Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 53 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
P: Richieho GF8 GT 
Autor Zpráva
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát čer 22, 2012 1:35 pm
Příspěvky: 475
Bydliště: Frýdek-Místek
Nazdar bazar ve spolek,

chtěl bych se i s vámi podělit o skutečnost, že prodávám svoje GT. Mnozí jej znáte jak ze srazů, tak ze společných projížděk. Sepíšu tedy článeček o tom, co je Réza zač.

Nejprve nějaké náležitosti. Subaru Impreza GT GF8 Wagon, 1999, 160kw, elektrická okna (ano to měly všechny), klimatizace. Více výbavy to asi ani nedostávalo, jo střešní okno a to já nemám. Věci jako výhřev zadního skla a elektrická zrcátka psát nebudu. Vše je funkční, od zmiňovaného výhřevu skla až po přední mlhovky, včetně dálkového ovládání a roletky v kufru ;). Tedy kromě jedné nepůvodní drobnosti, ke které se dostanu. K autu jsou nějaké dobové manuály a dva klíče.

Vše se snažím zachovat v sérii, možná proto auto stále drží v perfektním stavu (a asi trochu také díky neustálé péči, kterou mu věnuji), žádný tuning řídící jednotky nebo v podobě boostcontroleru se nekoná, nekonal a ani konat nebude. Dokonce i ten BOV ventil jsem sundal, neboť jsem po rozvahách domyslel to, že vzduch odpouštěný do atmosféry je již přece spočítaný váhou vzduchu.

Odchylky od série jsou pouze blinkry a pozičky v čirém provedené, turbotimer, STI koncovka výfuku a venkovní teploměr, který od loňské zimy nefunguje, neboť se mu porouchal display. Jo a autorádio Alpine nebude myslím z dob původní výbavy.

K autu jsem přišel začátkem roku 2014, kdy jsem je koupil od Filipa Vernera ze Vsetína (jeho x té Subaru) a musím říct, že o něj pečoval velmi pěkně. Údajně pro něj jel 1200 km někam do Itálie k prvnímu majiteli, který s tím jezdil převážně pěkné a delší cesty. Do ČR se auto dostalo s nájezdem okolo 240000km, já si jej po dvou letech přebíral s tachometrem s nájezdem cca 260000 km a nyní má přes 300 000km. I přes to je více než překvapivě perfektní a spolehlivé. Nechalo mě ve štychu jen jednou, a to když mi praskla horní hadice od chladiče. Po výměně opět bez problému, ale to bylo nějak čerstvě potom, co jsem to koupil.

Filip si vedl servisní knížku od té doby, co auto přivezl do republiky. Přepisovat jí celou nebudu protože, včetně těch mých záznamů, je jich tam celkem 12ct. Z těch nejzásadnějších vyjmenuji:
- 242 440 km (olej + filtr vzduch a olej, svíčky NGK, svislý čep P)
- 244 323 km (palivový filtr, rozvodový řemen, chladící kapalina, kosti stabilizátoru přední, svislý čep L)
- 247 464 km (olej + filtr, brzdová kapalina, kosti zadní, pakny ruční brzdy)
- 252 035 km (olej + filtr, výměna předních kotoučů a desek)
- 256 916 km (olej + filtr, vzduchový filtr
- 268 000 km (olej + filtr, vzducový filtr, brzdová kapalina, brzdy čištění a prohýbání)
- 270 000 km (olej diferenciál zadní a výměna manžety poloosy)
- 284 000 km (olej + filtr, vzduchový filtr, palivový filtr, olej v převodovce, demontáž zadní nápravy odrezení, obroušení, nový lak, vč. ramen a diferenciálu, výměna všech sil. ramen a nápravnic, repase zadních brzd kompletní vč. pístů, geometrie, lak nárazníku a kosmetická)
- 287 595 km (brzdy čištění, výměna čepů řízení, geometrie, výměna desek předních, nap. kladka A/C, vyvaření lemu PZ, kontrola a ošetření karosérie, odrezení a nástřik výfuku)
- 290 508 km (olej + filtr, vzduchový filtr, palivový filtr, brzdová kapalina, lambda sonda NTK, zapalovací kabely NGK, svíčky kontrola)
- 295 745 km (LP ložisko OE NTK)
- 301 136 km (olej + filtr, výměna všech kostí stabilizátoru, čištění všech brzd + lakování, výměna předních kotoučů a desek, výměna brzdové kapaliny, výměna zadních silentbloků předních ramen, promazání táhel řazení, geometrie)
- 307 232 km (PCV ventil výměna, horní sil. motoru, senzor klepání, čištění škrtící klapky a její přetěsnění)
- 307 930 km (olejový servis, výměna převodového oleje, oprava tep. štítu u turba)
- 317 530 km (motor, hlavy, spojka, rozvody, hromada čištění, natírání a stříkání v motorové části, přetěsnění servopumpy, olej záběhový, oprava a úprava výfuku, více v samotném příspěvku.)
- 318 200 km (vyměněn záběhový olej za ostrý 10W-60)
- cca 319 000 km (celolak v důsledku poškození nějakým zmetkem, geometrie)
- 321 500 km (výměna tlumičů KYB, průžiny GC STI, PP ložisko kola NTK, geometrie)

Když už jsem tam zmiňoval tu geometrii, tak bych se rád pochlubil, že mě pochválili, že mám geometrii lepší než nová auta, vše je v normě - nejen sbíhavosti, ale také odklony a záklony!

Teď k motoru a pohonu jako takovému. Na ten se naštěstí sahat absolutně nemuselo (kromě provozních věcí), běží, neklepe a táhne jak lokomotiva. Spotřeba oleje je absolutně minimální. Mezi výměnami mi vystačí litr oleje teda na 10 000 km. Auto neodkuřuje a emisemi prošlo úplně legálně. Check se rozsvítil asi 2x než jsem přišel na to, že je to L. sonda (na diagnostice AUTOCOM to psalo totiž slabá funkce katalyzátoru, což je blbost, protože L. sondu za katem nemá). Poloosy, převodovka a vše ostatní je bez problému. Jedné co je, tak že jednička jde za jízdy zařadit hůře, na silu to nedělám, meziplyn a dvojitá spojka to jistí, ale takových hektických křižovatek naštěstí moc není. Mezináprava bez problémů.

Podvozek je pevný a bez vůlí. Všechny silentbloky již prošly výměnou, pocitově působí velmi mladě. Na zadní nápravě (spíše z rozměru) byla dělaná kompletní generálka, tedy sundat dolů, včetně diferenciálu a nápravnice, ty byly odrezeny a obroušeny a natřeny hrubou vrstvou antikorozní barvy. Poté jsem koupil veškeré silenbloky za cca 13 000 Kč v Subaru, vč. excentrických šroubů atd., které jsme přelisovali. Přední náprava má vyměněny silentbloky.

Karosérie je také ve výborném stavu stejně jako interiér. V tuto chvíli mi nějak už došla písmena, tak v případě dotazů nemám problém zodpovědět.

Snad jen cena. Tu bych si představoval okolo 230 000 Kč (cena je zvýšená vzhledem k počtu další práce). Ta je včetně dvou sad kol - jedny originální a druhé ENKEI Tarmac ES - obě na foto, po komaxitu, maximální házivost nejhoršího je 1mm.


Přílohy:
Poznámka: Po repasi nápravy
DSC_0478.jpg
DSC_0478.jpg [ 321.55 KiB | Zobrazeno 4816 krát ]
Poznámka: Nějaké aktuální foto
IMG_20160414_071004.jpg
IMG_20160414_071004.jpg [ 241.79 KiB | Zobrazeno 4816 krát ]
Poznámka: Nějaké aktuální foto
IMG_20160414_071014.jpg
IMG_20160414_071014.jpg [ 313.26 KiB | Zobrazeno 4816 krát ]
Poznámka: Nějaké aktuální foto
IMG_20160414_071243.jpg
IMG_20160414_071243.jpg [ 222.52 KiB | Zobrazeno 4816 krát ]
Poznámka: Nějaké aktuální foto
IMG_20160414_071339.jpg
IMG_20160414_071339.jpg [ 129.48 KiB | Zobrazeno 4816 krát ]
Poznámka: Nějaké aktuální foto
IMG_20160414_071440.jpg
IMG_20160414_071440.jpg [ 161.78 KiB | Zobrazeno 4816 krát ]
Poznámka: Poslední STK - bez chyb.
IMG_20160412_232708.jpg
IMG_20160412_232708.jpg [ 90.1 KiB | Zobrazeno 4816 krát ]
11847278_1045527655458744_1300749412_o.jpg
11847278_1045527655458744_1300749412_o.jpg [ 249.2 KiB | Zobrazeno 4816 krát ]

_________________
Subaru Impreza GT ver.VI ´99 <- Subaru Legacy GX 2.5 4AT AirSus <- Mitsubishi Pajero II V6-3000 <- Chrysler Voyager II 2.5TD <- Škoda Favorit

JS-R.cz
WebAmail.cz
Mam-styl.cz


Naposledy upravil MrRichie dne pát úno 02, 2018 5:11 pm, celkově upraveno 5

stř srp 10, 2016 11:16 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: ned čer 12, 2011 8:16 pm
Příspěvky: 3759
Bydliště: Opava
Richie ... neblbni ... ja si rikal, ze az budu shanet auto, ses moje jistota ... ale jeste to nejde ... jeste je na prodej brzo .. :)

_________________
koncernová dieslová stodola ...
ex WRX 2008


čtv srp 11, 2016 12:16 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 23534
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
Richie nedá mi to se nezeptat na důvod prodeje ? Doufám, že důvodem je nějaký upgrade... ?

_________________
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Subaru-Robin Generator 3 kW


čtv srp 11, 2016 5:43 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: čtv zář 27, 2012 7:36 am
Příspěvky: 3461
Krásný auto,krásný inzerát,přeju rychlý prodej a věřím,ze bude...i když ja bych takový auto uz dnes nepustil,kdybych ho měl!


čtv srp 11, 2016 8:04 am
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: čtv dub 07, 2011 8:57 pm
Příspěvky: 787
Taky bych neprodával. :850:

V nabídce na sportovních vozech je už snad půl roku, byli už na to nějací vážní zájemci či zajímavé finanční nabídky ?

_________________
MY2008 BMW M3 E92
ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Focus II ST

v rodině: MY2016 Levorg GT-S, MY2005 Outback 3,0R, MY2006 Impreza 2,0R


čtv srp 11, 2016 8:29 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: úte říj 26, 2010 2:20 pm
Příspěvky: 1739
... a má to tažný?

_________________
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98


čtv srp 11, 2016 8:44 am
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát čer 22, 2012 1:35 pm
Příspěvky: 475
Bydliště: Frýdek-Místek
yeti píše:
... a má to tažný?

- nemá :D je to kobík, ale né pracovní

emve píše:
Taky bych neprodával.

V nabídce na sportovních vozech je už snad půl roku, byli už na to nějací vážní zájemci či zajímavé finanční nabídky ?

- no je to tam déle, myslím, že lidi straší nájezd, ale já fakt nevím, kde se tam vzal, stočit to na 120 000 km tak to nikdo nepozná :D :D. Zajímavé nabídky nebyly, snad jen, když jsem napsal, že možná výměna za SpecB ozval se ten klučina z Nového Jičína, že by mi to za jedno vyměnil, ale zatím to nějak nedopadlo - neměli jsme možnost se potkat.

VDC píše:
Richie nedá mi to se nezeptat na důvod prodeje ? Doufám, že důvodem je nějaký upgrade... ?

- předsedo na to jsem částečně odpověděl již Envemu - dlouho jsem přemýšlel, co místo toho, kdyby se to nějak prodalo. Moc by se mi líbila třeba Honda S2000 nebo Nissan 200SX S15, ale to je docela drahé a pořád nejsem ztotožněn s absencí 4x4. Nová auta nechci, docela jimi pohrdám a rád bych něco co propastně nepadá na ceně. Nicméně, pak jsme právě dovezli kamarádovi SpecB v kombi a měl jem to párkrát na servisu a měl možnost se pořádně povozit a jak jsem zapomněl od J3rryho jaké to je, tak jsem se opět zamiloval a moc to chci.

hamoun píše:
Richie ... neblbni ... ja si rikal, ze az budu shanet auto, ses moje jistota ... ale jeste to nejde ... jeste je na prodej brzo .. :)

- uvidíme, třeba ti vydrží, ale aby do té doby neměla najeto půl milionu a cenu tři sta :D :D

_________________
Subaru Impreza GT ver.VI ´99 <- Subaru Legacy GX 2.5 4AT AirSus <- Mitsubishi Pajero II V6-3000 <- Chrysler Voyager II 2.5TD <- Škoda Favorit

JS-R.cz
WebAmail.cz
Mam-styl.cz


čtv srp 11, 2016 9:16 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 23534
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
Richie tak ti přeju, ať se ti naskytne nějaké hezké SpecB. Takovou výměnu bych chápal. :-)

_________________
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Subaru-Robin Generator 3 kW


pát srp 12, 2016 4:48 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát čer 22, 2012 1:35 pm
Příspěvky: 475
Bydliště: Frýdek-Místek
Tak páteční "renew" před friday night je hotova, tedy opět zápis v servisní knize v kilometrech 307 322...

Vyměněna
- reakční vzpěra motoru (honosně nazvaný sil. motoru)
- PCV ventil (cipárna pro odvětrávání klikové hřídele něco jako olejový serparátor) - stojí 250 Kč tak proč né
- Knock senzor - podařilo se mi jej sehnat docela levně a po zkušenosti ze servisu jednoho forestru, dobré vyměnit i preventivně.
- čištění škrtící klapky s těsněním - zanesení mírné, ale bylo...
- diagnostika - bez chyb, kvůli resetu adaptačních hodnot po čištění škrtící klapky...

Zjištění
- nepapáme žáden olej, sání čisté, že by mohlo být servírováno jídlo...


Přílohy:
IMG_20160812_202151.jpg
IMG_20160812_202151.jpg [ 196.18 KiB | Zobrazeno 4556 krát ]
IMG_20160812_183933.jpg
IMG_20160812_183933.jpg [ 175.11 KiB | Zobrazeno 4554 krát ]

_________________
Subaru Impreza GT ver.VI ´99 <- Subaru Legacy GX 2.5 4AT AirSus <- Mitsubishi Pajero II V6-3000 <- Chrysler Voyager II 2.5TD <- Škoda Favorit

JS-R.cz
WebAmail.cz
Mam-styl.cz
pát srp 12, 2016 7:36 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát čer 22, 2012 1:35 pm
Příspěvky: 475
Bydliště: Frýdek-Místek
Tak mi to nedalo a proběhl další páteční servis v nájezdu 307 930 km.

- olej 10W-60 + aditivace METABOND ECO neboť se nám opravdu neskutečným způsobem osvědčil ve Formuli a v H6 180kw, tak jsem zvědav, jestli poznám změnu i na Impreze
- převodový olej TOTAL GL5 75W-90, pač převoďák co jsem tam nalil v 270 000 km jsem nepovažoval za dostatečně kvalitní
- oprava tepelného štítu turbodmychadla a usazení předního nárazníku

_________________
Subaru Impreza GT ver.VI ´99 <- Subaru Legacy GX 2.5 4AT AirSus <- Mitsubishi Pajero II V6-3000 <- Chrysler Voyager II 2.5TD <- Škoda Favorit

JS-R.cz
WebAmail.cz
Mam-styl.cz


pát srp 26, 2016 2:00 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát čer 22, 2012 1:35 pm
Příspěvky: 475
Bydliště: Frýdek-Místek
Na zimu je připraveno. Kola po komaxitu a nové pneu Good Year UltraGrip 205/50 R16, tak jsem zvědav jaké to bude. Loni vrány, které už byly docela dlouhou dobu nazuty na autě a už moc na ledě nebyly OK, tak jsem je vyhodil... Nové zimní gumy už jsem neměl pěkně dlouho tak jsem zvědav...

Příloha:
IMG_20161018_001834.jpg
IMG_20161018_001834.jpg [ 109.29 KiB | Zobrazeno 4154 krát ]
Příloha:
IMG_20161018_001805.jpg
IMG_20161018_001805.jpg [ 83.52 KiB | Zobrazeno 4154 krát ]


No o auto měl zájem pán, který jej chtěl jako třetí auto na zábavu, pač se mu 1.gen imprezy líbila, auto jsem mu ukázal zvedl na zvedáku... On že super, ale že dětem se líbí více WRX (GG), na které se byli dívat po cestě a že tomu rozumím, tak jestli bych se na to nešel podívat také... Požadavek zvláštní, ale kývnul jsem. WRX najeto 125 000 cca. Motoricky OK, karosérie taky docela. Kolo při plném rejdu šlo do nápravnice (gumou), výfuk mlátil o kardan a pár takových "drobnosti". Údajně jen série a jeté na 100okt. benzín... Ale proč o tom mluvím, jestli to koupil nevím. Dělal jsem diagnostiku téhle sériové Imprezy, abych zjistil, co dělá nebo nedělá oproti mojí s 2,5x vyšším nájezdem.

Porovnám pod následujícími "screenshoty":
Nejprve moje auto:
Příloha:
IMG_20161014_144640.jpg
IMG_20161014_144640.jpg [ 167.07 KiB | Zobrazeno 4154 krát ]

- korekce předstihu dle senzoru klepání (detonace): -1° - 0° (to si myslím, že je velmi slušné)
- turbo tlačí 0,9bar (mělo by tlačit 0,9bar) - to jde na ty km ne?
- výstraha klepání - NE

Nyní WRX serie najeto 125 000km:
Příloha:
IMG_20161014_133438.jpg
IMG_20161014_133438.jpg [ 254.17 KiB | Zobrazeno 4154 krát ]

- korekce předstihu dle senzoru klepání (detonace): -9° - +7° (co to???)
- turbo tlačí 1,2bar (mělo by nějak do 1bar)
- výstraha klepání - ANO (Knocking signal - maximální hodnota)

No k tomu bych ještě dodal, že mé auto na diagnostiku ujelo asi 15km a WRX asi 2km.. Takže věřím, že jsme v kondici a připraveni na zimu :) [SUBARU]

_________________
Subaru Impreza GT ver.VI ´99 <- Subaru Legacy GX 2.5 4AT AirSus <- Mitsubishi Pajero II V6-3000 <- Chrysler Voyager II 2.5TD <- Škoda Favorit

JS-R.cz
WebAmail.cz
Mam-styl.cz


ned říj 23, 2016 3:34 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: sob lis 06, 2010 9:22 am
Příspěvky: 2178
Bydliště: Most,Jílové u Děčína,Praha
dost slusna prace (*_^) |,,,, a krasne auto i v top stavu ,,,,| (*_^) |,,,,

_________________
Martas
Subaru Outback 2.5 - MY 2002 - ex
Subaru Forestr 2.0D - MY 2010 - ex
Subaru Impreza Sport 2.0 - MY 2008 - ex
Subaru Impreza WRX STI 2.5 - MY 2011 - najeto 36 500 km - 13,2l
Subaru Forestr 2.0 XT - MY 2015 - najeto 32 500 km - 11,4l


ned říj 23, 2016 4:32 pm
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát čer 22, 2012 1:35 pm
Příspěvky: 475
Bydliště: Frýdek-Místek
martas píše:
dost slusna prace a krasne auto i v top stavu

Dik, clovek se musi starat... Jak by to jinak vypadalo...

Odesláno z mého GSmart Mika M3 pomocí Tapatalk

_________________
Subaru Impreza GT ver.VI ´99 <- Subaru Legacy GX 2.5 4AT AirSus <- Mitsubishi Pajero II V6-3000 <- Chrysler Voyager II 2.5TD <- Škoda Favorit

JS-R.cz
WebAmail.cz
Mam-styl.cz


ned říj 23, 2016 9:57 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: sob lis 06, 2010 9:22 am
Příspěvky: 2178
Bydliště: Most,Jílové u Děčína,Praha
MrRichie píše:
Dik, clovek se musi starat... Jak by to jinak vypadalo...

to mas pravdu.Ale mas vyhodu,ze mas servis a vse si na tom udelas sam a hlavne tomu rozumis =) To je velka deviza ;-D

_________________
Martas
Subaru Outback 2.5 - MY 2002 - ex
Subaru Forestr 2.0D - MY 2010 - ex
Subaru Impreza Sport 2.0 - MY 2008 - ex
Subaru Impreza WRX STI 2.5 - MY 2011 - najeto 36 500 km - 13,2l
Subaru Forestr 2.0 XT - MY 2015 - najeto 32 500 km - 11,4l


pon říj 24, 2016 4:27 am
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát čer 22, 2012 1:35 pm
Příspěvky: 475
Bydliště: Frýdek-Místek
Tak a mam pred zimou hotovo, brzdy vycisteny a vzhledem k nove odvzdusnovacce i kapalina proplachnuta (zase), chladivo zkontrolovano a nazuty brand new gumy na nove komaxitovanych kolech...ObrázekObrázek

Jen umyt uz se mi to nechce... Jedu dom a venku je mokro...

Odesláno z mého ALE-L21 pomocí Tapatalk

_________________
Subaru Impreza GT ver.VI ´99 <- Subaru Legacy GX 2.5 4AT AirSus <- Mitsubishi Pajero II V6-3000 <- Chrysler Voyager II 2.5TD <- Škoda Favorit

JS-R.cz
WebAmail.cz
Mam-styl.cz


čtv lis 10, 2016 11:24 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 53 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: