P: Subaru Leone 1800 4WD r.v. 1983
Napsal: pát pro 02, 2016 4:47 pm
Předem svého inzerátu důrazně prosím, abyste mi neplevelili diskusi výroky jako "budeš toho litovat!", "proč to proboha děláš?", "už nikdy podobné auto neseženeš", "jsi ho rozjebal a teď se ho zbavuješ" nebo "ses snad zbláznil s tou cenou!". Podobnými výroky mi nezprostředkujete žádné nové informace a ani nepomůžete s prodejem. Stejně tak bych prosil "čistě teoretické zájemce", ať se nevyjadřují. Vím, že to auto všichni moc chcete, ale reálně bude obtížné najít kupce. Asi jako v Cimrmanovi: "Všichni byli návrhem nadšení, ale nikdo se nechtěl výpravy zúčastnit.... většinou z rodinných důvodů."
PRODÁVÁM Subaru 1800 4WD SuperStation, 3°AT, vyrobeno 09/1983, do provozu 1984. Pro neznalé:
- Subaru Leone 2. generace z posledního modelového roku před příchodem 3. gen.
- karoserie kombi se zvýšenou střechou
- boxer 1,8 s rozvodem OHV (EA81) a výkonem 60 kW (karburátor s ručním sytičem)
- 3°AT s přiřaditelným pohonem zadní nápravy "na čudlík" (první hydraulické připojování 4x4 na světě)
- plně digitální přístrojový štít se 3 displeji (otáčky + rychlost + palubní počítač)
- všechna okna v elektrice, elektricky nastavitelná zrcátka
- plyšový interiér v bezvadném stavu
- plně funkční dobové kazetové rádio München (jediná věc na autě, co vydává občas pazvuky)
- zadní samosvorný diferenciál (buď svírá brutálně už z výroby, nebo je lehce přizapečený)
- je to totálně nejvyšší výbava - chybí pouze klimatizace (byla jen v pár prodaných autech)
- speciální verze pro myslivce - mnoho chromových prvků je začerněno (kliky, ližiny na zahrádku) nebo schováno pod černou fólií (rámečky kolem oken)
(na letošních Legendách překřtěno na "verze Hunter" )
- manuálně lze nastavovat světlou výšku přední nápravy (cca 3 cm) a nějak to lze i na zadní nápravě, ale tam už to nejspíš bude na věky zarezlé (očekávám, že je ale nejvýš jak to jde)
- auto má normální černé značky a zcela originální i legální VIN a papíry (rarita), má zaplacenou ekodaň (10.000 Kč), vždy prošlo v pohodě technickou; technická je momentálně propadlá (10/2016 - tou dobou už byl odhalen ten děravý podvozek)
- v Čechách je to pravděpodobně jediné Leone s digitální přístrojovkou, stejně tak nejspíš jediné na značkách s automatem a také asi jediné kombi se zvýšenou střechou
TECHNICKÝ STAV:
- počítadlo kilometrů ukazuje 177.938 km, čemuž se dá podle stavu auta věřit
- za poslední 4 roky jsem investoval čas a peníze hlavně do "drivetrainu" a brzd, aby se s autem dalo neomezeně a bezpečně jezdit - což se povedlo
- stav interiéru je "jako nový" (pochybuji, že ještě po světě existuje nějaké Leone s výrazně lepším stavem interiéru - a přitom plně originálním)
- automat se zdá být v dokonalé kondici
- motor má pocitově tak o 50% vyšší výkon, než se píše na papíru - jede fantasticky
- motor ale zároveň teče pod hlavami, víkama ventilů a hlavně kolem vany - je nutné nechat komplet přetěsnit (sada těsnění je k autu)
- s ohledem na kapesní rozměry motoru a jeho jednoduchost i přístupnost to bude brnkačka
- nepozoroval jsem žádné úbytky oleje od provozu (akorát ten vykapaný pod autem)
STAV KAROSERIE:
- zhruba od kolen výše je originální lak (nádherná perleťová metalíza) (pozn.: podle kódu v motoru si ji lze nechat namíchat)
- skelet kolem motoru (včetně uložení tlumičů) se zdá být v dokonalé kondici
- zadní hrnce nejsou kritické, ale je potřeba je také vyvařit
- skelet kolem kufru se zdá být ve výborném stavu
- prahy a podlaha jsou ve stavu "okamžitá návštěva klempíře" (rozepíšu více v dalším textu)
- hrany blatníků a oblast přechodu prahů do zadních blatníků byly více či méně shnilé a spravoval je kitem a barvou Cerv; jedná se ale hlavně o "optiku"
- skelet a plechařina kolem kabiny se zdají být zcela zdravé (až na rezavé místo u pravého spodního rohu čelního okna)
- kapota je perfektní, víko kufru dobré, zadní dveře nevyžadují akutní zásah, přední dveře jsou rozrezlé na spodních hranách (dodám pár výrazně lepších předních dveří k optické renovaci a usazení)
KOROZE PRAHŮ A PODLAHY:
- nevědělo se o tom, jelikož kdysi do toho někdo místy sahal svářečkou, jinde přelepili díry kousky plechu, jinde pomohla pěna
- a pak to vše zahladili a přetřeli asi tak 5 mm gumoasfaltu, díky kterému vypadal podvozek v dokonalé stavu
- reálně je potřeba odřezat krycí plechy prahů a podívat se, jak vypadá vnitřní nosná část
- také je potřeba vyřešit mnoho děr "skrz" v podlahové plošině a také napojení podlahových dílů na prahy; jistě by stálo za pozornost i ukotvení řidičovy napůl levitující sedačky
- půjde to řešit buď polovičatě metodou "záplat" - středový tunel je zdravý, takže stačí udělat nové prahy, a docela i bude k čemu se chytat (odhad do 20.000 Kč)
- nebo to půjde udělat pořádně, komplexně a na věčné časy - vyklempířit skoro celou novou podlahu a prahy (odhad 40.000 Kč)
PROVEDENÉ OPRAVY ZA DOBU VLASTNICTVÍ (4 ROKY):
- nové přední brzdy (nové kotouče i desky + rozchození třmenů + brzdovka)
- nové zadní brzdy (přesoustružené bubny + nové pakny + rozběhání)
- nová ložiska v zadních kolech a v jednom předním
- nové zadní tlumiče
- vyčištěný a seštelovaný karburátor a startér
- jednou ročně nový olej a filtr (10W40)
- v automatu byla kapalina měněna před 5000 km a 4 roky
- tři nové prachovky
- náplň zadního difu je v pohodě
- nové gumičky stěračů + gumové koberečky + nové "vintage look" gumové lišty kolem auta
- rozběhané motorky všech oken
= celkově proinvestováno 22300 Kč za technické opravy (mimo olej) a 900 Kč za "detaily"
MOUCHY:
- baterie je už dost slabá a chtělo by to novou (a nebo jezdit alespoň jednou týdně)
- startování je trochu alchymie, jelikož padá benzín v benzínovém vedení (přibližně platí, že po jednom dni odstávky naskakuje napoprvé, poté s každým dalším dnem přibývá jeden pokus, a od 5. dne už je to konstantně 5 pokusů) ... ale je to krásná vlastnost, dodávající autu charakter
- před rozjetím se musí auto nechat chvíli zahřát, jinak ho zadusí automat (a nebo "na prasáka" nechat běžet sytič)
- rychloměr se každý odhadem 20. start přepne do mil za hodinu - člověk si hned všimne, že ukazuje nějak podezřele nízkou rychlost - stačí restart, a km/h je zpět
- palubní počítač nefunguje a také nesvítí hromada kontrolek na přístrojovce. Snažil jsem se tělo displejů a kontrolek vyndat, ale nepůjde to bez demontáže celé palubky. Zdálo se mi, že se v tom někdy hrabal nějaký neumětel, který nezasunul dokonale konektory. Očekávám, že po docvaknutí konektorů bude vše zase OK. Pro případ nouze mám dvě náhradní těla displejů (rarita do muzea vyvažovaná zlatem!) a také celou jednu vymontovanou palubní desku (v hrozném stavu - ale na trénování pracovního postupu dokonalé)
- občas zlobí čudlík řidičova okna na dveřích ... ale jelikož je tam ještě druhý na středovém panelu, je to šumák
- občas lehce vibruje víko zavazadelníku - nejspíš špatně naštělovaný zámek/západka
- při brzdění od 80 km/h výš vibruje do volantu a pedálu - souvisí to se zlatými koly
