Outback gen IV
- Cliffer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1743
- Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
- Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
- Bydliště: Praha
Outback gen IV
Zdravím subaristi,
už delší dobu spekulujeme nad novým rodinným autem a konečně se naskytla možnost si splnit i Subaru sen. Aby se ale sen neotočil v noční můru rád bych o vás radu. :690:
Hledám Outback rok 2007-2009 s manuálem. Motor určitě 4 válce (6 bychom nedali). Z toho vyplývá 2,5i, 2,0D případně 2,5 s plynem. Roční nájezd máme okolo 20-30t km/rok, kde se počítají i letní výlety (kolem 8000km/měsíc). S plynem naprosto nemám zkušennost, ani od známých. Koukal jsem proto po dieslu. Načež jsem narazil na zdejší topic ohledně Boxer dieslu a začal jsem se rosit. Přečetl jsem si zhruba čtvrtinu topicu a popravdě z toho nejsem moc moudrý.
Takže se ptám je 2,0D opravdu tak špatný nápad co se koupi bazarovky týká? (co si pamatuju tak problém s dvouhmotou, vstřiky, slabá spojka, ...) A jak je na tom 2,5i oproti dieslu co se údržby atd týká? (přiznám se o tom jsem za tolik nenačetl, jen jsem pochytil nějaké velké žraní oleje) I když jsem spíš benzíňák tak úspora klidně i 10 000 za měsíční trip na palivu mě láká. Nebo mě vyveďte z omylu. :845:
Jinak teď mě například zaujala tato nabídka: http://www.sauto.cz/osobni/detail/subar ... oFrom=list Co na to říkáte? Co by mě čekalo jako první za opravy/údržby?
Díky předem všem rádcům :826:
už delší dobu spekulujeme nad novým rodinným autem a konečně se naskytla možnost si splnit i Subaru sen. Aby se ale sen neotočil v noční můru rád bych o vás radu. :690:
Hledám Outback rok 2007-2009 s manuálem. Motor určitě 4 válce (6 bychom nedali). Z toho vyplývá 2,5i, 2,0D případně 2,5 s plynem. Roční nájezd máme okolo 20-30t km/rok, kde se počítají i letní výlety (kolem 8000km/měsíc). S plynem naprosto nemám zkušennost, ani od známých. Koukal jsem proto po dieslu. Načež jsem narazil na zdejší topic ohledně Boxer dieslu a začal jsem se rosit. Přečetl jsem si zhruba čtvrtinu topicu a popravdě z toho nejsem moc moudrý.
Takže se ptám je 2,0D opravdu tak špatný nápad co se koupi bazarovky týká? (co si pamatuju tak problém s dvouhmotou, vstřiky, slabá spojka, ...) A jak je na tom 2,5i oproti dieslu co se údržby atd týká? (přiznám se o tom jsem za tolik nenačetl, jen jsem pochytil nějaké velké žraní oleje) I když jsem spíš benzíňák tak úspora klidně i 10 000 za měsíční trip na palivu mě láká. Nebo mě vyveďte z omylu. :845:
Jinak teď mě například zaujala tato nabídka: http://www.sauto.cz/osobni/detail/subar ... oFrom=list Co na to říkáte? Co by mě čekalo jako první za opravy/údržby?
Díky předem všem rádcům :826:
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16139
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Outback gen IV
Cliffer: vítej u nás na SFC :pr: . Bazarový dehet 2.0D určitě nebrat . Já jsem sice s dehtem ve forestíkovi MY08 najel 218 tkm bez problémů, ale dehtový otík/forestík do MY12 byl dost náchylný na problémy. Pokud dehet, tak bych doporučil od MY13. Benzínové Subaru bere tolik, jak si užíváš jízdu a na skladbě cest. Já se šestihrnkovým legem jezdím v průměru za 9,6 a to u mne převládá příměstké poskakování. Pokud chceš do plynu, tak raději auto bez LPG a montovat nově. Ohledně LPG doporučuji číst celé vlákno LPG.
