Koupě Subaru Forester 2007-2009 prosím o radu

Inzeráty zakončené úspěšným prodejem/nákupem, které jejich majitel nevyžaduje smazat (prosíme o uvážlivé požadavky na smazání, pokud vlákna obsahují obecně užitečné informace). Inzeráty bez odezvy majitele starší jednoho roku.
Uživatelský avatar
kiti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3387
Registrován: pát kvě 18, 2012 7:12 pm
Jméno a příjmení: Květoš
Bydliště: Brno-venkov

Re: Koupě Subaru Forester 2007-2009 prosím o radu

Příspěvek od kiti »

DavidHerda

tak pak 2.5xt manuál a budeš spokojeny. Ten automat bere dost z výkonu a tak na svezení pokud Ti nevadí řádit je manuál super.
Forester 2,5 XT 2010 manuál
Uživatelský avatar
SCOOTER
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2999
Registrován: ned úno 14, 2010 9:45 pm
Jméno a příjmení: Miloš Tůma
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě Subaru Forester 2007-2009 prosím o radu

Příspěvek od SCOOTER »

Vítám Tě tu Davideherdo :pr: .
Co se týče 2.5XT tak se mi nejvíce zamlouvá právě zde zminované AT XT u Lišky :826: ...výhody a nevýhody jsou už zde popsány tak si vyber :845: .
Přeji štastnou ruku při rozhodování :pr:,záleží doopravdy na tom k čemu by si chtěl auto více využívat,jestli race :3gears: tak MT či "offroudění" tak s AT.
S pozdravem Miloš
Legacy 2.0R 121kw MT. MY2007 ...mazel
Forester S Turbo 2.0i 130kw. MY 2002-Radost
Legacy com.III 2.0i 92kw. MY2002
Outback 2.5i 121kw MT,MY2005
Outback H6 3.0i 154kw. MY2003-Luxus
Legacy 2.5i 115kw. MY1999
Subaru Impreza GT 155kw. MY1996-Legenda
tomas184
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 88
Registrován: úte lis 12, 2013 9:36 pm
Bydliště: Brno

Re: Koupě Subaru Forester 2007-2009 prosím o radu

Příspěvek od tomas184 »

Květoš:
Jsem spíše teoretik, Subarista jsem zatím půl roku. Dal jsem si předsevzetí do n. roku, že budu aktivnější na klubu a určitě přijedu i na nějaký ten sraz. Určitě se potkáme.

David:
Manuál je podle mě zábavnější, ale automat významně praktičtější. Kdysi jsem váhal mezi Subarem a VW a radil se tady na fóru. VW mi zde úspěšně rozmluvili a jsem za to rád. Přesvědčovali mě zde i o automatu, neposlechnul jsem a teď toho lituji. Můj problém tehdy byl, že jsem neznal, jak automat funguje. Nevěděl jsem, jaké výhody má hydrodynamický měnič automatu oproti suché třecí spojce.
Subaru Outback 3.0R 5AT 2006, výkon nepotřebuju, ale zvuk šestihrnku a automat mě začaly bavit.
ex Subaru Outback 2.5 MT 2005
ex Subaru Outback 2.5 MT 2002
ex Škoda Octavia 1.6 74 kW LPG 1997
ozawasan
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2356
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Bydliště: Lipová u Chebu

Re: Koupě Subaru Forester 2007-2009 prosím o radu

Příspěvek od ozawasan »

Do terénu jednoznačně automat. Pokud to chceš honit po silnici, tak funguje manuální volba převodů...
4hrnky hnané na 4 - takže 4x4
Subaru XV AT
ex Subaru Forester 2.0XT AT
ex Subaru Outback 2,5 AT 2002
ex Subaru Outback H6 AT 2007
ex Subaru Forester 2,5XT AT 2006
Uživatelský avatar
jaromir
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1078
Registrován: stř zář 09, 2009 10:41 pm
Jméno a příjmení: Jaromír
Bydliště: Úpohlavy (okr. Litoměřice)
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě Subaru Forester 2007-2009 prosím o radu

