdo tomu rozumí, pořádně to zkontrolujte a možná to auto je dobré.
Anebo je nějaký důvod, proč to stojí o 20 -30 tis méně než srovnatelné jinde a ve finále do toho vrazíš mnohem více.
Lidi nejsou blbí, aby prodávali auta v dobrém stavu pod běžnou cenou.

Re: Subaru forester

Napsal: úte čer 25, 2019 12:58 pm
od mari75
Raasha- Dle místních, co mají zkušenosti z Dancarem, se jim dá věřit. Rozdíl mezi ním a toho z AAA je- cca. 11000,- rozvody, cca. 11000,- péra+tlumiče, udělané brzdy, ošetřeno za ventily cca. 6000,- a více + bonus jasná historie a,výbava navíc. Tak si to spočítej. Jo a s největší pravděpodobností ušetřené nervy+ shánění slušného servisu. Najezd jako takový nehraje skoro roli. Skoro každý, kdo si tady kupoval ojeté auto, Ti potvrdí, že musel ještě minimálně po koupi investovat. Většinou se to vyšplhá na 50% kupní ceny. Jestli plácám nesmysly, tak mě opravte.

Re: Subaru forester

Napsal: úte čer 25, 2019 1:10 pm
od yeti
mari75 píše:Raasha- Dle místních, co mají zkušenosti z Dancarem, se jim dá věřit. Rozdíl mezi ním a toho z AAA je- cca. 11000,- rozvody, cca. 11000,- péra+tlumiče, udělané brzdy, ošetřeno za ventily cca. 6000,- a více + bonus jasná historie a,výbava navíc. Tak si to spočítej. Jo a s největší pravděpodobností ušetřené nervy+ shánění slušného servisu. Najezd jako takový nehraje skoro roli. Skoro každý, kdo si tady kupoval ojeté auto, Ti potvrdí, že musel ještě minimálně po koupi investovat. Většinou se to vyšplhá na 50% kupní ceny. Jestli plácám nesmysly, tak mě opravte.

tak 50% pořizovací ceny do úvodního servisu je trochu extrém, ale stát se to může.
Nestává se, že by někdo nechal poctivě oservisovat auto před prodejem, tzn. že u většiny ojetých aut je poslední údržba zanedbaná, nebo úplně ojebaná. Proto ta ponákupní investice.
Jako určitě bych počítal oleje+filtry pokud nebyly prokazatelně nedávno měněny a zbytek už záleží na aktuálním a požadovaném stavu auta.

Re: Subaru forester

Napsal: úte čer 25, 2019 1:17 pm
od mari75
yeti- Já taky nemyslel úvodní servis, ale investice, které stejně časem majitele čekají, pokud si chce auto nějaký čas nechat.

Re: Subaru forester

Napsal: úte čer 25, 2019 1:22 pm
od nothink
mari75 píše: Najezd jako takový nehraje skoro roli. Skoro každý, kdo si tady kupoval ojeté auto, Ti potvrdí, že musel ještě minimálně po koupi investovat.
Pokud je o auto dobře staráno, tak bych se většího najezdu nebál. To větším strašákem je koroze. Před necelým rokem jsou kupoval OTB 02 s 334k km a nedávno OTB 03 s 300k km, ale je pravda, že dřívě X let zpět bych asi do koupě nešel, ale to jsem tehdá řešil koupi svému úplně prvního vozidla. Obě auta mají jasnou historii a po subaristech. S prvním jmenovaným mám už přes 10k km a s druhým 4k km, zatím bez větších problému. Jest pravda, že po koupi byl první servis cca 8 - 10k Kč (náplně, filtry, atd. no prostě klasika po koupi).

Re: Subaru forester

Napsal: úte čer 25, 2019 1:27 pm
od sima
mari75 píše:Raasha- Dle místních, co mají zkušenosti z Dancarem, se jim dá věřit. Rozdíl mezi ním a toho z AAA je- cca. 11000,- rozvody, cca. 11000,- péra+tlumiče, udělané brzdy, ošetřeno za ventily cca. 6000,- a více + bonus jasná historie a,výbava navíc. Tak si to spočítej. Jo a s největší pravděpodobností ušetřené nervy+ shánění slušného servisu. Najezd jako takový nehraje skoro roli. Skoro každý, kdo si tady kupoval ojeté auto, Ti potvrdí, že musel ještě minimálně po koupi investovat. Většinou se to vyšplhá na 50% kupní ceny. Jestli plácám nesmysly, tak mě opravte.
Jo tohleto auto vypadá momentálně dost "pořešené", jasná historie( podrobně jsem to nekoumal,ale serviska je k distpozici a Dancars =) ) za mě dobré =)
Jen je čtyřmístné, vadí-nevadí, to už je na každém.

Re: Subaru forester

Napsal: úte čer 25, 2019 6:57 pm
od vena
rasha a co tak kvaltuje pořídit subaru když dle tvých slov je octa v kvalitním jezdícím stavu?
že by už sních ;-D

Re: Subaru forester

Napsal: úte čer 25, 2019 9:14 pm
od Raasha
vena píše:rasha a co tak kvaltuje pořídit subaru když dle tvých slov je octa v kvalitním jezdícím stavu?
že by už sních
Sníh opravdu ne, ale bohužel mám plnou makovici... Nutně sháním čtyřkolku, abych se dostal k nové koupenému baráku, kde dělám rekonstrukci.... Řešit rekonstrukci a do toho přemýšlet nad autem už nezvládám, tak chci jedno z toho vyrušit...

Re: Subaru forester

Napsal: úte čer 25, 2019 9:38 pm
od sima
Tak to ti rozumím :-) já to měl podobně, nejen se dostat až k baráku, ale i zahradou dolů, svézt matrjoš, vyvézt matrjoš, ke kámošovi do lesíka na dřevo apod (dnes večer jsem zrovna svezl vozík s kameny- nášlapy- dolů svahem po trávě až na místo určení, co bych se nadřel, než bych to přeložil a dostal dolů v tom hicu)přitom používat auto i na pohodlné ježdění, klidně dálkové trasy bez únavy. Co mě forejs ušetřil dřiny !!! A financí do jiného stroje, starostí o něj, kam s tím, kdž buduješ a začínáš, např traktůrku apod. No a hlavně bych ho nedal ani za nic, mám ho nadmíru rád a vždy se na něj těším, je to zatím nej kámoš na cestách =) :-)
Vybíral jsem z vícero 4x4 nissan, suzuki, subaru to vyhrálo. Myslím, že lepšího univerzála jsem najít nemohl, než forestra, v mém případě tedy SG, těch výhod bych popsal mraky.
Měl jsem ten důvod přesně jako ty, takových je nás tu víc, takže za mě tvůj výběr (*_^) |,,,, jen nekoupit vyloženou plečku. Jinak SG vydrží opravdu hodně, dokonce zatím i Petrovi lesníkovi z Beskyd zatím slouží :-) i když si zažil teda kruto věci.

Re: Subaru forester

Napsal: úte čer 25, 2019 9:42 pm
od Raasha
Jinak byl jsem na prohlídce a měl bych pár dotazů:
V autě je olej 10W40, což mi přijde trošku zvláštní
Spojka a brzda šla opravdu hodně ztuha, brzda zabírala až dole, ale byly sjetý přední desky, tak by to možná mohlo být tím...
Při projížďce (pravda, cca do 4500 otáček) mi připadalo, že je motor slabší než v mé Octavii 1.9 TDI 74kW. Je tu prosím někdo, kdo by to mohl srovnat?
Místama to opravdu rezne, takže opravdu nic moc...

Každopádně v tuto chvíli jsem rozhodnutý jim to tam nechat, pokud mi k mojí Oktavce nepřihodí 20kkč, čemuž opravdu nevěřím...
Takže začínám přemýšlet nad tím Foresterem, který jste házeli nahoře ( http://www.sauto.cz/osobni/detail/subar ... r/18261807 ).

Nicméně benzínový motor s 250kkm... Mám strach... Není už velká šance na nižší výkon, vyšší spotřebu benzínu, oleje atd?

Případně někdo nějaký tip na auto do hor kolem 100-140kkč? Jde mi opravdu o spolehlivost a jistotu, že se do budoucna v zimě dostanu domů...

Předem moc děkuji za názory, návrhy, pomoc....

Re: Subaru forester

Napsal: úte čer 25, 2019 9:53 pm
od sima
10W-40 se běžně dává a dával, taky byl v olejích doporučovaných výrobcem. V talošce ho do mého forejse valili taky, to ničemu nevadí. Troufám si říct, že většina tu jezdí na 5W-50-40, myslím ty naše staré plečky, to už je pak na tobě.
Spojka jde prý ztuha obecně, já to teda moc nepostřehl, takové nyance neřeším, ale taky může být už dost jetá, poradí jiní...
Propad brzd pedálu by mohl být deskama to jo.
No výkon motoru jsi postřehl přesně :-) i s těmi otáčkami, s octávkou TDI to nemůžeš srovnávat, když chceš jet svižněji nesmíš se s tím mazlit, pak to jede slušně.
Na tu rez opravdu bacha, ale to ti už popsal zdejší antikorozní guru VDC předseda dostatečně :-)
Motory SG atmo zvládají při základní údržbě hafo hafo km, jen tam mít olej že jo :-) mívají běžně natočeno čistě na benál půl mega, byli i s milionem. Ale opravdu by to chtělo nechat někoho poslechnout, projet, prohlídnout, tj k nezaplacení, kluci radili servisní prohlídku u dobrého servisu, to je gut.
Teda je pravda, že jsem tu spíš vyjímka, já šel vyloženě po autě co má natočeno nejlépe kol 100 000 km, myslím, že tohle si musíš rozhodnout sám dle kokrétního kusu na který narazíš, stav forestrů na trhu se samozřejmě liší o řády.
Splácal jsem to narychlo, nejsem mechanik znalý subaru, jen uživatel, když mě někdo oprávněně opraví budu jen rád.
Jo ještě pro mě jedno zásadní, než motor s lpg, radši o pár desítek tisíc víc jetý a bez něj, za tím si stojím. Pak to dát sám do lpg je už jiná věc.

Re: Subaru forester

Napsal: stř čer 26, 2019 12:26 am
od Jackylle
Postřehy relativně čerstvého SG uživatele:
Spojka ztuha nejde, ale kvalty je nutno řadit přesně a jakýsi odpor tam většinou je cítit.... tedy ve srovnání se služebními pažouty, kde se dá kvedlat úplně bez přemýšlení.
Zdechlé to... no není, ale chce to držet v otáčkách, jak píše Sima. Ale že by to jelo až nad 4500
... no to se mi nezdá. Krátkodobě něco rychle předjet to jo. Ale to je o pocitu, co je svižná jízda... ;-) Zas na druhé straně, s redukcí jsme jezdili po sjezdovce, já byla vyklepaná a auto furt jelo bez zaváhání. Záleží co od toho chceš, není to trhač asfaltu.
Brzdy... nevím. Lego v automatu mi taky moc nebrzdilo. SG brzdí líp, ale není tam to co v jiných autech, že stačí zavadit o pedál a stojí skoro na fleku. Ale nikdy se nestalo, aby nedobrzdilo včas, když muselo. Jak Lego tak SG.
Olej 10W40 je normální. Mi při výměně náplní dali jiný, že si to ten motor zaslouží.
LPG... původně mechanik doporučoval auto bez LPG a dodělat, ale "origo" zástavbu BRC systému nepovažoval za problematickou (dělal to výhradní distributor v IT). O auto se zjevně podle servisky a stavu majitel staral a snad servis kontroloval i věci související s LPG. Takže LPG nemusí být nutně problém.
Koroze... na tu se mechanik zaměřil se slovy, že opraví cokoliv, ale jak to bude shnilé, tak jdeme od toho ( ne že by to opravit neuměl...)
Jiný tip... outback tě v zimě doveze taky spolehlivě, to i moje staré Lego :-) A dneska na FB byl Forester SG před faceliftový a vypadal taky jakž takž... to na fotkách všechny ;-)
Nespěchej na to... pořád se objevuje něco na výběr.

Re: Subaru forester

Napsal: stř čer 26, 2019 5:53 am
od filippek
Olej 10w40 problém není, já ale jezdím 5w40. Větší problém je málo oleje.. Spojka ztuha jde, ale ztuha oproti jinejm autům. Já si rozdíl uvědomím, jen když přelezu z jiného auta. Ale otázka je jak moc ztuha, když nemáš srovnání s jiným Foresterem. Může být samozřejmě už načatá. Motor se jeví na ty kW jako mrtvola, musí se točit a pak to jede. Holt je to pernamentní čtyřkola a má to velký odpory. Ale zase..nemáš srovnání s jiným Foresterem. Kdyby jsi se dostal do Jablonce, dnes, zítra..mezi 6-14.30, tak Tě nechám svézt v mém, pro srovnání. Kdyžtak cinkni 777devět41sedm71.

Odesláno z mého LYA-L29 pomocí Tapatalk