Legacy CNG

Inzeráty zakončené úspěšným prodejem/nákupem, které jejich majitel nevyžaduje smazat (prosíme o uvážlivé požadavky na smazání, pokud vlákna obsahují obecně užitečné informace). Inzeráty bez odezvy majitele starší jednoho roku.
Uživatelský avatar
telatko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 901
Registrován: sob zář 12, 2009 1:25 pm
Bydliště: Zábřeh na Mor.

Legacy CNG

Příspěvek od telatko »

Ahoj,

tak po dlouhé době, by to mohlo vypadat na návrat k té správné značce :subaru:

Chci se zeptat, zda máte nějaké zkušenosti s Legacy 2,5 MY2010 až cca 2013? a dále, toto legacy se jako jedno z mála 4x4 aut prodávalo ve Švédsku v tovární přestavbě na CNG, která mě právě zajímá, tak pokud jsou nějaké zkušenosti s CNG. Dále CVT, je to vpohodě? To co uvažuju by mělo mít najeto cca 80 tis. km a zvažuji to mít tak 5 let a najet dalších cca 120 - 140tis. km.

Provoz bude cca 25tis ročně, možná víc. Kombinovanej provoz, města minimum, občas dálnice svižněji, vše po ČR vyjma dovolené. CNG čerpačku mám po cestě do práce cca 5km od baráku.

Díky za názory a snad se za chvíli uvidíme zase na sraze :unami:
Nissan X-trail MY2016 4x4
Cagiva Raptor 650

ex. Nissan X-trail 2.2Di 84Kw
ex. Legacy 2.5 GX MT MY2000 sedan
ex. Impreza 1.5R SW, 5MT, MY2006
ex. Peugeot 406 1.8i
ex. Aprilia Leonardo 125ccm,
esenbe
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 194
Registrován: pon říj 12, 2009 11:24 am

Re: Legacy CNG

Příspěvek od esenbe »

Ahoj služebně jezdím s CNG auty ( passat/touran ) a musím říct, že to něco do sebe má.
110 Kw benzíny jezdí za 4 kg/100km normál a 5,5-6 plný plyn/hlava nehlava. Problém je, že CNG potřebuje turbomotory, kvůli vyšší spotřebě vzduchu při spalování. S atmosférickou oktávkou to nejede vůbec ...
Nevýhodou jsou pak tlakové láhve zabírající prostor v kufru a delší doba plnění auta ( 3 auta na benzínce znamená tak 20 min. čekání ). Většina aut má navíc bomby tak max 20-25 kg.
Vliv na spolehlivost nemohu posoudit. Zkušenost ukazuje, že není.Asi lepší volba jak LPG.
Subaru forester 2.0 GL MY98
Subaru legacy 2.0i CVT 2010
Uživatelský avatar
telatko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 901
Registrován: sob zář 12, 2009 1:25 pm
Bydliště: Zábřeh na Mor.

Re: Legacy CNG

Příspěvek od telatko »

no furt nad tím přemejšlím s kalkulačkou v ruce, a nevím ::-DD:

Zase koupit normálně jenom benzín je značná cenová úspora a pak to prostě projezdit. Jenže už jsem odvykl od spotřeby přes 8 :845:

Zamýšlím konkrétně něco jako toto http://www.autoeu.cz/subaru-legacy-25-awd-cng.html

Když bych šel do benálu kolik mám počítat? Bude to jezdit aspoň jako starý Legacy co jsem měl za 8,5 ?

Edit: Čtu teďka něco otom plnění těch motorů a píšou u atmosfericky plněných cca 8% ztráta výkonu. Vzhledem k tomu, že je to tovární přestavba a normálně má ta 2.5ka 123kw a tohle má 120kw je možný, že to maj tak dobře udělaný?
Nissan X-trail MY2016 4x4
Cagiva Raptor 650

ex. Nissan X-trail 2.2Di 84Kw
ex. Legacy 2.5 GX MT MY2000 sedan
ex. Impreza 1.5R SW, 5MT, MY2006
ex. Peugeot 406 1.8i
ex. Aprilia Leonardo 125ccm,
Uživatelský avatar
telatko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 901
Registrován: sob zář 12, 2009 1:25 pm
Bydliště: Zábřeh na Mor.

Re: Legacy CNG

Příspěvek od telatko »

protože třeba tahle cena, mi připadne lákavá http://www.tipcars.com/subaru-legacy/su ... 31028.html
Nissan X-trail MY2016 4x4
Cagiva Raptor 650

ex. Nissan X-trail 2.2Di 84Kw
ex. Legacy 2.5 GX MT MY2000 sedan
ex. Impreza 1.5R SW, 5MT, MY2006
ex. Peugeot 406 1.8i
ex. Aprilia Leonardo 125ccm,
esenbe
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 194
Registrován: pon říj 12, 2009 11:24 am

Re: Legacy CNG

Příspěvek od esenbe »

Mě 2.0 lego tohoto ročníku žralo 8,2 s lineartronicem. S manuálem počítej něco navíc.
CNG je rozhodně lepší volba než LPG. Pokud ty 1,4 TSI motory žerou třeba 7L benzínu a 4Kg CNG tak dle stejné logiky to bude tak 5Kg CNG u legacy. Připočítej nižší cenu, která se hned tak nahoru nepohrne a je jasné, že úspora tam bude značná. Navíc budeš ekologický :))
Subaru forester 2.0 GL MY98
Subaru legacy 2.0i CVT 2010
Uživatelský avatar
telatko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 901
Registrován: sob zář 12, 2009 1:25 pm
Bydliště: Zábřeh na Mor.

Re: Legacy CNG

Příspěvek od telatko »

nad LPG vubec neuvazuju.
Jediny co prichazi v uvahu je CNG, benál, případně novější nafta.

Nicméně po přečtení Švédskejch Subaru fór, tak to CNG legacy přivstřikuje benál kůli chlazení ventilovejch sedel a to tak, že cca 0,25dcl na 10mil, tzn. cca 1,75L na 100km a sou z toho teda jakože fest nasraní :845: nedivím se, protože tím padá veškerá zajímavost CNG.

Co to CVT? mě se na tom líbí, že to umí zařadit poměrně těžkej kvalt na dálnici. Zase sem ale mladej, klacek mě docela baví, a chtěl bych si to ještě trochu užít :845:
Nissan X-trail MY2016 4x4
Cagiva Raptor 650

ex. Nissan X-trail 2.2Di 84Kw
ex. Legacy 2.5 GX MT MY2000 sedan
ex. Impreza 1.5R SW, 5MT, MY2006
ex. Peugeot 406 1.8i
ex. Aprilia Leonardo 125ccm,
Uživatelský avatar
clay
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2258
Registrován: stř črc 07, 2010 10:53 pm
Jméno a příjmení: Michal Šprachta
Bydliště: Cerkytle - Svatá Kateřina - Borová
Kontaktovat uživatele:

Re: Legacy CNG

Příspěvek od clay »

Od auta ze Švédska pana Fencla jsme koupili Volvo 2,0 turbo na CNG a jezdí pod 1Kč na km. Spokojenost. Suby jsme také zkoušeli, ale máme šestihrnky a tak nemůžeme posoudit. Měl jsem z toho dojem jak z Levorgu = standardně stačí ale zrychlení nad silniční limity tam není. Clay, ale obchod s panem Fenclem je OK

Odesláno z mého SM-G800F pomocí Tapatalk
Sny se mají plnit.....Subaru bez kompromisů !!!
Subaru Outback H6 3,6 2010
Uživatelský avatar
telatko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 901
Registrován: sob zář 12, 2009 1:25 pm
Bydliště: Zábřeh na Mor.

Re: Legacy CNG

Příspěvek od telatko »

Clay: díky za recenzi.

A teď už teda spočítat tu ekonomiku, ale pokud je pravda ten přívstřik beznzínu, tak půjdu asi do klasickýho benálu. :655:

btw. kdo rozumíte naftě? od kterýho roku je ten motor "bezpečný" si pořídit? inzerce je zavalená naftovejma autama z roku 2009. Je to v poho od 2011 nebo až 2012?
Nissan X-trail MY2016 4x4
Cagiva Raptor 650

ex. Nissan X-trail 2.2Di 84Kw
ex. Legacy 2.5 GX MT MY2000 sedan
ex. Impreza 1.5R SW, 5MT, MY2006
ex. Peugeot 406 1.8i
ex. Aprilia Leonardo 125ccm,
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3600
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: Legacy CNG

Příspěvek od bushman1 »

Nafta: Od cca 2011 by to mělo být lepší. Ale jsou lidé, kteří říkají, že se toho v konstrukci motoru zase tak moc nezměnilo, takže pořád je to sázka do loterie.

Jinak LPG i CNG má výrazně vyšší teplotu hoření proti benzínu. Pokud bylo dlouhodobými zkušenostmi zjištěno, že LPG více zatěžuje motor, předpokládal bych to samé zatížení i u novějšího systému CNG.

CNG 650 st. C
LPG 450 st. C
nafta/benzín 250 - 340 st. C

Ono je asi jedno, jak se rozhodneš, protože ekonomicky to nakonec nejspíš vyjde nastejno. Pouze se mění splátkový kalendář:
U benzínu jezdíš každý měsíc za draho, ale servisní náklady jsou nízké. U nafty jezdíš dlouho za levno a pak přijde repase motoru za raketu a u LPG/CNG budeš jezdit za levno a občas budeš muset udělat nějaký ten servisní zásah.

Myslím, že celkový náklad za 5 let bude u každého systému plus mínus stejný :-)
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3600
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: Legacy CNG

Příspěvek od bushman1 »

Jinak privstrik benzinu jsem mel i na svem LPG Teleflex GFI. Kdyz jsem jel po dalnici fakt ostre (150-200km/h) nekolik hodin v kuse, tak mi viditelne klesl ukazatel benzinove nadrze.
Myslim, ze to tam zacalo pridavat benzin pri prekroceni 4500 ot/min.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Legacy CNG

Příspěvek od VDC »

Možná se toho moc nezměnilo, ale nafty už 4 roky nepadají. Takže to s tím motorem už tak špatný není, kromě paliva samotného. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Legacy CNG

Příspěvek od Slavek_xxx »

bushman1> prosim o zdroj te informace o teplotach. Ja jsem nasel uz pred lety uplne jiny cisla. Kdyby to bylo jak pises, tak to roztavi pisty a zapece kruhy za par kilometru.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3600
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: Legacy CNG

Příspěvek od bushman1 »

Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Legacy CNG

Příspěvek od Slavek_xxx »

bushman1> diky, ale tam pisou o teplote vzplanuti, ne o teplote horeni...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
Subaru70
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4010
Registrován: pát led 31, 2014 10:58 am
Bydliště: Praha

Re: Legacy CNG

Příspěvek od Subaru70 »

telatko píše:...btw. kdo rozumíte naftě? od kterýho roku je ten motor "bezpečný" si pořídit? inzerce je zavalená naftovejma autama z roku 2009. Je to v poho od 2011 nebo až 2012?
...netvrdim, že rozumim, ale naftu opravdu až MY11-12. Došlo k úpravě na komponentech jako turba, vstřiků, DPF, spojky...Zrovna ted jsem byl na garančce při 60 tis.km a technik sám říkal že to nový motory jsou Ok. Jen to chce jezdit a tankovat dobrou naftu..
Nicméně když jsem měl pujčené Legacy MY13 v benálu, tak jsem s ním jezdil kombinovaně za 7,8 l. Je to jen o noze u benzínu. V naftě to nic nežere, málo kdy jsem nad 6 l/100km...Jinak pokud budeš jezdil někde kolony a městský provoz, tak bych spíš volil benzín..
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Odpovědět

Zpět na „Ukončené inzeráty (archiv)“