Stránka 1 z 4

otb 3.6 2015 a výše - jaké jsou možnosti a pasti

Napsal: pon lis 30, 2020 10:29 am
od CoZmo
chtěl bych poradit, co vlastně přesně hledat nebo na co si dát majzla...

u týhle novější generace (ta před tím, co měla ještě legální 3.6, moc pěkná nebyla)

jaký sou nějaký zásadní rozdíly mezi ročníkama kolem tohohle roku? Je vůbec šance sehnat nějakou "evropskou" verzi, nebo jsem odkázán pouze na US? A je rozdíl US a kanada?

Co mě čeká? Zpětná vazba na volant už je nějak normální? Eye sight - tady jsem koukal jsou asi největší změny mezi ročníkama...co CVT? Servisování, resp. dostupnost dílů...?

co tažný, odpočty dph...?

Re: otb 3.6 2015 a výše - jaké jsou možnosti a pasti

Napsal: pon lis 30, 2020 10:54 am
od Tapan
Nekecej, bude omlazení vozovýho parku, jo?
Co seženeš u nás, to bude asi všechno Amerika. A mám takový dojem, že hodně se sem toho natahalo jako bouračky k opravě nebo opravený bouračky (v US na totálku stačí málo), tak asi bacha hlavně na to.
Jinak jsou to dost mladý auta a v téhle motorizaci se tu moc nevyskytují, takže zkušeností asi moc nebude. O žádné pasti jsem neslyšel ani nečetl, pokud se mění náplň v CVT. Samozřejmě protikorozní ochrana je typická Subaru (tzn. není), takže asi neuškodí kouknout se na to zespodu.

Re: otb 3.6 2015 a výše - jaké jsou možnosti a pasti

Napsal: pon lis 30, 2020 11:02 am
od ladis77
Jedna 3.6 se tu kdysi přeci řešila a majitel ji po par měsících z osobních důvodů prodal, ale byl to kanadan, takže snad tacho v km a Celsia? Hodně jich je v pace v auto jase, ale jak pise Štěpán, většinou více méně zboreny nebo vyplaveny. Takže hodně hledat a kontrolovat. A prej snad DH říkal ze 70-80 % dilu jiný. Ale zase brzdy koupíš do zásoby a lidi co dělají Ameriky budou umět dotáhnout i na subo

Re: otb 3.6 2015 a výše - jaké jsou možnosti a pasti

Napsal: pon lis 30, 2020 12:23 pm
od CoZmo
no ono by se dal i takhle mladýho auta možná udělat import napřímo nebo se jich válí relativně dost na mobile.de
jenže tam už je potom totální otázka jak poznat stav
co nějaký awd, to by s tím nedokázalo pomoci? Má s tím někdo zkušenost?

Nechce se mi 4 válec...leda by fakt rozdíl byl kosmetika, jenže tomu moc nevěřím. Tribeca už je zas moc veliká...takže mi přijde, že vlastně na výběr není a jen je otázka jak nepodělat tenhle výběr...

Tuším právě, že kanada má Celsia a Km, US bude mít možná mix obého. 70% dílů jinejch, to se mi nechce moc věřit. Na to je subaru moc líná automobilka...dobřanský se svého času vyjádřili v tom slova smyslu, že je to buřt, akorát se na nějaký díly déle čeká...

Ještě se tyhle fešáci tahali nějak z východu, ale neslyšel jsem o nikom, že by to měl.

No koukám, že moje obavy, že to bude velká šlápota do neznáma se ukazuje reálným strašákem...ale asi je to poslední příležitost mít auto s motorem, pak už budou jenom ty super eko zelený baterkovaný zázraky...

Re: otb 3.6 2015 a výše - jaké jsou možnosti a pasti

Napsal: pon lis 30, 2020 12:27 pm
od spm
S motorem, ale bez pohonu... Narozdíl od té minulé hnusné generace už v tom není VTD...

Re: otb 3.6 2015 a výše - jaké jsou možnosti a pasti

Napsal: pon lis 30, 2020 12:39 pm
od Tapan
No a tu minulou nechceš proč? Zas tak hnusný to není :-) bude to výrazně levnější a v Evropě se to prodávalo, pokud vím. Ony americký verze mívají i jiné nastavení převodovky a kde čeho dalšího, aspoň u některých modelů zcela jistě. Ten východ myslíš přímo třeba ruský trh? Protože jinak se tahaly Ameriky přes Litvu, což je jeden z mála způsobů, jak to tady přihlásit, ale furt jsou to Ameriky.

Spm: on s tím do Milovic stejně nikdy nepojede, na to je to moc leštěnkář, a do města bude ten pohon ok. Ono i v tom terénu ta dnešní elektronika už zvládne dost. Jenže to pořádně ne porovnáme, třeba Ladis s tím sice v Milovicích byl, ale aby mu dal pořádně napít bláta, to ne :-D Největší drsňák byl zatím Richie, ale to byla furt ta předchozí generace.

Re: otb 3.6 2015 a výše - jaké jsou možnosti a pasti

Napsal: pon lis 30, 2020 12:43 pm
od wunti
CoZmo píše:
No koukám, že moje obavy, že to bude velká šlápota do neznáma se ukazuje reálným strašákem...ale asi je to poslední příležitost mít auto s motorem, pak už budou jenom ty super eko zelený baterkovaný zázraky...

Co se zkusit nakontaktovat na firmy co dovážejí vozidla přímo dle přání a specifikace zákazníka - např.: https://www.rychlydovozaut.cz/?fbclid=I ... W_0uhcOzJU

Re: otb 3.6 2015 a výše - jaké jsou možnosti a pasti

Napsal: pon lis 30, 2020 1:12 pm
od ladis77
awd to snad dokaze, tusim ze pritahli jednoho z ruska, impexta taky vozi, to jsou ale novy auta, nevim jak by se tvarili na lehce jety, treby by slo

Re: otb 3.6 2015 a výše - jaké jsou možnosti a pasti

Napsal: pon lis 30, 2020 1:15 pm
od CoZmo
a to, že tam není VTD je zásadní vada na kráse, nebo známka toho, že při dnešních schopnostech elektroniky už je to přežitek? Ty auta sou pořád stavěný na to, aby drtili outback v austrálíí ne? :-DDD

Zatím se schopnosti s každou generací posouvali dopředu, neodvážil bych se tvrdit, že moje 2005 verze projde drsnějším světem než 2010 verze. Odvážil bych se tvrdit, že moje verze 1992 lego by si s nima vytřela zadek s oběma, ale jezdit se s tim uplně napohodu už nejde. A jedinej hlavní důvod, proč by jim to nandala spočívá v tom, že u takovýho auta se prostě neptáš a jedeš bez ohledu na následky...páč nejsou nijak bolestivý. Tam plastík za 20 neupadne, protože už tam leta neni.

A taky je fakt, že už nepotřebuju s autem zdolávat čerstvou ornici. Ale dálniční přesuny začínají dost narůstat...

Re: otb 3.6 2015 a výše - jaké jsou možnosti a pasti

Napsal: pon lis 30, 2020 1:28 pm
od quickly
Když mohu porovnat BR 3.6 s VTD a BS 2.5 s CVT, tak mi vychází VTD lepší (nejezdím s otíky brutál terény, ale třeba nakloněný svah s mokrou trávou). CVT méně žere.

Re: otb 3.6 2015 a výše - jaké jsou možnosti a pasti

Napsal: pon lis 30, 2020 1:41 pm
od spm
Tapan píše: Spm: on s tím do Milovic stejně nikdy nepojede, na to je to moc leštěnkář, a do města bude ten pohon ok. Ono i v tom terénu ta dnešní elektronika už zvládne dost. Jenže to pořádně ne porovnáme, třeba Ladis s tím sice v Milovicích byl, ale aby mu dal pořádně napít bláta, to ne Největší drsňák byl zatím Richie, ale to byla furt ta předchozí generace.
No mě právě přijde, že ten zásadní rozdíl bude právě ve městě / na silnici. Ono v terénu by zrovna ten (jako)haldex fungovat měl dobře a asi bych se ho tam nebál. Ale když reálně na silnici vidím, co projde u VTD a co koncernovej haldex nedá (a lidi se tváří, že jsou s ním taky šťastni), tak mi ten rozdíl přijde hodně propastnej...

Re: otb 3.6 2015 a výše - jaké jsou možnosti a pasti

Napsal: pon lis 30, 2020 1:46 pm
od CoZmo
počkej, tak to mě zase nestraš...šikmina na mokrý louce po vrstevnici považuju u subara za uplný základ a něco, nad čím se nepozastavím...to, že z toho koncerni, bmw apod. běžně padaj není překvapení. Ale otik by fakt neměl...

Re: otb 3.6 2015 a výše - jaké jsou možnosti a pasti

Napsal: pon lis 30, 2020 1:51 pm
od quickly
BS s CVT ze svahu nepadá, ale 3.6 VTD to vyjela s grácií, BS s CVT taky vyjede (zapnutý X-mode), ale ta grácie tam chybí. CVT v terénu má výhodu X-mode, který je dost dobrý, ale pokud bych si měl vybrat 3.6 s VTD nebo 2.5 s CVT, tak šáhnu po 3.6. Neznám ale chování 3.6 s CVT.

Re: otb 3.6 2015 a výše - jaké jsou možnosti a pasti

Napsal: pon lis 30, 2020 2:14 pm
od CoZmo
on výkon dělá hodně, moje první zkušenost při přechodu na 3.0 ...to, co dřív nešlo se najednou prostě prorvalo silou...

Re: otb 3.6 2015 a výše - jaké jsou možnosti a pasti

Napsal: pon lis 30, 2020 3:08 pm
od VDC
VTD je to nejlepší, co kdy dělali. Dnešní MPT dohání schopnosti elektronikou.
Nový auta mají tužší podvozek, má jinou konstrukci, ale o to míň kříží. Zase to dohání elektronikou.
Jestli jde o pohodlnou káru na silniční přesuny a občas polní cestu, tak bych se novýho nebál. Ale kdyby mělo jít o nejlepší schopnosti mimo cestu, tak VTD je lepší volba.