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Re: Outback gen IV
Neee naftu,neeeee plyn!!!!!!!!!!!!A hodně štěstí pac pěkný 2,5 za normální peníze skoro nejsou:(
Re: Outback gen IV
Cau,
jako majitel diesla bych Ti nakup nedoporucoval. Ono je to totiz neni jenom o tom, jak se k autu chovas (tedy jak se k nemu choval predchozi majitel), ale hodne i o stesti. Me treba odesel motor v 64.000 a pak v 67.000 (po 3.000 - asi vada v kompletaci), a to se k autu chovam, myslim, moc pekne (sice kratke pojizdky, ale azse vzdy vyhraty motor na webasto). Znamemu, ktery bych si myslel, se k auto chova podobne dobre, odesel az pri cca 140.000. Dopredu nikdy nevis. Prvni diesely jsou navic jeste rizikovejsi, takze kdyz uz bys fakt diesela chtel, tak jedine s novym motorem!
Pokud bys nahodou netrval na outbacku, asi budu velmi pravdepodobne v brzke dobe prodavat svoje auto: Subaru Legacy IV kombi, MY08-09, vybava Comfort s navigaci + nezavisle topeni webasto s dalkovym ovladacem. Jsem prvni majitel, prihlaseno 11/2009, aktualne najeto necelych 70.000 km, barva tmave modra metaliza. Vyhoda? Motor mi uz odesel a mam novy, aktualne najeto 1.300 km a opatrne zajizdim. Navic mam novou baterku, vymenene nektere kosti a silentbloky na podvozku, a pod. Prodavat budu az se naplni tyto 2 podminky (i) bude na ceste auto ze zahranici - prave resim saaba z holandska a (ii) motor zajedu, tj. bude mit alespon 2.000 ale radsi 3.000 km. Akorat bych za to chtel asi o trochu vic, nez za co se prodava Tebou uvedeny outback. Krome toho ukazuje, ze podminka (i) mozna nebude tak rychle splneno, protoze prodejce prestal komunikovat
Pokud jsi z prahy, muzem se pripadne sejit a probrat pro i proti v obecne rovine. Zjednodusene se da rict, ze subaru jedine benzin (bez LPG!) a kdyz uz diesel, tak na delsi trasy a jedine s novym motorem.
jako majitel diesla bych Ti nakup nedoporucoval. Ono je to totiz neni jenom o tom, jak se k autu chovas (tedy jak se k nemu choval predchozi majitel), ale hodne i o stesti. Me treba odesel motor v 64.000 a pak v 67.000 (po 3.000 - asi vada v kompletaci), a to se k autu chovam, myslim, moc pekne (sice kratke pojizdky, ale azse vzdy vyhraty motor na webasto). Znamemu, ktery bych si myslel, se k auto chova podobne dobre, odesel az pri cca 140.000. Dopredu nikdy nevis. Prvni diesely jsou navic jeste rizikovejsi, takze kdyz uz bys fakt diesela chtel, tak jedine s novym motorem!
Pokud bys nahodou netrval na outbacku, asi budu velmi pravdepodobne v brzke dobe prodavat svoje auto: Subaru Legacy IV kombi, MY08-09, vybava Comfort s navigaci + nezavisle topeni webasto s dalkovym ovladacem. Jsem prvni majitel, prihlaseno 11/2009, aktualne najeto necelych 70.000 km, barva tmave modra metaliza. Vyhoda? Motor mi uz odesel a mam novy, aktualne najeto 1.300 km a opatrne zajizdim. Navic mam novou baterku, vymenene nektere kosti a silentbloky na podvozku, a pod. Prodavat budu az se naplni tyto 2 podminky (i) bude na ceste auto ze zahranici - prave resim saaba z holandska a (ii) motor zajedu, tj. bude mit alespon 2.000 ale radsi 3.000 km. Akorat bych za to chtel asi o trochu vic, nez za co se prodava Tebou uvedeny outback. Krome toho ukazuje, ze podminka (i) mozna nebude tak rychle splneno, protoze prodejce prestal komunikovat
Pokud jsi z prahy, muzem se pripadne sejit a probrat pro i proti v obecne rovine. Zjednodusene se da rict, ze subaru jedine benzin (bez LPG!) a kdyz uz diesel, tak na delsi trasy a jedine s novym motorem.
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49152
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Outback gen IV
Cliffere vítej u nás. Dej si tu práci a projdi si vlákno o LPG. Diesel ti tu nikdo nedoporučí, protože je s ním víc starostí, než radostí.
Takže připadá v úvahu jen benzínová motorizace 2,5. Pokud bys chtěl plynofikovat, tak jednoznačně sháněj auto bez plynu a nech si ho sám přestavět.
Subaru motory jsou choulostivější na prasácké zacházení na plyn a pokud nevíš, jak se k tomu kdo choval, je to potenciální zdroj problémů. Navíc u nové zástavby neřešíš životnost nádrže a podobně.
Takže připadá v úvahu jen benzínová motorizace 2,5. Pokud bys chtěl plynofikovat, tak jednoznačně sháněj auto bez plynu a nech si ho sám přestavět.
Subaru motory jsou choulostivější na prasácké zacházení na plyn a pokud nevíš, jak se k tomu kdo choval, je to potenciální zdroj problémů. Navíc u nové zástavby neřešíš životnost nádrže a podobně.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Cliffer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1743
- Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
- Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
- Bydliště: Praha
Re: Outback gen IV
Takovéhle odpovědi jsem bohužel čekal. Já zrovna nejsem zastáncem plynu, proto jsem LPG vlákno ještě nezkoumal. Každopádně nezbývá než se koukat po benzínu, nebo si subaru ještě odpustit :686:
Newli: O Legacy jsem taky chvíli přemýšlel, ale jakmile bych měl připojený všechny 4 tak bych se občas vydal mimo silnice. A bál bych se, že Legacy bych nějak orval. Už teď když mám služební Octu z haldexem jedu občas zkratkou, která je sice delší, ale zato horší cesta. ::-DD: Ovšem je to jen haldex. A hledáme auto za cca 200t kč, což ty budeš nejspíš dražší. Každopádně díky za nabídku.
Newli: O Legacy jsem taky chvíli přemýšlel, ale jakmile bych měl připojený všechny 4 tak bych se občas vydal mimo silnice. A bál bych se, že Legacy bych nějak orval. Už teď když mám služební Octu z haldexem jedu občas zkratkou, která je sice delší, ale zato horší cesta. ::-DD: Ovšem je to jen haldex. A hledáme auto za cca 200t kč, což ty budeš nejspíš dražší. Každopádně díky za nabídku.
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
Re: Outback gen IV
Leccos už zde bylo napsáno, i tak přípojím svůj názor. Na diesel zapomeň. Už tehdy před uvedením na trh mi bylo jasné, že se to Subaru nemůže povést na 100%. Je to první naftový motor Subaru a žádné testování nenahradí provoz. Nepovedlo by se to žádné automobilce, nepovedlo se to proto ani Subaru. Spousta chyb, starostí, drahé opravy...
Outback 2,5 není špatná volba, ikdyž dokonalé to také není. Tyto modely žerou hodně olej, extrémně do roku 2005. Navíc to nemá kontrolku hladiny oleje, takže spousta aut jela aspoň někdy chvíli na suchu a podle toho ty motory vypadají. Doporučuji automat. Manuál je do roku 2008 spřažen s dvouhmotnostním setrvačníkem Valeo, který vrže. Navíc některá ložiska v manuální převodovce jsou poddimenzována. Vím o třech Outbacích 2,5 v manuálu, kde byla provedena generální oprava převodovky na vozech do 200.000 km, protože se začalo ozývat některé ložisko. U automatu to nehrozí, navíc tam není spojka, ani dvouhmotností setrvačník, čtyřka u automatu je delší než pětka u manuálu, takže na dálnici je u automatu i nižší spotřeba (ikdyž celkově je u automatu o něco větší). LPG do 2,5 jde dát, ale jak už tu bylo napsáno, tak koupit auto jedině bez LPG a nechat namontovat. Subaru motory nejsou tak odolné na LPG jako některé koncernové vozy.
Nechci ti to dělat složitější, ale po svých zkušenostech se čtyřmi vozy Subaru, tak s rozpočtem 200.000 Kč bych nyní jednoznačně sáhnul po zachovalém Outbacku H6 starší generace (do roku 2003). Ten se dá sehnat v top stavu ze zahraničí za cca 120.000 Kč a zbytek bych si nechal na benzín. Starší model vyniká větší prostorností, je trvanlivější, nesrovnatelně vyšší kvalita interiéru, snadno se dá vyměnit rádio, což u novějšího nelze (je zabudované) a je mizerné. Dodnes se mi po starším modelu stýská. Jediná nevýhoda staršího modelu je horší bezepčnost (4 airbagy, méně tuhá karoserie...).
Přeji šťastnou volbu.
Outback 2,5 není špatná volba, ikdyž dokonalé to také není. Tyto modely žerou hodně olej, extrémně do roku 2005. Navíc to nemá kontrolku hladiny oleje, takže spousta aut jela aspoň někdy chvíli na suchu a podle toho ty motory vypadají. Doporučuji automat. Manuál je do roku 2008 spřažen s dvouhmotnostním setrvačníkem Valeo, který vrže. Navíc některá ložiska v manuální převodovce jsou poddimenzována. Vím o třech Outbacích 2,5 v manuálu, kde byla provedena generální oprava převodovky na vozech do 200.000 km, protože se začalo ozývat některé ložisko. U automatu to nehrozí, navíc tam není spojka, ani dvouhmotností setrvačník, čtyřka u automatu je delší než pětka u manuálu, takže na dálnici je u automatu i nižší spotřeba (ikdyž celkově je u automatu o něco větší). LPG do 2,5 jde dát, ale jak už tu bylo napsáno, tak koupit auto jedině bez LPG a nechat namontovat. Subaru motory nejsou tak odolné na LPG jako některé koncernové vozy.
Nechci ti to dělat složitější, ale po svých zkušenostech se čtyřmi vozy Subaru, tak s rozpočtem 200.000 Kč bych nyní jednoznačně sáhnul po zachovalém Outbacku H6 starší generace (do roku 2003). Ten se dá sehnat v top stavu ze zahraničí za cca 120.000 Kč a zbytek bych si nechal na benzín. Starší model vyniká větší prostorností, je trvanlivější, nesrovnatelně vyšší kvalita interiéru, snadno se dá vyměnit rádio, což u novějšího nelze (je zabudované) a je mizerné. Dodnes se mi po starším modelu stýská. Jediná nevýhoda staršího modelu je horší bezepčnost (4 airbagy, méně tuhá karoserie...).
Přeji šťastnou volbu.
Subaru Outback 3.0R 5AT 2006, výkon nepotřebuju, ale zvuk šestihrnku a automat mě začaly bavit.
ex Subaru Outback 2.5 MT 2005
ex Subaru Outback 2.5 MT 2002
ex Škoda Octavia 1.6 74 kW LPG 1997
ex Subaru Outback 2.5 MT 2005
ex Subaru Outback 2.5 MT 2002
ex Škoda Octavia 1.6 74 kW LPG 1997
Re: Outback gen IV
Taky jsem se rozhodoval podobne jako ty...
ad dehet - vse bylo receno. Podle meho nazoru nevyvazi uspora na palivu naklady na servis. Osobne znam v mem okoli 3 dehtove Oty, kterym do 100.000km menili motor, vstriky, turbo... Ostatne i tomu Foresteru od Q po prodeji taky odpochodoval.
ad LPG - podle me se to vyplati jedine do starsich vozu, kde lze serizovat ventily v aute. Jinak vyndavani motoru co 30-60tkm spolehlive maze ekonomickou vyhodu paliva.
ad AT - zpocatku jsem si klepal na celo, pak jsem si koupil po Honzovi jeho Otu v AT a uz bych nemenil
spotreba - samozrejme, ze to zere vic, ale neni to tak desny. Resp. hodne zalezi na ridici. Mesto je vir v nadrzi, ale jinak jsem schopny jezdit v ramci limitu +/- za 9 litru, s vetronem na kouli do 10l/100km. Ale po meste nejezdim.
ad olej - Ota ma najeto asi 265tkm a mezi vymenami oleje dolevam cca. 1.2 litru oleje. Jen je potreba to kontrolovat casteji, pokud s tim zenes po dalnici.
co me stve - malo servisu, ktere jsou s to to servisovat dobre. Oproti konzernu je zoufala antikorozni uprava. Cena dilu je o trochu vyssi, nez na koktu, ale nic strasneho. Jinak si na nic nevzpominam.
Cili na tvem miste bych s rozpoctem 200tkm asi sel do starsi 2.5, nejaky zachovaly kousek z klubu, nebo z venci. Rozdil v cene projezdis v benzinu.
ad dehet - vse bylo receno. Podle meho nazoru nevyvazi uspora na palivu naklady na servis. Osobne znam v mem okoli 3 dehtove Oty, kterym do 100.000km menili motor, vstriky, turbo... Ostatne i tomu Foresteru od Q po prodeji taky odpochodoval.
ad LPG - podle me se to vyplati jedine do starsich vozu, kde lze serizovat ventily v aute. Jinak vyndavani motoru co 30-60tkm spolehlive maze ekonomickou vyhodu paliva.
ad AT - zpocatku jsem si klepal na celo, pak jsem si koupil po Honzovi jeho Otu v AT a uz bych nemenil
spotreba - samozrejme, ze to zere vic, ale neni to tak desny. Resp. hodne zalezi na ridici. Mesto je vir v nadrzi, ale jinak jsem schopny jezdit v ramci limitu +/- za 9 litru, s vetronem na kouli do 10l/100km. Ale po meste nejezdim.
ad olej - Ota ma najeto asi 265tkm a mezi vymenami oleje dolevam cca. 1.2 litru oleje. Jen je potreba to kontrolovat casteji, pokud s tim zenes po dalnici.
co me stve - malo servisu, ktere jsou s to to servisovat dobre. Oproti konzernu je zoufala antikorozni uprava. Cena dilu je o trochu vyssi, nez na koktu, ale nic strasneho. Jinak si na nic nevzpominam.
Cili na tvem miste bych s rozpoctem 200tkm asi sel do starsi 2.5, nejaky zachovaly kousek z klubu, nebo z venci. Rozdil v cene projezdis v benzinu.
Re: Outback gen IV
Mě na této nabídce zaujalo, že srovnatelné auta s vyšším nájezdem stojí obvykle ještě více. Takže můj osobní tip je, že původní motor začal odcházet, tak se toho předchozí majitel co nejrychleji zbavil i pod cenou do bazaru, který si na to dal standardní marži. V inzerátu není zmínka o novém motoru (což obvykle u těchto modelů bývá, viz. ten u Carpentera), což mou hypotézu podporuje.Cliffer píše:
Jinak teď mě například zaujala tato nabídka: http://www.sauto.cz/osobni/detail/subar ... oFrom=list Co na to říkáte? Co by mě čekalo jako první za opravy/údržby?
Ale možná je to jen má deformace způsobená čtením článků na D-fens o tom, jak někdo objeví super nabídku na málo jetý diesel v top stavu a jak to pak dopadne. Mimochodem doporučuji, velmi zábavné.
Já bych nebral ani diesel, ani 2,5i, ale 3,0R, klidně starší MY04-06. To aspoň trochu jede, má pěkný zvuk a je z této trojice nejspolehlivější.
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
Re: Outback gen IV
tomas184: absolutní souhlas, slovo od slova.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
- Cliffer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1743
- Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
- Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
- Bydliště: Praha
Re: Outback gen IV
Jelikož teď máme Mondeo 2003, který začíná zlobit tak jsme chtěli i omladit. S automatem jsem měl tu čest se svézt (naposled v Audi A6 Avant 3,0 TDi) a i když auto jelo skvěle shledávám v tom stále méně potěšení než v jízdě s Felicií 1,6i (samozřejmě s manuálem ::-DD: ).
Outback IV gen hledám mimo jiné i pro to, že jakmile jsem ho uviděl poprvé věděl jsem, že to je auto co bych chtěl jednou vlastnit. Vedle Dodge Challangera 1970 a Subaru WRX STi 2016 to byla "láska na první pohled" a z téhle trojice je Outbeck jaksi nejdostupnější. Dokonce mě napadla i myšlenka pořídit si kastli s bouchlým motorem a udělat z toho jezdící auto. Ovšem a) zbytek rodiny by neměl pochopení, b) jsem z Prahy (panelák) a garáž nemám k dispozici, c) musel bych splašit nějakého auta znalého ochotného mechanika a d) finančně bych asi nevydělal (i když by to bylo rozděleno do více menších plateb).
3,0 H6 je hezká volba, ale budu s tím jezdit s otcem napůl. Já po městě jezdím služebním, ale on jezdí po městě dost. Pro mě by bylo na dlouhý výlety a zábavu, pro něj na každodenní jízdu, na chatu atd. Sice máme společnou filozofii "objem ničím nenahradíš", tahle volba by mě asi neprošla.
Outback IV gen hledám mimo jiné i pro to, že jakmile jsem ho uviděl poprvé věděl jsem, že to je auto co bych chtěl jednou vlastnit. Vedle Dodge Challangera 1970 a Subaru WRX STi 2016 to byla "láska na první pohled" a z téhle trojice je Outbeck jaksi nejdostupnější. Dokonce mě napadla i myšlenka pořídit si kastli s bouchlým motorem a udělat z toho jezdící auto. Ovšem a) zbytek rodiny by neměl pochopení, b) jsem z Prahy (panelák) a garáž nemám k dispozici, c) musel bych splašit nějakého auta znalého ochotného mechanika a d) finančně bych asi nevydělal (i když by to bylo rozděleno do více menších plateb).
3,0 H6 je hezká volba, ale budu s tím jezdit s otcem napůl. Já po městě jezdím služebním, ale on jezdí po městě dost. Pro mě by bylo na dlouhý výlety a zábavu, pro něj na každodenní jízdu, na chatu atd. Sice máme společnou filozofii "objem ničím nenahradíš", tahle volba by mě asi neprošla.
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
Re: Outback gen IV
No, když se to celé sečte, tak náklady na 3,0 jsou skoro stejné jako na 2,5. Co ušetříš na 2,5 na benzínu, dáš za olej. Je to sice s drobnou nadsázkou, ale kus pravdy na tom je.
Věk auta není podstatný, důležitý je jeho stav. Udržovaná H6 z roku 2002 - 2003 bude spolehlivější než cokoliv ze současné produkce Subaru.
Do břichoplazky Legacy bych asi také raději manuál. Nezapomeň ale, že Outabacka občas využiješ na lehčí terén, jeho světlá výška to umožňuje. A v terénu budeš za automat hodně rád, protože i redukovaná jednička je u Subaru hodně rychlá. Neřeknu, kdyby to mělo redukci 2:1, Outback má ale jen asi 1,2:1, skoro to nepoznáš. V mnoha situacích pak zažiješ Sofiinu volbu - urvat něco na podvozku rychlejší jízdou, anebo jet pomaleji a ničit přitom spojku. Budeš-li mít automat, necháš krásně klouzat jeho měnič, pojedeš si jako slimák a nic nebudeš ničit. V terénu k nezaplacení.
Pozor také na jednu věc. Subaru umí ESP a EDS (u Subaru VDC) s manuálem tuším až od roku 2008! VDC s automatem dělá Subaru už někdy od roku 2001. To využiješ nejen na silnici při nechtěném smyku, ale i v terénu, kdy ti přibrzdí protáčející se kolo. U manuálu, jak jsem vykřížil nápravy, tak jsem se nehnul. Současný třílitr funguje perfektně, krásně si přibržďuje protáčející kola. No a to ESP využiješ, než se se čtyřkolkou naučíš jezdit. Minimálně jednou mi to ESP opravdu pomohlo. Bez ESP bych auto nechtěl, ne nadarmo je dnes ESP zcela povinné a musí ho mít všechna nová auta. ESP je dnes standard stejně jako centrální zamykání nebo klimatizace. Sice občas někdo argumentuje, že ESP nepotřebuje. I sebelepšího řidiče může hlavně při delší a únavnější jízdě překvapit situace, kterou bez ESP nezvládne.
Ale abych byl upřímný... Než jsem koupil svoje první Subaru, tak jsem tu také založil nové vlákno. A kluci mi tu ochotně radili a v podstatě všichni doporučovali H6. A já tehdy paličatě neposlouchal a myslel si, že automat je pro ženský a na co šest válců... A co je moje čtvrté Subaru? H6! A jiné Subaru nehledám.