EXTRA:
- značně raritní aftermarket disky RW Wheels Macho-4 15'' + super zimní pneu 195/50 R15 (více zde) - celková investice 12350 Kč
- k autu mám originální ocelové 13'' ráfky, které jsou přetřené slonovinovou barvou (vypadají fajn) + asi 16 let staré letní gumy Pneumant v předepsaném rozměru 175/70 R13 (vhodné na návštěvu STK, jelikož vzorek mají dostatečný)
HISTORIE:
- 24 let v Německu u jednoho majitele (100% myslivec nebo lesník)
- poté to nějaký překupník dotáhl do ČR, od kterého to koupil náš Leone Guru Štěpán Červenka (cerv zde na fóru)
- ten mi Leone koncem roku 2012 prodal, jelikož mu bylo líto, aby jeho nejlepší auto smutně stálo v garáži (najel s ním pár set kilometrů)
- já jsem si Leona užíval 4 roky, kdy byl pokud možno pravidelně projížděn (cca 1x měsíčně)
- sníh, sůl ani břečku u mě nepotkal nikdy, déšť jen párkrát = omylem
- celou dobu parkováno v suchých garážích
- 2013 (cca 2000 km), 2014 (cca 2000 km), 2015 (cca 500 km), 2016 (cca 500 km)
DŮVOD PRODEJE:
1) kdybych to auto chtěl opravit, chtěl bych to udělat pořádně - jenže 30.000 ani 40.000 Kč teď pro tyto účely nemám volných a bojím se, že to tak ještě nějakou dobu zůstane (já bych teď pro tento účel nedal bohužel ani 20.000 Kč)
2) potřebuji uvolnit garáž, jelikož plánuji rozjezd podnikání (k čemuž se mi budou hodit i ty peníze...)
3) Leone je fantastické auto, ale zjistil jsem, že bych mnohem lépe, více a raději užil nějaký modernější kabriolet - třeba MG TF
SITUACE NA TRHU:
Nejsou a nebudou. V určitém zrenovovaném stavu by možná něco nabídl Mirek Bím, ale ten pod 100.000 Kč asi nepůjde. No a Štěpán Červenka už neplánuje další Leone II prodávat. A tím, dámy a pánové, končí nabídka v ČR. Pokud by se ještě našlo něco jiného, tak buď bez papírů nebo ve stavu "1 tuna odpadní rzi". V Německu je nově na prodej dokonalá kopie toho mého za 2490 Euro, dále 1,6 za 3550 Euro, a renovovaný reimport z ČR za 4950 Euro. Z Rumunska vám pak můžou dotáhnout za 1900 Euro tohle. A tím to prosím končí - jiná nejsou
TRH S DÍLY:
- spotřebák (kotouče, tlumiče, destičky, ložiska, manžety a pod.) lze vcelku v pohodě shánět buď aftermarket přes eshopy, nebo z Polska přes allegro.pl
- některé složitější mechanické díly (třeba motorové a pod.) by ještě klidně mohly být v Japonsku v orig. skladu
- funkčních převodovek, motorů, poloos, diferenciálů a podobně je u Bíma a Cerva dostatek (něco by možná vyhrabali i v Dobřanech)
- skel a dveří je u Bíma a Cerva skoro neomezeně
- plechařina není a nebude (dánská firma Klokkerholm už své aftermarket prahy a blatníky na Leone II už skoro úplně dovyprodala)
- originální plechařina v Japonsku už není
- dřív šly objednávat laminátové blatníky z Austrálie, ale nějak se po tom slehla zem
- z vraků těžko seženete plechařinu lepší, než jaká je na vašem autě
- hezké interiéry už jsou problém (to naštěstí mého Leona netrápí)
PŘIDÁM NAVÍC:
- oboje přední dveře
- palubní deska + 1 počítač (druhý si nechám z nostalgie)
- dvoje přední světla, kdyby někdo chtěl laborovat s méně vysvícenými parabolami
- sadu těsnaní na motor
- olejový filtr + měděná těsnění pod nesériový výpustní šroub
- neoriginální zahrádku nejspíš z Leone III -> šla by přebastlit na toto auto
- daruji pixly kitu, bitumenu a dutinového antikoro
PRO KOHO JE AUTO URČENÉ:
- Tohle auto už si nezaslouží huntovat v lese - takže je naopak ideální pro někoho, kdo do něj bude ochoten investovat buď hodně času, nebo hodně peněz (ideálně obojí).
- Ideální auto pro někoho, kdo má rád unikátní techniku, protože tohle auto bylo ve své době hodně pokrokové a navíc ho už dnes nikdo nemá .
- S autem se dá velmi pohodlně cestovat. Není problém držet rychlost a krok s moderními auty (a v zatáčkách jim díky nízké hmotnosti ujet). Vevnitř je překvapivě prostorné a praktické (no dobrá, pro osobu max. do 100 kg a 190 cm).
- A kdo by s ním chtěl do terénu, tak věřte, že tenhle rodinný kombík na zvýšeném podvozku projede výrazně víc, než byste si kdy dokázali představit.
- Ideální investor má na svůj vánoční dárek připraveno v prasátku 100.000 Kč.
KDE SERVISOVAT:
- Nejzkušenější servisák na Leony je Mirek Bím (Mladá Boleslav)
- Leccos by jistě zvládli i v Dobřanech
- Na přetěsnění/generálku motoru se cítí i v BoxerAuto
- Něco by se dalo domluvit s cervovým tchánem, který mi dělal všechny technické zásahy
- prakticky cokoli technického lze zvládnout svépomocí za pomoci servisního manuálu Haynes (v ČR ho vlastní minimálně Cerv, Mistri a Vojcek + lze pořídit na EBay)
CENA:
64000 Kč za auto se vším všudy, 53000 Kč bez zlatých kol. Za to dostanete auto, které je perfektní až na dvě věci: podlahu a motor. Takže po koupi by následovalo okamžité přemístění k vašemu klempíři, kde by se vyndal motor, a ten jste si odvezli v mezičase na "udělání" k mechanikovi. Když se vaření udělá šikovně, nebude nutné moc řešit lakování barvou (max. oblast napojení práh-zadní blatník), jelikož celý spodek a prahy půjdou do gumy.
O ceně se můžeme pobavit po telefonu nebo osobně (Praha 4). Vážný zájemce může Leona projet v blízkém okolí mého baráku.
KONTAKT:
Přes SZ, email subaru4ever <@@@> seznam.cz, mobil +420 606.43_82-51. Diskusi prosím používejte jen k oznámení, že jste auto vyzkoušeli, nebo zakoupili. Plevel budu mazat. V první fázi nabízím jenom zde na fóru. ... AAA a jiné bazary nevolat
VAROVÁNÍ: To auto je fantastické a díky tomu silně návykové! Modernější auta vám najednou v optice tohoto poctivého vizionářského zázraku budou připadat hrozně zaostalá a tragická. Zároveň se jeho vlastnictvím pevně zakořeníte do naší fantastické Subaru rodiny
PRODÁVÁM Subaru 1800 4WD SuperStation, 3°AT, vyrobeno 09/1983, do provozu 1984. Pro neznalé:
- Subaru Leone 2. generace z posledního modelového roku před příchodem 3. gen.
- karoserie kombi se zvýšenou střechou
- boxer 1,8 s rozvodem OHV (EA81) a výkonem 60 kW (karburátor s ručním sytičem)
- 3°AT s přiřaditelným pohonem zadní nápravy "na čudlík" (první hydraulické připojování 4x4 na světě)
- plně digitální přístrojový štít se 3 displeji (otáčky + rychlost + palubní počítač)
- všechna okna v elektrice, elektricky nastavitelná zrcátka
- plyšový interiér v bezvadném stavu
- plně funkční dobové kazetové rádio München (jediná věc na autě, co vydává občas pazvuky)
- zadní samosvorný diferenciál (buď svírá brutálně už z výroby, nebo je lehce přizapečený)
- je to totálně nejvyšší výbava - chybí pouze klimatizace (byla jen v pár prodaných autech)
- speciální verze pro myslivce - mnoho chromových prvků je začerněno (kliky, ližiny na zahrádku) nebo schováno pod černou fólií (rámečky kolem oken)
(na letošních Legendách překřtěno na "verze Hunter" )
- manuálně lze nastavovat světlou výšku přední nápravy (cca 3 cm) a nějak to lze i na zadní nápravě, ale tam už to nejspíš bude na věky zarezlé (očekávám, že je ale nejvýš jak to jde)
- auto má normální černé značky a zcela originální i legální VIN a papíry (rarita), má zaplacenou ekodaň (10.000 Kč), vždy prošlo v pohodě technickou; technická je momentálně propadlá (10/2016 - tou dobou už byl odhalen ten děravý podvozek)
- v Čechách je to pravděpodobně jediné Leone s digitální přístrojovkou, stejně tak nejspíš jediné na značkách s automatem a také asi jediné kombi se zvýšenou střechou
TECHNICKÝ STAV:
- počítadlo kilometrů ukazuje 177.938 km, čemuž se dá podle stavu auta věřit
- za poslední 4 roky jsem investoval čas a peníze hlavně do "drivetrainu" a brzd, aby se s autem dalo neomezeně a bezpečně jezdit - což se povedlo
- stav interiéru je "jako nový" (pochybuji, že ještě po světě existuje nějaké Leone s výrazně lepším stavem interiéru - a přitom plně originálním)
- automat se zdá být v dokonalé kondici
- motor má pocitově tak o 50% vyšší výkon, než se píše na papíru - jede fantasticky
- motor ale zároveň teče pod hlavami, víkama ventilů a hlavně kolem vany - je nutné nechat komplet přetěsnit (sada těsnění je k autu)
- s ohledem na kapesní rozměry motoru a jeho jednoduchost i přístupnost to bude brnkačka
- nepozoroval jsem žádné úbytky oleje od provozu (akorát ten vykapaný pod autem)
STAV KAROSERIE:
- zhruba od kolen výše je originální lak (nádherná perleťová metalíza) (pozn.: podle kódu v motoru si ji lze nechat namíchat)
- skelet kolem motoru (včetně uložení tlumičů) se zdá být v dokonalé kondici
- zadní hrnce nejsou kritické, ale je potřeba je také vyvařit
- skelet kolem kufru se zdá být ve výborném stavu
- prahy a podlaha jsou ve stavu "okamžitá návštěva klempíře" (rozepíšu více v dalším textu)
- hrany blatníků a oblast přechodu prahů do zadních blatníků byly více či méně shnilé a spravoval je kitem a barvou Cerv; jedná se ale hlavně o "optiku"
- skelet a plechařina kolem kabiny se zdají být zcela zdravé (až na rezavé místo u pravého spodního rohu čelního okna)
- kapota je perfektní, víko kufru dobré, zadní dveře nevyžadují akutní zásah, přední dveře jsou rozrezlé na spodních hranách (dodám pár výrazně lepších předních dveří k optické renovaci a usazení)
KOROZE PRAHŮ A PODLAHY:
- nevědělo se o tom, jelikož kdysi do toho někdo místy sahal svářečkou, jinde přelepili díry kousky plechu, jinde pomohla pěna
- a pak to vše zahladili a přetřeli asi tak 5 mm gumoasfaltu, díky kterému vypadal podvozek v dokonalé stavu
- reálně je potřeba odřezat krycí plechy prahů a podívat se, jak vypadá vnitřní nosná část
- také je potřeba vyřešit mnoho děr "skrz" v podlahové plošině a také napojení podlahových dílů na prahy; jistě by stálo za pozornost i ukotvení řidičovy napůl levitující sedačky
- půjde to řešit buď polovičatě metodou "záplat" - středový tunel je zdravý, takže stačí udělat nové prahy, a docela i bude k čemu se chytat (odhad do 20.000 Kč)
- nebo to půjde udělat pořádně, komplexně a na věčné časy - vyklempířit skoro celou novou podlahu a prahy (odhad 40.000 Kč)
PROVEDENÉ OPRAVY ZA DOBU VLASTNICTVÍ (4 ROKY):
- nové přední brzdy (nové kotouče i desky + rozchození třmenů + brzdovka)
- nové zadní brzdy (přesoustružené bubny + nové pakny + rozběhání)
- nová ložiska v zadních kolech a v jednom předním
- nové zadní tlumiče
- vyčištěný a seštelovaný karburátor a startér
- jednou ročně nový olej a filtr (10W40)
- v automatu byla kapalina měněna před 5000 km a 4 roky
- tři nové prachovky
- náplň zadního difu je v pohodě
- nové gumičky stěračů + gumové koberečky + nové "vintage look" gumové lišty kolem auta
- rozběhané motorky všech oken
= celkově proinvestováno 22300 Kč za technické opravy (mimo olej) a 900 Kč za "detaily"
MOUCHY:
- baterie je už dost slabá a chtělo by to novou (a nebo jezdit alespoň jednou týdně)
- startování je trochu alchymie, jelikož padá benzín v benzínovém vedení (přibližně platí, že po jednom dni odstávky naskakuje napoprvé, poté s každým dalším dnem přibývá jeden pokus, a od 5. dne už je to konstantně 5 pokusů) ... ale je to krásná vlastnost, dodávající autu charakter
- před rozjetím se musí auto nechat chvíli zahřát, jinak ho zadusí automat (a nebo "na prasáka" nechat běžet sytič)
- rychloměr se každý odhadem 20. start přepne do mil za hodinu - člověk si hned všimne, že ukazuje nějak podezřele nízkou rychlost - stačí restart, a km/h je zpět
- palubní počítač nefunguje a také nesvítí hromada kontrolek na přístrojovce. Snažil jsem se tělo displejů a kontrolek vyndat, ale nepůjde to bez demontáže celé palubky. Zdálo se mi, že se v tom někdy hrabal nějaký neumětel, který nezasunul dokonale konektory. Očekávám, že po docvaknutí konektorů bude vše zase OK. Pro případ nouze mám dvě náhradní těla displejů (rarita do muzea vyvažovaná zlatem!) a také celou jednu vymontovanou palubní desku (v hrozném stavu - ale na trénování pracovního postupu dokonalé)
- občas zlobí čudlík řidičova okna na dveřích ... ale jelikož je tam ještě druhý na středovém panelu, je to šumák
- občas lehce vibruje víko zavazadelníku - nejspíš špatně naštělovaný zámek/západka
- při brzdění od 80 km/h výš vibruje do volantu a pedálu - souvisí to se zlatými koly
EXTRA:
- značně raritní aftermarket disky RW Wheels Macho-4 15'' + super zimní pneu 195/50 R15 (více zde) - celková investice 12350 Kč
- k autu mám originální ocelové 13'' ráfky, které jsou přetřené slonovinovou barvou (vypadají fajn) + asi 16 let staré letní gumy Pneumant v předepsaném rozměru 175/70 R13 (vhodné na návštěvu STK, jelikož vzorek mají dostatečný)
HISTORIE:
- 24 let v Německu u jednoho majitele (100% myslivec nebo lesník)
- poté to nějaký překupník dotáhl do ČR, od kterého to koupil náš Leone Guru Štěpán Červenka (cerv zde na fóru)
- ten mi Leone koncem roku 2012 prodal, jelikož mu bylo líto, aby jeho nejlepší auto smutně stálo v garáži (najel s ním pár set kilometrů)
- já jsem si Leona užíval 4 roky, kdy byl pokud možno pravidelně projížděn (cca 1x měsíčně)
- sníh, sůl ani břečku u mě nepotkal nikdy, déšť jen párkrát = omylem
- celou dobu parkováno v suchých garážích
- 2013 (cca 2000 km), 2014 (cca 2000 km), 2015 (cca 500 km), 2016 (cca 500 km)
DŮVOD PRODEJE:
1) kdybych to auto chtěl opravit, chtěl bych to udělat pořádně - jenže 30.000 ani 40.000 Kč teď pro tyto účely nemám volných a bojím se, že to tak ještě nějakou dobu zůstane (já bych teď pro tento účel nedal bohužel ani 20.000 Kč)
2) potřebuji uvolnit garáž, jelikož plánuji rozjezd podnikání (k čemuž se mi budou hodit i ty peníze...)
3) Leone je fantastické auto, ale zjistil jsem, že bych mnohem lépe, více a raději užil nějaký modernější kabriolet - třeba MG TF
SITUACE NA TRHU:
Nejsou a nebudou. V určitém zrenovovaném stavu by možná něco nabídl Mirek Bím, ale ten pod 100.000 Kč asi nepůjde. No a Štěpán Červenka už neplánuje další Leone II prodávat. A tím, dámy a pánové, končí nabídka v ČR. Pokud by se ještě našlo něco jiného, tak buď bez papírů nebo ve stavu "1 tuna odpadní rzi". V Německu je nově na prodej dokonalá kopie toho mého za 2490 Euro, dále 1,6 za 3550 Euro, a renovovaný reimport z ČR za 4950 Euro. Z Rumunska vám pak můžou dotáhnout za 1900 Euro tohle. A tím to prosím končí - jiná nejsou
TRH S DÍLY:
- spotřebák (kotouče, tlumiče, destičky, ložiska, manžety a pod.) lze vcelku v pohodě shánět buď aftermarket přes eshopy, nebo z Polska přes allegro.pl
- některé složitější mechanické díly (třeba motorové a pod.) by ještě klidně mohly být v Japonsku v orig. skladu
- funkčních převodovek, motorů, poloos, diferenciálů a podobně je u Bíma a Cerva dostatek (něco by možná vyhrabali i v Dobřanech)
- skel a dveří je u Bíma a Cerva skoro neomezeně
- plechařina není a nebude (dánská firma Klokkerholm už své aftermarket prahy a blatníky na Leone II už skoro úplně dovyprodala)
- originální plechařina v Japonsku už není
- dřív šly objednávat laminátové blatníky z Austrálie, ale nějak se po tom slehla zem
- z vraků těžko seženete plechařinu lepší, než jaká je na vašem autě
- hezké interiéry už jsou problém (to naštěstí mého Leona netrápí)
PŘIDÁM NAVÍC:
- oboje přední dveře
- palubní deska + 1 počítač (druhý si nechám z nostalgie)
- dvoje přední světla, kdyby někdo chtěl laborovat s méně vysvícenými parabolami
- sadu těsnaní na motor
- olejový filtr + měděná těsnění pod nesériový výpustní šroub
- neoriginální zahrádku nejspíš z Leone III -> šla by přebastlit na toto auto
- daruji pixly kitu, bitumenu a dutinového antikoro
PRO KOHO JE AUTO URČENÉ:
- Tohle auto už si nezaslouží huntovat v lese - takže je naopak ideální pro někoho, kdo do něj bude ochoten investovat buď hodně času, nebo hodně peněz (ideálně obojí).
- Ideální auto pro někoho, kdo má rád unikátní techniku, protože tohle auto bylo ve své době hodně pokrokové a navíc ho už dnes nikdo nemá .
- S autem se dá velmi pohodlně cestovat. Není problém držet rychlost a krok s moderními auty (a v zatáčkách jim díky nízké hmotnosti ujet). Vevnitř je překvapivě prostorné a praktické (no dobrá, pro osobu max. do 100 kg a 190 cm).
- A kdo by s ním chtěl do terénu, tak věřte, že tenhle rodinný kombík na zvýšeném podvozku projede výrazně víc, než byste si kdy dokázali představit.
- Ideální investor má na svůj vánoční dárek připraveno v prasátku 100.000 Kč.
KDE SERVISOVAT:
- Nejzkušenější servisák na Leony je Mirek Bím (Mladá Boleslav)
- Leccos by jistě zvládli i v Dobřanech
- Na přetěsnění/generálku motoru se cítí i v BoxerAuto
- Něco by se dalo domluvit s cervovým tchánem, který mi dělal všechny technické zásahy
- prakticky cokoli technického lze zvládnout svépomocí za pomoci servisního manuálu Haynes (v ČR ho vlastní minimálně Cerv, Mistri a Vojcek + lze pořídit na EBay)
CENA:
64000 Kč za auto se vším všudy, 53000 Kč bez zlatých kol. Za to dostanete auto, které je perfektní až na dvě věci: podlahu a motor. Takže po koupi by následovalo okamžité přemístění k vašemu klempíři, kde by se vyndal motor, a ten jste si odvezli v mezičase na "udělání" k mechanikovi. Když se vaření udělá šikovně, nebude nutné moc řešit lakování barvou (max. oblast napojení práh-zadní blatník), jelikož celý spodek a prahy půjdou do gumy.
O ceně se můžeme pobavit po telefonu nebo osobně (Praha 4). Vážný zájemce může Leona projet v blízkém okolí mého baráku.
KONTAKT:
Přes SZ, email subaru4ever <@@@> seznam.cz, mobil +420 606.43_82-51. Diskusi prosím používejte jen k oznámení, že jste auto vyzkoušeli, nebo zakoupili. Plevel budu mazat. V první fázi nabízím jenom zde na fóru. ... AAA a jiné bazary nevolat
VAROVÁNÍ: To auto je fantastické a díky tomu silně návykové! Modernější auta vám najednou v optice tohoto poctivého vizionářského zázraku budou připadat hrozně zaostalá a tragická. Zároveň se jeho vlastnictvím pevně zakořeníte do naší fantastické Subaru rodiny