Příspěvek od jaromir »

Mám turbínu a manuálem a při výjezdech do poměrně prudkého kopce včetně tří zatáček téměř o 180 st. od chalupy i s připojeným dvounápravovým přívěsem nemusím motor nijak výrazně hnát do otáček. A při normální jízdě na silnicích používám tempomat a na pětku jedu většinou kopec nekopec. A když potřebuji rychle předjet, tak si podřadím jak potřebuji a to je pak hukot... Ale popojíždět po Praze od semaforu k semaforu nic moc. Přeji šťastnou ruku při výběru.
Jaromír
Subaru Forester 2,5XT MY2009
Uživatelský avatar
kiti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3387
Registrován: pát kvě 18, 2012 7:12 pm
Jméno a příjmení: Květoš
Bydliště: Brno-venkov

Re: Koupě Subaru Forester 2007-2009 prosím o radu

Příspěvek od kiti »

Jaromíre

to máš pravdu, jakmile je spojka v plném záběru tak to auto jede.

Ale jak psal Tomáš184 (a já to blbě pochopil a tímto se ještě jednou omlouvám) rozjezd v kopci bez prokluzu je téměř nemožný. Buď tam skoro na zvýšený volnoběh výkon není a nebo u dvou tisíc je ho přespříliš na rozjezd bez toho aniž by spojka smrděla.

Proto je fakt ideální automat. Ale na ježdění a sportovnější svezení je lepší manuál.
Forester 2,5 XT 2010 manuál
Uživatelský avatar
ladis77
Strážce pokladu
Strážce pokladu
Příspěvky: 6133
Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Koupě Subaru Forester 2007-2009 prosím o radu

Příspěvek od ladis77 »

verim ze u obou aut bude mozna testovaci jizda a tim padem je moznost si to osahat. a treba ti dovolej i nejakej malej offroadek aby si trochu porovnal mt/at. osobne bych sel do automatu, nicmene to straseni s horici spojkou me prijde jako zbytecny, vzdycky to bude o tom jak se clovek chova a kdyz budes dobytek, znicis vsechno ::-DD:
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
Uživatelský avatar
martas
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2713
Registrován: sob lis 06, 2010 9:22 am
Jméno a příjmení: Martin Staněk
Bydliště: Most,Jílové u Děčína,

Re: Koupě Subaru Forester 2007-2009 prosím o radu

Příspěvek od martas »

Já osobně bych byl taky pro automat.Když jsem kupoval Forestra - ropáka,tak ho ještě v automatu nedělali.Tak mám kvedlačku,ale automat je automat :850: Měl jsem ho kdysi na Otasu 2,5l a nepředstavitelná pohoda,jak do města,tak na dálky :845: Doporučiji automat,ale je to tvoje volba a ty se musíš rozhodnout sám :850: Přeji štastnou volbu :supeer:
Martas
Subaru Outback 2.5 - MY 2002 - ex
Subaru Forestr 2.0D - MY 2010 - ex
Subaru Impreza Sport 2.0 - MY 2008 - ex
Subaru Impreza WRX STI 2.5 - MY 2011 - 12,8l
Subaru Forestr 2.0 XT - MY 2016 - 11,4l
Uživatelský avatar
Levap
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2230
Registrován: ned říj 04, 2009 10:00 pm
Bydliště: Roztoky

Re: Koupě Subaru Forester 2007-2009 prosím o radu

Příspěvek od Levap »

Starej dobrej 4AT je ten automat zejo?

Odesláno z mého Lenovo S650 pomocí Tapatalk
Obrázek
Impreza 2.0 MY18
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Koupě Subaru Forester 2007-2009 prosím o radu

Příspěvek od Slavek_xxx »

Levap píše:Starej dobrej 4AT je ten automat zejo?
JJ, ctyrkvalt s menicem.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
davidherda
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5783
Registrován: ned led 04, 2015 2:11 pm
Jméno a příjmení: David Herda
Bydliště: podhradí Křivoklátu

Re: Koupě Subaru Forester 2007-2009 prosím o radu

Příspěvek od davidherda »

Vozík tahám tak 3* do roka, když se jedem s klukama mlátit sekerama a kyjema po hlavách:-) Jezdění v terénu bude celkově asi 1-2%. Jinak vím, že tu spojku člověk nesmí moc rvát v O2 Scout co mám mám 400NM. Tohle má ,,jen,, 350NM

BTW. co je to za cenzuru, že mi zprávu musí schvalovat moderátor :670:

Outback 2.5X MY16 -Modrák
BRZ 2.0 MY13-BRZo
Outback 2.0D MY12 - služebáq
Outback 2,0D MY16-Goldback -ex
XV 2,0i MY18-iXVestr -ex
Forester 2,0XTi MY02-Silvestr -ex
Forester 2,0X MY03-Modrestr -ex
Forester 2,0X MY04-Pinkrestr-ex
Forester 2,5XT MY09-Černestr-ex
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16117
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě Subaru Forester 2007-2009 prosím o radu

Příspěvek od quickly »

davidherda píše:BTW. co je to za cenzuru, že mi zprávu musí schvalovat moderátor
Je to ochrana na Spammery. Až se napíšou 3 příspěvky a jsou schváleny moderátory, tak se píše bez omezemí ( i odesílání PM). Před koncem roku jsem mazal cca 150 spammerů :baseball: , kteří nám naskočili běhm 2 dnů.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
Tomáš1002
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2649
Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Raška
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě Subaru Forester 2007-2009 prosím o radu

Příspěvek od Tomáš1002 »

Jako majitel 2,5 xt MT bych taky raději zvolil automat. Ne, že by se s MT nedalo jezdit, ale automat je prostě mnohem větší pohoda a klid. Nevím, jak moc to bere výkonu, přímé porovnání nemám, ale vím, že když jsem jezdil jednou na dovolené s půjčeným autem s AT, tak jsem si zpočátku myslel, že je to i přes poměrně výkonný motor líná mrcha a dával jsem to za vinu právě automatu. Ve skutečnosti to ale jen chtělo se naučit s tím jezdit a asi po dvou dnech jsem zjistil, že to má podstatně vyšší potenciál, než jak se zdálo napoprvé.
Pokud jde ale o spojku v MT, tak zase tak strašně bych se toho nebál. Já jsem té své dal vlastní blbostí dost pokouřit na jednom srazu, fakt jsem myslel, že jsem jí oddělal. Asi za 2 dny ale z auta vyčpěl ten smrad a od té doby jí pořád mám, přičemž najeto mám přes 50 000 a stále funguje v pohodě. Ono to fakt záleží na způsobu, jak s tím člověk zachází, spousta lidí dává spojce strašný záhul jen tím, že jí prostě neumí ovládat a zbytečně jí ničí i při úplně běžné jízdě. Jde fakt jen o rozjezdy, turbína má dost výkonu i na volnoběh, jak se jednou rozjede, tak jede v pohodě. Nevýhoda ale je, že i ta nejpomalejší jízda prakticky na volnoběh je docela dost rychlá, takže když člověk jede do kopce po rozbité cestě a nechce nechat spojku klouzat, tak to malinko hází :3gears: . S automatem se určitě dá jet pomaleji.

Jen při volbě let 2007 - 9 upozorňuju na fakt nepovedenou zadní nápravu, kdyby byla možnost, určitě bych volil auto po upgradu, protože to je fakt nebe a dudy. Ty staré nápravy odskakují, auto se houpe a jízda je opravdu podstatně méně příjemná (měl jsem 2,0 MT rok 2008, teď xt rok 2011). Jen úplně přesně nevím, od kdy přesně ty lepší montovali.
Subaru Forester 2,5XT 2011
Uživatelský avatar
davidherda
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5783
Registrován: ned led 04, 2015 2:11 pm
Jméno a příjmení: David Herda
Bydliště: podhradí Křivoklátu

Re: Koupě Subaru Forester 2007-2009 prosím o radu

Příspěvek od davidherda »

Tomáši děkuji za dobré rady od uživatele trojkového Forýka s MT, vzhledem k tomu že auto budu kupovat až v létě, uvidím jak moc se letos vyčermám(finančně) na baráku a pak uvidíme, kdo ví.. třeba zbude i na 2010-11.

Relativně jsem si pohrával i s myšlenou najít třeba v Němcích 2007XT a dát do ní nějáký penízky. Jakožto autíčko si myslím že je velmi velmi povedené ale osobně se mi víc líbí ty trojkové verze.

Outback 2.5X MY16 -Modrák
BRZ 2.0 MY13-BRZo
Outback 2.0D MY12 - služebáq
Outback 2,0D MY16-Goldback -ex
XV 2,0i MY18-iXVestr -ex
Forester 2,0XTi MY02-Silvestr -ex
Forester 2,0X MY03-Modrestr -ex
Forester 2,0X MY04-Pinkrestr-ex
Forester 2,5XT MY09-Černestr-ex
Uživatelský avatar
draconis
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5207
Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: České Budějovice

Re: Koupě Subaru Forester 2007-2009 prosím o radu

Příspěvek od draconis »

Já jen za sebe zkušenost z nyní už loňského šumavského srazu v listopadu 2014. Mám Forejse 2.0XT druhé generace. Na srazu jsem najezdil cca 60 km po šumavských turistických stezkách - byla to moje první zkušenost s trochou terénu a samotného by mě asi nenapadlo to zkoušet, ale takhle jsem byl mile překvapen, co to auto dokáže projet. Jak už zde bylo psáno, oturbenci s MT nemají redukci (to bylo jediné, co mi před koupí vrtalo trochu hlavou - ale nakonec pro mě bylo důležitější turbo a ukázalo se jako dobrá volba). Jelo nás terénem tuším celkem 9 aut, většina z nich s redukcí (Forestery I. gen., Forestery SG, předsedův Oťas atd.) a i při takto pomalé jízdě s otáčkoměrem okolo 1600-1800 ot. auto jelo bez zaváhání, za celou cestu byl jeden jediný okamžik kdy jsem musel v prudším kopci ubrat kvůli autu s redukcí přede mnou a začalo se to pak dusit, ale k mému překvapení nechcíplo a rozhrkalo se to a nakonec jelo dál... :-)

A celé jsem to odjel v podstatě bez nutnosti nějakých zásadních rozjezdů do kopce s trápením spojky - prostě dole jsem se rozjel a pak celé na jeden zátah na jedničku s šikovnou nohou na plynu a spojku vůbec nebylo potřeba. Navíc pokud pojedeš sám bez aut před sebou, tak to prostě rozjedeš do otáček, kde turbo dodá výkon a projedeš v taky pohodě, jen trochu rychleji... :-) Samořejmě jakmile ve větším kopci zastavíš, tam už se spojka trápit bude...

Takže kdybys to chtěl hlavně do terénu, tak se taky přikloním spíš k AT nebo 2l atmosféře s redukcí (ale to prostě nejede). Jestli je pro tebe terén jen hodně okrajový, tak bych se tím tolik netrápil a vybral prostě podle toho, v jakém stavu auta budou.

BTW předtím jsem měl jedničkovou Octavii 1.8T 4x4 (110kW) a ačkoli jsem byl spokojený, s Forejsem se to vůbec nedá srovnávat. Rychle jsem na ní zapomněl... :wink:

Jen aby bylo jasno - tím neříkám "kup si MT"! Jen tím chci z vlastní zkušenosti říct, že i s MT se v terénu dá fungovat. Nebude to sice na nějaký brutální offroad, ale do většiny situací, kam se člověk běžně dostane, se dá. S redukcí nebo AT je to pohodlnější a jednodušší, to určitě. Ale pokud píšeš terén 1-2%, tak bych AT vs. MT nebral jako hlavní kritérium při výběru. Na to by ti vlastně mohl stačit i Oťas... :wink:
Odpovědět

Zpět na „Ukončené inzeráty (archiv)“