Věk auta není podstatný, důležitý je jeho stav. Udržovaná H6 z roku 2002 - 2003 bude spolehlivější než cokoliv ze současné produkce Subaru.
Do břichoplazky Legacy bych asi také raději manuál. Nezapomeň ale, že Outabacka občas využiješ na lehčí terén, jeho světlá výška to umožňuje. A v terénu budeš za automat hodně rád, protože i redukovaná jednička je u Subaru hodně rychlá. Neřeknu, kdyby to mělo redukci 2:1, Outback má ale jen asi 1,2:1, skoro to nepoznáš. V mnoha situacích pak zažiješ Sofiinu volbu - urvat něco na podvozku rychlejší jízdou, anebo jet pomaleji a ničit přitom spojku. Budeš-li mít automat, necháš krásně klouzat jeho měnič, pojedeš si jako slimák a nic nebudeš ničit. V terénu k nezaplacení.
Pozor také na jednu věc. Subaru umí ESP a EDS (u Subaru VDC) s manuálem tuším až od roku 2008! VDC s automatem dělá Subaru už někdy od roku 2001. To využiješ nejen na silnici při nechtěném smyku, ale i v terénu, kdy ti přibrzdí protáčející se kolo. U manuálu, jak jsem vykřížil nápravy, tak jsem se nehnul. Současný třílitr funguje perfektně, krásně si přibržďuje protáčející kola. No a to ESP využiješ, než se se čtyřkolkou naučíš jezdit. Minimálně jednou mi to ESP opravdu pomohlo. Bez ESP bych auto nechtěl, ne nadarmo je dnes ESP zcela povinné a musí ho mít všechna nová auta. ESP je dnes standard stejně jako centrální zamykání nebo klimatizace. Sice občas někdo argumentuje, že ESP nepotřebuje. I sebelepšího řidiče může hlavně při delší a únavnější jízdě překvapit situace, kterou bez ESP nezvládne.
Ale abych byl upřímný... Než jsem koupil svoje první Subaru, tak jsem tu také založil nové vlákno. A kluci mi tu ochotně radili a v podstatě všichni doporučovali H6. A já tehdy paličatě neposlouchal a myslel si, že automat je pro ženský a na co šest válců... A co je moje čtvrté Subaru? H6! A jiné Subaru nehledám.
Subaru Outback 3.0R 5AT 2006, výkon nepotřebuju, ale zvuk šestihrnku a automat mě začaly bavit.
ex Subaru Outback 2.5 MT 2005
ex Subaru Outback 2.5 MT 2002
ex Škoda Octavia 1.6 74 kW LPG 1997
ex Subaru Outback 2.5 MT 2005
ex Subaru Outback 2.5 MT 2002
ex Škoda Octavia 1.6 74 kW LPG 1997
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49152
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Outback gen IV
S tím, co píše Tomáš je třeba bez výhrad souhlasit. Já si naopak myslím, že by si tvůj otec H6 užíval, protože projížďky jsou s H6 a automatem opravdu velká pohoda. Já jsem nikdy s žádným autem tak nedodržoval předpisy, jako s H6.
A když přepneš na sportovní režim, tak ukojíš své sportovní choutky. Kvrdlat fofrklackem je archaismus.
A když přepneš na sportovní režim, tak ukojíš své sportovní choutky. Kvrdlat fofrklackem je archaismus.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Outback gen IV
Pokud shanis auto na (otcovi) pojizdky po praze, tak na diesela urcite zapomen! Ale to uz se asi stalo ::-DD:
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
- ladis77
- Strážce pokladu
- Příspěvky: 6134
- Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Re: Outback gen IV
S tou desnou spotrebou oleje to dle me trochu prehanite.....chce to kontrolovat ale rozhodne to neni tak desny. Pravda ze prvni rocniky na to trpej dost. My mame 8|2005 a je to v pohode. Na druhou stranu fouklejch tesneni na H6 tu je taky spousta ale to nikdo nenapise.ale proste to bude furt jety auto a do motoru nevidis
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive