Stránka 1 z 3

Subaru Legacy GT

Napsal: pát srp 07, 2015 12:05 pm
od staga86
Ahoj,
jsem tu nový a všeobecně se Subaru nemám zkušenosti. Chystám se vyměnit svojí Hondičku a do oka mi padlo SUbaru Legacy GT 2,5 turbo 195kW r.v. 2010. Měl by tam být ten samý motor jako ve wrx. Jsem ale trošku na rozpacích, jelikož mi už ve dvou servisech řekli, že na tomto motoru už na několika autech dělali těsnění pod hlavou (100 000km najeto) a jelikož je draha práce tak cena šílená.( autorizovaný servis cca 60 000,-) Dále mi bylo řečeno, že není vyjímkou ani generálka motoru při nájezdu kolem 100000km a to konrétně hlava a myslím pístní kroužky. Máte někdo s tímto motorem zkušenosti? Nerad bych koupil nějakou kasičku - auto vychází kolem půl milionu. Díky za odpověď

Re: Subaru Legacy GT

Napsal: pát srp 07, 2015 3:04 pm
od bushman1
Ahoj,

Proč si lidi kupují GT-čka, WRX-ka a STI-čka?
Mimo jiné i pro to, aby s tím mohli prasit.
Tyhle motory už nejsou nějak extra odolné, jako třeba staré americké atmosféry, takže když se k tomu člověk chová delší dobu brutálně, tak to prostě foukne.
A jsou případy, kdy to foukne, i když se k tomu člověk chová slušně.
Pak jsou také sem tam případy, že z nějakého důvodu není olej a zadře se to.
A děje se to nejen u GT-ček, ale i u STI-ček z těchto ročníků.

No a servisovat v autorizáku nebo ne - zrovna u Subaru vychází servis v autorizáku dost draze. Vždycky se ale dají najít levnější alternativy servisů, které jsou technicky na výši.

Podle mě u novějších Subaru hodně platí, že kdo chce mít opici, musí mít i na banány. Takže u auta za půl mega bych určitě počítal s tím, že může příjít náhlý výdaj za 50 tisíc.

Jinak tady na fóru má tohle GT-čko marzi, tak se ho můžeš přeptat na konkrétní zkušenosti.

Re: Subaru Legacy GT

Napsal: pát srp 07, 2015 4:46 pm
od spiderbb
Ja osobne by som sa nebal ist do legacy GT... naklady na gtcko su rovnake ako pri WRX ver mi ze STI Ta moze vyjst aj viac...

Ano tieto motory papaju viac oleja treba si ho ustriehnut ale ak sa budes k tomu autu dobre chovat odvdaci sa Ti dlhsou zivotnostou jedina slabina moze byt tak spojka...

Zadret mozes aj traktor a pri pouziti dobrych tesneni pod hlavou by som sa nebal ze ten motor vydrzi naozaj dlhsie ako spominaju v servise a servisovat ho v autorizaku? Na to si odpovedz sam :)

Nezabudaj ale na fakt ze ked sa voda zohreje do prevadzkovej teploty to neznamena ze olej je na to pripraveny :)
To je ako so zenou to neznamena ze ked ju nastartujes z vonka neznamena ze je pripravena na jazdu z vnutra :3gears:

Re: Subaru Legacy GT

Napsal: pát srp 07, 2015 11:41 pm
od hamoun
ja na WRX nedavno resil foukle tesneni pod hlavou (pod oběma) ..
v autorizovanem servise
- garancka ve 150tkm
- generálka hlav (gufera, zabrouseni ventilu, kontrola hlav, .. )
- nova labda (6tkc)
- tesneni Cossworth
43tkc vc. DPH ...

u Legacy GT se netřeba bat spojky, je tam automat :)

Re: Subaru Legacy GT

Napsal: sob srp 08, 2015 9:08 am
od bushman1
Take jsem se divil, ze by byly nejake verze s MT.

Re: Subaru Legacy GT

Napsal: sob srp 08, 2015 9:34 am
od spiderbb
Pokial ma rozum neklame legacy GT sa vo verzii Manualnej predavky robia...

opravte ma ak sa mylim...

https://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_Le ... 3_BM.2C_BR

Re: Subaru Legacy GT

Napsal: sob srp 08, 2015 9:46 am
od bushman1
Ted jsem se na to dival a v USA se MT verze prodavala. U nas (v Evrope) byly jen automaty.
Tzn. jedine to pritahnout z Ameriky.

Re: Subaru Legacy GT

Napsal: sob srp 08, 2015 11:20 pm
od staga86
Ok, díky za info a za názor.
bushman1 píše:Ahoj,

Proč si lidi kupují GT-čka, WRX-ka a STI-čka?
Mimo jiné i pro to, aby s tím mohli prasit.
Tyhle motory už nejsou nějak extra odolné, jako třeba staré americké atmosféry, takže když se k tomu člověk chová delší dobu brutálně, tak to prostě foukne.
A jsou případy, kdy to …

Re: Subaru Legacy GT

Napsal: sob srp 08, 2015 11:22 pm
od staga86
Ok, díky za info a za názor. Zkusím marzimu napsat a poptat se.

Re: Subaru Legacy GT

Napsal: sob srp 08, 2015 11:31 pm
od staga86
JEště když jsi vzpomínal ty banány... asi mě teď ukamenujete ale zkusím si to obhájit. Bude to mé hlavní auto, které používám každý den na dojíždění do práce atd, takže je pro mě dulezita i "normalnost" auta ale zaroven mam rad silna auta a 1,6 benzin bych si proste nekoupil. Vzhledem k tomu, ze tohle je bezny sedan a dali do toho motor z WRX, tak si myslim idealni kombinace. Ale jak uz jsem vyse napsal, kazdy den v provozu a trosku me trapi co tak ctu spotreba, takze premyslim nad alternativnim pohonem LPG. |Nekde v minulosti jsem ale cetl, ze vseobecne subaru jsou na to relativne nachylne a nedoporucuje se to. Mel by tam jit po nekolika konzultacich BRC system s tlakovym domazavanim ventilu plus pristrik benzinu. Co si o tom myslite? A vynechte prosim sprosta slova :-)

Re: Subaru Legacy GT

Napsal: sob srp 08, 2015 11:36 pm
od staga86
Mohl bych jeste prosim poprosit kontakt na "marziho"? V profilu nema vyplneno a sokromou zpravu nemohu zatim napsat, jelikoz jsem novacek. Diky moc

Re: Subaru Legacy GT

Napsal: ned srp 09, 2015 10:30 pm
od staga86
Osobně se mi zdá ve 150000km takovyto servis jasnou odpovědí na to, že motory nevydrží zdaleka tolik, co dřív. NA ten obsah je to asi výkonově předimenzované, vždyť ve 150 000 jsem kupoval svoji Hondu a ve 280 000 liji jen olej.

hamoun píše:ja na WRX nedavno resil foukle tesneni pod hlavou (pod oběma) ..
v autorizovanem servise
- garancka ve 150tkm
- generálka hlav (gufera, zabrouseni ventilu, kontrola hlav, .. )
- nova labda (6tkc)
- tesneni Cossworth
43tkc vc. DPH ...

u Legacy GT se netřeba bat spojky, je tam automat :)

Re: Subaru Legacy GT

Napsal: pon srp 10, 2015 2:27 pm
od hamoun
mel jsi v honde turbo?
byl tam zvednuty tlak?

nebo to byla vysokootackova atmosféra?

v GT je ten motor docela honeny hmotnosti toho auta ...

u WRXa jsem s tim motorem maximalne spokojeny ...
(krome toho, ze to vůbec nejede .. ale to se mi brzo vrati, az budu jezdit autem, co ma z 0 na 100 přes 11s :) )

Re: Subaru Legacy GT

Napsal: pon srp 10, 2015 3:31 pm
od marzi
Ja zrovna v současnosti moc chvaly na GT nemam. 86000 a tesneni pod hlavou, hlavama?, v prde..!
Ted auto v Liska Subaru Plzen, az bude hotovo podam reference, cena apod.
Jinak me GT v kombiku maximalne vyhovuje, nenajedu moc, takže spotřeba me až tak netrapí ale vira ve spolehlivost doznala velkou trhlinu. Pry nejsem prvni, tesneni kolem 100k odchazeji, ale to je slaba utecha a zda se mi to dost brzo.
jo, motor bez uprav, jezdim rychle ale ne az tak divoce

Re: Subaru Legacy GT

Napsal: pon srp 10, 2015 4:01 pm
od bushman1
staga86 píše:ítakze premyslim nad alternativnim pohonem LPG. |Nekde v minulosti jsem ale cetl, ze vseobecne subaru jsou na to relativne nachylne a nedoporucuje se to. Mel by tam jit po nekolika konzultacich BRC system s tlakovym domazavanim ventilu plus pristrik benzinu. Co si o tom myslite? A vynechte prosim sprosta slova
Co se tyce LPG, tak nazory se mezi subaristy ruzni a rychle to tady muze prerust ve flame war. :850:

Je dost lidi, kteri najeli na LPG desitky i stovky tisic km a vse je v pohode a jsou lide, kteri tim udajne znicili motor.
Udelat si objektivni nazor znamena nejakou dobu to studovat.

Obecne se asi da rici, ze subaracke motory nejsou extra odolne. V porovnani s konkurenci to bude spise takovy stred.
Dale se da rici, ze cim starsi motor, tim odolnejsi. U novych aut prodavanych v soucasnosti uz Subaru NEDOPORUCUJE instalovat LPG, protoze by to motor nemusel vydrzet. Ale muze to byt zaroven marketingovy tah, aby podporili prodej svych dieselovych aut, ktera pred sesti lety jeste nemeli a museli LPG nabizet.

Vetsina lidi se shodne na tom, ze vhodne motory pro zastavbu LPG jsou atmosfery 2.0 a 2.5, mene vhodna uz je atmosfera 3.0. Co se tyce turbomotoru, tak obecne se zastavba LPG moc nedoporucuje a povazuje se to za rizikove reseni. Nicmene par takovych aut jezdi.

Moje atmosfera ma na plyn najeto 180 000km a stale v pohode, ale jsem presvedceny o tom, ze auto vic trpi, musi se casteji servisovat, nesmim do podzemnich garazi a obcas nekde v aute citim plyn.
Kdybych znovu mel kupovat tohle auto, tak dnes uz bez LPG

Jinak primaz je obecne povazovan za neco co neskodi, ale ani se zadnym vyzkumem neprokazala jeho prospesnost a prodlouzeni zivotnosti motoru.
Co se tyce vstrikovani benzinu, tak myslim, ze nejaky smysl to ma, napriklad muj system to dela ve vyssich otackach. Vyhodou je, ze benzin lepe maze nez plyn.

Pokud najedes mene nez 30 000km rocne, tak bych se na cele LPG vykaslal a uzival si mene problemove auto.
Take jsem uvazoval o tom koupit STI a nechat do nej dat plyn, ale stejnou chybu uz podruhe neudelam.
Radsi budu platit vic za benzin.