P: Richieho GF8 GT
Napsal: čtv srp 11, 2016 12:16 am
Nazdar bazar ve spolek,
chtěl bych se i s vámi podělit o skutečnost, že prodávám svoje GT. Mnozí jej znáte jak ze srazů, tak ze společných projížděk. Sepíšu tedy článeček o tom, co je Réza zač.
Nejprve nějaké náležitosti. Subaru Impreza GT GF8 Wagon, 1999, 160kw, elektrická okna (ano to měly všechny), klimatizace. Více výbavy to asi ani nedostávalo, jo střešní okno a to já nemám. Věci jako výhřev zadního skla a elektrická zrcátka psát nebudu. Vše je funkční, od zmiňovaného výhřevu skla až po přední mlhovky, včetně dálkového ovládání a roletky v kufru . Tedy kromě jedné nepůvodní drobnosti, ke které se dostanu. K autu jsou nějaké dobové manuály a dva klíče.
Vše se snažím zachovat v sérii, možná proto auto stále drží v perfektním stavu (a asi trochu také díky neustálé péči, kterou mu věnuji), žádný tuning řídící jednotky nebo v podobě boostcontroleru se nekoná, nekonal a ani konat nebude. Dokonce i ten BOV ventil jsem sundal, neboť jsem po rozvahách domyslel to, že vzduch odpouštěný do atmosféry je již přece spočítaný váhou vzduchu.
Odchylky od série jsou pouze blinkry a pozičky v čirém provedené, turbotimer, STI koncovka výfuku a venkovní teploměr, který od loňské zimy nefunguje, neboť se mu porouchal display. Jo a autorádio Alpine nebude myslím z dob původní výbavy.
K autu jsem přišel začátkem roku 2014, kdy jsem je koupil od Filipa Vernera ze Vsetína (jeho x té Subaru) a musím říct, že o něj pečoval velmi pěkně. Údajně pro něj jel 1200 km někam do Itálie k prvnímu majiteli, který s tím jezdil převážně pěkné a delší cesty. Do ČR se auto dostalo s nájezdem okolo 240000km, já si jej po dvou letech přebíral s tachometrem s nájezdem cca 260000 km a nyní má přes 300 000km. I přes to je více než překvapivě perfektní a spolehlivé. Nechalo mě ve štychu jen jednou, a to když mi praskla horní hadice od chladiče. Po výměně opět bez problému, ale to bylo nějak čerstvě potom, co jsem to koupil.
Když už jsem tam zmiňoval tu geometrii, tak bych se rád pochlubil, že mě pochválili, že mám geometrii lepší než nová auta, vše je v normě - nejen sbíhavosti, ale také odklony a záklony!
Teď k motoru a pohonu jako takovému. Na ten se naštěstí sahat absolutně nemuselo (kromě provozních věcí), běží, neklepe a táhne jak lokomotiva. Spotřeba oleje je absolutně minimální. Mezi výměnami mi vystačí litr oleje teda na 10 000 km. Auto neodkuřuje a emisemi prošlo úplně legálně. Check se rozsvítil asi 2x než jsem přišel na to, že je to L. sonda (na diagnostice AUTOCOM to psalo totiž slabá funkce katalyzátoru, což je blbost, protože L. sondu za katem nemá). Poloosy, převodovka a vše ostatní je bez problému. Jedné co je, tak že jednička jde za jízdy zařadit hůře, na silu to nedělám, meziplyn a dvojitá spojka to jistí, ale takových hektických křižovatek naštěstí moc není. Mezináprava bez problémů.
Podvozek je pevný a bez vůlí. Všechny silentbloky již prošly výměnou, pocitově působí velmi mladě. Na zadní nápravě (spíše z rozměru) byla dělaná kompletní generálka, tedy sundat dolů, včetně diferenciálu a nápravnice, ty byly odrezeny a obroušeny a natřeny hrubou vrstvou antikorozní barvy. Poté jsem koupil veškeré silenbloky za cca 13 000 Kč v Subaru, vč. excentrických šroubů atd., které jsme přelisovali. Přední náprava má vyměněny silentbloky.
Karosérie je také ve výborném stavu stejně jako interiér. V tuto chvíli mi nějak už došla písmena, tak v případě dotazů nemám problém zodpovědět.
