Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
koupě Outback II. nebo III. generace 
Autor Zpráva
Nováček
Nováček

Registrován: stř bře 15, 2017 2:31 pm
Příspěvky: 3
Zdravím,

Chtěl bych pořídít outbacka a mám dilema. Chci benzín v pěkném stavu s jasnou historií a km 150-200tis. Aby auto sloužilo tak 5 let a dalších 100tis.
bez vážnějších bezproblému najelo. Možná i uvažuju o dodatečné přestavbě na lpg.
Líbí se mi jak II. tak III. generace, estetiku neřeším. Jel jsem akorát s III., II. jsem nezkoušel. S III. jsem byl pocitově nadšený.

Pro II. generaci hraje, že za cenu 100-130 by to mohl být teoreticky pěkný kus. Co jsem četl, tak co se týče bytelnosti a dilenské kvality mi přijde II. solidnější. A možná servisně jednodušší. Ale to je jen muj subjektivní pocit, který může být mimo realitu. Proti hraje možná spotřeba a dostupnost náhr.dílů. A stáří a s tím související riziko koroze.

Např. tento se zdá být celkem pěkný. Akorát je to H6 a trochu se bojím té spotřeby oproti 2,5. Ale jezdím 90% okrsky a dálky, tak by to nemusel být tak velký rozdíl.
https://auto.bazos.cz/inzerat/73009963/ ... 0-2003.php

U III. genarace si myslím, že, aby to byl pěkný kus, adekvátní II. gen., tak budu muset dát 200-250tis., aby ten stav byl cca srovnatelný.
Např. tady u Carpentera se zdá být pěkný kus http://www.tipcars.com/basic/karta.php? ... 1490772922

Je III.gen. stejně solidně postavená jako II. ? Je servisně náročnější ?

Otázka je jak velký kvalitativní skok je mezi II. a III. a jestli vůbec stojí za to dát těch cca 100tis. navíc...

Děkuji za postřehy


stř bře 29, 2017 8:45 am
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 19, 2010 3:04 pm
Příspěvky: 271
Pokud uvažuješ o LPG, tak určitě by bylo vhodné vyloučit všechny 6 válcové motory. Nevím jak II, ale u III se 6válci je výhoda toho, že má AT převodovka 5 stupňů. S AT4 se taky nechá pohodlně jezdit, ale není to ono. Přece jen ten kvalt tam občas chybí.

Mám II outbacka a jediné co mi na něm vadí je, že nemá ovládání rádia na volantu a neumí MP3. Občas se u něj trošku peru s převodovkou, že mi z nějakého důvodu těsně před horizontem podřadí, nebo někdy zase zamkne trojku a dlouho jí trvá než jí odemkne a přeřadí na čtyřku. Naučil sem se to šéfovat pomocí tlačítka hold (ale jen na určitejch místech, né pokaždý).
Jak se chová převodovka u novejší verze netuším, tam je zase pro změnu možnost řadit + -.

Za tu trojkovou vezi bych teda 280 tis nedal. Ta cena mi příde ukrutně přestřelená.

Jo u dvojky na LPG se pomalu blížím k hranici 350 tis km a krom současné závady v elektrice furt jezdí. Olej dolévám tak litr max dva mezi výměnou. Takže když se o auto člověk stará, tak mu věrně slouží dlouhou dobu.

_________________
Subaru Legacy Kombi 2.0 MT (rv.96)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91)


stř bře 29, 2017 2:18 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 20, 2010 7:25 am
Příspěvky: 7224
Bydliště: Nové Hrady
O H6 je tu cely vlakno. A II. generaci Outbacku H6 se 154kW tu mame asi 4 v plynu a jezdi to bez vyraznych problemu. Ventily se musi serizovat jednou tak za 50 tisic, pokud nejezdis po dalnici tak jeste za dyl. Prevodovka je 4 rychlostni a kvalty jsou samozrejme dlouhy. Ale jako celek je to auto trvanlivy - snad s vyjimkou po cca 250 tisicich km profouklyho tesneni pod hlavama.

