otb 3.6 2015 a výše - jaké jsou možnosti a pasti

jkotek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1882
Registrován: úte úno 14, 2017 9:51 am
Jméno a příjmení: Jan Kotek
Bydliště: Praha

Re: otb 3.6 2015 a výše - jaké jsou možnosti a pasti

Příspěvek od jkotek »

Co jsem se před cca 2 lety ptal v AWD, tak nemají paušální přístup k servisní dokumentaci US modelů a museli by jej platit extra při každé servisní prohlídce. A přeúčtovali by jej. Na cenu jsem se neptal, ale u 3.6 je vedle motoru odlišná i převodovka (silnější řetěz a další úpravy).
Daily: Subaru Outback 2.0D CVT Active, MY2015
Obrázek
Summer: Subaru Legacy 3.0R, MY2005
Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21944
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: otb 3.6 2015 a výše - jaké jsou možnosti a pasti

Příspěvek od HonzaCZ »

Kanada je vhodnější - má km/h, a °C, ale taky kompatibilnější osvětlení. Stačí doplnit mlhovku a nemusí se přestavovat americký DRL na EU kompatibilní. Tady je článek, jak si frajer nedávno importoval BS 3.6 z Kanady - http://dfens-cz.com/jak-jsem-taky-kupov ... -v-kanade/
Je tam pár docela zajímavých informací. Taky pár blbostí a zavádějících informací, ale už si zvykám. :-D

Podle VIN je to zřejmě verze vyrobená v USA pro Kanadu (4S1). Takže bych se vůbec těm 70 % odlišných dílů nedivil. Přecijen US trh je hodně odlišnej, ty auta mají jiný deformační zóny, to může zahrnovat konstrukci nosných částí atd. atd.

Já bych se víc zajímal o ten ruskej trh. To by totiž měla bejt EDM verze, vyráběná v JP. No, ale jistej si nejsem - proto říkám - zkusil bych se o to pozajímat. Každopádně v Rusku prostě prodávaj ofiko 3.6 Premium - viz https://subaru.ru/models/get-price-list/177/2020 . Z hlediska servisu a kompatibility mi to prostě přijde lepší než z USA/Kanady. Taky by tam mohl existovat už nějakej trh s odpovídajícíma ojetinama - prodává se to tam od začátku BS generace.

Ohledně toho VTD, to je taky důvod, proč jsem tu myšlenku na BSF zavrhnul. A možná i ten Lineartronic. Radši bych šel do toho ošklivýho BRF s VTD a klasickým 5AT. :-D

A spm má pravdu, že to VTD bude mít vliv spíš na zpevněnym povrchu. To už je odvěkej mýtus, že auta s MPT spojkou jsou horší v terénu. Naopak, tam můžou bejt lepší než auta s manuálem, 3 diffama a centrem s viskospojkou, protože uměj ten moment na tu zadní nápravu cíleně dostat. Takže do terénu, navíc v kombinaci s pokročilými systémy ohledně stabilizace, protiprokluzu, x-mode atd, bych se toho vůbec nebál. Ale chování se může a bude lišit na silnici, kde prostě 3 diferáky jsou 3 diferáky (bavíme se o nějaký extrémnější jízdě, ne styl klobouk). Jakmile je tam jenom spojka, tak v prudších zatáčkách (resp. prostě je to daný poměrem rychlosti a poloměru zatáčení) musí MPT spojka povolit na úkor vyrovnání rozdílu rychlostí otáčení přední a zadní nápravy. To u 3 diffů nehrozí, proto tam jsou.

Jinak, abych byl objektivní, tak technicky bych se BS s MPT vůbec nebál. Bude to jezdit parádně po silnici i v terénu a pokud někdo nebude mít přímý srovnání, tak je to úplně jedno. To, že sám bych to nechtěl je spíš takový nějaký OCD nebo technologickej fetiš nebo jak to nazvat. :-DDD
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
CoZmo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1676
Registrován: ned říj 25, 2009 10:23 pm

Re: otb 3.6 2015 a výše - jaké jsou možnosti a pasti

Příspěvek od CoZmo »

koukám, že podle ruských papírů žere 3.6 stejně jak to moje :-DDD

díky za to, vychází z toho, že 2.5 je ospalka...

takže dostat auto z ruska...a teď jak na to...ještě jsem neslyšel o nikom kdo by ho měl nebo to uměl...zvlášť když nemám na novotu...

nějak se to zlomit musí, stejně to bude jednodušší jak si vybrat něco jinýho...
čím víc bahna, tím víc Subaru

aneb In mud we trust!

Subaru Outback 3.6 H6 MY19 BS Premium - Canada
Subaru Outback 3.0 H6 MY05
ex Subaru Legacy 2,2 MY92
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11883
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: otb 3.6 2015 a výše - jaké jsou možnosti a pasti

Příspěvek od Traveller »

A co zkusit zavolat do toho AWD, jestli by uměli dovézt něco zánovního? Jak někdo psal, nového oťase dovézt dokázali, tak by to třeba takový problém nebyl?!?
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
CoZmo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1676
Registrován: ned říj 25, 2009 10:23 pm

Re: otb 3.6 2015 a výše - jaké jsou možnosti a pasti

Příspěvek od CoZmo »

no co studuju, googlim a nachytřuju se, tak to vypadá víc než marně. Ona ta možnost byla do roku 2016, tam platila nějaká vyjímka, dodělával se kat a na nějakou vyjímku to šlo přes Litvu dovalit jako N1, když to bylo nový. V tehdejších dobách jsem tu nabídku taky zaregistroval a uložil hluboko do podvědomí.
Nikdo se tím nezabývá, narazil jsem leda na nějaký podezřelý mail někoho...
Je to daný zjevně hlavně tim, že dostat cokoliv z ruslandu vyjma zbraní do eu je kovbojka. Asi bych ještě dokázal tu věc naložit a převézt, ale co s tim dál...hlavně už vůbec začátek v tom to sehnat a domluvit deal. Jdu napsat zoufalý mail na Litevskej subaru club. Tam bych se nebál si pro to i doject, je to kousek. Chjo, to je fakt asi snažší koupit Miga v kombu s atomovou bombou...a při tom nechci žádný pašovaný LaFerrari, chci jenom obyčejnýho kombíka.
čím víc bahna, tím víc Subaru

aneb In mud we trust!

Subaru Outback 3.6 H6 MY19 BS Premium - Canada
Subaru Outback 3.0 H6 MY05
ex Subaru Legacy 2,2 MY92
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11883
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: otb 3.6 2015 a výše - jaké jsou možnosti a pasti

Příspěvek od Traveller »

Oni toho nového dotáhli někdy loni, max. předloni. Ale ten nový kus je asi něco trochu jiného.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
mirekst
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 786
Registrován: čtv říj 10, 2013 8:02 pm

Re: otb 3.6 2015 a výše - jaké jsou možnosti a pasti

Příspěvek od mirekst »

Traveller píše:Oni toho nového dotáhli někdy loni, max. předloni. Ale ten nový kus je asi něco trochu jiného.
1.8.2018 to inzerovali na ksichtoknize.
Uživatelský avatar
CoZmo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1676
Registrován: ned říj 25, 2009 10:23 pm

Re: otb 3.6 2015 a výše - jaké jsou možnosti a pasti

Příspěvek od CoZmo »

no tak dotažení není problem. Dovozní clo v hodnotě 300K je problem. A vzhledem k tomu, jak probíhají importy z kanady a usa, tak jsem byl celkem nekompromisně odkázán na individuální dovoz, v podstatě viz Dfens článek výše... takže polknout slinu, zvážit, esli mi to dobrodrůžo za to stojí a začít googlet.
Tzn. položit si otázku, esli všechny ty osery nelze nahradit uplně něčím jiným...jenže čím...kombík s kilem pod osm, co může jezdit po poli...víc toho nežádám :-)
čím víc bahna, tím víc Subaru

aneb In mud we trust!