Filip si vedl servisní knížku od té doby, co auto přivezl do republiky. Přepisovat jí celou nebudu protože, včetně těch mých záznamů, je jich tam celkem 12ct. Z těch nejzásadnějších vyjmenuji:
- 242 440 km (olej + filtr vzduch a olej, svíčky NGK, svislý čep P)
- 244 323 km (palivový filtr, rozvodový řemen, chladící kapalina, kosti stabilizátoru přední, svislý čep L)
- 247 464 km (olej + filtr, brzdová kapalina, kosti zadní, pakny ruční brzdy)
- 252 035 km (olej + filtr, výměna předních kotoučů a desek)
- 256 916 km (olej + filtr, vzduchový filtr
- 268 000 km (olej + filtr, vzducový filtr, brzdová kapalina, brzdy čištění a prohýbání)
- 270 000 km (olej diferenciál zadní a výměna manžety poloosy)
- 284 000 km (olej + filtr, vzduchový filtr, palivový filtr, olej v převodovce, demontáž zadní nápravy odrezení, obroušení, nový lak, vč. ramen a diferenciálu, výměna všech sil. ramen a nápravnic, repase zadních brzd kompletní vč. pístů, geometrie, lak nárazníku a kosmetická)
- 287 595 km (brzdy čištění, výměna čepů řízení, geometrie, výměna desek předních, nap. kladka A/C, vyvaření lemu PZ, kontrola a ošetření karosérie, odrezení a nástřik výfuku)
- 290 508 km (olej + filtr, vzduchový filtr, palivový filtr, brzdová kapalina, lambda sonda NTK, zapalovací kabely NGK, svíčky kontrola)
- 295 745 km (LP ložisko OE NTK)
- 301 136 km (olej + filtr, výměna všech kostí stabilizátoru, čištění všech brzd + lakování, výměna předních kotoučů a desek, výměna brzdové kapaliny, výměna zadních silentbloků předních ramen, promazání táhel řazení, geometrie)
- 307 232 km (PCV ventil výměna, horní sil. motoru, senzor klepání, čištění škrtící klapky a její přetěsnění)
- 307 930 km (olejový servis, výměna převodového oleje, oprava tep. štítu u turba)
- 317 530 km (motor, hlavy, spojka, rozvody, hromada čištění, natírání a stříkání v motorové části, přetěsnění servopumpy, olej záběhový, oprava a úprava výfuku, více v samotném příspěvku.)
- 318 200 km (vyměněn záběhový olej za ostrý 10W-60)
- cca 319 000 km (celolak v důsledku poškození nějakým zmetkem, geometrie)
- 321 500 km (výměna tlumičů KYB, průžiny GC STI, PP ložisko kola NTK, geometrie)
- 326 000 km (výměna hadice pod sáním airbox - turbo OE a výměna hadice od BOV k zpětce, olej Motul 300V, brzdy čištění a další nějaká údržba)
Cena 160 000 Kč (start na 230 000 Kč) na originálních kolech se zimními Micheliny.
chtěl bych se i s vámi podělit o skutečnost, že prodávám svoje GT. Mnozí jej znáte jak ze srazů, tak ze společných projížděk. Sepíšu tedy článeček o tom, co je Réza zač.
Nejprve nějaké náležitosti. Subaru Impreza GT GF8 Wagon, 1999, 160kw, elektrická okna (ano to měly všechny), klimatizace. Více výbavy to asi ani nedostávalo, jo střešní okno a to já nemám. Věci jako výhřev zadního skla a elektrická zrcátka psát nebudu. Vše je funkční, od zmiňovaného výhřevu skla až po přední mlhovky, včetně dálkového ovládání a roletky v kufru . Tedy kromě jedné nepůvodní drobnosti, ke které se dostanu. K autu jsou nějaké dobové manuály a dva klíče.
Vše se snažím zachovat v sérii, možná proto auto stále drží v perfektním stavu (a asi trochu také díky neustálé péči, kterou mu věnuji), žádný tuning řídící jednotky nebo v podobě boostcontroleru se nekoná, nekonal a ani konat nebude. Dokonce i ten BOV ventil jsem sundal, neboť jsem po rozvahách domyslel to, že vzduch odpouštěný do atmosféry je již přece spočítaný váhou vzduchu.
Odchylky od série jsou pouze blinkry a pozičky v čirém provedené, turbotimer, STI koncovka výfuku a venkovní teploměr, který od loňské zimy nefunguje, neboť se mu porouchal display. Jo a autorádio Alpine nebude myslím z dob původní výbavy.
K autu jsem přišel začátkem roku 2014, kdy jsem je koupil od Filipa Vernera ze Vsetína (jeho x té Subaru) a musím říct, že o něj pečoval velmi pěkně. Údajně pro něj jel 1200 km někam do Itálie k prvnímu majiteli, který s tím jezdil převážně pěkné a delší cesty. Do ČR se auto dostalo s nájezdem okolo 240000km, já si jej po dvou letech přebíral s tachometrem s nájezdem cca 260000 km a nyní má přes 300 000km. I přes to je více než překvapivě perfektní a spolehlivé. Nechalo mě ve štychu jen jednou, a to když mi praskla horní hadice od chladiče. Po výměně opět bez problému, ale to bylo nějak čerstvě potom, co jsem to koupil.
Když už jsem tam zmiňoval tu geometrii, tak bych se rád pochlubil, že mě pochválili, že mám geometrii lepší než nová auta, vše je v normě - nejen sbíhavosti, ale také odklony a záklony!
Teď k motoru a pohonu jako takovému. Na ten se naštěstí sahat absolutně nemuselo (kromě provozních věcí), běží, neklepe a táhne jak lokomotiva. Spotřeba oleje je absolutně minimální. Mezi výměnami mi vystačí litr oleje teda na 10 000 km. Auto neodkuřuje a emisemi prošlo úplně legálně. Check se rozsvítil asi 2x než jsem přišel na to, že je to L. sonda (na diagnostice AUTOCOM to psalo totiž slabá funkce katalyzátoru, což je blbost, protože L. sondu za katem nemá). Poloosy, převodovka a vše ostatní je bez problému. Jedné co je, tak že jednička jde za jízdy zařadit hůře, na silu to nedělám, meziplyn a dvojitá spojka to jistí, ale takových hektických křižovatek naštěstí moc není. Mezináprava bez problémů.
Podvozek je pevný a bez vůlí. Všechny silentbloky již prošly výměnou, pocitově působí velmi mladě. Na zadní nápravě (spíše z rozměru) byla dělaná kompletní generálka, tedy sundat dolů, včetně diferenciálu a nápravnice, ty byly odrezeny a obroušeny a natřeny hrubou vrstvou antikorozní barvy. Poté jsem koupil veškeré silenbloky za cca 13 000 Kč v Subaru, vč. excentrických šroubů atd., které jsme přelisovali. Přední náprava má vyměněny silentbloky.
Karosérie je také ve výborném stavu stejně jako interiér. V tuto chvíli mi nějak už došla písmena, tak v případě dotazů nemám problém zodpovědět.
Filip si vedl servisní knížku od té doby, co auto přivezl do republiky. Přepisovat jí celou nebudu protože, včetně těch mých záznamů, je jich tam celkem 12ct. Z těch nejzásadnějších vyjmenuji:
- 242 440 km (olej + filtr vzduch a olej, svíčky NGK, svislý čep P)
- 244 323 km (palivový filtr, rozvodový řemen, chladící kapalina, kosti stabilizátoru přední, svislý čep L)
- 247 464 km (olej + filtr, brzdová kapalina, kosti zadní, pakny ruční brzdy)
- 252 035 km (olej + filtr, výměna předních kotoučů a desek)
- 256 916 km (olej + filtr, vzduchový filtr
- 268 000 km (olej + filtr, vzducový filtr, brzdová kapalina, brzdy čištění a prohýbání)
- 270 000 km (olej diferenciál zadní a výměna manžety poloosy)
- 284 000 km (olej + filtr, vzduchový filtr, palivový filtr, olej v převodovce, demontáž zadní nápravy odrezení, obroušení, nový lak, vč. ramen a diferenciálu, výměna všech sil. ramen a nápravnic, repase zadních brzd kompletní vč. pístů, geometrie, lak nárazníku a kosmetická)
- 287 595 km (brzdy čištění, výměna čepů řízení, geometrie, výměna desek předních, nap. kladka A/C, vyvaření lemu PZ, kontrola a ošetření karosérie, odrezení a nástřik výfuku)
- 290 508 km (olej + filtr, vzduchový filtr, palivový filtr, brzdová kapalina, lambda sonda NTK, zapalovací kabely NGK, svíčky kontrola)
- 295 745 km (LP ložisko OE NTK)
- 301 136 km (olej + filtr, výměna všech kostí stabilizátoru, čištění všech brzd + lakování, výměna předních kotoučů a desek, výměna brzdové kapaliny, výměna zadních silentbloků předních ramen, promazání táhel řazení, geometrie)
- 307 232 km (PCV ventil výměna, horní sil. motoru, senzor klepání, čištění škrtící klapky a její přetěsnění)
- 307 930 km (olejový servis, výměna převodového oleje, oprava tep. štítu u turba)
- 317 530 km (motor, hlavy, spojka, rozvody, hromada čištění, natírání a stříkání v motorové části, přetěsnění servopumpy, olej záběhový, oprava a úprava výfuku, více v samotném příspěvku.)
- 318 200 km (vyměněn záběhový olej za ostrý 10W-60)
- cca 319 000 km (celolak v důsledku poškození nějakým zmetkem, geometrie)
- 321 500 km (výměna tlumičů KYB, průžiny GC STI, PP ložisko kola NTK, geometrie)
- 326 000 km (výměna hadice pod sáním airbox - turbo OE a výměna hadice od BOV k zpětce, olej Motul 300V, brzdy čištění a další nějaká údržba)
Cena 160 000 Kč (start na 230 000 Kč) na originálních kolech se zimními Micheliny.