_________________
Subaru Outback 3.0 H6 AT, MY03 + LPG


stř bře 29, 2017 2:47 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 03, 2016 2:19 pm
Příspěvky: 2440
Převodovka starší H6 oproti novější je 4kvalt (nicméně novější má 5kvalt taky jenom v H6 - novější 2.5ky jsou taky jenom 4). Nicméně nevím, jestli se liší proti té co je v 2.5ce, ale mně přijde, že se chová hodně rozumně a ty problémy nepozoruju. Jinak jo, kvalty jsou delší, ubírá to asi hlavně nejvíc na dynamice - i ta H6 potřebuje otáčky, aby jela hodně jela, takže občas se stává, že na to šlápnu, podřadí a vyletí, občas se naopak trochu loudá, než nabere dech (typicky v nízkých rychlostech, protože strašně nerada podřezuje na jedničku, takže paradoxně ze stání umí vyrazit o dost rychlejš, než z malé rychlosti).

Co se týče spotřeby, tak bych řekl, že 2.5 a H6 budou v tomhle hodně podobné. Zvlášť na okreskách - rozdíl by byl asi město, kde ten 6 válec bude užírat mnohem víc, na okreskách to bude jezdit podobně. Ale i tak je potřeba u obou počítat s tim, že to bude 10l / 100km :-) Já když jezdím dlouhé trasy dálnice / okresky někdy o víkendech, když není moc provoz, tak jsem v tom typicky za 9,něco. Co se týče dalších rozdílů, tak 2.5 má řemen, co se musí měnit, 3.0 řetěz. 2.5ky v těhlech ročnících byly celkem vyhlášený žrout oleje, 3.0 si ho obvykle moc nevezmou.


stř bře 29, 2017 3:30 pm
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 19, 2010 3:04 pm
Příspěvky: 271
Já myslel, že 2.5 žralo olej jen za začátku produkce, a že 07 by už mělo mít jiný pístní kroužky nebo co a mělo by žrát oleje o hodně méně.

Dneska sem studoval návod pro III generaci a nepochopil sem jednu věc. Píše se tam, že třeba při jizdě do kopců je dobrý zamknout 4 rychlostní stupeň. To u II verze udělám jednoduše voličem. Ale tady u III tam nic takovýho nevidím a z manuálu sem to vůbec nepochopil. Jak se to dělá?

A ještě dotaz. Umí III věci jako zavření oken pri zamknutí auta, při podržení klíčku odemknutí stáhnutí všech oken a automatické zamykání dveří za jízdy?

_________________
Subaru Legacy Kombi 2.0 MT (rv.96)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91)


stř bře 29, 2017 6:36 pm
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: čtv zář 08, 2011 1:19 pm
Příspěvky: 974
U outbacka III máš tiptronic a tedy zvolíš rychlost, kterou chceš.

Nic z toho okna v subaru neumí.

_________________
Outback 2004 BP/BL 2,5 4AT
Legacy V kombi cvt MY2011 benzín 2,5i
Legacy III BE 2,5AT sedan MY2003 LPG


stř bře 29, 2017 8:04 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 03, 2016 2:19 pm
Příspěvky: 2440
07 nevim, ale III. generace začíná 04 (nebo možná už 03?) a tam to IMHO trpělo na to stále...

Ty novější už nemají blokování vyšších stupňů (teda to, co u starého Dx udělá, že to řadí max do x), ale zase mají možnost manuálního řazení. Funguje to nějak tak, že se ta páka dá do boku a pak tou pákou nahoru/dolů manuálně řadíš vyšší/nižší stupeň. Teda v rámci toho, co ti to dovolí (pořád tě to nenechá přetočit přes omezovač). Takže nefunguje to už jako automat do max několikátého stupně, ale můžeš si tam ručně podřadit, když chceš. Co se týče ježdění do kopců, tak nevím, jestli ta EAT5 se chová už nějak jinak, ale u té mojí staré H6 s EAT4 mi přijde, že podřazuje agresivně až dost. Konkrétně do kopců kde bych to s manuálem klidně rval na 5ku si ona podřadí.


stř bře 29, 2017 10:43 pm
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 19, 2010 3:04 pm
Příspěvky: 271
Jo, tyhle stavy, když převodovka podřadí dřív, nebo se ji nechce přeřadit na vyšší stupeň se nechá skvěle šéfovat tlačítkem hold. Nevím, jestli ho H6 má taky.

A u 3 generace se o té blokaci 4 stupně píše v manuálu. Strana 7-16. Jen tam není popsáno, jak toho dosáhnout.
Nefunguje to tak, že si v manuálu dám 3 stupeň, a když když mám manuál, tak si převodovka sama podřadí dolu, ale nikdy nezařadí víc, než mám navoleno?

_________________
Subaru Legacy Kombi 2.0 MT (rv.96)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91)


čtv bře 30, 2017 7:17 am
Profil
Nováček
Nováček

Registrován: stř bře 15, 2017 2:31 pm
Příspěvky: 3
Děkuji za odpovědi.

S H6 si to asi nebudu komplikovat.
Automat rozhodně chci a 4kvalt mi nevadí. Jsem takový poklidný okrskový kochající se řidič bez ambicí :-)

No a myslíte, že je velký kvalitativní skok mezi II. a III. a stojí za to dát těch cca 100tis. navíc...??

u Carpentera se mi ten Outback hodně líbí, ale myslím, že real je max do 250tis. Podle toho co jsem tam skouknul jak se cenově pohybujou.
No kdybych slevil na Legacy 2.0, tak ty koukám, že jsou v DE s těma kilometrama za hodně dobrý peníz.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1

Ale ta II. je prostě taková klasika...
Třeba v DE se dají sehnat i pěkné...

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1


čtv bře 30, 2017 7:56 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 03, 2016 2:19 pm
Příspěvky: 2440
Jj, H6 tam má kolíbkovej přepínač, kdy to přehazuje mezi normal, hold a power. U Poweru naopak začne podřazovat už celkem brzo jak jde plyn dolů a v podstatě točí do 6,5k i ve chvíli, kdy ten plyn není ani na doraz. Je to dost návykový, stačí za odbočkou ten plyn trochu přišlápnout, ozve se vruuuum, zarazí to člověka do sedačky a jede :-D

Jo, v tom manuálním režimu se to bude snažit držet ten navolený kvalt, pokud to půjde. Pokud to hodně podtočíš, tak imho podřadí stejně a stejně tak nedovolí podřadit, pokud by to šlo přes omezovač.


čtv bře 30, 2017 9:55 am
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 19, 2010 3:04 pm
Příspěvky: 271
Aha,
tak to mi u starší verze teda příde líp vyřešený. Když sem jel z vozejkem serpentýnama, tak sem tam lupnul trojku a řadilo si to hezky samo v rozmezi 1 až 3. Nebo v terénu s károu klidně i na max dvojku.

_________________
Subaru Legacy Kombi 2.0 MT (rv.96)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91)


čtv bře 30, 2017 11:19 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 03, 2016 2:19 pm
Příspěvky: 2440
Zase pokud chceš nějakou rychlejší jízdu, tak tim manuálnim řazenim udržíš to auto kde chceš, ta sekvence u starší ti bude pořád minimálně podražovat. Ne že bych to teda někdy potřeboval, já i to power použil za ten necelý rok co to mám 2x :-D


čtv bře 30, 2017 11:44 am
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
Příspěvky: 228
Bydliště: Praha
dracekvo píše:
Já myslel, že 2.5 žralo olej jen za začátku produkce, a že 07 by už mělo mít jiný pístní kroužky nebo co a mělo by žrát oleje o hodně méně.


spm píše:
07 nevim, ale III. generace začíná 04 (nebo možná už 03?) a tam to IMHO trpělo na to stále...


Koumal jsem tenhle problém před koupí. Vyzjistil sjem že tenhle problém by do roku 2006 včetně. Mám teď 08 a zásadní žrout oleje to není.

_________________
Subaru Outback 2,5i MT, MY08, LPG
- absolvent Skandinávské cesty 2016 (8300 km)
- absolvent Balkánské cesty 2017 (5884 km)

Škoda Octa II 1,6 TDI - služební
Škoda Felicia 1,6i Kombi - prodaná - absolvent cesty Praha-Istanbul-Praha 2012 (6100 km)


čtv bře 30, 2017 6:38 pm
Profil
Nováček
Nováček

Registrován: stř bře 15, 2017 2:31 pm
Příspěvky: 3
nebyl jste se náhodo někdo podívat na tento kousek?

https://www.sauto.cz/osobni/detail/suba ... oFrom=list


pát dub 14, 2017 10:06 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: pát črc 13, 2012 6:07 pm
Příspěvky: 125
Bydliště: Praha
Změna motoru k lepšímu nastala po FL v r. 2006. Takže může to být i konec roku 2006, jednoduše se pozná podle toho,že má pádla

_________________
fajfka

Subaru Outback 3,0 AT 2007
BMW 1100 GS
Honda Shadow 1100 C


sob dub 15, 2017 12:37 pm
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron