Diagnóza 2,5XT

Inzeráty zakončené úspěšným prodejem/nákupem, které jejich majitel nevyžaduje smazat (prosíme o uvážlivé požadavky na smazání, pokud vlákna obsahují obecně užitečné informace). Inzeráty bez odezvy majitele starší jednoho roku.
Uživatelský avatar
M.Z.
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 709
Registrován: pát led 29, 2010 8:14 pm
Jméno a příjmení: Marek Zrak
Bydliště: FM

Re: Diagnóza 2,5XT

Příspěvek od M.Z. »

Jako jo, uměl se i na 5 zaseknout o omezovač.
ex STI 257kw 470Nm
M2
Coupe JCW
Uživatelský avatar
Bekr
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 546
Registrován: sob lis 26, 2011 9:47 pm

Re: Diagnóza 2,5XT

Příspěvek od Bekr »

Což o to, raketa to bude... :845: Jenže, nemůžu si pomoct, z takhle upravených aut mám prostě strach. Nic pro mě. :666:
S majitelem jsem krátce mluvil a působil celkem "normálním" dojmem. Netipuju ho na nějakýho bazarníka a ani na subaru nadšence. Je to druhý majitel, s autem najel kolem 7tkm a koupil si ho prý ze zvědavosti, jak to jede. Na důvod prodeje jsem se ani neptal.
Trochu faktů. Jedná se o MY2005, najeto cca 130tkm. Úpravy prováděl první majitel. Důvodem pro "kovaný" motor bylo zlikvidování toho původního... no comment. Takže "nový" kovaný motor pochází z výše zmíněného STI.
Bekr
Subaru Forester 2.0X Comfort 2003
Subaru Forester 2.0X Active 2007
Subaru Forester 2.5XT Low 2008
Subaru Outback 2.5i Executive ES 2020
GSX400SH 88 & XJR1300 00 & S22 60
Uživatelský avatar
M.Z.
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 709
Registrován: pát led 29, 2010 8:14 pm
Jméno a příjmení: Marek Zrak
Bydliště: FM

Re: Diagnóza 2,5XT

Příspěvek od M.Z. »

To ne, motor je v pohodě a pochází z Forestera. Sériové písty jsou poddimenzované, kované díly jsou předností. Motor nebyl zlikvidovaný, byl prasklý pístní kroužek.
Před odsouzením bych doporučil se s autem nejdříve projet, i když stav konkrétního auta neznám, motor byl naladěný jedinečně, táhl už od 2500ot.
Nemusel se extra vytáčet, aby auto hezky upalovalo.
Já bych ho aspoň testnul. Kdyby se naskytla potřeba, hned bych si XT pořídil znova.
ex STI 257kw 470Nm
M2
Coupe JCW
Uživatelský avatar
Bekr
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 546
Registrován: sob lis 26, 2011 9:47 pm

Re: Diagnóza 2,5XT

Příspěvek od Bekr »

Aha, díky za vyjasnění. Současný majitel mi řekl, že motor byl měněn předchozím majitelem, protože původní motor "padnul". Detaily jsme neřešili. Kvůli pístnímu kroužku se ale většinou nemění celý motor.
U prvních dvou ročníků prý praskaly písty mezi kroužky. Od MY 07 s tím už prý problémy nebyly.

Ale zpět k tomuto motoru, pokud se nebráníš menší zpovědi. Kdo ho upravoval a ladil? V čem všem spočívaly úpravy? Kolik měl natočeno? A jak často jsi posílal rafičku do toho omezovače? :-)
Osobně jsem dost skeptickej k tomu, zda zbytek pohonu dokáže dlouhodobě takový výkon a hlavně krouťák ustát... :-(
Bekr
Subaru Forester 2.0X Comfort 2003
Subaru Forester 2.0X Active 2007
Subaru Forester 2.5XT Low 2008
Subaru Outback 2.5i Executive ES 2020
GSX400SH 88 & XJR1300 00 & S22 60
Uživatelský avatar
M.Z.
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 709
Registrován: pát led 29, 2010 8:14 pm
Jméno a příjmení: Marek Zrak
Bydliště: FM

Re: Diagnóza 2,5XT

Příspěvek od M.Z. »

Tak první motor samozřejmě nevím, proč kleknul.
Popisuju pouze svůj bývalý motor. Měl najeto při prodeji okolo 60tkm, další majitel s ním najel odhadem 10-20tkm, pak byla totálka auta.
Motor dělali kluci z Proturba (Ladis a spol.), byly dělané písty a věci okolo, větší turbo, velký mezichladič,
ventil pro seřízení tlaku turba,všechno bylo někde popsané např. http://moje.auto.cz/m-z-/forest.html
Výkon je odbrzděný, motor jezdil bez problémů, spotřeba oleje minimální, spotřebu paliva jsem měl podobnou, jako u série.
Auto jsem využíval jen na běžné ježdění, žádné závody, ani terén.
Já měl na autě silnější zadní diferák se samosvorem, výkon 300k, je hraniční pro převodovku a spojku, pokud se s tím jezdí jen v provozu, všechno vydrží.
Pístní kroužek prasknul při blbnutí na sněhu, pak už jsem s tím takové kraviny nedělal, série měla problém s vytáčením motoru, což je na sněhu prakticky pořád.
Doporučil bych auto prohlídnout s někým, kdo se zabývá úpravama aut.
ex STI 257kw 470Nm
M2
Coupe JCW
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3010
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Diagnóza 2,5XT

Příspěvek od yeti »

Bekr: z těch fotek prd poznat, ale měl bych trošku spíš strach z toho, že byl minulý majitel prasátko. Takhle zajebanej motor jsem už dlouho neviděl. A podle mě, pokud někdo neumí / nechce vzít hadru do ruky ani před prodejem auta (lenost / ignorance / salámismuss...?) tak jak se k tomu autu asi choval? Netvrdím, že se musí motor lesknout a že by se měl umývat 2x do měsíce, ale tohle je brutus. :655: Navíc i kola jsou nějak moc zaprášený a snad i interiér (3-tí fotka - řidičovy nohy).
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5405
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: Diagnóza 2,5XT

Příspěvek od Kolben »

Me kdyby u ojetiny nekdo pred prodejem umyl motor, tak sem krapanek nas..ej. Bych treba rad videl, zda z toho nekde netece olej apod. kapaliny....
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Uživatelský avatar
seatik
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4038
Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vašek
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnóza 2,5XT

Příspěvek od seatik »

Problém je ten,že Tomáš (Bekr) viděl mé auto,nemytý motor a seznámil sem ho s mým přístupem k autu...... :-)
laťka je nahoře a proto se ani nedivím opatrnému přístupu :-)
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19120
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Diagnóza 2,5XT

Příspěvek od hamoun »

do motoru lezu jenom, kdyz kontroluju olej ... nemam ho umyt kde a nevidim az tak duvod ...
kdyz clovek bydli v baraku .. neni to problem .. na sidlisti jo ..

kola zaprasim do 30minut po umyti ...

resite fakt kraviny .. kdo chce auto, je treba se na nej podivat a ne teoretizovat o majiteli ...
at mi nekdo rekne, ze mam spinave kola a motor, ze se nestaram o auto ... asi bych mu rek svoje ...
škoda superb
ex WRX 2008
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3010
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Diagnóza 2,5XT

Příspěvek od yeti »

Kolben, Hamoun: Ano, nadmíru vyleštěněj motor (pokud nejsi třeba tuner a nemáš to jako koníček) je taky podezřelej. Ale tohle je podle mě extrém. Myslím si, že je normální, když už se kontroluje 1x za měsíc ten olej, tak vzít do ruky hadru a aspoň zvrchu kam se dá dostat setřít ten nejhorší bordel. Což u toho odkazovaného auta zjevně nikdo neduělal několik let. A když už to neudělám já jako majitel, tak by to měl udělat pečlivý mechanik. Dyť přece když jsem fanda do aut, nechám překovat motor u XT, tak k tomu snad mám nějakej vztah. Tohle není nějaká Shade co jí honí nějakej cesťák a sere na ni.... Ale to je můj názor. Já se k autům chovám jinak.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Uživatelský avatar
SCOOTER
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2999
Registrován: ned úno 14, 2010 9:45 pm
Jméno a příjmení: Miloš Tůma
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnóza 2,5XT

Příspěvek od SCOOTER »

Naprostý souhlas Yeti :826: mé cítění je podobné :850: .
Legacy 2.0R 121kw MT. MY2007 ...mazel
Forester S Turbo 2.0i 130kw. MY 2002-Radost
Legacy com.III 2.0i 92kw. MY2002
Outback 2.5i 121kw MT,MY2005
Outback H6 3.0i 154kw. MY2003-Luxus
Legacy 2.5i 115kw. MY1999
Subaru Impreza GT 155kw. MY1996-Legenda
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49183
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnóza 2,5XT

Příspěvek od VDC »

Chlapci o auto se starám, ale v životě nikdy ani jednou jsem nevzal žádnej hadr, abych v motoru něco utíral. Natož abych to myl. Vlastně jednou ano, to když jsem měnil prasklou vnitřní manžetu na Outbacku, tak jsem to tam trošku vystříkal Arvou aby to nebylo od vazelíny. Čistota motoru pro mě není měřítko. Ale každý to máme jinak. O stavu zbytku auta se nebavím, tam bych nějaký předprodejní servis očekával... :-)

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
SuubaruforEster
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 78
Registrován: pon dub 21, 2014 10:14 pm
Jméno a příjmení: David Otta
Bydliště: Doubrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnóza 2,5XT

Příspěvek od SuubaruforEster »

Za mě u auta z 300hp , by měl motor vypadat trochu jinak....
2007-subaru-forester-xt-sports-subaru-EJ255.jpg
2008-subaru-forester-xt-EJ255-turbocharged-flat-4-engine.jpg
Foz-8.jpg
SubtleForester-4_4_10017.jpg
nemám sice tolik koní ,ale nechtěl bych pokaždé, když na něco v motoru sáhnu,být zadělaný jak s prominutím... dobytek... olej kontroluji často a nejen olej ,brzdovku, hadice,vodu do ostřikovače,chladič což jsou tři víčka atd.... tak po každý otřu jinou část, tam kam dosáhnu....jednoduchý a účinný.... :supeer:
20150308_131528.jpg
chce to hlavně auto vidět,projet a nechat prohlédnout a i tak to může být past.....a co z toho plyne...sehnat vůz bez zásahu v super stavu a doladit sám...můj názor
Uživatelský avatar
Bekr
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 546
Registrován: sob lis 26, 2011 9:47 pm

Re: Diagnóza 2,5XT

Příspěvek od Bekr »

Pěkný... ;-) Osobně bych čistotu motoru moc neřešil a nehrotil. Rozumím tomu, že když má někdo vytuněnou káru k občasným projížďkám, má v ní i nablískaný motor. Na druhou stranu chápu, že u auta používaného na denní ježdění vypadá motor trochu jinak.
V mém případě bude auto sloužit denně. Takže i když bych se taky rád vozil s tři sta koňovou károu, přednost dávám bezvadnému sériovému stavu a holt se spokojím se sériovými 230k. To je pořád skoro 2x tolik co má atmoška. ;-)
Nicméně, pokud pán to auto neprodá dřív než budu mít šanci dostat se do Prahy, rád se na něj podívám. A pokud by někdo ze zdejších pražáků měl chuť tuhle raketu zkouknout, budu rád za každou informaci.
Bekr
Subaru Forester 2.0X Comfort 2003
Subaru Forester 2.0X Active 2007
Subaru Forester 2.5XT Low 2008
Subaru Outback 2.5i Executive ES 2020
GSX400SH 88 & XJR1300 00 & S22 60
Uživatelský avatar
SuubaruforEster
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 78
Registrován: pon dub 21, 2014 10:14 pm
Jméno a příjmení: David Otta
Bydliště: Doubrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnóza 2,5XT

Příspěvek od SuubaruforEster »

Jo čistota nejezdí.....
a ještě, moje představa, jak by Forester s takovým výkonem a hlavně kovaným motorem měl vypadat a hlavně jezdit :drive: ......
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kp7BgP-OAwA[/youtube]
Odpovědět

Zpět na „Ukončené inzeráty (archiv)“