Subaru Outback 3.6 H6 MY19 BS Premium - Canada
Subaru Outback 3.0 H6 MY05
ex Subaru Legacy 2,2 MY92
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21944
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: otb 3.6 2015 a výše - jaké jsou možnosti a pasti

Příspěvek od HonzaCZ »

Kup si to BRF jako má quickly nebo clay a je to, ne? :-)

Je sice děsně hnusnej, ale třeba by se to dalo nějak vystajlovat :-D

EDIT: Je to sice hezký mít v EU BSF, ale přijde mi, že za to dobrodrůžo to nestojí. Když dobrodrůžo, tak dovízt aspoň něco fakt exkluzivního, co se tady nedá pořídit ani vzdáleně. Jinak mi to prostě nedává smysl. Buďto si vystačím s 2.5 nebo si prostě koupím jinou značku. Já jsem s tím bohužel smířenej, že další auto už asi nebude subaru. Takže je potřeba si udržovat BLE, co to půjde. :-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21944
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: otb 3.6 2015 a výše - jaké jsou možnosti a pasti

Příspěvek od HonzaCZ »

BTW sorry za mystifikaci s označením BRE a BSE - 3.6 už není "E", ale "F", takže BRF a BSF. Už jsem opravil. :-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
jarda
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 65
Registrován: sob úno 28, 2015 6:35 pm
Jméno a příjmení: Jarda Košulič
Kontaktovat uživatele:

Re: otb 3.6 2015 a výše - jaké jsou možnosti a pasti

Příspěvek od jarda »

Podle mě je to jen otázka peněz. Když jsem vybíral Tribecu, volal jsem i do Impexty. Dovézt něco více čí méně ojetého z USA (předpokládám i Kanady) nemají problém. Jediný limit je max stáří 8 let. Ale prakticky 8 let staré auto nebudou chtít řešit, protože prý je riziko v tom, že až u nás se může poznat, že to sice bylo uvedené do provozu před 8 lety jak tvrdil inzerát, ale datum výroby někde bude uvedené starší a pak je problém při přihlášení. Divil jsem se, ale prý to nejsou schopni na místě v USA stoprocentně ověřit. 6 let staré auto nebo novější podle mě nebude problém.

Pak jsou tady ty peníze. Pokud si dobře pamatuju, tak jenom ty "velké" věci vyjdou (v podání Impexty) kolem 150 tis., k tomu DPH... Při rozpočtu v řádu ceny zánovního (možná předváděčky) 2.5 u českého prodejce se podle mě dá přemýšlet o dovozu trochu víc ojeté 3.6 úplně v pohodě a je to varianta, do které asi budu chtít já, až Tribeca doslouží. Při menším rozpočtu (řekněme půl milionu bude už málo) to asi nemá smysl (u Tribecy mi tehdy řekli, že za tu cenu - chtěl jsem tehdy do 400 tis. myslím - by to auto muselo být v takovém stavu, že by se raději šli sami zažalovat, abych to nemusel dělat já :-)). Kolem půl milionu možná něco zbořeného + oprava ala nabídka Auto Jase (osobně proti opraveným autům nic nemám, pokud člověk ví dopředu co a jak a může zvážit pro a proti ze svého pohledu...)

Pak jsem dneska náhodou narazil na https://www.autazkanady.cz/, Trucové podle mě taky budou vědět co dělají, mezi dovezenými auty tam je i jeden pidiobrázek Outbacka. Tak to je další možnost a zase to bude hlavně o penězích.
Outback 3.0R AT MY2009 švýcar
Tribeca 3.6R MY2008 američan či kanaďan
Ex Outback 2.5 AT MY2008
Uživatelský avatar
CoZmo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1676
Registrován: ned říj 25, 2009 10:23 pm

Re: otb 3.6 2015 a výše - jaké jsou možnosti a pasti

Příspěvek od CoZmo »

tak s borcema z kanady jsem nejak v kontaktu, tak uvidíme, co z toho vyleze.

Začínám ještě koukat po plánu B, což by mohl být mergl. Dá se koupit, je z čeho vybírat, normálně se to dá i servisovat, určitý druhy jsou držáci a funguje to. Možná rozumnější volba jak se snažit o nějakýho jednorožce. Ono u těch kanadskejch bude obrovský otazník servisní historie a výbava.

Z toho otázka...kanadskej eye sight tady funguje? Navigace taky? Ví o tom někdo něco?
čím víc bahna, tím víc Subaru

aneb In mud we trust!

Subaru Outback 3.6 H6 MY19 BS Premium - Canada
Subaru Outback 3.0 H6 MY05
ex Subaru Legacy 2,2 MY92
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14826
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: otb 3.6 2015 a výše - jaké jsou možnosti a pasti

Příspěvek od Tapan »

Mně nejdou do hlavy ty odlišnosti, co se toho vysokýho procenta dílů týče. Ok, vyrábí se v USA, mají třeba jiný katalogový číslo, jinej dodavatelskej řetězec, ale že by měli konstrukčně jiný, nekompatibilní třeba ramena nebo kosti? Že by nešly vyměnit tlumiče za EU verzi (když vyměníš oba)? To se mi fakt nezdá.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
CoZmo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1676
Registrován: ned říj 25, 2009 10:23 pm

Re: otb 3.6 2015 a výše - jaké jsou možnosti a pasti

Příspěvek od CoZmo »

taky mi to nešlo, ale je to tak a ma to i logické opodstatnění.

Spotřební matroš řešit prý nemám, v evropě je ho dost. Problém nastává při bouračce nebo větším problému.

Ten rozdíl je danej jinejma požadavkama na bezpečnost, tzn. jsou jinak řešený např. deformační zony, aby to vyhovělo US legislativě...a v tu chvíli se vezeme. Jsou jinak řešený výbavy (tam neplatí, že máš buď socku nebo plnou palbu a všichni stejně), tím, že je výroba v US, tak si prostě můžeš diktovat esli hadrový sesle k jinak plný palbě atd atd. Jiný brzdy, jiný světla, uplně jinak řešený tažný, takže jinýho je najednou kopice a stejnýho pomálu. Takže stejný budou víčka od kapalinových nádržek, možná stěrače. Navíc 3,6 se do EU vubec nedělalo, takže si nabíhám s tím jiným už uplně, včetně spojky. Co nám tedy zůstává, co by mohlo bejt stejný s EU trhem...skoro nic. Těch 50% bude obsahovat sedačky a nějakej základ.

Je to podobný, jako když v německu koupíš otb a najednou zjistíš, že nemá klimu. I takový existujou.
čím víc bahna, tím víc Subaru

aneb In mud we trust!

Subaru Outback 3.6 H6 MY19 BS Premium - Canada
Subaru Outback 3.0 H6 MY05
ex Subaru Legacy 2,2 MY92
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21944
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: otb 3.6 2015 a výše - jaké jsou možnosti a pasti

Příspěvek od HonzaCZ »

O spojku bych se u 3.6 s automatem úplně nebál. :-)

Jinak pro EU se nedělal, ale pro to Rusko jo. Tam jsi víc nezjistil? Jestli se tam vozí v japonsku vyrobenej? Jestli jo, tak se tam ty díly dělat musej.

Osobně tě nechci odrazovat, ale jak už jsem naznačil, tak já bych do takovýho importu kvůli Outbacku nešel. A to jsem velkej fanda značky. Dokážu si představit nějakou super specifikaci WRX STI nebo třeba spešl Levorga. Ale 3.6 OTB mi nedává smysl. :-/

Jaká je "merglová" eventualita?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Odpovědět

Zpět na „Legacy, Outback“