koupit nebo nekoupit turbínu ?
- yohn
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11958
- Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
koupit nebo nekoupit turbínu ?
ahoj,
prodal jsem svoje 92kW SG a přemejšlim co dál. nejradši bych pokračoval k SGH, automat a 2,5 atmosféra, ale těch je u nás jak šafránu. už pár dní hledám a trh je jaksi prázdnej. narazil jsem ale na hezký SG s 2.0T a chtěl bych od vás poradit jestli jo nebo ne. a pokud jo, porušit dogma a zkusit i LPG? neni to o škudlení, ale při dnešních cenách benzínu a spotřebě turbíny je ta úspora prostě znát...
vaše názory ?
prodal jsem svoje 92kW SG a přemejšlim co dál. nejradši bych pokračoval k SGH, automat a 2,5 atmosféra, ale těch je u nás jak šafránu. už pár dní hledám a trh je jaksi prázdnej. narazil jsem ale na hezký SG s 2.0T a chtěl bych od vás poradit jestli jo nebo ne. a pokud jo, porušit dogma a zkusit i LPG? neni to o škudlení, ale při dnešních cenách benzínu a spotřebě turbíny je ta úspora prostě znát...
vaše názory ?
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: koupit nebo nekoupit turbínu ?
yohn> teda, to byl fofr s prodejem. Ja bych do kombinace turbina a LPG klidne sel. Kdyz budes davat moderni sekvencni system a pri vysokem zatizeni ho nechas prepnout zpet do benzinu, bude uspora i s rizikem castejsiho nastaveni vule ventilu znacna...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Re: koupit nebo nekoupit turbínu ?
A co tohle?Sel bych do toho hned...
http://www.sbazar.cz/wendyperl/detail/3 ... -turbo-25l
Vybava uspokujici,prevodovka spravna a toho plynu bych se do toho taky nebal!No risk - no fun!
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
http://www.sbazar.cz/wendyperl/detail/3 ... -turbo-25l
Vybava uspokujici,prevodovka spravna a toho plynu bych se do toho taky nebal!No risk - no fun!
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
- yohn
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11958
- Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: koupit nebo nekoupit turbínu ?
jj, v nedeli to probehlo a SG je u noveho majitele. jeste jsem nechaval dodelavat par poslednich drobnosti, abych mel klidne spani, ze auto posilam dal jako "sednout a jezdit" a rozhlizim se po dalsim kousku. v sobotu jsem ochutnal H6, ale byla mi mala. vcera jsem byl na SGH, ale bylo utopeny. ted jsem nasel dobre vypadajici SG 2.0T a to me docela oslovilo, ze premyslim ze bych ozelel redukci a zkusil do nej vstoupit... hlavne, abych to pak v budoucnu prodal az me zase po roce chytne toulava a budu chtit zmenu
Naposledy upravil(a) yohn dne čtv led 16, 2014 11:28 pm, celkem upraveno 1 x.
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
- yohn
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11958
- Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: koupit nebo nekoupit turbínu ?
vim o nem, ale jeho provoz je pro me asi mimo moje moznosti. nevim jestli bych to dokazal uzivit a utahnout jeho servis. nemam prijem na to vlastnit takovyhle kladivo na carodejnice :(cerv píše:A co tohle?Sel bych do toho hned...
http://www.sbazar.cz/wendyperl/detail/3 ... -turbo-25l
Vybava uspokujici,prevodovka spravna a toho plynu bych se do toho taky nebal!No risk - no fun!
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
Re: koupit nebo nekoupit turbínu ?
To je skoda,jsem myslel ze o turbu uvazujes a rozdil v nakladech 2,0 vs. 2,5 uz zs nebude takova traga...
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
- yohn
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11958
- Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: koupit nebo nekoupit turbínu ?
rozdil v cene dilu na non-turbo a turbo je docela velkej, nedavno jsem to resil s kolegou co si koupil SF s 2.0T. jen rozvody a spojka je raketa v porovnani s mym 92kW.
spis mi ale poradte jak je to pak s turbinou v terenu. to me zajima! musi prece trpet spojka jak hrom, nebo ne? redukce je do terenu vyrazne vhodnejsi, myslim. nemam zkusenosti, nejak me opravte prosim
spis mi ale poradte jak je to pak s turbinou v terenu. to me zajima! musi prece trpet spojka jak hrom, nebo ne? redukce je do terenu vyrazne vhodnejsi, myslim. nemam zkusenosti, nejak me opravte prosim
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
- ladis77
- Strážce pokladu
- Příspěvky: 6134
- Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Re: koupit nebo nekoupit turbínu ?
v tom pripade asi turbo s AT je jasna volba. nevim jak na foryna, ale na wrx me staly rozvody cca 5600,-
pri secvicna na ftn si kluci turbinovy nikterak nestezovali, ze by to nejak trpelo....
pri secvicna na ftn si kluci turbinovy nikterak nestezovali, ze by to nejak trpelo....
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
- yohn
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11958
- Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: koupit nebo nekoupit turbínu ?
ale je fakt, ze tohle vypada velmi zajimave....
http://www.sbazar.cz/wendyperl/detail/3 ... -turbo-25l
http://www.sbazar.cz/wendyperl/detail/3 ... -turbo-25l
Naposledy upravil(a) yohn dne pát led 17, 2014 10:17 am, celkem upraveno 1 x.
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
Re: koupit nebo nekoupit turbínu ?
Tak to víš, že u turbíny bez redukce to v terénu je víc o práci se spojkou a dostává víc na frak, protože oproti stavu s redukcí toho musí víc naklouzat. Řešení existuje... turbína s automatem
Jinak píšeš spojka a rozvody... tak spojka by s ohledem na doporučení (AT) odpadla a rozvody děláš jak často? Jaký tam byl rozdíl ceny? Byl to stejný výrobce a stejný obsah sady (resp. porovnávali jste porovnatelné?)
Jinak u toho plynu si nejsem jistý, ale turbo má podložky na vymezení vůle ventilů, takže nevím jestli i na kontrolu, ale určitě na seřízení je potřeba vyndavat motor. Což jsou samozřejmě náklady navíc. A další náklady je případné pořízení podložek, které ti chybí. Na plyn se doporučují spíš motory se seřizováním pomocí šroubku a matičky jako mají např. 2.0 92kW a 2.5 115kW, kde není problém kontrolovat vůli např. při každých svíčkách.
Jinak píšeš spojka a rozvody... tak spojka by s ohledem na doporučení (AT) odpadla a rozvody děláš jak často? Jaký tam byl rozdíl ceny? Byl to stejný výrobce a stejný obsah sady (resp. porovnávali jste porovnatelné?)
Jinak u toho plynu si nejsem jistý, ale turbo má podložky na vymezení vůle ventilů, takže nevím jestli i na kontrolu, ale určitě na seřízení je potřeba vyndavat motor. Což jsou samozřejmě náklady navíc. A další náklady je případné pořízení podložek, které ti chybí. Na plyn se doporučují spíš motory se seřizováním pomocí šroubku a matičky jako mají např. 2.0 92kW a 2.5 115kW, kde není problém kontrolovat vůli např. při každých svíčkách.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- yohn
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11958
- Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: koupit nebo nekoupit turbínu ?
Porovnaval jsem svoji 92kW atmosferu manual s tim samym manualem ale Turbo. Je fakt, ze spojka i rozvody se delaji za dlouhou dobu, ale investice to byla takrka dvojnasobna.
Do terenu by se mi nejvic libila 2,5 atmosfera s AT, ale tu tady asi nesezenu. To nabizene 2,5 Turbo me laka, ale uvazoval jsem o plynu, ty naklady na provoz jsou opravdu velke. Jestlize ale najedu rocne 30tis, znamenalo by to jednou rocne vyndavat motor kvuli ventilum abych ho nezkurvil.
Rozhoduje se mi těžko.
Do terenu by se mi nejvic libila 2,5 atmosfera s AT, ale tu tady asi nesezenu. To nabizene 2,5 Turbo me laka, ale uvazoval jsem o plynu, ty naklady na provoz jsou opravdu velke. Jestlize ale najedu rocne 30tis, znamenalo by to jednou rocne vyndavat motor kvuli ventilum abych ho nezkurvil.
Rozhoduje se mi těžko.
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
- Tomáš1002
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2649
- Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš Raška
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: koupit nebo nekoupit turbínu ?
To je tady věčné téma, turbína MT a terén. Jasně, že s redukcí je to v terénu o něco lepší v určitých režimech - velmi pomalá jízda, couvání s přívěsem do kopce a tak. Záleží na tom, jak často a jak v terénu jezdíš. Já vycházím z jednoduché úvahy: turbína je o míle lepší na silnici, naprosto srovnatelná ve většině terénních situací a o něco malinko komplikovanější ve velmi omezeném počtu těch ostatních. Navíc si myslím, že i v terénu občas platí, že co nejde silou, jde ještě větší silou a tam turbína vítězí (viz Mráča a jeho H6).
Nákadové to neumím zatím posoudit, protože jsem měl auta vždy v záruce. Na dvoulitru MY 08 se mi toho ale sypalo mnohem víc, než na XT MY 11. Spotřeba skoro stejná, protože dvoulitr aby aspon trochu jel se musí točit jak svina, zatímco s XT stačí jet skoro pořád na "volnoběh".
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
Nákadové to neumím zatím posoudit, protože jsem měl auta vždy v záruce. Na dvoulitru MY 08 se mi toho ale sypalo mnohem víc, než na XT MY 11. Spotřeba skoro stejná, protože dvoulitr aby aspon trochu jel se musí točit jak svina, zatímco s XT stačí jet skoro pořád na "volnoběh".
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
Subaru Forester 2,5XT 2011
Re: koupit nebo nekoupit turbínu ?
yohn: Asi si omylem vložil do toho předchozího příspěvku špatný odkaz...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: koupit nebo nekoupit turbínu ?
Jinak Tomáš a další mi to určitě potvrdí: Ne, že bych byl nějaký nervák za volantem, ale od doby, co mám silný auto, tak se mnohem méně za volantem stresuji Takže doporučuji silné auto ::-DD:
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 186
- Registrován: stř črc 20, 2011 7:31 pm
- Jméno a příjmení: Jiří Vokurka
- Bydliště: Jihočeský kraj
Re: koupit nebo nekoupit turbínu ?
100% souhlas :845: :657:HonzaCZ píše:Jinak Tomáš a další mi to určitě potvrdí: Ne, že bych byl nějaký nervák za volantem, ale od doby, co mám silný auto, tak se mnohem méně za volantem stresuji Takže doporučuji silné auto ::-DD:
SUBARU Legacy sedan 3.0R Comfort MY 2006
ex. Subaru Impreza 2.0D MY09 Executive Sport Edition
ex. Subaru Impreza 2.0D MY09 Executive Sport Edition